News here
hirdetés

TECH
A Rovatból
hirdetés

Új névvel működik tovább a Telenor márciustól, a márka színe a tengerészkék és Yettel-lime lesz

A cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság új neve Yettel Magyarország Zrt. lesz.
MTI - szmo.hu
2022. január 27.


Link másolása

hirdetés

Márciustól nevet változtat a Telenor Magyarország Zrt.

A cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság új neve Yettel Magyarország Zrt. lesz

- jelentette be Peter Gazik vezérigazgató csütörtökön Budapesten.

A névváltás a PPF Telecom Csoport három Telenor néven működő telekommunikációs vállalatát érinti: Magyarországon, Szerbiában és Bulgáriában.

A névváltás is annak a bizonyítéka, hogy piacbővítést terveznek az országokban, a régi nevet átmenetileg még egy hónapig használják. Sikeres éven vannak túl, minden fontos piacon növekedést értek el. Idén is növekedést terveznek, a pontos számokat azonban később fogják közzétenni - mondta.

"A PPF Csoport a régió hosszú távú befektetője, az új márka is erre bizonyíték, miközben a helyi vállalatok stratégiai fókusza változatlan marad: a helyi piacok növekedése és fejlesztése, hozzájárulás a helyi társadalom és gazdaság fejlődéséhez a folyamatosan fejlődő, világszínvonalú hálózatukon" - mondta a vezérigazgató.

hirdetés
A névváltás a Telenor Magyarország Zrt.-vel kötött szerződéseket és a szolgáltatások elérhetőségét semmilyen szempontból nem befolyásolja

- erről Mohamed ElSayad kereskedelmi vezérigazgató-helyettes tájékoztatott. Kitért arra, hogy márciusig nem változik semmi, majd új szolgáltatások bevezetését is tervezik. Céljuk, hogy a megszokott szolgáltatásminőséget egy új márka lehetőségeivel ötvözve, még inkább ügyfélközpontú szolgáltatásokat nyújthassanak.

Dolezsai Gergely márka- és marketingkommunikációs igazgató azt mondta, hogy az új márka piaci bevezetését idén február elsején indítják, több kommunikációs csatornán, mindhárom országban. Az egyik szlogen "Szia, beszélünk még" lesz, egy másik "Szia! Helló újra" - mindez kifejezi az újra találkozás üzeneteit.

A márka megkülönböztető színe tengerészkék és 'Yettel'lime lesz

- ismertette.

A PPF Telecom Group vezető távközlési szolgáltatóként öt közép- és délkelet-európai piacon (Bulgária, Csehország, Magyarország, Szerbia és Szlovákia) tevékenykedik, ahol mobil, vezetékes, adatátviteli és internetes televíziós szolgáltatásokat nyújt. Mintegy 18,3 millió ügyfelet szolgál ki mobilszolgáltatással, a régióban 12 ezer alkalmazottat foglalkoztat és 2020-ban 1,4 milliárd eurós EBITDA-t ért el. A PPF Csoport 2018-ban vásárolta meg a norvég Telenor Csoport közép-kelet-európai mobilszolgáltatást nyújtó leányvállalatait.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH
Négy funkciót is megszüntet a Facebook május végén
Hogy miért pont most és miért pont ezt a négy funkciót lövik le, az nem derült ki.

Link másolása

hirdetés

Az elmúlt napokban sokan kaphattak levelet a Facebooktól, amelyben a vállalat arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy május 31 után már nem lesznek elérhetőek az Ismerősök a közelben, az Időjárási figyelmeztetések, a Helyadatelőzmények, illetve a Helyadatok háttérszolgáltatása nevű szolgáltatások - szúrta ki a Telex. A döntés a 2014-ben az androidos és iOS-es Facebook-alkalmazásban bevezetett, de adatvédelmi okokból eddig is sokat kritizált funkció megszüntetését jelenti.

A levélben többek között arról is beszámolnak, hogy „a helyadatelőzményekre és helyadatok háttérszolgáltatására” vonatkozó jelenlegi beállításainkat május 31-ig még módosíthatjuk. Június elsején ezeket a beállításokat a szolgáltató kikapcsolja és ezekhez a funkciókhoz ezután nem fog adatot gyűjteni. A felhasználók ezután még augusztus 1-ig hozzáférhetnek az adataikhoz, le is tölthetik őket, de

augusztus 1. után a meglévő helyadatelőzmények már nem lesznek elérhetőek.

A Facebook azonban továbbra is gyűjteni fogja a helyadatokat az Adatkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően. Az a levélből nem derül ki, hogy miért pont most és miért pont ezeket a szolgáltatásokat lövik le május végén.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH
Egyre nagyobb halakra vadásznak – a tinikből álló hackercsoport, amely a „rosszfej” cégeket támadja
Többek között a Starbucksot is célozták, hogy a cég ne szúrhasson ki a szakszervezetet szervező dolgozókkal.
Címkép: Gen-Z for Change - szmo.hu
2022. április 16.


Link másolása

hirdetés

Egy csapat tinédzser hozta létre a Gen-Z for Change (A Z-generáció a változásért) csoportot, amely „társadalomtudatos hackeléssel” foglalkozik – írja a Teen Vogue.

A magazin szerint a csoport egyik tagja, Sean Giggs 21 évesen döntött úgy, hogy megtanul kódolni. Online tanfolyamok segítségével több programozási nyelvet is megtanult. A pandémia érkeztével azonban egyre inkább másképp kezdett el tekinteni a világra. Ahogy generációja számos más tagja, ő is a Tiktokon kezdett el olyan dolgokról beszélni, mint a rasszizmus vagy a rendőri brutalitás kérdése Amerikában.

Egy ismerőse, Victoria Hammett vonta be az első projektbe, miután Texas szigorú abortusztilalmat vezetett be. Az egyik, intézkedést támogató civil szervezet egy „bejelentő” oldalt hozott létre, amelyen az állambeliek jelenthették, ha valakiről felmerült a gyanú, hogy mégis próbál hozzájutni a szolgáltatáshoz. Giggs és Hammett írtak egy algoritmust, ami rengeteg hamis bejelentéssel árasztotta el az oldalt. Ez a hack a Tiktokon is elhíresült.

"Sosem gondoltam, hogy híres leszek a TikTok-on, azt meg pláne nem, hogy a kódolással” – nyilatkozta a Teen Vogue-nak Giggs.

Idővel egyre többen lettek, és a csoportjuk egyre nagyobb halakra kezdett el „vadászni”. Olyan vállalatokat támadtak, amelyek szerintük aktívan aláássák a munkavállalók szakszervezeti szervezkedési törekvéseit, mint például a Starbucks és a Kroger szupermarket-hálózat.

hirdetés

Dolgozók szerint a Starbucksnál például többeket megbüntettek vagy kirúgtak azért, mert szakszervezetet szerettek volna alapítani a cégnél. Ezért amikor a vállalat új munkavállalókat keresett, a Gen-Z for Change csoport létrehozott egy weboldalt, amivel olyan sok állásajánlatot, összesen több mint 140 ezret küldtek be a cégnek, amit lehetetlen volt feldolgozni. A kampány célja az volt, hogy szolidaritásukat fejezzék ki azok mellett, akik szakszervezetet alapítanának, és hogy a cég ilyen esetben a jövőben támogassa a dolgozók követeléseit.

„Legalább támogathatjuk őket azzal, hogy levesszük azokat a pályázatokat, amelyek a helyettesítésükre irányulnak. És remélem, hogy ez felhívja a figyelmet ezekre a munkavállalókra és a munkásmozgalom egészére is.” - mondta a csoport egyik tagja.

Amikor márciusban 48 000 Kroger-alkalmazott sztrájkolt a jobb munkakörülményekért és magasabb bérekért, a Gen-Z for Change ismét közbelépett. Wiggs egy hasonló programot írt, mint amilyet a Starbucksnál használtak, és a Kroger-t is elárasztották a jelentkezések. A csoport szerint a kampány alatt elérték a cégnél, hogy ne rövid távra toborozzanak dolgozókat.

Mint a magazinnak elmondták, bár tudják, hogy ezek csak „kis butaságoknak” is tűnhetnek, de hisznek abban, hogy már ezekkel is megmutathatják, van értelme a kollektív cselekvésnek a társadalomban.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Mark Zuckerberg a metaverzum megszállottja lett a Facebook alkalmazottai szerint
A dolgozók azt mondják, az alapító már nem is akar másról beszélni, és elvárja, hogy minden részleg a metaverzumra összpontosítson, ami belső káoszt eredményezett a vállalatnál.

Link másolása

hirdetés

A metaverzum egyre kevésbé izgalmas a felhasználók szemében, mivel a legtöbb virtuális valóságban tartott eseményük igencsak bizarrnak mondható. Ennek ellenére a Facebook töretlenül próbálkozik velük. A Business Insider interjújában több alkalmazott megerősítette, hogy Mark Zuckerberg szinte a megszállottja lett a metaverzumnak.

„Ez az egyetlen dolog, amiről Mark beszélni akar”

- mondta egy névtelenül nyilatkozó, korábbi felsővezető a riportban.

A nyilatkozat szerint Zuckerberg kizárólag a metaverzum tartalomkészítésre koncentrál. Azonban állítja, hogy a projekt megvalósítása egy évtizedet vagy annál is többet vehet igénybe, amihez valószínűleg az Oculus Quest 2, más néven Meta Quest 2 fejlesztésére lesz szükség. A Facebook megvásárolta az Oculust, majd később megváltoztatta a nevét Metára.

Zuckerberg az alkalmazottak szerint nem adott ki átfogó stratégiát, de ennek ellenére elvárja, hogy minden részleg, vállalat szinten a metaverzumra összpontosítson. A riport alapján az eredmény belső káosz lett.

„Ez alapvetően a szervezetlenséget és a szorongást szítja. Úgy tűnik, az emberek nem igazán tudják, min kell dolgozniuk, mert még mindig nincs egységes stratégia”

- mondta egy jelenlegi alkalmazott.

hirdetés

Nem biztos, hogy Zuckerberg új fókusza kifizetődő lesz, ugyanis a tavalyi évben 10 milliárd dollárt veszítettek ezen a szegmensen. A Facebook az általa irigyelt technológiákat és alkalmazásokat megvásárolja, azonban a dizájn és az algoritmusok megváltoztatása csökkenti a népszerűségüket. A Meta terve, hogy segítsen a hirdetőknek a platformon bankot csinálni, ez a jó ötlet rossz kivitelezésével viszont mindenki számára tönkreteheti a potenciális szórakozást.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Bárhonnan, akár másik országból is lehet ezentúl távmunkában dolgozni az Airbnb-nél, ugyanazért a fizetésért
Negyedévenként személyes találkozókat is szerveznek, de bátorítják a munkavállalóikat, hogy dolgozzanak távmunkában a cégnél bárhonnan.

Link másolása

hirdetés

Az Airbnb munkatársai ezentúl bárhonnan dolgozhatnak távmunkában, akár jóval alacsonyabb keresetű országban is élhetnek, a fizetésük akkor sem változik – jelentette be a cég a Guardian szerint.

Mindezt Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatója e-mailben jelentette be a vállalat munkavállalóinak. „A világ egyre rugalmasabbá válik azzal kapcsolatban, hogy az emberek hol dolgozhatnak. Ezt látjuk a saját vállalkozásunkban is. Nem tudtunk volna ilyen gyorsan kilábalni a világjárványból, ha nem dolgoztak volna emberek milliói Airbnb-ből” – fogalmazott.

„A világ legjobb embereit akarjuk felvenni és megtartani (mint ti). Ha a tehetségek körét az irodáink körüli ingázási körzetre korlátoznánk, jelentős hátrányba kerülnénk. Ezek a 'legjobb emberek' mindenhol élnek, nem csak egy területre koncentrálódnak. És azzal, hogy sokféle közösségből toborzunk, sokszínűbb céggé válunk” – írta a cég dolgozóinak.

Hozzátette: a vállalat a távmunka lehetővé tétele és támogatása mellett negyedévenként személyes találkozókat is szervez majd.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: