hirdetés
urlenykir.jpg

X-Faktoros énekessel erősített az Űrlénykirály: dal- és klippremier

A hangzás és az énekhang is teljesen egyedi. Hallgasd meg az első közös munkájukat!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 01.


hirdetés

Közel másfél év után hallat újra magáról Űrlénykirály (vagyis Balogh Borsa), aki ezúttal egy az X-Faktor 2012-es döntőjét is megjárt énekessel, Galambos Péterrel közösen dobott össze egy számot, melyhez klip is készült.

Ezt az alábbiakban lehet megnézni és -hallgatni először, születésének körülményeiről pedig maga a szerző mesélt.

– Az eddigiekben megjelent Űrlénykirály anyagokhoz képest jelentős változás látható, hallható. Mit lehet tudni ennek okairól?

– Lassan négy éve csinálom az Űrlénykirályt ami alapvetően egy egyszemélyes, beatbox-gitár alapú, instrumentális zene.

hirdetés

Ez tök jó, engem szórakoztat, a tavalyi évben már nem panaszkodtam a koncertek számára sem, de mégis volt bennem egy olyan érzés, hogy ezzel nagyjából elértem a plafont, és kell valami újítás.

– Pontosan miken változtattál?

– Ami nem változott az eddigiekhez képest, hogy a zenét most is egyedül írom, és az összes hallható hangszert is én szólaltatom meg. Viszont kitaláltam, hogy szeretnék énekest, illetve hogy összepakolok egy kis házi stúdiót és a felvételeket is én csinálom.

Az, hogy otthon, egyedül, korlátlan ideig tudsz ötletelgetni, hangzásokat kevergetni, sokkal nagyobb zenei szabadságot ad, mint amit bármilyen stúdióban el tudok képzelni. Hatalmas köszönet illeti Mátis Guidó (Widosub) barátomat, aki megmutatta mi fán terem a "producerkedés", rengeteget segített, nélküle valószínűleg bele sem vágtam volna az egészbe.

Íme az új dal:

– Hogyan találkoztatok Petivel, és hogy kezdődött a közös munka?

– Mondhatni, hogy a véletlen műve. Az Edison Bárban láttam Petit egyszálgitárral feldolgozásokat játszani, és kb. a második szám közepén jöttem rá, hogy én még nem nagyon hallottam élőben ilyen király hangot, minden szám jobb volt mint az eredeti.

Nem hiszem, hogy tanulható az, ami a torkában van, nem mellesleg tökéletesen passzol abba a zenei világba, ami az én fejemben énekügyileg mindig is létezett. Szóval átküldtem neki pár – már otthon felvett – új számkezdeményt, néztünk egy közös próbát, aztán kezet ráztunk.

– Mit érdemes tudni a számról, klipről?

– Ez a legelső számunk, és ahogy már említettem, az instrumentális rész az én asztalom, az ének/szöveg pedig Petié. Ami a klipet illeti, győztes csapaton sosem változtatok, úgyhogy ahogy a "Lányok hangulata, fiúk kedve" című előző videómat, úgy ezt is Csermely Gábor barátom készítette.

Csak annyi kérésem volt, hogy egy fél nap alatt leforgatható, fekete-fehér minimál klip legyen, a többit rábíztam. Szerintem 100%-ig kihozta belőle azt amit egy ilyen kérésből ki lehet hozni, dehát tudtam én, hogy ez egy ügyes kis fickó. A forgatás helyszínéül pedig a már említett Edison Bar & Ink szolgált, ezúton is köszönet nekik a lehetőségért.

hirdetés

– Jövőbeni közös tervek?

– Petinek is vannak/lesznek ezen kívüli produkciói, én is fogok még más énekessel dolgozni az életben, de most a legfontosabb, hogy összerakjunk egy rendes – már lassan félkész állapotban lévő – 7-8 számos lemezt, amivel majd koncertezni is szeretnénk.

Hogy érthető legyen a dolog, kettőnk összeállása nem egy új zenekar megalakulása, inkább egy határozatlan idejű projekt létrehozása, amiből bármi lehet, és amit most mindketten nagyon élvezünk.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
irishman1.jpg

„Nem azt látjuk, hogy jé, Pacino és de Niro együtt!” – Scorsese maffiafilmjében majdnem minden a helyén van

A The Irishmanért nem rajongtak a nagy filmstúdiók, Scorsese azonban nem kötött kompromisszumot. Három és fél órás eposz született Amerikáról, a maffiáról, a bűn és az erény vékony határáról, olyan kérdésekről is, mint hűség, becsület vagy épp az elmúlás.
Malinovszki András - szmo.hu
2019. november 20.


hirdetés

Tudjuk, hogy a botrányok, viták, beszólások általában jót szoktak tenni bármilyen film bemutatója előtt, mégis kicsit sajnálom, hogy a Scorsese vs. Marvel-háború ilyen nagy helyeket foglalt el a sajtóban, mert a The Irishman megérdemelte volna a kizárólagos figyelmet. A kész mű azonban, azt gondolom, elhomályosít minden más körülményt.

Scorsese filmjeit mindig óriási várakozás előzi meg, és ez megsokszorozódik, mikor a szóban forgó filmben újra együtt játszik a két színészlegenda, Robert de Niro és Al Pacino; mikor utóbbi hosszú pályafutásuk során először dolgozik együtt a nagy hírű rendezővel; mikor Harvey Keitellel 50 éves közös pályafutásukat ünneplik; és mikor hosszas győzködés után Joe Pesci is visszatér a vászonra, könnyen lehet, hogy egy gran finaléra.

Scorsese műve több, díjesélyes film szépen egybekomponálva, ráadásul minden részében más és más kerül előtérbe.

hirdetés

Az első egyharmadban a Joe Pesci által megformált Russel Buffalinót ismerhetjük meg. Pesci a Reszkessetek betörők Harryje, a Halálos fegyver Leo Getze vagy a Casino Nicky Santorója után merőben más karaktert játszik: nyoma sincs a nagyszájú, izgága figurának, Buffalino a háttérből profin irányító, hideg eleganciával beszélő és gondolkodó intelligens maffiózó. A hírek szerint a karakter letisztult nyugalma volt a döntő abban, hogy hosszú évek győzködése után végül elvállalja a szerepet. Utolsó jeleneteiben pedig egyszerre megrázó és megható, ugyanakkor kedvesen megmosolyogtató perceket is kapunk tőle.

A második harmad Al Pacinóé és az általa játszott Jimmy Hoffáé: a szakszervezeti vezető ellentmondásos személyiségében lubickoló színész profin hozza a lendületes, erőszakos, kissé nárcisztikus figurát, akinek dühkitörései és finoman komikus konfliktuskezelése mindenképp megérne néhány komolyabb díjat. Bár nem ő a filmtörténelem legszimpatikusabb szereplője, nehéz nem sajnálni, miközben padlógázzal hajt saját végzete felé.

Buffalino és Hoffa szála aztán finoman összefonódik, hogy a film epilógusára az addig is folyamatosan jelen levő Frank Sheeran számvetésének gyönyörű jeleneteiben tobzódjunk.

A vég kicsit olyan, mint egy színházi előadás: bár több helyen le lehetne zárni a történetet, a rendező mégis újra és újra visszatapsolja utolsó szereplőjét, viszont ügyesen elkerüli, hogy túlságosan vontatottá váljon a befejezés.

Az addig inkább történetmesélő, a háttérben szorgosan dolgozó és az ellenséges felek közötti békebíró szerepét betöltő ír ekkor válik igazi főszereplővé, akit Robert de Niro játéka olyannyira közel tud hozni, hogy bizonyos jeleneteknél akkor is érzünk szánalmat és sajnálatot iránta, ha tudjuk, hogy több embert gyilkolt és bántalmazott, mint ahány filmes díja van a komplett stábnak.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
andy-vajna-arverezes-mti-foto-illyes-tibor01-1000x667.jpg

Bemutatták Andy Vajna árverésre kerülő gyűjteményét

A januárban elhunyt filmmogul személyes tárgyait december elején árverezik el.
MTI/Illyés Tibor - szmo.hu
2019. november 22.


hirdetés

Korábban már mi is beszámoltunk róla, hogy a januárban elhunyt producer özvegye könnyeivel küzdve jelentette be, aukcióra bocsátja Andy Vajna személyes tárgyainak egy részét. A gyűjteményt Vajna Tímea válogatta össze.

hirdetés

A december elejére hirdetett aukció keretében több mint 200 tárgyat árvereznek el, köztük például a filmmogul Rambo-késeit, Munkácsy-festményét, forgatási fotókat vagy például a még mindig szivarszagú autóját is. A bevétel egy része jótékony célt szolgál majd.

Andy Vajna egyedülálló, filmes relikviákat is tartalmazó magángyűjteményének darabjait egy sajtótájékoztató keretein belül mutatták meg, melyen Geszti Péter is részt vett.

Videó a sajtótájékoztatóról:


KÖVESS MINKET:






hirdetés
The-Crown-S3-portaits-cover-2_imshz1-1000x563.jpg

Még mindig jó nézni a történelemleckébe áztatott királyi szappanoperát

Hiába cserélték le az egész szereplőgárdát, a The Crown a tőle megszokott magas minőségben kínálja a harmadik évadban is azt, amit eddig: történelemleckét, családi drámát és ezúttal Erzsébet királynő könnyeit is – igaz, csak egy cseppet.
Polák Zsóka; Netflix - szmo.hu
2019. november 21.


hirdetés

A Netflix tudta, hogy jó lóra tett, amikor bejelentette: hatrészes, rengeteg pénzt felemésztő gigaprodukcióba kezd Erzsébet királynő uralkodásáról. Az angol arisztokrácia életébe betekintő kosztümös sorozatokat egyébként is zabálja a nép, és ki lehetne izgalmasabb szereplő, ha nem a több mint hat évtizede uralkodó királynő, aki a XX. és XXI. század történelmi nagyjainak nagy részével teázott már?

hirdetés

A Netflix jól átgondolt koncepció szerint hat évadban dolgozza fel a hat évtizedet, amelyekben két évadonta lecserélik a teljes szereplőgárdát. Claire Foy Erzsébete minden várakozást felülmúlt, nem meglepő módon nyerte sorra a díjakat, az őt követő Olivia Colmannek úgy is fel kellett kötnie a gatyáját, hogy friss Oscar-díjasként az egyik legjobb brit színésznőnek tartják.

A harmadik évadra egy „kész” uralkodót kapunk – bár az első két évad jól megmutatta, hogy a Buckingham-palota miféle uralkodógyár -, a magánéleti problémáit Fülöppel már hosszasan kivesézte az első két évad, most inkább gyermekei, testvére, valamint a monarchia aktuális állapota kerül terítékre. A harmadik évad 1964 és 1977 közöttt játszódik, Churchill halála és Harold Wilson lemondása zárja keretbe.

A kicsivel több mint egy évtizedet itt is hasonlóan mutatják be, ahogy eddig: mindegyik részt egy adott bel-vagy külpolitikai esemény, családi fordulópont köré szervezik: megidézik az 1966-os aberfani tragédiát, ahol 116 gyerek lelte halálát a leomló iskola romjai alatt, a királyi családdal együtt nézhetjük végig a Holdra szállást, de Károly herceg beiktatására is elkalauzol minket a sorozat. A The Crown még mindig egy jól kivitelezett, élvezhető történelemlecke, amely a brit monarchiát érintő történésekbe enged betekintést, fűszerezve mindezt azzal, amiről a történelemkönyvek egyáltalán nem írnak:

mi minden lehet Erzsébet rezzenéstelen arca, a palota sosem látott falai és a szűkszavúan megírt hivatalos közlemények mögött.

Ez ugyanis a sorozat egyik legizgalmasabb pontja: oda láthatunk be, ahova senki, onnan kapunk személyes történeteket, ahonnan egy kósza pletyka sem juthat ki, márpedig a királyi szappanoperára igencsak vevők a nézők. Abból pedig itt sincs hiány: továbbra is mély vívódásokat, intrikákat és komoly traumákat rejtenek a palota falai.

Bár Erzsébet a közös állandó mindegyik részben – és nagyon jól találják el az alkotók az arányt, hogyan legyen meg a háttérben maradva is központi szereplő -, az egyes részek a család egy-egy tagját követik. A család egyik legizgalmasabb tagja, Margit hercegnő két részt is kap, pont mikor már hiányolnánk az évad másik feléből, a fináléban újra visszatér, hogy elmeséljék a brit bulvárlapok címlapja mögötti történetet. Történetesen azt, miért múlatta az időt a tengerparton fiatal szeretőjével a férje helyett. Bár Vanessa Kirby tökéletes Margit hercegnő volt, azért

Helena Bonham Carterrel sem lehet igazán mellélőni, a színésznő tökéletes lazasággal és profizmussal jeleníti meg a bohém hercegnőt, de a műszempillák és szipkák mögött rejlő, mellőzött másodszülöttként szenvedő testvér vívódásait is.

Szintén szép részt kap Fülöp herceg, akinél talán a leglátványosabb a változás: míg az első két évadban egy sokszor kifejezetten unszimpatikus, nyafka herceget látunk, a Tobias Menzies által megformált herceg már egy higgadt, sorsát elfogadó szereplő, akinek komoly dilemmát okoz a kapuzárási pánik. Ez a Holdra szálló űrhajósok képében vágja őt leginkább szíven, kifejezetten ütősre sikeredett a rész, amelyben a Neil Armstrongékkal találkozó herceg szinte gyermeki lelkesedéssel vár tőlük választ az őt foglalkoztató egzisztenciális kérdésekre, hogy aztán rájöjjön: hiába jártak a Holdon, nincsenek válaszaik.

A legizgalmasabb karakter azonban nem más, mint Károly herceg, akinek szerepében Josh O’Connor jóformán ellopja a showt mindenki más elől. Erzsébet elsőszülött fiát és nem éppen ideális gyermekkorát már a második évadban is láthattuk, most azonban kicsit jobban górcső alá kerül a közvélemény által sem feltétlenül túlrajongott trónörökös. A királyi család többi tagjától merőben különböző fiút a walesi hónapjai idejében ismerjük meg,

hirdetés

ahol azonnal az egyik legemberibb karakterré válik, aki mentes a királyi maníroktól, mégis ez a tulajdonsága okozza azt, hogy a család leginkább kívülálló tagjaként ábrázolják

– és bár Margit hercegnőt szokták a legkirívóbb karakternek emlegetni, Károly tehetetlensége miatt még szomorúbb, ahogy sakkfiguraként használják a kissé mulya, ám szeretnivaló karaktert. Ezt hangsúlyozza az is, ahogy kapcsolatát jelenlegi feleségével, Camillával bemutatják, akit fiatalkorában némi nagyanyai befolyás és palotai ármánykodás után elszakítanak tőle. Amiatt azonban marad némi hiányérzet, hogy míg az előző évadban kendőzetlenül mutatták be apjával való viszonyát, a harmadik évadban jóformán egy szót sem vált Fülöp herceggel. Hasonlóan kesztyűs kézzel bántak a palotában élő alkalmazottakkal, akik eddig nagyobb teret kaptak, itt szinte egyikükhöz sem rendelnek megjegyezhető arcot vagy történetet.

A legégetőbb kérdés maradjon a végére:

Olivia Colman kifejezetten jó Erzsébet királynő.

Bár az összehasonlítgatás elkerülhetetlen, felesleges Claire Foy-hoz hasonlítani, mert teljesen más jellegű alakítást kapunk tőle: a fiatal és üde hercegnőből egy tiszteletet parancsoló középkorú hölgy lett, aki lassan megindul a „nénisedés” útján. Colman jól jeleníti meg azt az Erzsébetet, aki már nem egy bakfis kezdő királynő, akinek már minden érzelmét el kell rejtenie mélyen magában, mert – ahogy Margit hercegnő frappánsan össze is foglalja a zárórészben –

ha a világ akár egy repedést is lát a monarchia arcán, azt rögtön szakadéknak fogja látni.

Ez pedig visszafogott játékot igényel, amelyet Colman jól hoz, és sikeresen át is lényegül a királynővé.

Ahogy a sorozat a kiemelkedő színészi játékban is hozza a kötelező magas minőséget, úgy a látványra is szokás szerint nem lehet panasz: a The Crown már az első két évaddal is bebetonozta magát a legszebb sorozatok közé, a látványról továbbra is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Most is szemet gyönyörködtető díszletek között pompás fényképezésben látjuk viszont a királyi drámát, bár a Netflix költ is arra rendesen, hogy ne a sarki díszletkölcsönzőből aggassa rá a királyi palástot Erzsébetre.

Queen of our hearts. Olivia Colman photographed by @gregwilliamsphotography.

56k Likes, 413 Comments - The Crown (@thecrownnetflix) on Instagram: "Queen of our hearts. Olivia Colman photographed by @gregwilliamsphotography."

A The Crown harmadik évada hozza azt, amit egy ilyen magas minőségű sorozattól elvárunk, pedig az előző évadok igencsak magasra tették azt a bizonyos lécet. A színészváltást is megfelelően oldotta meg, bár mire megszoknánk őket, jöhet is az egy generációval későbbi Erzsébet, akit még rejtély, hogy ki fog alakítani. Az viszont már biztos, hogy a jövő ősszel érkező negyedik évadra is igazi nagyágyúval készülnek: Margaret Thatcherként Gillian Anderson fog összefeszülni Erzsébettel, és a Diana-szálhoz is elérkezik a történet a negyedik évadban, őt Emma Corrin alakítja majd.


KÖVESS MINKET:






hirdetés
superstereo.jpg

Klippremier: Szakítós himnusz a SuperStereo és Dé párostól

Ismét összeállt a Bent a neved rekordokat döntögető szerzőpárosa. Egy fülbemászó, slágergyanús tracket raktak össze.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 22.


hirdetés

Elkészült a szakító himnusz: Az ismert dj, SuperStereo olyan remek zenei kémiát érzett Dével, hogy a tavaly nyáron megjelent “Vakvilág” című daluk után három új szerzeményük is született, amelyek közül most az “Utolsó szelfi” debütál.

A srácok elárulták, sokat fejlődtek a közös munkák által, és ez hallható lesz az új dalaikban.

„Az "Utolsó szelfi” egy elfáradt kapcsolatról szól, amiben nem maradt több pozitív érzés. Ezt a szövegben és a klipben is szerettük volna megjeleníteni. A videó helyszíne egy belvárosi épület, a sztoriban pedig bemutatjuk egy tönkrement kapcsolat fázisait.

Persze a refrén szövegéhez igazodva központi szerepet kapott egy lift is…” – mesélte SuperStereo a modern imázsvideóról és a dalról.

hirdetés

„Ez egy igazi izgalmas pop szám, amit tökéletes összhangban szerettünk volna elkészíteni, és szerintünk ez érezhető is rajta. Én a líraibb vonalat képviselem, így fogalmazódott meg bennem egy szakítós sláger, ráadásul mindketten éltünk mát át olyan érzéseket, amik a dalban és a klipben is megjelennek” – mondta Dé.

A srácoknak az elmúlt évekből több slágert is köszönhetünk, köztük a rádiós játszási listákat sorra meghódító „Bent a neved” című tracket, amit már több mint 20 millióan láttak a YouTube-on.

VIDEÓ: SuperStereo feat. Dé - Utolsó szelfi


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!