KULT
A Rovatból

A szoftpornóval indult, visszavonult Cameron Diaz 50 évesen tér vissza

Néhány sötét folt a múltban, egy sokszínű karrier, kiábrándulás Hollywoodból és az igaz szerelem megtalálása. Filmbe illő életút.


Bármilyen hihetetlen, utoljára 2015 januárjában láthattuk a magyar mozikban Cameron Diazt, méghozzá a nem túl szép emlékű Annie című musicalben. Az akkor 42 esztendős filmsztár a karrierje csúcsán volt, hiszen sorra jelentek meg a filmjei, pár évvel korábban pedig az egyik legjobban kereső, 40 év alatti színésznő volt. Cameron azonban 2014-ben úgy döntött, nem vállal több filmszerepet, és határozatlan időre szögre akasztja a hollywoodi karrierjét.

Egy 2020-as interjúban, amelyet Gwyneth Paltrow-val készített a Goop Health című beszélgetős sorozatához, Diaz sok év után végre elárulta, miért hagyta ott a színészkedést. Elmagyarázta, hogy ő rendkívül érzékeny "bizonyos energiákra", amelyek a mentális egészségét hátráltatták, amikor sajtókörutakra és nagy nyilvánosságot kapó eseményekre ment.

A késő kilencvenes években kezdett rájönni, hogy nem elégedett azzal, ahol az életében tart, és 2012-re úgy döntött, újrakezd mindent, hátha az segít.

Rájött, hogy más dolgokat akar az élettől, ezért belevágott egy lélekutazásba, hogy tisztán lásson. Cameron egész felnőtt életében szigorúan a filmes karrierjére koncentrált, gyakran megállás nélkül mozgott a forgatások, a promóció és a következő projekt között, kezdve azzal, hogy 21 évesen megkapta első szerepét a Jim Carrey-féle 1994-es A maszkban.

„Hónapokon keresztül napi 12 órát vagy ott, nincs időd másra, és rájöttem, hogy az életem egy részét átadtam ezeknek az embereknek, ők pedig elvették tőlem. Ideje volt, hogy felelősséget vállaljak a saját életemért” – magyarázta Diaz a hollywoodi rendszer mindent kontrolláló erejéről, és a visszavonulási döntéséről. Ez utóbbival kapcsolatban még azt is felhozta, hogy szerinte az iparág infantilizálja a színészeket, mivel mindenről gondoskodnak helyettük: „Elmész egy forgatásra, és mindenki azonnal a táskádat akarja vinni. Nem szabad semmit sem csinálnod, hiszen isten ments, hogy valami történjen veled!

Az életed borzasztóan beszűkül, és mindenki helyetted tesz meg mindent. Soha nem éreztem magam igazán jól ebben, nem az volt a komfortzónám, hogy gondoskodjanak rólam, de megértettem, hogy ez a munka része."

Az infantilizált állapot miatt Cameron úgy érezte, szünetet kell tartania, csak hogy bebizonyítsa magának: képes teljes mértékben irányítani az életét.

Szexvideó

Cameron karrierjének kezdeti csillogása sokakat elvakított, így ők, lehet, nincsenek is tisztában azzal, milyen sötét foltok vannak a múltjában. A színésznő egyébként Cameron Michelle Diaz néven 1972. augusztus 30-án született a kaliforniai San Diegóban. Anyja, Billie importexport-ügynök volt, apja, Emilio pedig a kaliforniai Unocal olajvállalat művezetője, és van egy Chimene nevű nővére is. Cameron Long Beach-en nőtt fel, és a Los Cerritos Általános Iskolába, majd a Long Beach Polytechnic középsuliba járt, ahol egyébként Snoop Dogg osztálytársa volt.

Még a középiskola alatt, egy buliban szúrta ki magának a 16 éves szépséget egy fotós, aki azt tanácsolta neki, hogy menjen el egy modellügynökséghez, mert szerinte szép pénzeket kereshetne.

Cameron így is tett, és sikerült szerződést kötnie az Elite Model Managementtel, nem sokkal később pedig szerepelt a Calvin Klein és a Levi's reklámjaiban. A következő évben, 17 évesen a Seventeen magazin 1990. júliusi számának címlapján szerepelt, illetve 2-3 hónapig modellkedett Ausztráliában is, 1991-ben pedig Sydney-ben forgatott egy reklámot a Coca-Cola számára.

