hirdetés

TECH
A Rovatból
hirdetés

A YouTube felelős leginkább az álhírek terjedéséért a tényellenőrző szervezetek szerint

Négy pontban foglalták össze, hogyan léphetne fel hatékonyabban a videomegosztó az álhírek és dezinformációk terjedésével szemben.

Link másolása

hirdetés

A világ 80 tényellenőrző szervezetét magába foglaló csoportosulás szerint a YouTube az online álhírek egyik legfőbb terjesztője - írja a The Guardian.

A tényellenőrzők szerint a videómegosztó olyan csoportok tartalmait teszi elérhetővé, mint a 'Doctors for the Truth' (Orvosok az igazságért). Ez a szervezet többek között a koronavírussal kapcsolatos álhírek forrása, és a Joe Biden győzelmével végződő amerikai elnökválasztás idején a választási csalásról szóló elméletet terjesztette.

A 40 ország tényellenőrzőit magába foglaló csoport levélben szólította fel a Google tulajdonában álló YouTube-ot, hogy mielőbb léptessen életbe négy fontos változást a működésében. Ezek sorrendben: támogassa a platformon folyó dezinformációs kampányok finanszírozását, helyezzen el a cáfolatokra mutató linkeket a félretájékoztató videókban, az algoritmus fejlesztésével minimalizálja a visszaeső álhírgyártók elérését, és tegyen többet a nem angol nyelvű valótlanságok terjedése ellen.

A levelet aláíró tényellenőrzők szerint a YouTube fake news elleni harcának kudarca különösen szembetűnő a déli féltekén található latin-amerikai, ázsiai és afrikai országokban. Példákat is felhoznak a hamis tartalomra: megemlítik a korábbi fülöp-szigeteki elnök, Ferdinand Marcos uralmával kapcsolatos álhíreket, és a brazil kisebbségekkel szembeni gyűlöletbeszédek szinte akadálytalan terjedését.

A levére válaszolva Elena Hernandez, a YouTube szóvivője leszögezte: a vállalat sokat fektet a félretájékoztatás terjedésének visszaszorításába minden országban, ahol működik. Hangsúlyozta, hogy az álhírek az összes megtekintés 1 százalékát sem teszik ki, valamint a később törlésre kerülő jogsértő tartalmak is csupán 0,21 százalékot jelentenek.

hirdetés

Hernandez nyomatékosította: eredményeik ellenére folyamatosan keresik a még hatékonyabb megoldásokat, és a jövőben még szorosabbra fűzik a munkakapcsolatot a tényellenőrzésért felelős szervezetekkel.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH
Megnyílt az első pénztár nélküli Aldi Londonban
Nincs többé sorbanállás és fékevesztett pakolás a kasszaszalagnál, valamint az önkiszolgáló pultoknál.

Link másolása

hirdetés

Az Aldi egy modern, csúcstechnológiás kamerarendszerrel felszerelt, kasszamentes üzletet nyitott Londonban, egyelőre csak nyilvános tesztelésre. A Sky News információi szerint a rendszert – amellyel a vásárlási élmény fokozása a céljuk – korábban már hónapokig próbálgatták a dolgozók.

Ha valaki itt szeretne vásárolni, akkor telepítenie kell a telefonjára az Aldi Shop&Go appját, majd belépve szkennelnie kell az egyedi kódját – ezzel megerősítve a személyazonosságukat. A boltban a betelepített mesterséges intelligencia mellett tehát rengeteg kamera is működik, amelyek pásztázzák a vásárlókat válogatás közben.

Így a vásárlás végeztével nem kell sem kasszát, sem önkiszolgáló pultot keresni – elég, ha az ember kilép az üzletből, a rendszer automatikusan levonja a vásárlás összegét vagy kiállítja a számlát. (Ez attól függ, hogy melyik fizetési módot választottuk.)

Egyébként az Aldi nem úttörő ezen a téren, hasonló módszerekkel már a Tesco is dolgozik néhány külföldi üzletében.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH
„Az HBO egy gombnyomással elavulttá tett egy csomó, amúgy tökéletesen működő készüléket” – Felháborodtak a felhasználók a cég újítása miatt
Sokan kifogásolták, hogy szerintük minden előzetes tájékoztatás nélkül módosították a szolgáltatást. Ezért többen is inkább lemondják az előfizetést.

Link másolása

hirdetés

Az HBO a közösségi oldalán jelentette be, hogy A farkas gyermekeinek 2. évadát február 3-tól az HBO GO-n vetítik majd.

Az előzeteshez rengeteg komment érkezett.

A hozzászólok azt kifogásolták, hogy az HBO mostani lépése szerintük nem korrekt. Így ugyanis bizonyos tévéken már nem fut az eddig megszokott szolgálatás. Volt aki arra is felhívta a figyelmet, hogy környezetvédelmi szempontból is aggályos a cég döntése, mert tévécserére ösztönzi az előfizetőket. Ráadásul egyes hozzászólók szerint fogyasztóvédelmi hiányosságotk is felróhatók a cégnek.

Néhány hozzászólás a sok százból:

"HBO Magyarország köszönjük szépen az új frissítést! Áttvertetek, sehol sem értesítettek!!! Persze azt hazudjátok hogy igen. Felháborító! Ilyet komoly cég nem csinál! Az ügyfelek körét tágítás helyett szűkíteni!? Hát ki az az idióta aki ezt kitalálta? Mindegy csak gratulálni tudok."

hirdetés

"Az ötéves tv-men szintén az eszköz nem támogatott felirat fogadott. Esetleg nem lehetett volna valamilyen formában az infót eljuttatni az előfizetőknek. Két nappal ezelőtt még működött az alkalmazás. Nem olyan rég vonódott le a havidíj, de erre a hónapra már potyára. Tök kösz! Vesztettetek is egy előfizetőt."

"Már tavaly szeptember óta jelezték, hogy le fog állni a szolgáltatás ezen típusú, korú tévéken. Ma érkezett el a pillanat, ahogy a mai naptól le is mondtam az előfizetést..."

"Asszem ennyi volt. Lemondom a szolgáltatást. Illetve megy a feljelentés a cég ellen, amiért elmaradt a tájékoztatás..."

"2 évvel ezelőtt azért választottam LG tv-t mert volt benne HBOGO lehetőség. Hát nem fogok 500 ezerért másik tv-t venni. Inkább lemondás mellett maradok. Ha így jó nekik, akkor legyen. Szánalmas, hogy ennyit ér nekik egy ügyfél megtartása."

"Nesze neked klímavédelem! 2013-2014 es modell a tévénk és az HBO úgy gondolja, hogy cseréljem le, vagy költsek még rá 25-30 ezret az általuk javasolt Google Chromecast megvásárlásával, mert az HBO Go a mai naptól nem támogatott a készülékünkön. És arra mi a garancia, hogy pár éven belül az általuk javasolt eszköz támogatott marad?

A csapból is a klímavédelem folyik, és lépések vannak a tervezett elavulás ellen, a készülékek alkatrészellátásának meghosszabbítására, de az HBO egy gombnyomással avulttá tett egy csomó, amúgy tökéletesen működő készüléket. Vajon milyen logika mentén jutottak erre a döntésre?"

A cég egyik válasza szerint:

"Annak érdekében, hogy előfizetőink számára a legstabilabb és legmegbízhatóbb szolgáltatást nyújtsuk, az HBO GO alkalmazás támogatottsága sajnos megszűnt egyes eszközökön. Megpróbálhatja frissíteni az operációs rendszert az eszközön, vagy más eszközökön keresztül is elérheti az HBO GO szolgáltatást."


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Okosvibrátorral irányítható mobiljáték jelent meg, amely rezgésekkel jutalmazza a játékost
A pofonegyszerű játék karakterét a medenceizom mozgatásával lehet terelgetni, az a cél, hogy minél többet egyen.

Link másolása

hirdetés

Új szintre emelte a vibrátor használatát egy szoftvermérnök: olyan okostelefonon játszható játékot fejlesztett, amit vibrátorral lehet irányítani - írja az Engadget.

Allison Liemhetcharat még októberben jelentette be, hogy egy ilyen mobiljátékon dolgozik, amihez a Perifit okos, akkus mélyizom trénere adta az ihletet. Ez az eszköz egy mobilapplikációs játékon keresztül segít a medencefenék izmainak erősítésében.

A robotikus által kifejlesztett játékot a Lioness okosvibrátorral lehet irányítani, amely képes például testhőmérsékletet és medencenyomást mérni.

A You Are What You Eat (Az vagy, amit megeszel) nevű, végtelen ideig futó játék hűen tükrözi azt, amiről szól: először egy kis folttal indulsz, amivel futás közben mindent meg kell enni, ami szembejön veled. Attól függően, hogy a karakter mit evett, folyamatosan nő és változik az alakja, és már nem mindent tud megenni.

A figurát a vibrátoron keresztül, a medenceizom mozgatásával lehet irányítani, az eszköz fejének megnyomásával pedig ugrani és repülni is tud. Ilyenkor, és amikor valamit megeszik a karakterünk, a vibrátor rezgéssel jutalmaz.

A játék Androidon már elérhető, de hamarosan az iOS-es készülékekre is érkezik.

Így működik a játék:

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
A metaverzumban tartja az esküvőjét a járványügyi korlátozások miatt egy indiai pár
Az esküvőre kétezer embert várnak. A vendégek az okostelefonjukon, táblagépükön vagy laptopjukon csatlakozhatnak a szertartáshoz.

Link másolása

hirdetés

Mivel a helyi járványügyi szabályok száz főben korlátozták a rendezvények megtartását, egy indiai pár úgy döntött, a digitális térben, a metaverzumban tartják meg az esküvőjüket, írja a CNN.

Dinesh Sivakumar Padmavathi és Janaganandhini Ramaswamy mintegy kétezer embert hívott meg a jövő hónapban tartandó virtuális esküvőre, amelyhez a vendégek az okostelefonjukon, táblagépükön vagy laptopjukon csatlakozhatnak. A párnak a TardiVerse nevű startup alkotja meg a Harry Potterből ismert Roxfort által inspirált, kastélyszerű digitális teret. A fogadás megtervezése, fejlesztése és lebonyolítása megközelítőleg 150 ezer rúpiába (kb. 650 ezer forintba) kerül.

A metaverzum összefoglaló neve a különböző virtuális valóság-platformoknak, amelyekre felcsatlakozhatnak a felhasználók, hogy ott valamilyen közös tevékenységet folytassanak. Az egyelőre még gyerekcipőben járó technológiát virtuális munkahelyi terek, konferenciák és egyéb találkozók, események helyszíneként is használnák a jövőben.

Az esküvőt egyórásra tervezték, az ifjú pár beszédet is mond a vendégeknek, akik testre szabhatják a virtuális megjelenésüket, és bejárhatják a helyszínül szolgáló kastélyt.

A pár szerint a digitális esküvőnek van még egy egyedülálló előnye: Ramaswamy tavaly áprilisban elhunyt édesapját is be tudják vonni az eseménybe. „Létrehozok egy 3D-s avatárt, amely hasonlít rá, hogy áldását tudja adni a házasságunkra. Ez olyasmi, amit csak a metaverzumban tehetünk meg” - mondta Padmavathi.

Hozzátették, a törvényes keretek miatt szűk körben egy fizikai szertartást is tartanak. Rögtön utána pedig elkezdődik a grandiózus, digitális esküvő.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: