hirdetés
rogue5-1.jpg

Tarantinótól a Star Warsig: ezek voltak az év legjobb filmjei

2016 a kellemes meglepetések éve volt a mozikban. Íme a mi toplistánk.
Hegedüs Márk - szmo.hu
2016. december 31.


hirdetés

2016 sok szempontból pocsék év volt, ami azonban a filmeket illeti, szerencsére a kellemes meglepetések voltak túlsúlyban: láthattunk káprázatos látványvilágú, könnyes musicalt, vérgőzös, ugyanakkor a humort sem mellőző westernfilmeket, kellemesen csalódtunk az új Star Wars-filmben, és még egy magyar film is felkerült a listánkra.

Az alábbiakban az egyszerűség kedvéért csak a 2016 során magyar mozikban is bemutatott filmek közül válogattunk. Az év legjobb magyar filmjeit itt listáztuk.

Nektek melyik volt a kedvencetek?

Aljas nyolcas (Quentin Tarantino)

Quentin Tarantino nyolcadik filmje westernnek álcázott thriller lett, amelyben nyolc idegen kerül egy fedél alá egy tomboló hóvihar kellős közepén. Az Aljas nyolcas az amerikai sztárrendező talán legkegyetlenebb filmje lett, ráadásul drukkolni sincs benne kinek, hiszen „hőseink” egytől egyig válogatott szemétládák. A vadnyugati történet egy ponton krimibe fordul, a rejtély helyett azonban a szereplők közötti konfliktusokra kerül a hangsúly: a köztük kialakuló szóváltásokon és pisztolypárbajokon keresztül ugyanis Tarantino az Egyesült Államok történetét meghatározó ellentéteket modellezte.

hirdetés

Csontok és skalpok (S. Craig Zahler)

Szintén a vadnyugaton játszódik az év egyik legkülönösebb filmje: a Csontok és skalpok olyan westernfilm, amely egy adott ponton kőkemény kannibálhorrorba fordul. Ez a két műfaj még külön-külön is ritka vendégnek számít a magyar vásznakon, hát még együtt! Az pedig, hogy az eredmény nem csúfos kudarc, hanem egy nagyon is működőképes mozi, felér egy kisebb csodával. A film azonban nemcsak a szokatlan koncepció miatt maradt emlékezetes: a humort sem mellőző forgatókönyv, a vérfagyasztó atmoszféra és a szenzációs karakterek miatt volt ez az év egyik legszórakoztatóbb mozija.

Kaliforniai álom (Damien Chazelle)

Az év végére is maradt egy meglepetés, a Whiplash rendezője, Damien Chazelle ugyanis olyan musicallel állt elő, hogy a fal adta a másikat. A Kaliforniai álom szégyentelenül nosztalgikus főhajtás a hollywoodi aranykor legnemesebb hagyományai előtt, ugyanakkor több egyszerű stílusgyakorlatnál. Chazelle hasonló témákat boncolgat itt, mint két évvel ezelőtti sikerfilmjében, csak ezúttal jóval nagyobb teret engedett az érzelmeknek. Az eredmény még a Whiplashnél is meggyőzőbb: mozivarázslat a reménytelen álmodozóknak.

Rendes fickók (Shane Black)

Több mint 10 évet kellett várnunk rá, hogy Shane Black visszatérjen azokhoz a műfajokhoz és toposzokhoz, amelyekért ismerjük és szeretjük. A Rendes fickókkal a legendás író-rendező ott folytatta, ahol a 2005-ös Durr, durr és csókkal abbahagyta, vagyis ismét egy vaskos poénokkal teletűzdelt, noir-elemekből építkező buddy cop filmet kaptunk, még ha a csavaros történetvezetés helyett ezúttal inkább az akciókra került is a hangsúly. A ráérős tempójú film humora persze ezúttal is fergeteges, Russel Crowe és Ryan Gosling parádés játéka pedig csak hab a tortán.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Érkezés (Denis Villeneuve)

Miközben a világ tűkön ülve várja a Szárnyas fejvadász jövő évi folytatását, Denis Villeneuve szinte mellékesen elkészítette a 2016-os év legjobb sci-fijét, ami ráadásul könnyfakasztó melodrámának sem utolsó. A Ted Chiang megfilmesíthetetlennek tartott novellájából készült Érkezés pontosan úgy indul, ahogyan azt egy hollywoodi kapcsolatteremtős sci-fitől elvárnánk, a történet azonban egy adott ponton letér a kitaposott ösvényről, és egy váratlanul érzelmes zárlat irányába fordul, de úgy, hogy mindeközben a „hard sci-fi” köntöst sem vetkőzi le.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Cloverfield Lane 10 (Dan Trachtenberg)

A 2008-as Cloverfieldkvázi-folytatása az év egyik legnagyobb meglepetésfilmje lett, és nemcsak a rejtélyes, minden műfajra vagy történetre tett utalással nagyon takarékosan bánó marketingkampány miatt. A J.J. Abrams produceri bábáskodása alatt készült thriller az év egyik legfeszültebb mozija volt, olyan ritka film, ami képes arra, hogy 20 percenként lerombolja minden addigi feltételezésünket, hogy aztán teljesen új irányokba terelje a történetet. A hitchcocki thrillerek hagyományait idéző filmet John Goodman hátborzongató alakítása tette még emlékezetesebbé.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Spotlight – Egy nyomozás részletei (Thomas McCarthy)

A 2016-os Oscar-díjátadón a legjobb filmért járó szobrot egy visszafogott, hollywoodias túlzásoktól mentes, mégis rendkívül feszült mozi, a Spotlight kapta meg. A valós eseményeket feldolgozó film egy csapat elszánt újságíró történetét mesélte el, akik arra vállalkoztak, hogy lerántják a leplet a pedofíliával vádolt papok ügyeit módszeresen eltussoló katolikus egyházról. A témának megfelelő komolysággal előadott, drámai túlkapásoktól mentes mozi azonban több volt egy izgalmas történetnél: a hagyományos, nyomtatott sajtónak is emléket állított.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

A szoba (Lenny Abrahamson)

Ha egy hollywoodi filmet az amstetteni rém valós története inspirál, joggal várhatjuk, hogy egy hatásvadász, de legalábbis nyomasztóan sötét thrillert kapunk eredményül. Lenny Abrahamson filmjét azonban – szerencsére – nem a hősök szenvedésének gyomorforgató részletei érdekelték. Ehelyett lélekemelő drámát kaptunk, amely az anyasággal járó felelősségről szólt, no meg arról, mihez kezdhet egy gyermek, akinek ötéves koráig egyetlen szoba jelentette a világot. Nem könnyű darab, de fontos és megindító mű.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Zsivány Egyes – Egy Star Wars-történet (Gareth Edwards)

A Zsivány Egyest látva örömmel vettük tudomásul, hogy a görcsös VII. epizód után a Disney fejesei hajlandóak voltak egy kicsit lazítani a gyeplőn, és hagyták, hogy a nosztalgiafaktor helyett ezúttal a történet vigye el a filmet. A közvetlenül a IV. epizód eseményei előtt játszódó kaland hangulatában és műfajában is elrugaszkodott a korábbi részektől, de ez csak a javára vált: a Zsivány Egyes így egy veszettül szórakoztató háborús kalandfilm lett, ami a játékidő utolsó harmadában egyetlen pillanatra sem enged a feszültségből. Csak remélni tudjuk, hogy az elkövetkező évek önálló Star Wars-történetei is hasonlóan bátrak lesznek.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Tiszta szívvel (Till Attila)

Till Attilának köszönhetően idén egy magyar film is felkerült a listánkra: a kerekesszékes bérgyilkosfilmtől nem vártunk sokat, így még jobban meglepődtünk, amikor a sajtóvetítésen egy érzelmes és érzékeny humorú drámát kaptunk. Till Attila saját forgatókönyve olyan sokat vállal, hogy kisebb csoda, hogy működik: egyszerre akciódús gengszterfilm, megkapó coming-of-age dráma és nagyszájú vígjáték, ráadásul mindnek remek. A remek forgatókönyvön túl a film az esendő, de sohasem nevetséges (anti)hősök, illetve az őket alakító színészek miatt vált igazán emlékezetessé.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok el!

Ha tetszett az összeállítás, kattints a megosztásra!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
baba-2.jpg

Álarcos énekes: A Baba lepleződött le, két nyomozó is jól tippelt

A következő adásban kiderül, ki nyeri meg a versenyt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 29.


hirdetés

A vasárnapi elődöntőben a Röfi, a Banán, a Baba és a Zebra állt a színpadra. A végén a Baba és a Röfi közül a nyomozók végül a Röfit engedték tovább, így a Babának kellett lelepleznie magát.

A zsűriből Gáspár Laci és Csobot Adél is jól tippelt, a Baba jelmezében az X-Faktorban megismert Manuel rejtőzött.

A Baba produkciója:

És ezeket a nyomokat hagyta:

Majd a leleplezés:

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Már biztos, hogy véget ér a Barátok közt, az is kiderült, miért

A Blikk értesüléseit Kolosi Péter is megerősítette. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója szerint rengeteg kísérletet tettek arra, hogy a sorozat erre a szintre ne tudjon eljutni, de ez sajnos nem sikerült.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Ma reggel derült ki, hogy jövő nyáron befejeződik az RTL Klub 22 éve futó sorozata. A Blikk értesülései szerint az RTL Klub azért döntött a szappanopera befejezése mellett, mert már nem jövedelmező számukra. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója nem sokkal később a SorozatWikinek adott interjújában megerősítette a hírt.

"A Barátok közt a magyar televíziózás egyik legsikeresebb vállalkozása, korszakalkotó produkció. Bármi történik, ez mindig így marad. Az, hogy a Barátok közt ilyen régóta képernyőn van és ebből több mint másfél évtizedig hatalmas siker volt, sőt volt olyan időszak amikor több mint 70 százalékos közönségarányt hozott, elképesztő teljesítmény" – mondta Kolosi Péter, aki szerint a műsor nézettsége viszont ma már nem éri el a kívánatos szintet.

