hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
7 dolog, amit egy férfi csak akkor csinál, ha igazán szerelmes a nőbe
Elég megfigyelni, mit tesz meg a nőért, és világossá válik, hogyan érez iránta.
The Power Of Silence, fotó: Unspalsh - szmo.hu
2018. szeptember 14.


hirdetés

A férfiak nem mindig tudják - vagy csak nem akarják - kimutatni az érzéseiket, de elég megfigyelni, mit tesznek vagy nem tesznek meg a nekik kedves nőért, és tisztán láthatod, mit érez valójában. Ha tényleg szerelmesek, megmutatják a gyengéd oldalukat is, és észrevétlenül sérülékenyekké válnak.

Ha egy férfi ezeket a dolgokat teszi, biztos lehetsz benne, hogy valóban odavan érted, és te vagy az egyetlen nő az életében.

1. Ő legnagyobb támogatód.

Ha igazán szeret téged, mindenben támogat. Boldog, ha sikereket érsz el, ami egyben az ő sikere is, hiszen boldognak lát téged. Ő a legnagyobb támogatód és rajongód, aki mindent csodál benned, bármilyen vagy és bármit is teszel.

2. Értékeli a véleményedet.

Számít neki, hogy mit gondolsz és mi a véleményed. Értékeli a gondolataidat a fontos dolgokkal kapcsolatban. Tudni akarja, mi a véleményed a politikáról, az üzletről, a vallásról. Az is érdekli, hogyan képzeled el a jövőbeli otthonodat. Akár kis, akár nagy dolgokról van szó, kíváncsi rád és a gondolataidra.

3. Időt szakít rád.

Ha szükséged van rá, bármit is csinál, abbahagyja és rögtön a segítségedre siet. Ha egy férfi tényleg szerelmes, akárhogy is, de talál valami módot arra, hogy ott legyen melletted, ha kell, mert bármit képes lenne megtenni a szerelméért. Semmi sem lehet fontosabb nálad.

4. Megvéd téged.

Tűzbe tenné érted a kezét, még ha veszélybe is sodorja magát. Mindentől meg akar védeni, pajzsként áll eléd, bármi is fenyeget téged. Bármit képes megtenni, hogy begyógyítsa a sebeidet, és megóvjon a jövőbeli fizikai és érzelmi fájdalomtól.

5. Meghallgat és emlékszik arra, amit mondasz neki.

Ha tényleg szeret téged, bármikor meghallgat, és valóban figyel arra, amit mondasz. Minden szavad fontos számára. Emlékszik a beszélgetéseitekre, és megjegyzi amit mondasz neki, mert tudni akarja, mi jár a fejedben. Legyen akár ez a kedvenc zenéd, vagy az, hogy hogyan szereted a kávét.

6. Átérzi a fájdalmadat.

Ha megbántanak, ő is megbántva érzi magát. Ha boldog vagy, ő is boldog. Együttérez veled, mert mély érzelmei vannak irántad. Amikor fájdalmat érzel, ő is rosszul érzi magát, mert azt gondolja, hogy nem sikerült megvédenie téged. Azon igyekszik, hogy megvigasztaljon, meggyógyítson, mert soha nem akarja, hogy a szerelmét szomorúnak lássa.

7. Tisztel téged és úgy szeret, ahogy vagy.

Egy olyan világban, ahol megjátszott szerelmek és eltúlzott, kívülről szépnek tűnő kapcsolatok vannak, könnyű felismerni azt a férfit, aki valóban szerelmes. Nem érdekli, hogy nézel ki, minden porcikádat szereti - az erősségeiddel és a hibáiddal együtt.


KÖVESS MINKET:




Csalóka látszat: a legboldogabbnak tűnők lehetnek a legmélyebb depressziósok
Nem feltétlenül az a legbúskomorabb, aki annak látszik. Az orvosok és a pszichológusok immár jól ismerik a 'mosolygó depresszió' fogalmát.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Ez annyit jelent, hogy az illető mások előtt boldognak tűnik, csak belül szenved a depresszió tüneteitől. A szakma egyelőre nem fogadja el, mint egy patologikus állapot meghatározását, leginkább az „atipikus depresszió” áll közel hozzá, de kétségtelen, hogy vannak, akik kedélybetegek, de ezt sikeresen tudják a külvilág előtt álcázni. Éppen ezért nehéz a diagnosztizálása is – írja a Daily Mail.

A jelenség minden bizonnyal sokakat érint, erre utal az is, hogy az utóbbi években feltűnően megnőtt a témára való Google-keresések száma.

A „mosolygó depressziósoknak” látszólag semmi okuk nincs arra, hogy szomorúak legyenek: többnyire van munkájuk, otthonuk, családjuk. Kedvesek a többi emberrel, jókat lehet velük beszélgetni, vagyis a külső szemlélő számára olyanok, mintha normális életet élnének. Közben belül reménytelennek látják az életüket, sőt, a szuicid gondolatok sem állnak távol tőlük.

Az az erőkifejtés, amellyel mindennapi életüket kell élniük, nagyon sebezhetővé teszi őket az öngyilkossággal szemben, mert azoknak, akik a depresszió más formáiban szenvednek, nincs elég erejük arra, hogy eldobják maguktól az életet.

Ugyanakkor – legalábbis rövid időre – javulhat a hangulatuk egy-egy pozitív élmény hatására – hívja fel a figyelmet Olivia Rames cambridge-i kutató, aki szerint ennek az állapotnak a tünete lehet a túlzott evés, a súlyosság-érzés a karokban és a lábakban, és a könnyű sértődés kritika vagy elutasítás esetén. A „mosolygó depressziósok” általában este a legrosszabb kedvűek, és a szokásosnál nagyobb az alvásigényük. Ők azok, akik bizonyos dolgokban eleve kudarcra számítanak, akik nehezen teszik túl magukat kellemetlen vagy megalázó helyzeteken és hajlamosak túlságosan sokat töprengeni negatív eseményeken.

A depressziósok közül 15-40%-ra tehető a „mosolygóshoz” közelálló kedélybetegek aránya. Ez általában már fiatalon elkezdődik és sokáig eltarthat.

Segítségre van szükségük, de ez nem könnyű, mert többnyire maguk sem gondolják, hogy bármi problémájuk lenne – ez különösen akkor fordul elő, amikor látszólag ugyanúgy megbirkóznak a feladataikkal és a napi rutinnal, mint azelőtt. Ha pedig szembesítjük őket vele, bűntudatuk, szégyenérzetük lesz.

Pedig csakis úgy tudunk úrrá lenni a problémákon, hogy komolyan vesszük őket. Ha idáig eljutnak, akkor már elindulhatnak azon az úton, hogy segítséget kérjenek, és kitörjenek az őket visszatartó depresszió falai közül. A meditáció és a fizikai tevékenységnek is rendkívül jó hatása lehet a mentális egészségre. Az amerikai Rutgers egyetem felmérése szerint azoknak, akik hetente kétszer meditáltak és sportoltak, nyolc hét alatt 40%-kal csökkent a depresszió-szintjük. Ugyancsak fontos a kognitív viselkedési terápia, amely során meg lehet változtatni szemléletünket.

Az egyik legfontosabb, hogy találjuk meg az élet értemét.

Viktor Frankl osztrák ideggyógyszer szerint ne az legyen a célunk, hogy feszültségmentes, felelősség és kihívások nélküli állapotban éljünk, hanem az, hogy legyen valami az életünkben, amiért megküzdünk.


KÖVESS MINKET:




"Soha nem kérdezte meg a férjét, majd érzéketlennek tartotta" – ha nem kommunikálunk, tönkremehet a házasság
Sokan esünk abba a hibába, hogy a másikat hibáztatjuk, ha ő valamire nem úgy reagál, ahogyan mi szerettük volna. Miért nem találja ki, hogy mire vágyunk?! Olyan régóta ismer, miért nem gondolatolvasó?
Vén Betti írása a 7köznapi pszichológia blogon, Fotók: Pexels, Pixabay - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

A kommunikáció hiánya sokszor nehézséget okoz kapcsolatainkban, legyen az a házasságunk, vagy baráti, munkahelyi kapcsolatunk. Ahelyett, hogy egyértelműen és tisztán megfogalmaznánk vágyainkat, szükségleteinket, hagyjuk, hogy a másik kitalálja, mire van szükségünk, vagy feltételezzük, valahogy csak meg fogja érteni szükségleteinket anélkül, hogy nyilvánvalóvá tennénk azokat.

Néhány ember nehezen tud kommunikálni az igényeiről, mert egyszerűen kényelmetlennek érzi. Mások úgy vélik, hogy „nincs szükségük” semmire, pláne nem kierőszakolva a másiktól. Önbizalomlöketet kapnak azáltal, hogy úgy viselkednek, mintha nem lenne szükségük semmire. Vannak, akik erőként definiálják azt, ha nincsenek „igényeik”, és gyengeségnek tartják az ellenkezőjét. Más emberek rettenetesen kikelve magukból artikulálják szükségleteiket.

Vannak, akik nem szeretnék kifejezni, mire vágynak, bízva abban, hogy mások – többnyire itt a partnerre gondolunk – képesek kitalálni, mit kell tenniük anélkül, hogy közvetlenül, direkt módon közölnék azt. Ez a nézőpont sokaknál a figyelmesség, gondoskodás indikátora.

Livi igényelte volna párjától a gyermek esti fürdetésének átvállalását, mert estére sokszor elfáradt, és jól esett volna neki egy kis segítség. Soha nem kérdezte meg a férjét, hogy gondoskodna-e erről a feladatról. Ehelyett azt hitte, hogy látja magától ezen igényét, és lépéseket fog tenni magától. Miután ez nem történt meg, Livi érzéketlennek, figyelmetlennek és minden egyébnek elmondta férjét, aki nem veszi ki a részét a feladatokból. A férj csendes védekezésében annyit mondott, örült volna, ha fürdetheti a kicsit, csak meg kellett volna kérdezni, de nem volt tisztában felesége problémáival.

Ez az eset jól leírja mindennapi interakcióinkat, és azt, hogy sokszor valóban nem fejezzük ki, mire van szükségünk. Érdemes tudatosítani magunkban ezt a viselkedési formát.

Íme néhány tanács, hogy elkerüljük a helytelen kommunikáció okozta csalódásokat:

* Érdemes nyilvánvalóan és direkten megfogalmazni igényeinket. Ez a legjobb módja annak, hogy mások tisztában legyenek vele.

* Ha kényelmetlenül érzed magad az igényeid kifejezésénél, gondold át, dolgozz ki valamilyen megoldást, így ugyanis nem győződ le magad, ha nem küldesz világos üzeneteket azoknak, akiknek szerepük van az igényeid kielégítésében.

* Vigyázni kell a felelősségátadással is! Nem szabad áthárítani a másikra, hiszen ő legjobbat akarja neked.

* És még egy fontos készség, amely fejleszthető...

... a hatékony önérvényesítés: asszertív kommunikáció

Az asszertivitás egy olyan szociális készség, amely nagyban támaszkodik a hatékony kommunikációra, miközben egyidejűleg tiszteletben tartja mások gondolatait, kívánságait.

Az asszertív emberek azok, akik:

* Magabiztosan és tiszteletteljesen kommunikálják kívánságaikat, szükségleteitek, határaikat mások felé.

* Nem számít hol állnak, az is mindegy, hogy mi a téma. Az asszertív emberek sokkal kevesebb szorongó gondolatot tapasztalnak meg, még akkor is, ha stressz hatása alatt állnak.

* Magatartásukat tekintve magabiztosak és szilárdak.

* A pozitív és negatív érzelmekre agresszió nélkül reagálnak, anélkül, hogy passzívak lennének.

* Azok a személyek, akik nagy magabiztossággal rendelkeznek, nem félnek attól, hogy megvédjék nézeteiket, vagy céljukat, nem jellemző rájuk, hogy megpróbálnak befolyásolni másokat. Nyitottak a dicséretre, és a konstruktív kritikára is. A magabiztosságukkal gyakran együtt jár a nagyobb önbecsülés is.

Látható, érdemes félretenni büszkeségünket, és magunkon túllépve (még ha az első lépéseknél ugyan kicsit ügyetlennek is érezzük magunkat), fejezzük ki azt, amire vágyunk, amit a másiktól várunk, hiszen tényleg ritka, hogy valaki gondolatolvasó.

Ha érdekel a pszichológia közérthető nyelven, ne hagyd ki a 7köznapi pszichológia blogot!

KÖVESS MINKET:




Miért hárítják el a férfiak a takarítást?
Sztárcsaládok mondták el, hogy náluk milyenek a hétköznapok.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 19.


hirdetés

Bár állítólag nincs egyértelmű összefüggés a takarítási szokások és a kapcsolaton belüli hierarchia között, azért elgondolkodtató, hogy a legtöbb párnál a nő takarít, és a férfi a domináns.

Sok családban az egyik legfőbb vitatéma a rendrakás: ki csinálja, mi a dolga a férfinak, mi történik, ha mégis rászánja magát a családfő? A másik téma, hogy ki a dominens a párból, ki hordja a nadrágot? A legtöbb helyen a nő mossa, a férfi hordja a nadrágot... De van azért kivétel is.

Az otthoni munkamegosztásról meséltek Kefírék, Sánta Laciék és Kabát Petiék.

VIDEÓ: Az RTL Fókusz beszámolója


KÖVESS MINKET:





Mi vár a kisgyerekes anyukákra szülés után? – segíthetnek a részmunkaidős lehetőségek
Ma már egyre több opciója van annak, aki minél hamarabb szeretne visszatérni a munkaerőpiacra.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 20.


hirdetés

Sokakban merül fel a kérdés: a kisgyerekes édesanyáknak milyen lehetőségeik vannak a munkába való visszatérésre. A hatályos jogszabályok alapján ugyanis ezt akár már a szülés után fél évvel is megtehetik.

Sokan csak részmunkaidőben vállalnak állást az első időszakban, de hazánkban a részmunkaidős foglalkoztatás még mindig gyerekcipőben jár. 2017-ben a 20-64 év közötti magyar foglalkoztatottak 6 százaléka dolgozott részmunkaidőben, ezzel szemben az EU-átlag 18,8 százalék.

Pedig munka lenne elég, számos munkáltató kínál részmunkaidős lehetőségeket, akár rugalmas időbeosztással is.

Ráadásul a Pepita.hu tavalyi felmérése alapján a kisgyerekes anyukák csaknem ötven százaléka azonnal vállalna munkát, ha napi négy órában megtehetné.

Részmunkaidő, fix munkakörnyezetben

Az édesanyáknak szülés után lehetőségük van arra, hogy gyermekük 3 éves koráig részmunkaidős foglalkoztatást kérjenek munkáltatójuktól. Tehát a korábbi munkakörben, fix időbeosztásban és helyszínen vállaljanak munkát. A foglalkoztatás előnye a kiszámíthatóság, azonban hátrány lehet, hogy nem feltétlenül megoldható, hogy a gyermek bioritmusához és a mindennapi feladatokhoz igazodjon a megszokott munkarend.

Rugalmas munkaidő, rugalmas helyszínnel

A maga ura lehet, aki KATA-s egyéni vállalkozóként dolgozik. Jó példa erre a Rendi.hu, ami gyakorlatilag "a takarítás Uberje". A cég lakások és irodák számára nyújt takarító szolgáltatást, működése pedig nagyon egyszerű: egy weboldalon keresztül megérkezik a rendelés az ügyfelektől, a takarítók a megrendelések közül maguk választják ki, hogy melyiket vállalják el.

Tehát ők határozzák meg, hogy mikor és mennyit dolgoznak,

és persze a helyszín is rugalmas, választhatják a hozzájuk közelebb eső helyszíneket is. Ugyanilyen rendszerben dolgozhatnak például ingatlanértékesítőként vagy akár külsős vállalati tanácsadóként is.

Rugalmas munkaidő, otthonról dolgozva

A kényelmes otthoni munkának számos formája létezik már: mi osztjuk be az időnket és a vállalt munka mennyiségét is. Szóba jöhet a borítékolás, értékesítés, adatrögzítés, online ügyfélszolgálati munka is. A technológiai fejlődés ugyanis ma már lehetővé tesz olyan munkákat is, amelyekhez csak a szakmai tapasztalatunkra és egy laptopra van szükségünk.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x