hirdetés
mustang.jpg

Az elődjénél is brutálisabb az Új Ford Mustang

5.0 literes, V8-as benzinmotor, 450 lóerő, 529 Nm nyomaték, 4,3 másodperces gyorsulás százra. Van, akit nem győztek meg ezek az számok?
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. június 12.


hirdetés

A magyar vásárlók értenek az autóvételhez: 2015 óta kapható hazánkban a Mustang, azóta összesen 353 gépkocsi talált gazdára (ez egyébként a kategória első helyére repíti a kocsit), ebből 353 volt a nagyobbik, 5.0 literes motorral szerelt változat. Jó hír a vevők számára, hogy az új, azaz hatodik generációs Mustangban is elérhető ez az erőforrás, de hozzáteszem: továbbra is választható lesz a 2.3 literes Ecoboost is, ami alapvetően szintén egy kiváló opció. Legalábbis, ha nem vezettük előtte a nagyobbik motorral a gépet.

Az új Mustang vonalvezetése sokat finomodott az elődhöz képest, atletikusabb, sportosabb lett a négykerekű, de az agresszív tekintet, a széles szoknya megmaradt, így az autó megőrizte első pillantásra felismerhető karakterét, amely a kocsi bő 50 éves történetének egyfajta védjeggyé vált. A beépített légbeömlő nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb lett; ez, és az áttervezett hűtőrács céltudatosabb, vadabb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javult. A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár LED technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED ködfényszórót is rendelhetnek. A Mustang farrésze is mutatós, az új lökhárító és a diffúzor, valamint a V8-as változat négyszögletes kipufogóvégei hátulról is rendkívül vagány megjelenést kölcsönöznek az autónak. A kínálatban 3 új metálfényezés (kék, a narancs és a zöld) jelent meg, így már  összesen 11 szín, illetve 4 különböző felni és 2 karosszériaváltozat: a Fastback és a vászontetős Convertible válaszható.

Látványosan változott a Mustang utastere is, sokkal minőségibb az összkép. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül szemezgethetnek a vásárlók.

A középkonzol tetején a 8 colos SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer található, amin hangutasításokkal vagy a mobiltelefonokon megszokott mozdulatokkal vezérelhetjük az audiot, a navigációt és a klímaberendezést. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel.

Bármelyik Mustanghoz rendelhetünk Carbon Sport utastéri csomagot, amiben Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések és a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel. Konfigurálhatunk Recaro versenyüléseket is, ez persze kevésbé kényelmes hosszútávon, azonban jóval stabilabb oldaltartást biztosít.

Ez viszont nem árt, ha az 5.0 literes motort választjuk, mert amikor kedvünk támad úgy igazán autózni egyet, akkor nagy szükség van a biztos üléspozícióra, ugyanis brutális erővel tud közlekedni a 450 lóerős, 529 Nm maximális nyomatékú, V8-as gép, amely egyébként 4,3 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 100 km/órás sebességre. Ez az erőforrás 6-fokozatú manuális, vagy az új fejlesztésű 10-fokozatú automatával kapható, mi utóbbival vezettük a Mustangot. A prezentáció során, de aztán menet közben is kissé soknak tűnt ennyi fokozat, ami olykor fura helyzeteket szült, nagy gázadásra tízesből hatosba, onnan hármasba váltott a sebességváltó, sport fokozatban közlekedve pedig kifejezetten durván gangolt vissza, olykor ott is keresve a megfelelő fokozatokat. A Ford egyébként erről azt mondta, hogy alapvetően az emissziós normák betartása miatt volt szükség erre a tengelykapcsolóra.

Nem próbáltuk, de elmondták, hogy a 6-fokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiával egészítette ki, ami rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.

A hazai sajtóbemutató során lehetőségünk volt a kisebbik, 2.3 literes EcoBoost motorral szerelt változatot is próbára tennünk, s a 290 lóerős és 440 Nm forgatónyomatékú erőforrás kifejezetten pozitív benyomást tett ránk, és normál országúti autózás során nem is lehetett észrevenni a két motorváltozat közötti különbséget. Mármint menetdinamika szempontjából. A hanghatás azonban nagyon hiányzott, az 5.0 literesből átülve elvész az az élmény, ami a Mustang vezetés igazi sava-borsát adja. Egy ilyen erős sportautó esetében fontos a kanyarstabilitás, amit új első lengéscsillapítókkal növelt a Ford, a hátsó futómű merevségét pedig egy keresztlengőkar-csatlakozás javítja, ami a kanyarokban mérsékeli a nem kívánatos kilengéseket, s ezzel csökkenti a karosszéria csavarodását. Extraként pedig akár MagneRide lengéscsillapítót is rendelhetünk, ami villámgyorsan alkalmazkodik az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz.

Aktív kipufogó és a Jó Szomszéd üzemmód

Az új Aktív Szelepes Kipufogó technológia segítségével a vezetők immár a Mustang kipufogóhangjának erősségét is a hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják. Az innovatív Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang ne zavarja a szomszédok pihenését, miközben tulajdonosa kora reggel bemelegíti a legendás 5,0 literes V8-as blokkot.

Menetközben egyébként az üzemmód állító segítségével szabályozhatjuk a menetdinamikát, ez befolyásolja az elektronikus stabilitásvezérlést, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait. Ehhez igazodva változik a 12 colos műszerfal is, a teljesen digitális kijelzőn üzemmódtól függően látjuk a legfontosabb információkat.

Az európai vásárlók számára az új Ford Mustangba számtalan vezetősegítő technológia rendelhető, kérhetünk például Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszert, ami mérsékli a frontális ütközések és a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt bizonyos esetekben teljesen meg is előzi az ilyen baleseteket.

A Mustangban most először jelenik meg az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer, ami segít a vezetőnek, hogy megfelelő távolságot tartson a Mustang előtt haladó jármű mögött; illetve a Sávtartó Asszisztens, amely kiegészítő kormányzási nyomatékkal tereli vissza az autót a megfelelő forgalmi sávba. E kifinomult technológiák ahhoz is hozzájárulnak majd, hogy a Mustang még kedvezőbb besorolást kapjon az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán.

Az új Ford Mustang méltó elődeihez, s a tervek szerint az árai is hasonló lesz az ötödik generációhoz. Így várhatóan 12 millió körül ülhetünk majd be egy 2.3-as, és 15 millió forint körül vehetünk meg egy 5.0 literes változatot.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!