"Ma a Barátok közt nézettsége már nem éri el a kívánatos szintet, sőt azt a minimumot sem, hogy főműsoridőben tudjuk adni és a saját sávjában ez legyen a legnézettebb műsor. Rengeteg kísérletet tettünk arra, hogy erre a szintre ne tudjon eljutni a sorozat, de ez sajnos nem sikerült."

- fogalmazott.

hirdetés

Kolosi azt mondta, hogy a sorozat nézettsége azután kezdett romlani, hogy Kalmár Tamás producer távozott.

"Ezt követően a sorozat kreatív szempontból egy olyan útvesztőbe került, amely teljesen eltérítette az eredeti gondolataitól, eredeti céljaitól és egy olyan rossz irányba vitték el, ami után már csak idő kérdése volt, hogy ez a nézettségen mikor fog látszani" - fogalmazott a programigazgató.

"Sokszor szóltunk a gyártó vezetőnek, hogy ha ezt az irányt folytatják, akkor el fogjuk veszíteni a Barátok közt nézőit, de nem hallgattak ránk. Később, amikor az Ufa Magyarországnak új német vezetése lett, ők rögtön megértették, hogy mi a problémánk. Nagyon hamar változtattak is a produkció vezetésén, de sajnos úgy tűnik, hogy már késő volt."

Erről a szappanopera jelenlegi producerével is egyeztettek.

"A tartalmi változtatások az év elején megtörténtek, elégedettek voltunk a stáb munkájával és bíztunk a sikerben."

Csakhogy a várt sikerek elmaradtak, mert a nézők nem szoktak vissza a sorozatra. Kolosi szerint már a nyári számokból látszódott, hogy a Barátok köztnek meg kell szűnnie.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Blikk: véget ér a Barátok közt 22 év után

Egy bennfentes szerint a sorozat írói már elkezdték elvarrni a szálakat, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

22 év után befejeződik a Barátok közt - írja a Blikk több egybehangzó forrásra hivatkozva.

A lap szerint a legendás magyar sorozat már nem éri meg a 23. születésnapját, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.

A lezárás oka az, hogy bár hosszú évekig ez volt az ország legnépszerűbb szappanoperája, az utóbbi időben azonban már nem hozza az elvárt nézettséget.

A Blikknek egy bennfentes elárulta, hogy

az RTL Klub állítólag már közölte a Barátok közt íróival, hogy kezdjék el elvarrni a történetszálakat, hogy a széria méltó befejezést kapjon. Ez a folyamat december végéig be is fejeződhet, legkésőbb tavasszal pedig a forgatásnak is vége lehet.

hirdetés

A lap szerint már a sorozat színészei is gyakran beszélgetnek arról, hogy mi lesz a sorsuk.

"Eleinte nyugtattak minket, hogy a pletykák ellenére ne aggódjunk, jó a nézettség, de én úgy tudom, már döntöttek, vége. Bevallom, arcul csapott, ki kell találnom, mihez kezdek a jövőben"

- mondta egy, az élő szerződése miatt neve elhallgatását kérő szereplő.

Egy szintén névtelenségbe burkolózó kollégája szerint is "egy süllyedő hajón" ül a csapat. Úgy gondolja, a mai világban már nincs létjogosultsága egy ilyen típusú sorozatnak, amit már nem néznek a fiatalok, ezért sem hoz jó nézettséget.

Az RTL Klub és a Barátok közt produkciója egyelőre nem kommentálta a lap értesüléseit, ahogy még hivatalos tájékoztatás sincs arról, hogy valóban véget ér-e a sorozat.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
demcsak-stohl-nicsak-ki-vagyok.jpg

Nicsak, ki vagyok?: Stohl András Apáca jelmezben énekelt, Demcsák Zsuzsa Egérként rappelt

Pataki Attila pedig Kalózként lépett fel a TV2 jelmezes-éneklős műsorában, egyedül őt nem találták el a zsűricsapatok.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Ismét három híresség lepleződött le a Nicsak, ki vagyok? című műsor második adásában. A TV2 jelmezes-éneklős showjában ezúttal az Apáca, a Kalóz, az Egérke és a Diszkógömb lépett színpadra, közülük pedig csak a Diszkógömb kiléte maradt rejtve.

Miután mind a négy versenyző énekelt egyszer, a zsűricsapatok úgy döntöttek, hogy

az Apácának kell először levennie a maszkot, aki pedig nem más volt, mint Stohl András.

Kajdi Csaba csapata jól tippelt, Ábel Anitáék viszont nem szereztek pontot, mert ők Feke Pálra gondoltak.

VIDEÓ: így leplezte le magát az Apáca, vagyis Stohl András

hirdetés

A második kör után a Kalózról hullt le a lepel, aki Pataky Attila volt.

Ábel Anita foghatta a fejét, mert ő az Edda frontemberét érezte a jelmez alatt, de csapatával végül mégis Delhusa Gjonra esett a választásuk. Az jelentett csak vigaszt a műsorvezetőnek, hogy a rivális csapat sem szerzett pontot, ők ugyanis Hevesi Tamást mondták.

VIDEÓ: így vette le Kalóz-maszkját Pataki Attila

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!