hirdetés
budapest-lakasok-wiki-1000x559.jpg

Tovább drágult: már havi 160 ezer forint egy átlagos budapesti albérlet

Tavaly október óta 7 százalékkal nőttek a kiadó lakások átlagos bérleti díja, Miskolcon viszont duplaannyi, 14 százalékos a drágulás mértéke.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 02.


hirdetés

Átlagosan 160 ezer forintba kerül egy albérlet Budapesten az Ingatlan.com elemzése szerint.

Ez azt jelenti, hogy tavaly október óta 7 százalékkal nőttek a kiadó lakások átlagos bérleti díja.

A budapesti albérletek iránti kereslet stagnált, vagyis még mindig nagy az érdeklődés.

A fővárosi eladó lakások iránti kereslet viszont megcsappant június óta, elsősorban azért, mert kevesebb befektetési célú lakásvásárló van jelen. Emiatt az eladó lakások árának emelkedése is jóval visszafogottabb lett - mondta el Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.

A nagyvárosok közül Sopronban és Szolnokon is csökkentek az átlagos bérleti díjak: előbbi megyeszékhelyén 110 ezer, utóbbiban pedig átlagosan 90 ezer forintért lehet most lakást bérelni.

Ezzel szemben Miskolcon 14 százalékkal drágultak a havi bérleti díjak tavaly óta. Most átlagosan 80 ezer forint az albérletek ára.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
IMG_2259k.jpg

A világ legszebb mozija Budapesten áll, a Rákóczi úton

Az Uránia eredetileg mulatónak épült, és ugyanaz tervezte, aki a tündöklő szépségű Párisi Udvart.
My Secret Budapest, Fotó: Mervai Márk - szmo.hu
2019. szeptember 28.



Emlékeztek, hogy néhány éve a világ 3. legszebb mozijának választották az Urániát?

A Bored Panda olvasói lelkesen szavaztak a budapesti épületre, ami olyan filmszínházakat előzött meg, mint a párizsi Louxor vagy a Detroitban álló, pazar díszítésű Fox Theatre.

Mi úgy gondoljuk, az Uránia Nemzeti Filmszínház nem érheti be a harmadik hellyel, szerintünk a legszebb az egész világon.

Az impozáns, kívülről jóval szerényebbnek látszó épület

belső tere olyan gazdag díszítést rejt, ami ámulatba ejtő, és ami miatt az ember legszívesebben egy egész napot töltene bent, hogy minden apró részletet megfigyelhessen.

Tervezője ugyanaz a személy, Schmahl Henrik volt, akinek a nemrég teljes pompájában felújított Párisi Udvart köszönhetjük. Az építész itt is zseniálisan ötvözte a mór, a velencei, a gótikus és a reneszánsz építészet jegyeit – az alkotás csúcspontja a Díszterem. A mediterrán hangulatú épületen olyannyira érződik a mór hatás, hogy – mint azt az Uránia kommunikációs munkatársa, Csordás Lajos elmondta –, Isztambulban az Alhambra európai hatásáról szóló kiállításon az Uránia dísztermének egy részlete is szerepelt fotón.

A mai mozi és kulturális-művészeti központ az 1890-es évek közepén az akkori Kerepesi, a mai Rákóczi úton eredetileg szórakozóhelynek épült,

és először Oroszi Caprice Mulató, majd Alhambra néven működött, és már ekkor tartottak benne mozgóképes vetítéseket. A vállalkozás veszteséges lett, üzemeltetője, Oroszi Antal tönkrement.

1899-ben a volt mulatót felszerelték vetítőgépekkel, és megnyitották az Uránia Tudományos Színházat, amelyben korabeli filmeket vetítettek. Sőt, az első magyar filmet is itt forgatták, pontosabban az Uránia tetőteraszán. Rendezője és operatőre Zsitkovszky Béla volt, aki saját készítésű filmfelvevő gépével forgatott. A táncz című alkotás sajnos elveszett, és csak az előadás nyomtatott szövege, a színlap, és néhány, a forgatáson készült képkocka maradt fenn, pedig olyan hírességek táncoltak benne, mint Fedák Sári és Márkus Emília.

