hirdetés
tarlos-istvan-levele-otban-viktornak.jpg

Tarlós: bezárható a libegő, elhagyható a fogaskerekű, összevonható a MÁV és a Volán

A Népszava szerint többek közt ez derül ki abból az Orbán Viktornak címzett levélből, ami a birtokukba jutott.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. május 12.


hirdetés

A Népszava azt írja, hogy a birtokába került egy levél, amit Tarlós István, Budapest előző főpolgármestere írt Orbán Viktornak.

Tarlós István jelenleg Orbán Viktor személyes főtanácsadójaként dolgozik. A Magyar Nemzetnek adott interjúban idén januárban azt mondta, hogy a közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottként a közlekedési és közmű-infrastruktúrák nagyberuházásainak véleményezése az egyik feladata.

Másrészt állandó kapcsolattartó lesz a kormány, a miniszterelnök és a mérnöktársadalom, elsősorban a mérnöki kamara között. A megbízása pedig kiegészült néhány, az önkormányzatisággal összefüggő kérdéssel is.

A Népszava cikke szerint a volt főpolgármester a levél elején hangsúlyozza, hogy a felsorolásban nem állított fel fontossági sorrendet, elképzeléseit az egyszerűség kedvéért ömlesztve írja le. A javaslatai a koronavírus-járvány kapcsán születtek.

hirdetés

A levél két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született, és ebben Tarlós István is az ingyenes parkolást javasolja.

"Időben elcsúsztathatónak, de akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű-projektet, mondván kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható.

Egyébként is nem kell folyton a kötöttpályát preferálni" - írja a Népszava a levél tartalmáról.

"Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel megszűnőben az érdeklődés iránta.

Elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos.

Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is"

- áll a cikkben.

"Felgyorsítaná viszont a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, lévén ez most a leginkább támogatandó közlekedési beruházás. Elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is, mégpedig az eredeti nyugati és északi nyomvonalon. Az autós közlekedést részesíti előnyben az a javaslat is, amely szerint átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését."

A levélben a lap szerint a következő javaslat is szerepelt:

"Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne".

A Népszava azt írja, hogy megkereste Tarlós Istvánt ez ügyben, de közölte, hogy nem kíván nyilatkozni.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
trianon-100-megallas-budapest.jpg

Így állt meg 1 percre az élet Trianon 100. évfordulóján

Videón a pillanat, amikor megállnak a buszok és a villamosok a Széll Kálmán téren.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 04.


hirdetés

Június 4-én 16:30-kor 1 percre megálltak a metrók, buszok, villamosok Budapesten a trianoni békediktátum 100 éves évfordulójára emlékezve. Karácsony Gergely főpolgármester korábban a budapestieket is arra kérte, hogy egy percre mindannyian álljanak meg.

A leállásról videót is készítettünk, amelyben látszik, ahogy az egyébként buszoktól, villamosoktól és járókelőktől nyüzsgő Széll Kálmán téren egy percre megállnak a járművek. Az emberek egy része is megállt és a hangszórókat hallgatták.

Budapest főpolgármestere azt is elrendelte, hogy a trianoni békeszerződés aláírásának 100. évfordulóján a Lánchíd a nemzeti színekkel legyen kivilágítva. Június 4-én este, a közvilágítással egy időben indul a díszkivilágítás a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. kivitelezésében.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
mti-kerekparsav-scaled.jpg

Nagyon bejött a BKK-nak a kerékpársáv a Nagykörúton

A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek itt, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.
MTI, fotó: MTI/Mónus Márton - szmo.hu
2020. június 06.


hirdetés

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala - írta a Budapesti Közlekedési Központ.

A tájékoztatás szerint a nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő - a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt - Múzeum körúti biciklisáv forgalmát.

A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek itt, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált - teszik hozzá.

A közlés szerint a Nagykörúthoz hasonlóan a Bartók Béla út is erős kerékpáros forgalmat bonyolít. A mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.

hirdetés

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
karacsony.jpg

Karácsony Gergely: Ha beleroskadunk, akkor is megújul a Lánchíd

Bízik benne, hogy a kormány tartja a szavát és nem épül újabb épület a Ligetben, de ha mégis, akkor kész odaláncolni magát a kivágandó fákhoz, hogy megakadályozzák a munkálatokat.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 06.


hirdetés

Ha beleroskadunk, akkor is megújul a Lánchíd - így fogalmazott a főpolgármester az RTL Híradónak adott interjúban. A főváros addig is folyamatosan ellenőrzi a híd állapotát, és ahol szükséges a javításokat is elvégzik.

Fürjes Balázs korábban azt nyilatkozta, hogy az előző városvezetés tartalékolt pénzt a Lánchíd felújítására és a kormány is garantálja a megígért összeget. Számára ezért érthetetlen a késlekedés. Karácsony szerint a kormány hátráltatja a munkát azzal, hogy 34 milliárdot von el. Ő a híd érdekében tárgyalna a kormánnyal.

Karácsony Gergely azt mondta, ha a kormány tartja a szavát, akkor újabb épület már nem épülhet a Városligetben, de ha mégis, akkor kész odaláncolni magát a kivágandó fákhoz, hogy megakadályozzák a munkálatokat.

Sőt, úgy véli, mások is csatlakoznának hozzá. A főpolgármester szerint jogi eszköze nincs, hogy megakadályozza a kormányt.

A főpolgármester a Liget-projekt mellett arról is beszélt az RTL Híradónak, hogy csak szeptemberben döntenek arról, melyik ideiglenes kerékpársáv marad meg hosszú távon is. Erről azonban autós szervezetekkel is egyeztetnek.

hirdetés

A pesti alsó rakpartot hétvégenként továbbra is lezárva tartják szeptember végéig. Karácsony Gergely azt mondta: bár vannak ilyen tervek, ő nem tartja életszerűnek, hogy véglegesen kitiltsák a járműforgalmat a rakpartokról.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
batthyany-ter-megujitasa-varnegyed-mysecretbudapest-10.jpg

Átalakítanák a Batthyány teret - most a helyiek is beleszólhatnak, milyen legyen

És abba is, hogy milyen funkciókat várnak a helytől.
My Secret Budapest - szmo.hu
2020. június 06.


hirdetés

"Ez egy szép, barokk hangulatú tér, szemben a Parlamenttel, és kicsit méltatlan, hogy buszok parkoljanak a tér közepén"

– mondta 2018 végén az első kerület akkori polgármestere, Nagy Gábor Tamás.

Akkor az volt a terv, hogy a következő éveben, vagyis 2019-ben átalakul a Batthyány tér, és a buszok kikerülnek onnan.

A buszok a tervek szerint a Duna-part felőli részen álltak volna meg, a forgalomszervezést pedig úgy oldották volna meg, hogy a buszok másik végállomáson várják meg az indulást, a Batthyány téren a megállókat érintsék, és továbbhajtsanak.

Szó volt 2018-ban a zöldfelületek növeléséről is, és arról, hogy a tér közepén modern, ám a hangulathoz illeszkedő, nagy közösségi park lenne díszburkolatokkal, "kiemelve az ott található értékeket, szobrokat".

hirdetés

Az itt élők számára az egyik kérdés ezzel kapcsolatban az volt, hogy ugyanolyan kényelmes marad-e ezután is a közlekedés, mint eddig. A tér ugyanis hosszú ideje közlekedési csomópont, metrókapcsolattal a pesti oldalhoz, és ezt a funkcióját még jobban erősíti az, hogy itt halad át a fonódó villamos. A másik, hogy az átalakítás után is ugyanúgy elérhetők-e a jelenlegi szolgáltatások, a megszokott helyek (üzlet, kávézó stb.), továbbá hol és hogyan lehet parkolni, illetve mi lesz a biciklisekkel.

A Batthyány tér átalakításának szándéka 2018-nál régebbre nyúlik vissza, 2010 óta foglalkoztatja ez a gondolat az első kerületet.

Néhány évvel ezelőtt egy korábbi tervdokumentációval pályázott is az akkori önkormányzat a TÉR-KÖZ fővárosi támogatásra. A műemlékekhez méltó gyalogos tereket álmodtak, a buszfordulót kisebb területre kívánták visszaszorítani, a Szent Anna templom előtt megszüntették volna az autósforgalmat, a Fő utca Batthyány teret átszelő részén - a Casanova-háznál - járdaszintre emelkedett volna az útpálya, a barokk épületeket pedig kiszabadították volna az előttük húzódó "árokból".

A nyertes pályázat után kiírtak egy közbeszerzést a tervezésre - a tervet pedig V. Naszályi Márta blogbejegyzésben bírálta:

"A Batthyány tér legfontosabb kérdései közül csak egyre ad választ a terv: a buszvégállomásra, ami szerviz utakkal veszi körbe a teret. Ez fontos előrelépés, de önmagában kevés. Kézenfekvő, hogy a tér kapcsolatát a körülvevő épületekkel annak alapján lehet megtervezni, ha tudjuk, mit gondolnak, mit akarnak az ott élők, ott dolgozók, arra járók."

A blogbejegyzésben az is szerepelt, hogy a tér "leglátványosabb problémaköre a sok turista és az itt tanyázó hajlék nélküliek okozta terhelés". És bár a közterek átalakításával szociális gondokat nem lehet megoldani, V. Naszályi Márta úgy vélte, nem lehetséges úgy megújítani a Batthyány teret, hogy figyelmen kívül hagyjuk a legégetőbb problémákat.

"Szükség lenne tehát egy éjjel-nappal nyitva tartó, akadálymentesen megközelíthető nyilvános vécére és sok, jól elhelyezett hulladékgyűjtőre. Elfogadhatatlan az is, hogy ennyi kötöttpályás vonal csomópontjában nem vezet lift az aluljáróba."

A posztban problémának nevezte meg azt is, hogy a térnek nincsen élő kapcsolata a folyóval, mivel az úttest és a fonódó villamos a tér és a parti sétány kapcsolatát is elvágja, valamint rontja az összképet a BKV múlt századból itt maradt üvegépülete is, amely nem képvisel építészeti értéket. Szükség van szolgáltatókra (reggeliző büfé például) és minőségi utastájékoztatásra is.

2019-ben nem történt változás a téren, az önkormányzati választás után pedig új polgármestere lett a kerületnek: V. Naszályi Márta.

A korábbi terv, a Batthyány tér átalakítása viszont újra terítékre került, ezúttal a helyiek bevonásával.

Az I. kerületi önkormányzat most online ötletpályázatot írt ki a Batthyány tér megújításához "A Mi Batyink- tervezzük újra közösen" címmel.

"A Batthyány tér felújítása, átépítése nem történhet meg az ott élő, dolgozó, naponta arra közlekedő emberek megkérdezése nélkül" - írják az erről szóló Facebook-posztban.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!