hirdetés
airplane-1209752_1920.jpg

Terjed a „repülési szégyen”, és egyre többen fedezik fel újra a „lassú utazást”

Szárnyra kapott a 'flight shame' mozgalom és ezzel egyidőben reneszánszát élheti a vonatozás.
Címkép: illusztráció (Pixabay) - szmo.hu
2019. szeptember 11.


hirdetés

A "flight shame", vagyis "repülési szégyen" nevezetű mozgalom Svédországból indult hódító útjára, eredeti elnevezése flygskam.

Lényege a repülőút által magunk után hagyott szénlábnyom csökkentése/elkerülése, illetve "az út a fontos, nem a cél" bölcsességének újra felfedezése.

Vagyis, hogy az úti célunkhoz való lassabb eljutás sokkal több kalandot, élményt és izgalmat tartogathat, mint például egy villámgyors repülés, ami ráadásul rendkívül káros környezetvédelmi szempontból.

Felszálláskor és leszálláskor a legnagyobb a károsanyag-kibocsátás, ezért egyre többen csak akkor szállnak repülőre, ha valóban hosszú útra indulnak, és több időt is eltöltenek a végállomáson, a rövid kiruccanások alkalmával pedig inkább a vonatot preferálják.

Persze a tendencia megfordítása nem könnyű, hiszen a legnépszerűbb utazási formák pont a hétvégi egyik városból a másikba "reppenések", és a légitársaságok tálcán kínálják az efféle ajánlatokat.

"Az ok, amiért olyan sokáig kerültem a repülést, az izmos szénlábnyom, amivel jár. Tizenéves korom óta egyre inkább kínzott a bűntudat a repüléssel együtt járó kibocsátás miatt, mivel egyre többet megtudtam az éghajlat-változásról és az arra irányuló hatásáról. Lényegében a repülés valószínűleg a leginkább szénigényes tevékenység, amit tehetünk óránként"

- magyarázza cikkében a BBC szerzője, aki például 5 éve nem ült légijárműre, most azonban a testvére lánybúcsúja és az időhiány kedvéért kivételt tett.

Szerinte a "repülési szégyen" az elmúlt évben széles körben elterjedt Európában, mivel abban a korban élünk, amikor a világnak minden eddiginél jobban szüksége van az üvegházhatású gázok kibocsátásának megfékezésére, ezért ha valaki ennek tudatában is repülőre pattan, nagy a valószínűsége, hogy rátörhet a bűntudat.

"Számomra itt van ez a fájdalmas kontraszt a hétvégi kiruccanás boldog élvezete és az éghajlatváltozás pusztító valóságának hatásai között. Mások ezt úgy fogalmazzák meg, hogy zavarban vannak a repüléstől azután, hogy környezetvédelmi szempontból 'felébredtek'"

- fejti ki Jocelyn Timperley.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló Facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
balaton-burki.jpg

A lerakott térköveket másnap felszedték a 47 millió forintos cserkeszőlői parkolóban

Az ünnepélyes átadás után már bontották is a burkolatot.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Cserkeszőlőn ünnepélyes keretek között adtak át egy parkolót kedden.

Az eseményről Boldog István fideszes képviselő közzé is tett egy fotókkal illusztrált bejegyzést Facebookon.

"Újabb értékkel gazdagodott Cserkeszőlő. A most kialakított 56 férőhelyes parkoló az ott élők kényelmét, az iskolába járók biztonságát szolgálja majd!"

- áll a poszt szövegében.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Levente_Riz_2.jpg

Meghalt Riz Levente, a XVII. kerület polgármestere

44 éves volt. 2006 óta volt polgármester és a Fővárosi Közgyűlés tagja.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



A főpolgármester azt írta:

"Mély fájdalommal értesültem polgármester barátom, kollégám és képviselőtársam haláláról"

Riz Levente 2006 óta volt a kerület polgármestere, Tarlós, mint egyik legközelebbi munkatársáról azt írta:

"Közös munkánk során tapasztaltam, hogy minden törekvése, minden kerületéért és a fővárosért tett intézkedése Budapest érdekeit szolgálta."

Budapest Főváros Önkormányzata saját halottjának tekinti Riz Leventét.

"Őszinte részvétemet nyilvánítom családjának"- írta Tarlós István.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
dozsa-gyorgy-uti-baleset-video.jpg

Magát videózta a Dózsa György úti gázoló a tragédia előtti pillanatokban

A felvételt a bíróságon mutatták be.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Folytatódott szeptember 19-én a tárgyalás a budapesti Dózsa György úti halálos baleset ügyében.

Mint arról mi is beszámoltunk, 2017 májusában két autó összeütközött egy kereszteződésben, majd az egyik kocsi belecsapódott egy trolimegállóba. Ketten meghaltak.

A két áldozatról később kiderült, hogy kollégák voltak. Az egyik egy Citroënben ült, a másik pedig a buszmegállóban vesztette életét. Azt is megírták híroldalak annak idején, hogy a balesetet okozó férfi, M. Richárd a baleset előtt nem vásárolta meg a Mercedest, amivel aztán karambolozott.

Mint azt a Blikk írja a bírósági tárgyalással kapcsolatban, a baleset azért is következett be, mert ketten is hibáztak:

a szakértő megállapítása szerint a két halálos áldozatot követelő baleset elkerülhető lett volna, ha a Citroën vezetője nem vágja le a kanyart, illetve ha M. Richárd nem hajt akkora sebességgel.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
kelvin-maynard-1000x583.jpg

Fejbe lőtték a Kecskemét korábbi játékosát Amszterdamban

Kelvin Maynardot sajtóértesülések szerint a saját kocsijában lőtték agyon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Meggyilkolták Kelvin Maynardot, a korábban Magyarországon játszó holland focistát. A közeli tűzoltók próbálták megmenteni az életét, de a 32 éves labdarúgó belehalt a sérüléseibe - számol be a BBC.

A holland jobbhátvéd 2011-ben fél évet a Kecskemétben játszott, 8 őszi NB I.-es bajnokin lépett pályára.

Maynard Suriname-ban született, Hollandiában nevelkedett. Magyarország után Belgiumban, majd Angliában játszott. Egy súlyos sérülése után egy évet ki kellett hagynia, 2017-től holland alsóbb osztályokban kapott lehetőséget.

A KTE együttérzését fejezte ki a tragédiával kapcsolatban.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x