Megnéztük, hogy valójában mennyire olcsó a Primark, ahová még szerdán is több százan akartak bejutni egyszerre
Nagyjából csak a McDonald's és a Starbucks Magyarországra érkezéséhez fogható felhajtás előzte meg a Primark első hazai üzletének nyitását. Aki még nem hallott korábban az ír divatmárkáról, annak mindent elmond a cég jelmondata: Amazing fashion, amazing prices, vagyis Bámulatos divat, bámulatos árak. Igen, itt bizony a hangsúly a minél alacsonyabb árakon van világszerte. Egy nappal a nyitás után megnéztük, hogy ez mit jelent a budapesti üzlet esetében.
A Meki és a Lidli hazájában azonban biztosak lehetünk abban, hogy a Prájmark kellően bonyolultnak hangzik ahhoz, hogy a kézenfekvőbb, magyaros megoldás terjedjen el az egész országban. Vagy idővel valami még ennél is egyszerűbb.
De térjünk is vissza az Aréna Mallban kedden nyitott első hazai Primarkhoz. A nyitónapon a bevásárlóközponton belül több száz méteres sor kacskaringózott az üzlet bejáratáig. A kevésbé szerencsések akár több órát is várakozhattak, hogy még az első napon vásárolhassanak az olcsó darabokból. Egy nappal később ekkora tömeg már nem volt, de
Ezt azonban egész flottul kezelte a biztonsági személyzet, és viszonylag gördülékenyen, nagyjából harminc perces sorban állást követően már be is jutottunk az üzletbe, ami valahogy olyan ismerősnek tűnt. Nem véletlenül.

Aki az utóbbi években járt már a magyar fast fashion piacot meghatározó lengyel LPP-cégcsoport árérzékeny üzletében, vagyis a Sinsay-ben, annak sok újdonságot nem tartogat a Primark. Gyanúsan hasonló a kínálat, a méretcímkézés, a termékek üzeleten belüli elhelyezése, de még az árképzés is.
A hazai piac többi szereplője az első benyomásaink alapján szinte biztosan drágább ennél a kettőnél. A Sinsay-től azonban lehet házhoz is rendelni, míg a Primark ettől mereven elhatárolódik.
A következő hetekben biztosan kitart majd az érdeklődés a Primark mellett. Aki szerette volna elkerülni a nyitás körüli tumultust, könnyen elképzelhető, hogy kivár és csak néhány hét múlva keresi fel a boltot. Attól azonban nem kell nekik sem tartaniuk, hogy addig is lemaradnak valamiről, ugyanis az üzletben sétálgatva
Minden este, zárás után és minden második reggel ugyanis érkezik egy kamionnyi termék, amiket folyamatosan töltenek is a polcokra.
Ennek megfelelően hiába volt az első napi hatalmas roham, nem volt olyan termék, ami kifogyott volna. A gyerekosztályon a legolcsóbb, valamint a mesefigurás pólókat kapkodták el a nyitás utáni órákban. A női választékból leginkább a szezonális, nyári darabokat vitték az első napon, míg a home osztályon szinte mindent ment az ágyneműktől kezdve, a gyertyákon át a kulacsokig. A férfi részleg legkeresettebb ruhadarabjai az első pár óra tapasztalata alapján állítólag az alsónadrágok voltak.
És akkor az árak
A női osztályon már 1300 forintért lehet pólókat kapni, míg a 7 pár egybecsomagolt edzőzoknit ugyanitt 2200 forintért kínálják. Van szalmakalap 2200-ért, ahogy nyári ruha 8000 forintért is. A bikinit akár össze is lehet válogatni 1100 forinttól. A táskákat 4000 forint környékén kínálják, de láttunk kendőket 1100 forintért is.




A férfi osztályon a pólók 1100 forinttól indulnak, a rövid nadrágok ára pedig 3800 forinttól. Farmerek 6500-tól láttunk, míg a legolcsóbb fürdőnadrágért 2600 forintot kell leszurkolni.



Vagyis a Primark egyáltalán nem túloz, amikor az alacsony áraival próbálja megnyerni a vásárlókat. Persze itt is vannak jóval drágább darabok, de ha ügyesen válogatunk, akkor
A teljes kínálat már a magyarországi árakkal együtt egyébként elérhető a Primark nemzetközi honlapján.
A kérdés már csak az, hogy az egyes termékcsoportonkénti néhány száz, maximum 1-2 ezer forintos különbség elég vonzó lesz-e azoknak a főképp nem budapestieknek, akiket az elmúlt években a filléres házhoz rendelésre szoktattak rá akár az online vagy offline üzletek webshopjain keresztül is.