1916-tól klasszikus filmszínházi műsorokra tért át Uránia. 1930-ban megvásárolta német UFA Filmgyár (az övé volt a Nagykörúton az UFA Színház, a későbbi Scala-Metro majd Szikra mozi is), ettől kezdve főleg UFA filmjeit játszotta. A második világháború után a Szovexport mozija lett, 1945 februárjában itt tartották az első háború utáni filmelőadást, az az 1950-es években pedig premiermozi lett. Teljes körű felújítása a 2000-es években történt.

A ruhatár

A magyar filmes, mozis hírességek fala a tenyerük lenyomatával

Az előtér

A Díszterem

Schmahl Henrik a Párisi Udvarhoz hasonló tündöklő csodát tervezett

A nézőtér két oldalán elhelyezett tükrök fokozzák a hatást és szinte tágítják a teret

A mozinak a színházzal is szoros a kapcsolata,

a felső emeletekre már 1905-ben beköltözött az akkori színészakadémia, és ma is itt működik a Színház- és Filmművészeti Egyetem. Ezek után természetesen nem meglepő, hogy színházi előadásokat is rendeztek/rendeznek az Urániában, Strindberg Júlia kisasszony című darabját itt mutatták be először Magyarországon, 1910-ben.

Az Uránia Nemzeti Filmszínház népszerű hely. Évente több mint 100 ezer nézője van, sokan érkeznek a társművészeti előadásokra , az operák, színházi előadások vagy a moszkvai Bolsoj balett előadásainak közvetítésére, de akár a koncertfilmekre is. Van, akit kifejezetten az emeleti kávézó vonz a különleges atmoszférája miatt. De a fesztiválok és filmnapok is sokakat vonzanak, szilveszterkor pedig a nézők egyik kedvelt, visszatérő programja a Berlini Filharmonikusok december 31-i koncertjének közvetítése.

Az Urániától rendszeresen kérnek engedélyt külföldi produkciók is a forgatáshoz, egy Picassóról szóló HBO produkcióban például a párizsi avandtgard balett helyszínét „játszotta”.

A vendégkönyvben pedig olyan sztárok szerepelnek, mint Pierre Richard (nemrég járt Budapesten), Claudia Cardinale vagy Klaus-Maria Brandauer.

Arra is felfigyeltek a hírességek, milyen gyönyörű az épület: Terry Gilliam Európa legszebb mozijának nevezte.

A mozi emeleti kávézója szépségében vetekszik a régi, budapesti irodalmi kávéházakéval


KÖVESS MINKET:



hirdetés
harosi-obol-hunyadi-sziget-budapest-budafok-mysecretbudapest-dunai-szigetek-22.jpg

Romantikus vadont és titkos kis szigetet rejt a Hárosi-öböl Budapesten

Valódi kis édent találsz a nagyvárosban, de a háborítatlan természet érdekében nem könnyű bejutni.
My Secret Budapest - szmo.hu
2019. szeptember 22.



Régóta terveztem egy sétát a Hárosi-öbölben a titokzatos és látogatóktól elől elzárt Hárosi-sziget közelében, mert kíváncsivá tett az, amit eddig hallottam róla.

Fő vonzereje a vadregényes szépsége és az itt látható növényzet, az egyedülálló fátyolvegetáció.

Az öbölben található a Háros-sziget, a titokzatos kis Szerelem-sziget és a Hunyadi-sziget.

(Ezek közül csak a Szerelem-sziget valódi sziget, a többi már félsziget.) Ami a legfontosabb: ide nem lehet csak úgy bármikor besétálni. A Háros-sziget 1993-ban lett védett kiemelten védett terület a páratlan ártéri erdő miatt, oda turistaként nem jutunk el. Még a környékbeli horgászok sem köthetnek ki a csónakjaikkal.

Hogy valamit azért láthassunk a terület páratlan szépségéből, a szomszédos Hunyadi-szigeten a Honvéd Horgászegyesület jóvoltából jött létre a Hunyadi-szigeti Honvéd Tanösvény, amelyet jelenleg is az egyesület gondoz társadalmi munkában, sok időt és energiát és még több szeretetet beletéve.

Ott jártunkkor az egyesület elnöke, Kulcsár János vezetett végig bennünket a tanösvényen és mesélt a sziget növényeiről, állatairól, megmutatta, hol jönnek át a szigetre az őzek, hol túrtak maguknak élelemet a vaddisznók. Sétánk közben mókus szalad fel a fára, harkály dolgozott szorgalmasan, sárgarigók és cinkék rebbentek fel, és a közelben egy szürke gém is megtelepedett.

A Hárosi-öböl Budapesten, pontosabban a XXII., kerületben, Budafok-Nagytétény területén, a Duna jobb partján fekszik.

Az 1911 óta alulról nyitott holtágat a Háros-sziget (ami ma már félsziget) választja el a folyótól.

A Hárosi-öböl természetvédelmi terület.

A Hunyadi-sziget a Duna egyik zátonyából alakult ki. Hordalékokból épült sziget, amelyen időközben megtelepedett a növényzet és elborította. Egy 1736-os térképen a Térény és Háros felirat között egyetlen sziget látható, ezért úgy vélik, hogy később válhatott le róla a Hunyadi.

(Forrás: Hunyadi füzet, 2017)

A Hunyadi-sziget ma Natura 2000-es terület. A Natura 2000 egy olyan összefüggő európai ökológiai hálózat, amely a közösségi jelentőségű természetes élőhelytípusok, vadon élő állat- és növényfajok védelmén keresztül biztosítja a biológiai sokféleség megóvását és hozzájárul kedvező természetvédelmi helyzetük fenntartásához, illetve helyreállításához.

A Hunyadi-szigeten ártéri ligeterdők borítják, az erdőket pedig javarészt a fehér nyárfák, fűzfélék, szilfák alkotják.

A fák mellett többféle vadszőlő és kúszó faj él itt, amelyek a fákra felkapaszkodva szinte egybefüggő sátrakat alkotnak – ez a híres „fátyolvegetáció”.

Ám nem csak növényeket, hanem különféle építményeket láthatunk itt, vagy azok romjait, maradványait, például egy régi szögesdrót kerítés oszlopait. A területet ugyanis egykor a hadsereg használta, 1928-tól hidász és utász alakulatok állomásoztak itt.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Budapest_Ferihegy_2A_LHBP.jpg

Új terminál épül Ferihegyen a fapados járatoknak, elbontják a bádogvárost

Véget érhet a sokak által gyűlölt gyaloglás a repülőgépig.
Wikipedia - szmo.hu
2019. szeptember 25.



Bővül Ferihegy: a korábban tervezett 2C terminál helyén már megkezdték az új épület alapozását, amely kizárólag a fapados légitársaságok utasai számára készül - értesült a Magyar Nemzet. A lap kérdésére a Budapest Airport megerősítette a hírt, ám a további részletekről későbbre ígért tájékoztatást.

Az új szárnyra azért van szükség, hogy kiváltsák vele a jelenleg is működő bádogépületeket, amelyekben a fapados járatok utasai várakozhatnak.

A kormány idén július végén jelentette be, hogy a reptérkezelő köteles átépíteni a bádogépületeket, és felszámolni a sétálós folyosórendszert. Amennyiben ez nem történik meg, 2020. január 1-től rendeleti úton tiltják be ezek használatát.

Az új terminálon a tervek szerint 21. századi komfort várja majd az utasokat, ahol ülőhelyek, mosdók, és üzletek is lesznek, a repülőgépekhez pedig buszok szállítják majd őket.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
HEV.jpg

A Kálvin térig hosszabbítanák meg a csepeli HÉV-et a föld alatt – hivatalosan is bejelentették

Emellett összekötik a ráckeveivel, és új szerelvényeket is kap.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 27.



Megújítják a csepeli HÉV nyomvonalát és új, légkondícionált szerelvényeket állítanak üzembe a következő két-három évben - nyilatkozta Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a Borbély Lénárddal (csepeli polgármesterrel) közösen tartott sajtótájékoztatóján.

A sínek rekonstrukciója és a szerelvények lecserélése után megkezdődik a vonal meghosszabbítása a Kálvin térig.

A gyors, alacsonypadlós és klimatizált kocsik a föld alatt fogják elérni a belvárost, és a vonalat kapcsolni fogják a metró hátózatához.

Az új járművek előzetes típusengedélyei már rendelkezésre állnak. Néhány héten belül ki lehet írni a feltételes közbeszerzést, aminek eredményeként remélhetőleg már 2021 végén az új szerelvények prototípusa közlekedik majd a vonalon.

A csepeli HÉV rekonstrukciója Szelenczey szerint belátható időn belül elkezdődhet. Később a szentendrei és a ráckevei HÉV-et is felújítják majd. A kormány még 2018 novemberében döntött arról, hogy egységes rendszerben felújítja és fejleszti a budapesti elővárosi vonalakat.


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x