„Szexuális túlfűtöttség” miatt letiltotta egy hagyma fotóját a Facebook
Vannak olyan zöldségek, gyümölcsök, amelyeknek hosszú idők óta ismerjük az erotikus tartalmát, akár egyes mítoszokból és a klasszikus irodalomból egészen az Énekek énekéig visszamenőleg, vagy pedig formájuk, állaguk ébreszti fel az élénkebb, mondhatnánk, „piszkosabb” fantáziákat.
A hagyma azonban mindeddig nem tartozott közéjük. Most a Facebook automatikusan működő algoritmusa gondoskodott arról, hogy erkölcsi tilalom alá kerüljön.
A Guardian felidézte egy kanadai vetőmagcég esetét. Egy kosár hagymával akarták hirdetni termékeiket „rendkívül édes, lágy és nagy” szöveggel. Csakhogy a közösségi oldal meztelenség elleni szűrője megálljt parancsolt neki.
A hivatalos indoklás az volt, hogy a reklám „nyíltan szexuális töltetű”.
Hogy mit találtak annyira erkölcstelennek a hagymákban, nem derült ki, még az érintett Gaze Seed Company vezetői is csak találgatni tudtak: talán a hagymák gömbölyű formái alapján asszociált az algoritmus?
A cég igazgatója szerint, ha ma egy ember ránéz az inkriminált fotóra, vélhetően csak hagymákat lát, de ha mást, lelke rajta.
A már-már nevetséges tévedés mindenesetre ismét rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia által irányító tartalmi moderációnak még nem érkezett el az ideje.
Fotó: illusztráció, forrása: Pixabay