hirdetés

UTAZZ

Mi történik akkor, ha lefoglaltuk a szállást, de nem érkezik meg a kártyánk?

Rengeteg foglalás érkezett már pünkösdre is, de az egész nyarat nagyon erősnek várják a vendéglátósok.

Link másolása

hirdetés

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke azt mondja: a legnagyobb sajnálatunkra se tudják majd beengedni azt a vendéget, akinek nincs plasztikkártyája. Flesch Tamás arról is beszélt az RTL híradójának, hogy mire számíthatnak a vendéglátóhelyek a nyári szezonban.

Rengeteg foglalás érkezett már pünkösdre is, de az egész nyarat nagyon erősnek várják a vendéglátósok.

Sokan hetekkel az oltás vagy a karantén lejárta után sem kapták még meg a védettségi igazolványukat. Hiába mentek személyesen a kormányhivatalhoz vagy írtak hivatalos panaszleveleket. Több nézőnk is azzal keresete meg az RTL híradóját, hogy ennek hiányában nem tudnak elutazni a befizetett belföldi nyaralásukra. A szállodáknak ugyanis kötelező elkérniük a védettségi igazolványt, különben milliós bírságra számíthatnak.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
UTAZZ

Több „kistestvére” is volt a Lánchídnak, egyikük „szerelem volt első látásra”

Gróf Széchenyi István egészen Angliáig utazott, hogy megtalálja a Dunára építendő híd prototípusát.

Link másolása

hirdetés

Budapest egyik jelképe a Lánchíd, amelynek története egészen Angliáig vezet el minket. Az akkoriban még komoly kihívásnak számító folyami híd ötlete ugyanis a Londonba látogató Széchenyitől származott, aki első látásra beleszeretett a Temze folyón látott lánchídba. A Dunára tervezett hídnak speciális feltételeknek kellett megfelelnie, amit a Hammersmith Bridge mind teljesíteni tudott.

Miután Gróf Széchenyi István úgy döntött, hogy szükség van egy Budát Pesttel összekötő állandó olyan hídra, amely ellenáll a folyó áradásának, a jégzajlásnak és biztosítja a város összekötését, alaposan felkészült. Még komoly anyagi támogatást is felajánlott, sőt, ő maga indult neki, hogy szétnézzen Angliában, ahol addigra már számos nagyfolyami híd is felépült.

Több év kitartó munkájával végül sikerült megvalósítani ezt a tervet is, de ehhez szükség volt egy komoly felismerésre: lánchidat kell készíteni.

A gróf 1832 szeptemberében érkezett barátjával, gróf Andrássy Györggyel a The Superb gőzössel a Tower előtti kikötőbe. A városban látta meg a Temzén átívelő Hammersmith Bridge-t, amellyel azonnal „szerelembe esett”, és eldöntötte, hogy Budapestre is ilyen hidat szeretne.

Ezért felkereste az 1827-ben elkészült híd tervezőjét és a mérnök által készített több hidat is. Így jutott el a Marlow Bridge-hez is, ami „kicsinyített mása” volt a később nálunk felépült hidunknak. William Tierney Clark angol mérnök 1832-ben építette a 72 méter hosszú lánchidat, amely Marlow és Bisham között ível át.

A Hammersmith Bridge

A William Tierney Clark által tervezett – 2008 óta műemlék - híd ma is áll és megcsodálható, bár ez a híd már csak részben „az” a híd. A London nyugati részén található híd Hammersmith and Fulham északi kerülete és Richmond upon Thames déli kerülete között biztosítja az átjutást a Temzén.

hirdetés

Elődjének megépítését 1824-ben engedélyezték, és 1827. október 6-án adták át. Ez volt az első függőhíd a Temzén. Bár úgy vélték, hogy nagyon biztonságos, az egyre nagyobb terhelést később nehezen bírta.

1870-ben komoly pánikot keltett, hogy a Temzén rendezett Oxford – Cambridge egyetemi evezősverseny nézői (mintegy 10-12 ezer ember) a verseny követése közben átszaladt a híd egyik oldaláról a másikra, és ettől a pályatest belengett.

A gondok miatt végül lezárták és egy ideiglenes hidat építettek mellette. A most látható híd tervezésére Sir Joseph Bazalgette-t kérték fel, aki az alapokat meghagyva alakította ki az új szerkezetet. Az átadásra 1887-ben került sor. Később felmerült, hogy villamost visznek át rajta, majd a kiszélesítése is, de a terv nem valósult meg.

Az újjáépült híd eredetileg rózsaszín lett volna, de végül 1888-ban zöld színűre festették, a stilizált levelek pedig bronzszínűek lettek. A 2. világháborút követően egy ideig szürke volt, majd 1986-ban újra visszakapta zöld-bronz színeit. (A hidat egyébként ott jártunkkor éppen felújították.)

A hídon egy emléktábla is látható, mely Charles Campbell Wood hadnagy hősies tettének állít emléket. A férfi 1919. december 27-én éjfél körül vette észre, hogy a folyóban egy nő fuldoklik. Az asszony életét megmentette, de ő maga a sérüléseitől kapott vérmérgezésben meghalt.

A hidat többször is megpróbálták felrobbantani, az IRA 1939-ben, 1996-ban és 2000-ben is merényletet tervezett, de szerencsére a hídban nem keletkeztek súlyosabb károk.

A Marlow Bridge

A másik „kistestvér”, a szintén ma már műemlék Marlow Bridge a Temze felett köti össze Marlow két oldalát. Elődje még a 16. században épült fahíd volt, ami részben megsemmisült, ezért a 18. században újabb fahíd épült a helyére. Ezt váltotta le az 1829 és 1832 között készült - jelenleg is álló - lánchíd, melyet William Tierney Clark tervezte. A „nagytestvérről”, a budapesti Lánchídról emléktábla emlékezik meg.

A Lánchíd

Széchenyi a budapesti híd tervezéséhez felkérte William Tierney Clarkot, aki először egy angol mérnököt, Youngot szerette volna kinevezni helyettesének, mivel ő nem tudott kellő időt tölteni az építkezésen. Ám Young a betegsége miatt nem tudta elfogadni a felkérést, így került a képbe – a skót származású névrokon - Adam Clark. Ő kapta meg végül a kivitelezés irányítását. (Őróla nevezték el később a Clark Ádám teret.) A munka 1840-ben kezdődött és 1849. november 20-án avatták fel a 375 méter hosszú Lánchidat. A ma is álló kőpilléres függőhidat – melynek elődjét a 2. világháborúban felrobbantották - 1949. november 20-án, az eredeti híd átadásának 100. évfordulóján avatták fel.

William Tierney Clark

Az 1783-ban született angol mérnök elsősorban hidak tervezésével és építésével foglalkozott, az elsők között tervezett függőhidakat. Tiszteletére a brit Institution of Civil Engineers, a Magyar Mérnöki Kamara és a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége 2000-ben megalapította a Tierney Clark Díjat, amellyel kiemelkedő mérnöki alkotásokat díjaznak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
UTAZZ

Nincs vége a nyárnak: ide utazz, ha melegebb éghajlatra vágysz!

Ha már az őszi vagy a téli kikapcsolódást tervezed, és olyan helyre utaznál, ahol a strandidő alap, akkor neked szól a lenti cikkünk, amiben megmutatjuk a legjobb úticélokat, melyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről közvetlen járattal is elérhetők.

Link másolása

hirdetés

Bár a nyári szabadságok emléke még élénken él mindenkiben, sokan már a következő utazást tervezik, hiszen amikor itthon a zord időjárás határozza meg a mindennapjainkat, nincs is jobb annál, mint egy napsütéses vidékre utazni. Szerencsére a budapesti repülőtérről ősszel és télen is számos helyre utazhatunk közvetlen járattal. Mutatunk néhány tippet a legnépszerűbb nyaralóhelyekkel!

Luxus, csillogás és sivatagi túra Dubajban

Az elmúlt években a magyarok körében is egyre népszerűbb célpont Dubaj, ami nem csoda, mert aki egyszer megismeri, annak utána visszahúz a szíve az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városába. Csillogás, luxus és gazdagság - ez az, ami legtöbbünknek először eszébe jut Dubajról, és aki erre vágyik, az meg is találja a helyenként 12 sávos autóutakat, a világ legmagasabb épületét, a Burj Kalifát, a luxushoteleket és az óriási bevásárlóközpontokat is. Azonban érdemes ezeken túlmenően kipróbálni a hajókázást a Deira negyedben, bevetni magunkat egy egynapos sivatagi túrába, elutazni a csodálatos látványt nyújtó Al Quadra Lakes-hez, vagy akár meglátogatni a Miracle Gardent, a világ legnagyobb virágos kertjét.

Fantasztikus kirándulások a Kanári-szigeteken

A természeti szépségek szerelmeseinek egyik legkedveltebb desztinációja a 7 szigetből álló Kanári-szigetek, ahol télen-nyáron enyhe az idő, és egész évben süt a nap. A Spanyolországhoz tartozó szigetcsoport az Atlanti-óceán közepén csodálatos strandokkal és egyedülálló természeti szépségekkel várja a kirándulni vágyókat. A szigetek titka a sokszínűség a sűrű pálmafákkal, a mai napig érintetlen természettel, hosszú homokos strandokkal, homokdűnékkel, erdőkkel, vulkánokkal, barlangokkal és hegyekkel. Programban sincs hiány: fantasztikus golfpályák, búvárkodásra alkalmas partok, akváriumok és állatkertek is várják a látogatókat. Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote és Fuerteventura a legkedveltebb Budapestről közvetlen járattal is elérhető szigetek.

Tökéletes relaxáció Hurghadában

A Vörös-tenger riviérájaként is emlegetett városban csodálatos természeti szépségek várnak a látogatókra. A színes korallzátonyok és a hajóroncsok kiváló búvárkodási lehetőségeket nyújtanak, de persze aki inkább csak fürdőzésre vágyik, azoknak rendelkezésre áll a helyi all-inclusive szállodák teljes ellátása. Este pedig jöhetnek Hurghada nyüzsgő bárjai és szuper éttermei: érdemes megkóstolni a tradicionális egyiptomi konyha sokszínű ételeit, például a ghanougot, ami egy izgalmas zöldségkeverék, a húskedvelőknek pedig a shawarmát ajánljuk, ami bárányból készül. A rossz időtől sem kell tartani: a területen egész évben garantált a ragyogó égbolt és napsütés.

A múlt és a jelen találkozása Antalyában

Antalya a Török Riviéra egyik legismertebb és egyben Törökország leggyorsabban növekvő városa. A legkisebbektől a legnagyobbakig minden korosztály számára tartogat érdekességeket, hiszen egyszerre ötvözi a nyüzsgő város hangulatát a hagyományos török kultúrával. Kaleiçi, Antalya óvárosa mindenkit lenyűgöz: a Hadriánusz-kapun keresztül megközelítve érdemes megnézni II. Attalosz király szobrát, Mehmet Pasa Dzsámiját és a régi óratornyot is, az óvárosi kikötő pedig páratlan szépséggel bír. A turisták a világ minden tájáról csodájára járnak a város nagyszerű strandjainak, és kihagyhatatlan a belváros szélén a tengerbe hulló édesvízi mésztufapadról is híres Düden-vízesés is. A gyerekes családok számára igazi szórakozást jelent a Beach Park, ahol az Aqua Land és a Dolphin Land várja a látogatókat.

hirdetés

Mielőtt útnak indulunk, fontos, hogy az aktuális beutazási szabályokról is tájékozódjunk a Konzuli Szolgálat oldalán. Július 1-jétől ismét szabadabban utazhatunk külföldre, mióta bevezették az európai uniós védettségi igazolást, illetve az egyes országokkal kötött kétoldalú megállapodásoknak megfelelően magyar védettségi igazolvánnyal is számos országba útnak indulhatunk. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren számos intézkedés történt az elmúlt hónapokban, amelyek biztosítják a nyugodt repülést, nekünk csak az a feladatunk, hogy betartsuk az ajánlásokat.

Ha pedig a fenti desztinációk között még nem találtad meg az igazit, segítségedre lesz a Budapest Airport utazástervezője, ahol csak ki kell választani, hogy mit szeretnél csinálni, és megmutatja neked a legtutibb javaslatokat.

Itt az ideje, hogy újra felfedezzük az életet együtt, csak rajtad múlik, hogy melyik országgal kezded!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

Kalauz az olcsó repjegy vásárlásához

Szerencsére nemcsak a nyári hónapok állnak rendelkezésünkre, hogy repülőre szálljunk, hanem a nagy tömegeket és a főszezont elkerülve, máskor is, célszerű ilyen esetben előre tervezni.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: Sasin Tipchai képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. október 03.


Link másolása

hirdetés

Természetesen, az év 365 napjában van lehetőségünk repülni, azonban nem mindegy, hogy mikor és mennyiért tudunk foglalni, hányszor kell átszállnunk, sikerül-e pont a kiválasztott napon utazni, tudunk-e előre tervezni vagy 2 nappal előtte akarunk jegyet venni, stb. – mindannyiunk számára ismerős kérdések és problémák.

Aki a klasszikus utazási irodák ajánlataival szeretne élni, hogy megspórolja magának a szervezéssel járó problémákat, az érdemben fix csomagok közül válogathat, ahol csak ki kell választani a pénztárcánkhoz és szabadságunkhoz leginkább passzoló utazást, és kész is vagyunk. Sokan azonban az utazás minden lépését maguk akarják megszervezni, hiszen egy kis kutatásért cserébe nagy rugalmasságot és szabadságot kapunk. Illetve rengeteg célállomás létezik, ahova sajnos nem visz el minket egy utazási iroda sem, így csak saját magunkra számíthatunk a tervezésben.

Ha valakinek nagy álma, hogy eljusson Las Vegasba (és lássuk be, sokan vagyunk ezzel így), hogy személyesen tapasztalja meg a világhírű város fényeit, hoteljeit, játéktermeit, akkor bizony időben kell elkezdeni a szervezést, hiszen rengeteg pénzt veszíthetünk a részleteken. Ha későn döntünk, akkor még mindig kipróbálhatjuk az élő kaszinók világát, de ki az, aki Las Vegast lecserélné az otthon kényelmére? Számtalan dolgot észben kell tartanunk, legyen szó a kedvezményes árú jegyekről, a feladott csomagról, annyiba fog-e kerülni a végén minden a szállással együtt, mint ahogy terveztük, és a lista itt nem ér véget.

Az ilyen problémákban segíthet egy pár online foglalási oldal, amik mind a jegyvásárlásnál, mind a tervezésben segítségünkre lehetnek.

Fontos megemlíteni, hogy egyrészt nem kizárólag az alábbi oldalak segítségével tudunk jó árú jegyeket találni, másrészt, aki hajlandó több pénzt áldozni a kényelemért az is könnyen megtalálja a maga számításait.

hirdetés

Jan Vašek képe a Pixabay -en.

A legnagyobb internetes keresőoldalak közé sorolható az expedia.com, a supersaver.nl, a skyscanner.net, a kayak.com és a momondo.com. Bár egyik oldal se mondható tökéletesnek, ezért érdemes a többségüket kipróbálni mielőtt megtaláljuk a kedvencünket, illetve ahogy a mondás tartja: több szem többet lát.

Az oldal keresőmotorjától függően tudjuk az utazásunk minden részletét megtervezni, legyen szó egy átszállásról vagy a (leg)olcsóbb hotelről.

Sokszor olyan lehetőségek is elérhetők számunkra, amelyek más megvilágításba helyezik a foglalást. Az egyik, hogy beállíthatunk emlékeztetőt, ha a kiválasztott útra olcsóbb lesz a jegyár. Annak is utána nézhetünk, hogy az általunk kiválasztott reptérről hova tudunk eljutni, illetve egy adott időszakra melyik célállomás a legolcsóbb.

A secretflying.com annyiban más a többi oldaltól, hogy itt különböző fix ajánlatok közül tudunk válogatni. Egyrészt nagyon kedvezményes jegyeket tűntet fel, másrészt sokszor olyan ajánlatok közül is válogathatunk, amelyek a foglalási rendszer aktuális hibáit kihasználva néha elképesztően olcsó jegyeket kínálnak. Sajnos a fix ajánlatok semmilyen rugalmasságot nem kínálnak, így vagy passzolnak a dátumok és a célállomás, vagy nem. Egy ilyen ajánlat például szeptember és április közötti dátumokkal a Düsseldorf–San Francisco retúrjegy mindössze 369 euróért.

Joshua Woroniecki képe a Pixabay -en.

Természetesen a légitársaságok oldalait sem szabad elfelejteni, hiszen így harmadik fél nélkül tudunk foglalni, illetve a társaság maga is meg tud lepni minket nagyon jó ajánlatokkal és kedvezményekkel.

Bárhogy is döntünk, érdemes egy kis időt szánni a keresésre mielőtt lefoglalnánk a jegyünket, ezzel véglegesítve az utazásunkat, hiszen a repülőjegy módosítása továbbra sem egy szerencsés alternatíva.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

Kezdő túrázóknak: Kéktúra Budapest felett

Szerencsére ez az etap nemcsak könnyű és rövid, de tartalmas is, és sok szép kilátással kecsegtet.
Forrás: Túraddikt blog - szmo.hu
2021. október 06.


Link másolása

hirdetés
A Túraddikt blogon találhattok: túratippeket, fotós beszámolókat, hasznos és érdekes információkat, kalandokat Közép-Európa erdeiben - ismert és ismeretlen tájain.

Aki aktívan követi a természetjárással kapcsolatos csoportokat Facebookon, annak akkor is ismerősen cseng a "Hűvösvölgy - Rozália téglagyár" páros, ha még ki sem nyitotta az Országos Kéktúra igazolófüzetét. A Budapesten és környékén élők számára ezzel a szakasszal célszerű kezdeni, ha ki akarják próbálni magukat a Kéken. Szerencsére ez az etap nemcsak könnyű és rövid, de tartalmas is és sok szép kilátással kecsegtet.

Egy kedves barátunknál jártunk Budapesten látogatóban, aki hajlandóságot mutatott rá, hogy eljöjjön velünk túrázni, így nem gondolkodtunk sokat: ha már úgyis csináljuk a kéket, csináljuk meg a mindössze 14 kilométer hosszú 14-es szakaszt, ami érinti a remek kilátásáról híres Hármashatár-hegyet is.

Körülbelül egy órányi tömegközlekedés után Hűvösvölgyben találtuk magunkat. A hangulatos, műemléki védettségű villamosmegállóban gyorsan be is mutattuk túrázáshoz egyáltalán nem szokott barátunknak, hogy mennyire ügyetlenül tájékozódunk az épített környezetben, bár pár perc után meglett a Gyermekvasút megállójához, és egyben a napi első pecsétünkhöz vezető út. A Gyermekvasút 11,2 kilométer hosszan kanyarog Széchenyihegytől Hűvösvölgyig a Budai-hegység erdőségében, összekötve számos népszerű kirándulóhelyet. A vasút 1948-ban Úttörővasútként kezdte pályafutását. A teljes, ma is járható útszakasz 1950-ben készült el.

Kicsit elidőztünk az állomáson, elfogyasztva a reggel beszerzett élelmünk egy részét, majd hozzáfogtunk a túra érdemi részéhez. Az Ördögárok kiszáradt medrén átvezető híd után egy kanyargós erdei ösvényre érünk. Megmosolyogtató, hogy a Budai-hegységben milyen simára ki vannak járva a turistautak, míg a Mátraerdő kevésbé frekventált helyszínein előfordul, hogy úgy kell utat vágni a bozótban.

hirdetés

Erdei útszakasz

A 19.-20. század fordulóján a Pannónia Szállót kialakító Glück Frigyesről nevezték el ezt az útszakaszt, aki sokat tett a környék turizmusának fejlesztéséért: 1910-ben a János-hegyi kilátó, 1929-ben pedig az OKT által is érintett Árpád-kilátó építését kezdeményezte.

A tölgyesben kanyargó, enyhén emelkedő ösvény Mátyás király egykori vadaskertjének területén halad el, melyre több földrajzi név és egy emléktábla is emlékeztet. Az emlékmű melletti katonasír pedig Budapest 1945-ös ostromának és a várost védők sikertelen kitörési kísérletének mementója.

Mielőtt azonban odaérnénk, mindenképp sétáljunk ki a Hármashatáhegyi repülőtérre! A sportrepülőtér hatalmas felszállópályája széles, festői panorámát ad a környező dombokra. Népszerű kirándulóhely, tehát magányra nem nagyon szabad számítani, ami egyébként a Kéktúra ezen szakaszának egészére érvényes. És ha már itt járunk, ne hagyjuk ki a 340 méteres Homok-hegy vadvirágoktól pompázó kopár magaslatát sem!

Újra erdőben kanyargunk, erdei sztrádán, széles, simára taposott gyalogos és kerékpáros utakon. A Kecske-hegy sziklás dolomittömbje melletti kiépített ösvényen kőoroszlán áll őrt. Az Oroszlán-szikla két méteres dolomittömbjét Glück Frigyes javaslatára picit meg is faragták, hogy jobban hasonlítson egy oroszlánra. Fejét valamikor a második világháború során zajló harcok során robbanthatták le. Mindenesetre napjainkban is látványos képet mutat a képződmény.

Az Oroszlán-szikla napjainkban

Az Oroszlán-szikla 1926-ban. Forrás

Néhány nagy kanyar és enyhe emelkedő után a Látó-hegy (vagy svábul Gugger-hegy) oldalában terpeszkedő, 1929-ben épített kilátóterasz, az Árpád-kilátó látványa nyűgöz le minket, csakúgy mint az innen Budapestre és a Dunára nyíló, mára már korlátozott kilátás. Jól kivehető Buda vára, az Országház, de a Gellért-hegy is. Ideális pihenőhely ez a Szépvölgybe vezető erdei ereszkedés előtt. Egy kis kitérővel megtekinthetjük az Árpád-kilátói-Zsomboly mindössze 3,5 méter mély aknabarlangocskáját is.

A Szépvölgyben 1935 óta működik az OKT által is érintett Fenyőgyöngye vendéglő, amit a második világháborúban a németek felrobbantottak, az újjáépítés után pedig államosították. Az úttesten átkelve emelkedni kezd az út, és ez a hosszú kaptató egészen a Hármashatár-hegy csúcsáig kísér minket, több mint két kilométeren keresztül emelkedünk kb. 200 métert. Közben többször átkelünk az úttesten is.

Végül megérkezünk a 495 méteres tengerszint feletti magasságig emelkedő, mészkőből és dolomitból felépülő sasbérc tetejére, mely a Budai-hegység legmeredekebb lejtőjének is otthont ad. Nevét onnan kapta, hogy 1873-ig itt volt Buda, Óbuda és Pesthidegkút határa. Változatos domborzatának és sasbércszerű kiemelkedésének köszönhetően nagyon változatos élővilág alakult ki a hegyen. A gyertyános tölgyes mellett a cserszömörcés karsztbokorerdő az uralkodó növénytársulás. A hegy gyepein különleges orchideafélék (többféle bangó), piros kígyószisz, leánykökörcsin, tavaszi hérics, apró nőszirom egyaránt előfordulnak. A hegyen előforduló leggyakoribb nem őshonos növénytársulás a feketefenyves, melyet a 19. század végi kopárfásítás során telepítettek a Budai-hegység erdei termőtalajának rehabilitálása céljából. Mostanra értük el azt a kort, amikor az erdészetek fokozatosan cserélhetik őshonos erdőállományokra ezeket a fenyveseket.

Pecsételni a turistaút melletti kerítésnél és a Hármashatárhegyi Kirándulóközpontnál tudunk.

A fentről nyíló kilátás pedig magáért beszél. A sziklagyepes területeken is csodaszép a panoráma, de az igazán szép kilátást a különleges, nyolcszögletű Guckler Károly kilátóból csodálhatjuk meg. Guckler Károly erdőhivatali vezető volt a 19. és 20. század fordulóján, és sokat tett a terület visszaerdősítéséért. Így illendő volt, hogy a hegycsúcson, egy egykori lövegállás helyén épített kilátót a Pilisi Parkerdő Zrt. róla nevezze el. Fentről a Duna szalagja, a szélesen terpeszkedő főváros, a Pilis, a Visegrádi-hegység, a Budai-hegység és a Börzsöny panorámája tárul a szemünk elé.

A Kirándulóközpont felé haladva feketefenyvesen ereszkedünk lefelé. Érdemes kitérőt tenni balra a térképen is jelzett természetes kilátópontra, ahol a dolomitszikla szirten egy kis magányra is lelhetünk, ha már unjuk a jelzett turistaút zsongását.

Talán az egész túra legnagyobb kihívást jelentő része a Vihar-hegy felé vezető szakasz, ahol igen meredek ereszkedés és emelkedés váltja egymást. A Virágos-nyereg felé közeledve azonban enyhül az út. A nyeregben egy jelzőtáblára erősítve találjuk az OKT bélyegzőt. Továbbhaladva egy hosszú, többnyire erdőben haladó levezető szakaszon érkezünk meg a túra végpontjára, a Rozália Téglagyárhoz. Utolsó bélyegzésünket követően már csak a buszmegállóig kellett elsétálnunk.

Összességében egy nagyon szép és látványos útszakaszról van szó, bár a második fele egy picit eseménytelenül telik - talán éppen ezért érdemes inkább a téglagyár irányából kezdeni a túrát. Mindenesetre nagyon jól éreztük magunkat mindannyian, és várjuk a közös folytatást!

Ha tetszett, amit olvastál és szeretnél még tőbb túrahelyet megismerni, keresd a Túraddikt blogot!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: