hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
Uraim! Eltűnés helyett legyenek őszinték! – egy negyvenes nő üzenete
Csak egy kattintás, és az addigi klaviatúrakattogás után már csak a néma csönd, a bannolás vagy a törlés marad hátra. Ha saját magad előtt is úriember akarsz maradni, ne tűnj el szó nélkül!
Laskai Nelli írása aNegyven múltam... és élvezem blogon, Fotók: freepik - szmo.hu
2018. november 16.


hirdetés

Azon embereket várjuk ide és az Instagramra, akik közelednek a negyven felé, vagy épp már elhagyták azt. Ahogy a Szex és New York-ban hallottuk: A negyven az új harminc. Bármit is jelentsen ez. Mármint a kor csak egy szám, a napunk meg olyan, amilyenné tesszük.

A “ghosting” egy létező kifejezés arra az esetre, amikor a beszélgetések, randik után lezárás nélkül tűnik el valaki a meghódított, általa “megszelídített” ember mellől. És bizony, igen gyakori jelenség.

Még mielőtt megbélyegezne valaki is, hogy csak a férfiakról írok ebben a témakörben, jelzem, tudom, hogy nőkre is jellemző ez a lelépési forma, úgyhogy: Hölgyeim, ti se lépjetek le szó nélkül valaki életéből. Az sem neki, sem nektek nem tesz jót.

Most viszont mégis női szemmel írom ezt a bejegyzést, mert több ismerősöm is járt már úgy, hogy megismerkedtek egy férfival, akivel nagyon jókat beszélgettek telefonon, értelmes, kedves üzeneteket váltottak, és egyszer csak nem jött válasz az utolsó kérdésre... és az utána következőkre sem... és már az ismerőslistáról is kikerültek. Mindezt egy szó nélkül.

Mi lehet az oka, ha valaki, akivel eddig kedélyesen elcsevegtél, eltűnik a cyber szobádból?

Első körben nyilván saját magát kezdi el górcső alá venni az ember. Talán valami rosszat mondtam? Megijesztettem? Megbántottam? Nem tetszem neki? Még ha realizálódott is ebből valamelyik, nem ez az oka.

A szó nélküli eltűnés oka, hogy az adott személy nem meri vállalni mindazt, amit érez, amit gondol. Gyáva odaállni – még ha csak virtuálisan is – a másik elé, és azt mondani, vagy írni, amit valóban gondol a helyzetről. (Felteszem, elég bajos lett volna jól működtetett párkapcsolatban élni vele, szóval nem nagyon érdemes bánkódni azon, hogy eltűnt.)

Mert kedves Uraim, lehet szépen is zárni egy – a másik által talán többre becsült – kapcsolatot.

Mit lehet mondani, ami enyhíti egy illúzió elvesztésének fájdalmát?

Vélhetően semmi nem fogja enyhíteni a fájdalmat, ha az egyik fél többet akart volna a másiktól, mint a puszta barátság, de mégsem rombol akkorát a szakítás. Mert végülis miről van szó ilyen esetben? Mindkét félnek van egy elképzelése, hogy milyen párkapcsolatban, milyen emberrel szeretnének élni, és ez a két elképzelés nem egyezik.

Mit lehet mondani a szó nélküli eltűnés helyett?

* Nagyon örülök, hogy megismertelek, de nincs meg bennem az az érzés, amivel téged boldoggá tudnálak tenni.

* Jobban tisztellek annál, minthogy raboljam az idődet, vagy megbántsalak.

* Mivel értékes embernek tartalak, nem szeretném a barátságodat elveszíteni, ezért tudd, hogy bármikor számíthatsz rám, ha bajban vagy, ha segíteni tudok neked.

* Öröm volt megismerni egy ilyen nagyszerű embert, mint amilyen te vagy.

* Köszönöm, hogy tanulhattam tőled, de most elköszönök, mert mindkettőnk ideje értékesebb annál, hogy elvesztegessük egy olyan kapcsolódásra, melyben nem leszünk boldogok.

* Bárcsak úgy éreznék irántad, hogy a tenyeremen hordozhassalak. Sajnos, nem tudom ezt megadni neked, és szeretném, ha helye lenne másnak az életedben.

Nem mindenkit vigasztalnának ezek a mondatok, de ha őszinte a viszony, akkor azért mégis csak jobb egy ilyen zárás, mint szellem módjára felszívódni.

A nő 40 felett (és előtte is) megérdemli azt, hogy a férfi őszinte legyen hozzá, és ne hagyja kétségek között, ha már egyszer megszólította, randira hívta őt. Az őszinte tiszta zárás egy egyszerűbb továbblépést eredményez, és a hitet is visszaadja abban, hogy lehet még szeretet-, és tiszteletteljes kapcsolódás két ember között.

A 40 múltam ...és élvezem blogon olyan interjúkat olvashatsz, amikből kiderül, hogy 40 év fölött sem áll meg az élet. SŐT! Akkor kezdődik igazán. Ha pedig szeretnéd te is megosztani a 40 feletti tapasztalataidat, kattints ide és jelentkezz!

KÖVESS MINKET:




Csalóka látszat: a legboldogabbnak tűnők lehetnek a legmélyebb depressziósok
Nem feltétlenül az a legbúskomorabb, aki annak látszik. Az orvosok és a pszichológusok immár jól ismerik a 'mosolygó depresszió' fogalmát.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Ez annyit jelent, hogy az illető mások előtt boldognak tűnik, csak belül szenved a depresszió tüneteitől. A szakma egyelőre nem fogadja el, mint egy patologikus állapot meghatározását, leginkább az „atipikus depresszió” áll közel hozzá, de kétségtelen, hogy vannak, akik kedélybetegek, de ezt sikeresen tudják a külvilág előtt álcázni. Éppen ezért nehéz a diagnosztizálása is – írja a Daily Mail.

A jelenség minden bizonnyal sokakat érint, erre utal az is, hogy az utóbbi években feltűnően megnőtt a témára való Google-keresések száma.

A „mosolygó depressziósoknak” látszólag semmi okuk nincs arra, hogy szomorúak legyenek: többnyire van munkájuk, otthonuk, családjuk. Kedvesek a többi emberrel, jókat lehet velük beszélgetni, vagyis a külső szemlélő számára olyanok, mintha normális életet élnének. Közben belül reménytelennek látják az életüket, sőt, a szuicid gondolatok sem állnak távol tőlük.

Az az erőkifejtés, amellyel mindennapi életüket kell élniük, nagyon sebezhetővé teszi őket az öngyilkossággal szemben, mert azoknak, akik a depresszió más formáiban szenvednek, nincs elég erejük arra, hogy eldobják maguktól az életet.

Ugyanakkor – legalábbis rövid időre – javulhat a hangulatuk egy-egy pozitív élmény hatására – hívja fel a figyelmet Olivia Rames cambridge-i kutató, aki szerint ennek az állapotnak a tünete lehet a túlzott evés, a súlyosság-érzés a karokban és a lábakban, és a könnyű sértődés kritika vagy elutasítás esetén. A „mosolygó depressziósok” általában este a legrosszabb kedvűek, és a szokásosnál nagyobb az alvásigényük. Ők azok, akik bizonyos dolgokban eleve kudarcra számítanak, akik nehezen teszik túl magukat kellemetlen vagy megalázó helyzeteken és hajlamosak túlságosan sokat töprengeni negatív eseményeken.

A depressziósok közül 15-40%-ra tehető a „mosolygóshoz” közelálló kedélybetegek aránya. Ez általában már fiatalon elkezdődik és sokáig eltarthat.

Segítségre van szükségük, de ez nem könnyű, mert többnyire maguk sem gondolják, hogy bármi problémájuk lenne – ez különösen akkor fordul elő, amikor látszólag ugyanúgy megbirkóznak a feladataikkal és a napi rutinnal, mint azelőtt. Ha pedig szembesítjük őket vele, bűntudatuk, szégyenérzetük lesz.

Pedig csakis úgy tudunk úrrá lenni a problémákon, hogy komolyan vesszük őket. Ha idáig eljutnak, akkor már elindulhatnak azon az úton, hogy segítséget kérjenek, és kitörjenek az őket visszatartó depresszió falai közül. A meditáció és a fizikai tevékenységnek is rendkívül jó hatása lehet a mentális egészségre. Az amerikai Rutgers egyetem felmérése szerint azoknak, akik hetente kétszer meditáltak és sportoltak, nyolc hét alatt 40%-kal csökkent a depresszió-szintjük. Ugyancsak fontos a kognitív viselkedési terápia, amely során meg lehet változtatni szemléletünket.

Az egyik legfontosabb, hogy találjuk meg az élet értemét.

Viktor Frankl osztrák ideggyógyszer szerint ne az legyen a célunk, hogy feszültségmentes, felelősség és kihívások nélküli állapotban éljünk, hanem az, hogy legyen valami az életünkben, amiért megküzdünk.


KÖVESS MINKET:




Eddig rosszul vezetted a háztartást: dobd ki a vécékeféd, és moss sokkal többet!
És még annál is többet. A szakértők ezt javasolják.
The Guardian, fotók: Pixabay, Giphy - szmo.hu
2019. február 21.


hirdetés

Hány törülközőre van szüksége egy embernek? Hetente cseréljünk lepedőt? Mivel tisztítsuk a vécékagylót? Szakértők - vannak köztük tisztasági expertek, de higiéniával foglalkozó egyetemi professzorok is - válaszoltak 10 modern háztartási dilemmára, a The Guardian pedig megírta, mire jutottak.

1. Hány darab törülközőre van egy embernek szüksége?

Minden családtagnak saját kell, s mivel gyakran - pár naponta - kell őket mosni, jó, ha mindenkinek van öt darab. Egy felmérés szerint az átlagember 11 naponta mossa ki a törülközőjét. Negyven fokon érdemes őket mosni, akárcsak az ágyneműt.

2. Milyen gyakran cseréljünk ágyneműt?

Hetente. Minél ritkábban mossuk a lepedőt és a huzatokat, annál több elhalt hámsejt kerül az ágyunkba. A szakértők azt is javasolják, hogy a pizsamát pár naponta cseréljük. Az átlagember egy felmérés szerint 16 naponta cserél ágyneműt.

3. Viselhetjük bent az utcai cipőnket?

Jobb, ha nem. De mezítláb sem jó lenni, mert ilyenkor ellepik az izzadt talpnyomok a csempét. Noha a padló alacsony kockázatú a baktériumterjedést illetően, mégis azt javasolják, hagyjuk a csizmát és az edzőcipőt az előszobában, biztos, ami biztos alapon.

4. Milyen gyakran mossuk ki a farmernadrágunkat?

Mivel a nadrág sok baktériumot tárolhat, a legmániákusabb szakértők szerint ha a házon kívül hordjuk, minden használat után érdemes kimosni. Ezzel mondjuk a farmergyártók nem értenek egyet, a Levi's vezetője például egyszer elárulta, hogy egy évig nem mosta ki a farmerét. A Love Your Clothes kampány azt javasolja, tegyük a farmernadrágot 24 órára a fagyasztóba, mivel ez elpusztítja a kórokozókat és az általuk okozott szagot is. A szakértők általános vélekedése az, hogy egy-két hetente érdemes kimosni a nadrágokat.

5. Mi a helyzet a vécékefével?

Van olyan expert, aki soha nem engedné, hogy egy ilyen használati tárgy átlépje a küszöbét. Egy másik szakértőnek van vécétisztító eszköze, de sörték nélküli, szilikonból. Azért nem javasolják a használatát, mert "folyékony baktériumleves" áll a tartója alján. Inkább azt tanácsolják, hogy vastag gumikesztyűvel és vécépapírral tisztogassunk.

6. Hogyan tisztítsuk a törlőrongyokat?

Ezek nem magukat tisztítják, pedig az ember azt gondolná. A szakértők azt tanácsolják, 60 fokon, mosógépben mossuk őket, tisztítószert is adagolva a dobba. A konyharuhákat minden használat után érdemes a szennyesbe dobni. A mikroszálas anyagokat javasolják, melyeket a nap végén forró, hipós vízben kell kimosni.

7. Milyen gyakran töröljünk port?

A felületeken lévő kémiai anyagok beépülnek a háztartás porába, ezért érdemes hetente letörölni mindent.

8. Milyen gyakran porszívózzunk az ágy alatt?

Gyakrabban, mint gondolnánk. Pár hetente, egyhavonta mindenképpen, de ha az illető asztmás, javasolt pár naponta. Fontos odafigyelni minden, hasonlóan nehezen elérhető hely portalanítására.

9. Milyen gyakran végezzünk takarítást a fürdőszobában?

Legalább hetente egyszer, azonban ahol kisgyerek van, ott még gyakrabban. Az egyik szakártő "ötperces kihívást" javasol naponta: töröljük át a mosdót, a vécét, kicsit hipózzuk is, gyorsan töröljük ki a kádat, és nyissuk ki az ablakot.

10. Melyik a jobb: ha reggel zuhanyozunk, vagy ha este?

Ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények. Van, aki szerint tisztán kerüljünk ágyba, mert akkor reggel is tisztán kelünk fel, míg mások szerint a reggeli zuhanyzás az ideális.


KÖVESS MINKET:




"Soha nem kérdezte meg a férjét, majd érzéketlennek tartotta" – ha nem kommunikálunk, tönkremehet a házasság
Sokan esünk abba a hibába, hogy a másikat hibáztatjuk, ha ő valamire nem úgy reagál, ahogyan mi szerettük volna. Miért nem találja ki, hogy mire vágyunk?! Olyan régóta ismer, miért nem gondolatolvasó?
Vén Betti írása a 7köznapi pszichológia blogon, Fotók: Pexels, Pixabay - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

A kommunikáció hiánya sokszor nehézséget okoz kapcsolatainkban, legyen az a házasságunk, vagy baráti, munkahelyi kapcsolatunk. Ahelyett, hogy egyértelműen és tisztán megfogalmaznánk vágyainkat, szükségleteinket, hagyjuk, hogy a másik kitalálja, mire van szükségünk, vagy feltételezzük, valahogy csak meg fogja érteni szükségleteinket anélkül, hogy nyilvánvalóvá tennénk azokat.

Néhány ember nehezen tud kommunikálni az igényeiről, mert egyszerűen kényelmetlennek érzi. Mások úgy vélik, hogy „nincs szükségük” semmire, pláne nem kierőszakolva a másiktól. Önbizalomlöketet kapnak azáltal, hogy úgy viselkednek, mintha nem lenne szükségük semmire. Vannak, akik erőként definiálják azt, ha nincsenek „igényeik”, és gyengeségnek tartják az ellenkezőjét. Más emberek rettenetesen kikelve magukból artikulálják szükségleteiket.

Vannak, akik nem szeretnék kifejezni, mire vágynak, bízva abban, hogy mások – többnyire itt a partnerre gondolunk – képesek kitalálni, mit kell tenniük anélkül, hogy közvetlenül, direkt módon közölnék azt. Ez a nézőpont sokaknál a figyelmesség, gondoskodás indikátora.

Livi igényelte volna párjától a gyermek esti fürdetésének átvállalását, mert estére sokszor elfáradt, és jól esett volna neki egy kis segítség. Soha nem kérdezte meg a férjét, hogy gondoskodna-e erről a feladatról. Ehelyett azt hitte, hogy látja magától ezen igényét, és lépéseket fog tenni magától. Miután ez nem történt meg, Livi érzéketlennek, figyelmetlennek és minden egyébnek elmondta férjét, aki nem veszi ki a részét a feladatokból. A férj csendes védekezésében annyit mondott, örült volna, ha fürdetheti a kicsit, csak meg kellett volna kérdezni, de nem volt tisztában felesége problémáival.

Ez az eset jól leírja mindennapi interakcióinkat, és azt, hogy sokszor valóban nem fejezzük ki, mire van szükségünk. Érdemes tudatosítani magunkban ezt a viselkedési formát.

Íme néhány tanács, hogy elkerüljük a helytelen kommunikáció okozta csalódásokat:

* Érdemes nyilvánvalóan és direkten megfogalmazni igényeinket. Ez a legjobb módja annak, hogy mások tisztában legyenek vele.

* Ha kényelmetlenül érzed magad az igényeid kifejezésénél, gondold át, dolgozz ki valamilyen megoldást, így ugyanis nem győződ le magad, ha nem küldesz világos üzeneteket azoknak, akiknek szerepük van az igényeid kielégítésében.

* Vigyázni kell a felelősségátadással is! Nem szabad áthárítani a másikra, hiszen ő legjobbat akarja neked.

* És még egy fontos készség, amely fejleszthető...

... a hatékony önérvényesítés: asszertív kommunikáció

Az asszertivitás egy olyan szociális készség, amely nagyban támaszkodik a hatékony kommunikációra, miközben egyidejűleg tiszteletben tartja mások gondolatait, kívánságait.

Az asszertív emberek azok, akik:

* Magabiztosan és tiszteletteljesen kommunikálják kívánságaikat, szükségleteitek, határaikat mások felé.

* Nem számít hol állnak, az is mindegy, hogy mi a téma. Az asszertív emberek sokkal kevesebb szorongó gondolatot tapasztalnak meg, még akkor is, ha stressz hatása alatt állnak.

* Magatartásukat tekintve magabiztosak és szilárdak.

* A pozitív és negatív érzelmekre agresszió nélkül reagálnak, anélkül, hogy passzívak lennének.

* Azok a személyek, akik nagy magabiztossággal rendelkeznek, nem félnek attól, hogy megvédjék nézeteiket, vagy céljukat, nem jellemző rájuk, hogy megpróbálnak befolyásolni másokat. Nyitottak a dicséretre, és a konstruktív kritikára is. A magabiztosságukkal gyakran együtt jár a nagyobb önbecsülés is.

Látható, érdemes félretenni büszkeségünket, és magunkon túllépve (még ha az első lépéseknél ugyan kicsit ügyetlennek is érezzük magunkat), fejezzük ki azt, amire vágyunk, amit a másiktól várunk, hiszen tényleg ritka, hogy valaki gondolatolvasó.

Ha érdekel a pszichológia közérthető nyelven, ne hagyd ki a 7köznapi pszichológia blogot!

KÖVESS MINKET:




Miért hárítják el a férfiak a takarítást?
Sztárcsaládok mondták el, hogy náluk milyenek a hétköznapok.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Bár állítólag nincs egyértelmű összefüggés a takarítási szokások és a kapcsolaton belüli hierarchia között, azért elgondolkodtató, hogy a legtöbb párnál a nő takarít, és a férfi a domináns.

Sok családban az egyik legfőbb vitatéma a rendrakás: ki csinálja, mi a dolga a férfinak, mi történik, ha mégis rászánja magát a családfő? A másik téma, hogy ki a dominens a párból, ki hordja a nadrágot? A legtöbb helyen a nő mossa, a férfi hordja a nadrágot... De van azért kivétel is.

Az otthoni munkamegosztásról meséltek Kefírék, Sánta Laciék és Kabát Petiék.

VIDEÓ: Az RTL Fókusz beszámolója


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x