hirdetés
draga-orokosok-folyt.jpg

Váratlan műsorváltozás az RTL Klubon: máskor kezdődnek az esti sorozatok

Az új fejlemény még a műsorújságokba sem került be.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 15.


hirdetés

Január 2-án kezdődött az RTL Klub 2020-as új műsorrenje, amikor a Drága örökösök, a Bátrak földje, illetve a Barátok közt időpontjai kerültek másik időpontra.

Január 6-án azonban újabb változtatást eszközölt a csatorna, erről viszont már nem tájékoztatták a nézőket, de a műsorújságokba sem került bele - írja a SorozatWiki.

A Drága örökösök azóta 20 perccel később, 19:45 helyett 20:05-kor indul, a Bátrak földje 21:00-ról 21:15-re változott, a Barátok közt pedig továbbra is 22:10-kor kezdődik.

Egyelőre nem tudni, miért nem jelentette be a csatorna a műsorváltozást.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
draga-orokosok-folyt.jpg

Váratlan műsorváltozás az RTL Klubon: máskor kezdődnek az esti sorozatok

Az új fejlemény még a műsorújságokba sem került be.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 15.


hirdetés

Január 2-án kezdődött az RTL Klub 2020-as új műsorrenje, amikor a Drága örökösök, a Bátrak földje, illetve a Barátok közt időpontjai kerültek másik időpontra.

Január 6-án azonban újabb változtatást eszközölt a csatorna, erről viszont már nem tájékoztatták a nézőket, de a műsorújságokba sem került bele - írja a SorozatWiki.

A Drága örökösök azóta 20 perccel később, 19:45 helyett 20:05-kor indul, a Bátrak földje 21:00-ról 21:15-re változott, a Barátok közt pedig továbbra is 22:10-kor kezdődik.

Egyelőre nem tudni, miért nem jelentette be a csatorna a műsorváltozást.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
mikisfalunkmolnararon-1000x518.png

Kilép az egyik közönségkedvenc színész A mi kis falunkból

Molnár Áron, azaz Matyi már nem sokáig látható a népszerű sorozatban.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 14.


hirdetés

Távozik A mi kis falunk egyik közönségkedvenc karakterét, a Matyit alakító színész, Molnár Áron. Az RTL Klubon most futó sorozat negyedik évadában még látható lesz, utána azonban már biztosan nem - már amennyiben kap folytatást a sorozat, ez ugyanis a nézőszámoktól függ.

"Nagyon hálás vagyok a sorozat elmúlt négy évének, mert sok jó embert és nagyon klassz stábot ismertem meg. Nem mellesleg A mi kis falunknak köszönhetem, hogy létre tudtam hozni a saját zenei projektemet, a noÁr-t." - nyilatkozta a Blikknek Molnár.

A 32 éves színész azzal indokolta döntését, hogy változásra és új kihívásokra van szüksége, és zenei projektjére is szeretne több időt fordítani.

"Matyi a részem, és az is marad. Óhatatlan velejárója ugyanakkor egy ilyen produkciónak, hogy a karakter nem igazán fejlődik és inkább helyzetkomikumokba kerül bele, és nem a karakter íve fejlődik."- mondta

A színész távozása heves indulatokat váltott ki a sorozat rajongóiból. Sokan azt írták a közösségi oldalakon, hogy Matyi az egyik legjobb karakter a sorozatban, sőt, egyesek azt helyezték kilátásba, hogy nem nézik tovább a sorozatot, ha Molnár kiszáll.

hirdetés

A Fókusz interjúja Molnár Áronnal:


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
the-new-pope-ka-1920-1000x563.jpg

Most már két pápa van, egyik se teljesen normális – az HBO folytatja Az ifjú pápát

Sorrentino pápaparádéja a tőle megszokott magas minőségben mutatja be, mi a teendő abban a kínos helyzetben, ha felébred a kómából a kissé bogaras pápa, de közben már választottak egy újat – és az sem épp a legkönnyebb eset.
Szerző: Polák Zsóka,fotó:HBO - szmo.hu
2020. január 14.


hirdetés

Nothing is Holy, azaz semmi sem szent – hangzik el a dal a Vatikán falai között az egyébként zseniális zeneválasztásairól is ismert sorozatban szinte az első percekben előrevetítve, hogy ismét nem Paolo Sorrentino alkotása lesz az új oktatófilm a hittanórákon a pápaságról. És bár Az új pápa már nem a Jimi Hendrix-feldolgozásra indul, két rész alapján nagyon úgy fest, hogy több mint érdemes lesz nézni.

2017-ben üde színfoltként robbant be a sorozatpiacra az HBO új sorozata, Az ifjú pápa, ami nem csak azért volt roppant izgalmas új versenyző, mert egy olyan pápát csinált Jude Law-ból, aki a Vatikánt saját hamutáljának és játszóterének tekintette, hanem mert épp az olasz szerzői filmes Paolo Sorrentino volt az, aki Oscar-díjasként sorozatkészítésbe fogott.

Az ifjú pápa nem ok nélkül dobott nagyot 2017-ben: adott egy fiatal egyházfő, akit nagyjából senki sem kedvel túlzottan a bíborosok közül, ráadásul úgy néz ki, mint Jude Law, amely azért szintén nincs ott a pápákra vonatkozó felvételi körülmények közt. Dohányzik, kólát reggelizik, igazi rocksztárpápa – irtózatosan gagyi vígjátékot lehetne egy ilyen alapszituációból elképzelni egy közepesen tehetséges írógárda és rendező kezei közt.

Sorrentino azonban nem véletlenül az, aki – jelenleg az egyik legizgalmasabb kortárs európai rendező.

Az ő Lenny Belardója amellett, hogy rocksztár, kőkeményen konzervatív, hallani sem akar például a melegekről vagy az abortuszról, meggyőzhetetlen és irányíthatatlan. Az első évadban kaptunk emellé hatalmi játszmákat a Diane Keaton által alakított apáca és Voiello bíboros közt, miközben végig olyan kérdésekben gázolt a sorozat nyakig, mint a hit, a kétely, az egzisztencia, az egyház intézménye vagy a magány. Az ezekről megírt remek párbeszédek, az, ahogyan Sorrentino a Vatikánt a sajátos, szatirikus olvasatában mutatja meg, és persze a vizuális tökéletesség, amely a rendező összes filmjét áthatja, mind összeálltak egy olyan tökéletes egésszé, ami miatt Az ifjú pápa az utóbbi évek legjobb sorozata lett - mindezt úgy, hogy különlegessége miatt egyáltalán nem való mindenkinek.

hirdetés

A szinte azonnal bejelentett második évad aztán a legszkeptikusabbakban nyilván megkongatta a vészharangot:

lehet-e ezt überelni, van-e még mit mondania Sorrentinónak a témáról, sikerül-e a bravúr másodjára is?

Nem csekély fegyvertényt jelentett, hogy Az új pápa címet kapó második évadhoz leszerződtette John Malkovichot, majd több mint két év munka után bedobott olyan trailereket, ahol Jude Law egyszál fecskében vonul a hívei előtt, vagy ahol láthatjuk, hogy John Malkovich is megizzasztja majd a hívőket és a bíborosokat különcségével. Mindez valószínűleg még a legfanyalgóbbakból is kiölhette a kételyt:

ide nekünk a pápákat, az ifjút és az újat is!

A történet lényeges pontjait már a trailer is ismerteti: Lenny Belardo kilenc hónapja van kómában, egy igazán sorrentinós díszlet előtt vegetál gépekre kötve, teste pedig sorra veti ki a beleültetett szíveket. Mivel ez az állapot igencsak megnehezíti hivatala betöltésében, új pápára van szükség, a fehér füst pedig szokás szerint egy csomó huzavona és ármánykodás árán végül Sir John Brannox javára száll fel a Sixtus-kápolnából. Ahogy viszont az előzetesek már ellőtték,

Lenny Belardo fel fog ébredni, egy ilyen szituáció pedig már alapból is megér egy misét, mi több, egy egész évadot Sorrentino vezényletében.

Az HBO-n január 13-án debütált sorozatból egyelőre az első két rész elérhető, és nem is okoz csalódást – mindezt úgy, hogy ez még csak a felvezetés, John Malkovich az első részben nagyjából két másodpercre tűnik fel, Jude Law pedig egyelőre visszafogottan vegetál Vatikánban. A két nagyágyú nélkül is van látnivaló, Voiello szokás szerint rafináltan mozgatja a szálakat a bíborosi kollégiumban, a második részben pedig végre megismerjük az új pápajelöltet, aki bebizonyítja, hogy neki is van bőven lelki nyűg és mocskos titok a tarisznyájában.

Ráadásul a dumája is olyan, hogy ha Belardo egyszer felébred, akkor abban az intellektuális karatéval lemeccselt egóharcban, amit folytatni fognak beleremegnek majd a Vatikán falai.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
cím-1.jpg

Saját magát kezdte a „divat királynőjének” nevezni Rotschild Klára, a Kádár-korszak divatdiktátora

Rotschild Klára csillogó és botrányokkal tarkított életét ismerhettük meg a Nemzeti Múzeum tárlatán, sőt ruhakölteményeit is felpróbáltuk.
Orosz Emese cikke, fotók: Magyar Nemzeti Múzeum - szmo.hu
2020. január 14.


hirdetés

Rotschild Klára munkássága igazi 20. századi női sikertörténet. Izgalmas életének állít emléket a Magyar Nemzeti Múzeum kiállítása. A CLARA - Rotschild Klára - Divatkirálynő a vasfüggöny mögött című tárlaton megismerheted Klára csillogó, divatbemutatókkal és botrányokkal tarkított életét, miközben közelről is megcsodálhatod, sőt akár fel is próbálhatod ruhakölteményeit.

De vajon származása ellenére hogyan válhatott a Horthy-kor és a Kádár-korszak divatdiktátorává? Hogyan jutott ilyen kivételes helyzetbe? Mi már tudjuk a választ. Eláruljuk, milyen érdekességek várnak rád a tárlaton.

A Clara kiállítás két részből áll. A múzeum Rotundájában hét Rotschild-menyasszonyi ruha, illetve estélyi történetét ismerheted meg. A tárlat nagyobb része azonban a Múzeumkert hátsó részében, a megújult Kertészházban folytatódik. Itt még több Rotschild-ruha vár, a falon elhelyezett idővonal mentén pedig izgalmas tényekre derül fény a divat királynőjének életéből.

A “szabászasztalon született” lány, Rotschild Klára 1903 február 22-én látta meg a napvilágot. A jelző nem a tényleges körülményekre utal, hanem szülei foglalkozására. Apja, Rothschild Ábrahám Adolf izraelita származású szabó volt, anyja, Spirer Regina pedig szintén szabónő. Budapest bevárosában éltek, és mindketten itt működtették műhelyeiket, ahol Klára gyermekkorától szívta magába a szakma csínját-bínját.

Ám a kiállításon megtudtuk, hogy nem csak ez volt Rotschild Klára sikerének receptje. Klára hihetetlen tehetséggel menedzselte magát és szalonját.

hirdetés

Ő kezdte a "divat királynőjének" nevezni saját magát.

Sokat adott a látszatra: öltözéke és hamvasított frizurája mindig kifogástalan volt, és egy mesés Duna-parti penthouse-ban élt, ahová gyakran szervezte divatbemutatóit. A fényűzés látszata pedig fényűző életet élő vevőkört vonzott.

Rotschild Klára Petőfi tér 3-5 szám alatti lakásának tetőteraszán, 1974 körül. Fotó: magántulajdon

Rotschild szalonjának védjegyei voltak a próba folyamatát irányító direktiszek. Ők fogadták a vendégeket, illetve segédkeztek a modell, az alapanyag és a kellékek kiválasztásában is.

A direktiszekhez hasonlóan a szalon imázsát növelték a kor legszebb manökenjei is, akiket Klára maga választott be “családjába”.

Emellett Klára széleskörű szakmai és magánéleti kapcsolatrendszert épített ki. Megszerezte az első magyar divatkritikus, Guthy Böske támogatását, aki a Színházi Élet népszerű DIVAT mellékletének szerkesztője volt. Illetve

remek érzékkel megtalálta és öltöztette a kor “influenszereit”.

Nappali ruha, selyemburett, 1970 körül. dr. Péchy Zsuzsa pszichiáternek, a szalon állandó vevőjének ruhája. Magántulajdon

Természetesen mindehhez megfelelő anyagi tőkére is szüksége volt. Klára életét több botrány is tarkította, és az egyik ilyen botrány tette lehetővé, hogy pályája elején nagyobb összeghez jusson, amit befektetett vállalkozásába.

Rotschild kontra Somogyi botrány

1930-1933-ban hatalmas port kavart és nagy médiafigyelmet kapott Klára és a botrányairől elhíresült, dúsgazdag aranyifjú, Somogyi Pál Károly pere. A “mániás elmezavarban szenvedő” férfi 1930 szeptember 18-án

megverte és kidobta lakásából a fiatal Klárát, aki apja szalonjának kintlévőségeit igyekezett behajtani.

Klára az elszenvedett testi és lelki sérülések miatti gyógyszerel kísérelt meg öngyilkosságot. Ezt követően hetekig pszichiátriai gyógykezelésre szorult. Anyagi és erkölcsi sérelmei orvoslására nagy összegű kártérítési pert indított, amit meg is nyert.

Alkalmi csipkeruha, selyem muszlinnal kombinált poliészter csipke, 1975. Gönczi Annamária újságírónő az esküvőjén viselte és máig megőrizte.

Az anyagi tőke nélkülözhetetlen volt ahhoz, hogy a párizsi divathoz hasonló luxust tudja kínálni vevőinek. A kiállításon megtudtuk, hogy az olyan vezető pesti divatszabók, mint Rotschild Klára, nem művészek voltak, mint a franciák, hanem jó ízlésű, remek üzleti érzékkel rendelkező kereskedők.

A szalonok tulajdonosai évente többször is kiutaztak Párizsba, hogy az általuk kedvelt divatházak bemutatóira bejussanak, és bevásároljanak. Tulajdonképpen ízlésük és ügyfeleik elvárásai szerint

a nagy párizsi márkák modelljeiből, alakították ki saját kollekciójukat.

Hogy bebocsátást nyerjenek a nagy divatházak bemutatóira, előre ki kellett fizetniük egy vagy két modell árát, amit a bemutató után levásárolhattak. A nagy házak így próbálták elkerülni, hogy modelljeiket ellopják.

Ennek ellenére állandóan szivárogtak ki modellek. Erről sokszor a párizsi másolócégek tehettek. Illetve sok esetben a szabók nem fizették meg az eredeti francia modellek árát, hanem fejben megjegyezték a darabokat, a megvett szabásmintákat pedig egymás közt cserélgették.

Modell-lopási botrány

1937-ban Klára is modell-lopási botrányba keveredett. Nagy múltú cégek jelentették fel “modell-lopás” vádjával. A vád szerint nem legálisan szerezte be a drága párizsi kollekciót, hanem a modelleket megfizető kollégáitól inspirálódott.

Klára elsősorban az időtlen Dior, Chanel, Balmaint és Givenchy divatházaktól merített. A Rotschild ruha a második világháborút követően a mindenkori divat konzervatívan elegáns stílusát képviselte. S bár Klára

elismerte az új fiatalos irányzatokat, de a sortot, szandált, és harisnya nélküli viseletet nem tartotta márkájához illőnek.

Ékszerkabát, lurex-viszkóz alapra üveg és teklagyöngyökkel készült kézi gyöngyhímzés, 1974. Az ékszerkardigánok divatját Yves Saint Laurent indította el, Rotschild Klára pedig megcsinálta a saját verzióját, mely haláláig az egyik legnépszerűbb kreációja volt. Magántulajdon

Visszatérő vevői is a kifinomult, nőies bájt, eleganciát igényelték, hiszen koruk és társadalmi státuszuk is ezt kívánta meg.

Divatháza rendszeres vevői közé tartoztak a Budapestre látogató külföldiek, az itt állomásozó diplomatafeleségek, a politikai elit asszonyai, jól menő orvosnők, ügyvédnők és híres művésznők:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!