ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Ilyen egy jól összerakott lakáshirdetés

Szeretnéd, ha minél előbb jó áron új gazdára találna a lakásod? Ebben a legnagyobb segítségedre a helyesen elkészített ingatlan hirdetés lehet! De mitől jó az egyik hirdetés és mitől kevésbé szerencsés a másik?
Forrás: Házmestermedve blog, Képek: Pixabay - szmo.hu
2019. május 06.


Link másolása

Érdekelnek a lakóközösséggel kapcsolatos sztorik, hírek vagy egyszerűen csak a tanácsok? Akkor a Házmestermedve a TE embered! Lájkold, és nem maradsz le róla!

Lakást eladni mindig komoly döntés, mert legtöbbször az ember legnagyobb vagyontárgyáról van szó, amihez a pénzügyi vonalon kívül jelentős érzelmi kötelékek kis fűzik. Annak érdekében, hogy gyorsan és jó áron el tud adni a lakásod egy igazán jól megszerkesztett hirdetésre lesz szükséged, mert a lakás hirdetések után keresnek fel az érdeklődök, akikből később valaki majd a vevőd lesz.

Fotó, fotó és még több fotó

Az a helyzet, hogy nincs olyan szöveges leírás, ami pótolni tudná a képanyagot. Még mindig lehet olyan ingatlan hirdetéseket látni, ahol csak szöveges leírást találunk a kiszemelt lakásról képeket azonban nem. Az emberek többsége ezeket ki sem nyitja csak tovább görget egy olyan hirdetés irányába, hol már a fő hírfolyamban is látunk legalább egy fényképet.

Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy a legtetszetősebb fényképet választ a borítóképnek, ami majd bevonzza a hirdetésre kattintókat, hogy még információt megtudjanak az otthonodról. Főképnek azonban soha ne válassz mellékhelyiségről készült fotót hiába néz ki szuperül!

Egy kép beszédesebb ezer szónál is, így ha valóban szeretnéd eladni a lakásodat záros határidőn belül, akkor rá kell szánni azt a plusz energiát (és esetleges többlet költséget), hogy fényképesen kerülhessen ki az adott adatbázisba a te otthonod is.

De milyen a jó lakás fotó?

Erről a témáról rengeteget lehetne írni, de most megpróbálom dióhéjban összefoglalni:

- Mindig világosban fotózd az ingatlant! Ne este, behúzott függönyök mellett, mert nagyon előnytelen lesz a kép!

- Legyen tisztaság és rend a fényképeken! Egyrészt a nagyon lelombozó látni a púposra rakott szennyeskosarakat, másrészt eltereli a figyelmet például a szanaszét szórt gyerekjáték halmaz a lényegről a gyerekszobáról vagy a nappaliról. Tegyük még hozzá, hogy a mosogatóban tornyosuló mosatlan edény, stb. nem sugallna rólad olyan képet, ami kedvező lenne, ha valaki azon töri a fejét, hogy utánad szeretne-e abban az ingatlanban élni vagy sem, mivel azt a (téves) következtetést vonhatja le, hogy te nem törődsz a környezeteddel így a lakásodra sem fordítottál kellő figyelmet.

- Mutassanak a fényképek minél többet a lakásból, a helyiségekből és kevesebbet a személyes tárgyakból! Az a jó kép, ahol látom a nappali minél nagyobb részét vagy a konyhabútor jelentős részét. Ellenben ha kép több mint felét a függöny és az elé állított teregető tölti ki, akkor gond van.

- Ne legyenek emberek és házi kedvencek a képeken! Bár elsőre talán jó ötletnek tűnhet egy cuki kutyus a képen, valójában csak zavaró a hirdetést böngészők számára.

"Hány képet mellékeljek a hirdetésemhez?"

Na ez egy olyan kérdés, amire nincs egyértelmű válasz. Ideális ha minden helyiségről készül legalább egy felvétel, de a szobákról, a konyháról és a fürdőről minimum legyen fent képanyag. A WC-ről mondjuk nem feltétlen kell külön, ha stílusában megegyezik a fürdőszobával, amiről sikerült klassz képet lőni.

Ezeken kívül tölthetsz fel a társasházról kívülről egy képet, a társasház földszintjéről vagy az erkélyről kilátással egybekötve, de csak akkor ha valóban érdemes, szép és látványos. Ugyan ez vonatkozik az előszobára és a helyiséget összekötő folyósokra is!

Ha muszáj lenne, akkor 4-12-ig határoznám meg az ideális fényképek számát,

mert ennél kevesebb túl keveset mutat, míg a több már szükségtelen, mert ennyiből el tudják dönteni a lakás hirdetéseket böngészők, hogy megnéznék-e személyesen vagy nem.

Kell alaprajz!

A kisebb városokban előfordulhat, hogy egy adott négyzetméteres panellakás csak egy adott alaprajz szerint kapható, mert egyszerűen nem építettek belőle másfélét a környéken, tehát az összes 55 négyzetméteres ingatlan egyforma elrendezésű. Ezt a lokálpatrióta közösség jól tudhatja, de ne felejtsd el, hogy a lakásodat olyan ember is megveheti, aki egyáltalán nem ismerős a városban vagy a környéken.

Felesleges lenne őket kizárni (vagy elkedvteleníteni a lakásodtól) csak azért, mert pár perc alatt nem rajzoltál (vagy töltöttél le a netről) egy alaprajzot. Nem kell profinak lennie, csak látszódjon, hogy melyik helyiség hol helyezkedik el a lakáson belül, és némi méretarány tartás is plusz pontot ér. Arról nem is beszélve, hogy odafigyelésre vall az alaprajz megléte az ingatlan hirdetésben, ami erősíti a gondos lakástulajdonos képet rólad, ami sosem hátrány egy lakás adás-vételi folyamatnál.

Lapozz a folytatásért!



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk