hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.


hirdetés

Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!