Ám a karrierje egy ponton fordulatot vett, mivel a szép lányokat általában megpróbálják elcsábítani valamilyen erotikus munkára is, sokakkal ellentétben pedig Cameron vállalta is a szexi szerepeket.

19 éves volt, amikor 1992-ben John Rutter, egy profi fotós félmeztelenül fotózta és videózta őt egy szado-mazo fehérneműs újságcikkhez, amint Cameron rázza a kebleit, majd a jelenetek többi résztvevőjével együtt ordibál és élvezkedik. A felvételek azonban akkor nem kerültek nyilvánosságra.

Rutter 2003-ban kereste meg Diazt, amikor már világszerte ismert volt, és felajánlotta, hogy 3,5 millió dollárért eladja neki az ominózus képeket és videót, mielőtt esetleg más érdeklődőknek értékesítené azokat. Vagyis elővásárlási jogot ajánlott fel ezekre, a színésznő azonban ezt zsarolási kísérletnek tekintette, és beperelte a fotóst. 2004 júliusában aztán egy orosz weboldalon megjelent a fotózásról készült 30 perces videó She's No Angel (Nem egy angyal) címmel. Rutter tagadta a felvétel kiadását, 2005 szeptemberében ettől függetlenül több mint három év börtönre ítélték nagy értékű lopás, hamisítás és hamis tanúzás kísérlete miatt.

Az élet sója

Diaz mindig is kacérkodott a színészkedéssel, így a kissé kisiklott modellkarrierje után, 21 éves korában végül jelentkezett egy meghallgatásra, méghozzá egy Tina Carlyle nevű jazzénekesnő szerepére A maszk című filmbe. Az Elite egyik ügynöke ajánlotta őt be, aki találkozott a film producereivel, miközben a főszereplőt keresték. Cameron pedig meg is kapta a szerepet, ám, mivel nem rendelkezett korábbi színészi tapasztalattal, a szereplőválogatás után azonnal beiratkozott egy színésztanfolyamra.

A maszk óriási sikert aratott, 1994 ötödik legnagyobb bevételt hozó filmje lett az általa megkeresett 351,6 millió dollárrral, és amellett, hogy beindította Jim Carrey karrierjét, Diazból szexszimbólumot faragott.

A maszk után Cameron főleg független, kisebb költségvetésű filmekben (Az utolsó vacsora, Ő az igazi, Féktelen Minnesota, Hullázó kedélyek) szerepelt, amikben megcsilloghatatta tudását, bizonyítva, hogy ő több egy csinos pofikánál. Majd 1997-ben jött az Álljon meg a nászmenet!, amelyben Julia Roberts riválisának tették meg, s lám, abban a filmben sikerült is megutáltatnia a közönséggel Hollywood addigi legfőbb üdvöskéjét.

S bár az még csak mellékszerep volt, a következő évben már, mint a vágy titokzatos tárgya tűnt fel a Keresd a nőt!-ben, és vált egy csapásra világsztárrá.

Innentől kezdve szabadon válogathatott a szerepek között, ő pedig a sokszínű karrier mellett döntött. Hiszen ugyanúgy vállalt komolyabb vagy egyenesen mainstream hollywoodi nagy szerepeket (pl. Charlie angyalai 1-2, Minden héten háború, New York bandái, Kéjjel-nappal, Zöld Darázs), mint kisebb, szerzőibb független gyöngyszemeket (pl. Ronda ügy, A John Malkovich menet, Vanília égbolt, A nővérem húga, A doboz), nem utolsósorban pedig vígjátékokat. A karrierje későbbi, önnyugdíjazása előtti időszakában már inkább ezek voltak a jellemzőek, rá is került egyfajta komika-skatulya (Édes kis semmiség, Egy cipőben, Holiday, Míg a jackpot el nem választ, Rossz tanár, Várandósok – Az a bizonyos 9 hónap, Dől a moné, A csajok bosszúja, Szexvideó).

Fotó: Northfoto - Moviestore Collection/face to face

A karrierje során, bár Oscarra egyszer sem, Golden Globe-ra viszont négyszer is jelölték 1999 és 2003 között (a Keresd a nőt!-ért, A John Malkovich menetért, a Vanília égboltért és a New York bandáiért), a pályája alakulását és ellentmondásait pedig hűen mutatja, hogy 2015-ben három filmjéért (A csajok bosszúja, Szexvideó, Annie) is Arany Málna-díjra nominálták, az előbbi kettőért pedig meg is kapta az év legrosszabb színésznőjének járó műanyag szobrocskát.

Ő az igazi

A hosszú szünetre elmondása szerint épp ezért több szempontból is szükség volt: a fentebb tárgyalt filmipartól való megcsömörlés és az utolsó években kissé egysíkú és nem túl minőségi szerepválasztásai mellett a saját életére, valamint a szerelmére és a családjára való odafigyelés is nagy szerepet játszott a döntés meghozatalában.

2014 májusában szeretett ugyanis bele a Good Charlotte nevű rockzenekar gitárosába, Benji Maddenbe, akihez 2015 januárjában hozzá is ment.

Majdnem öt évvel később, 2019 decemberében született meg béranya segítségével a kislányuk, Raddix, így Cameron 47 évesen végre anyuka lett. „Sokan fordítva csinálják. Megházasodnak, és fiatalon családot alapítanak. Én úgymond az életem második felében teszem ezt. Így az egyetlen nyomás számomra most az, hogy meg kéne érnem úgy kábé a 107. életévemet. Sima ügy, nem?” – viccelődött a színésznő.

Újra akcióban

A színésznő elmondása szerint egyáltalán nem rettegett attól, hogy 2022-ben betölti az ötvenet. „Alig várom, hogy 50 éves legyek! Ez számomra nagyszerű, hiszen ebben a korban egyszerűen többet tudsz mindenről” – magyarázta Cameron, aki nem aggódik az öregedéssel és a külsejével kapcsolatban sem: "Nem akarom, hogy arról szóljon az életem, hogy hogyan nézek ki. Én inkább életerősnek akarom érezni magam a gyermekem miatt. Olyan anya akarok lenni, aki fel-alá rohangál.”

Nos, úgy tűnik, Diaz számára az 50. életév betöltése valóban egy újabb mérföldkő, ami változásokat is hoz magával, hiszen úgy döntött, hogy nyolc év után újra filmszerepet vállal.

Nemrég pedig az is kiderült, mi vagy inkább ki áll a nyugdíj megszakításának hátterében: nos, nem más, mint Jamie Foxx! Ők ketten együtt forgatták Cameron eddigi utolsó filmjét, az Annie-t is, és úgy tűnik, újra együtt komédiázhatnak a stílszerűen Back in Action (Újra akcióban) című akció-vígjátékban. Foxx saját elmondása szerint úgy vette rá Diazt a forgatásra, hogy megkérdezte tőle: "Szeretnéd jól érezni magad? Akkor szórakozz egy kicsit! És azt hiszem, ez volt az, ami rávette őt. A szakmánkban néha lemaradunk a különleges pillanatokról, és szerintem ez egy ilyen különleges pillanat lesz. Szóval nagyon boldogok vagyunk, hogy ez tényleg megtörténik, és már nagyon várjuk” – magyarázta lelkesen Jamie.

A Back in Action rendezője Seth Gordon (Förtelmes főnökök) lesz, a film forgatása pedig még idén elkezdődik, és talán 2023 második felében fel is kerülhet a Netflix kínálatába. Cameron pedig majd az élmények hatására eldönti, hogy ez csak egy emlékidéző egyszeri alkalom volt a számára, vagy végérvényesen visszatér a mozgóképek birodalmába. Mi az utóbbinak drukkolunk!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
Krasznahorkai László Nobel-díját a könyvtár és a könyvesboltok sem hirdetik a szülővárosában, pedig ő azt mondja: beérné egy A4-es papírlappal is
Az író Facebook-oldalán mondott köszönetet mindazoknak, akik gondoltak rá és gratuláltak neki az irodalmi Nobel-díj kihirdetése alkalmából.


Lassan egy hónap telt el azóta, hogy kiderült, egy magyar író, Krasznahorkai László kapja az irodalmi Nobel-díjat. A rangos elismeréshez számos közéleti személyiség gratulált, a világsajtó is hosszan írt munkásságáról. Úgy tűnik azonban, hogy a friss Nobel-díjas szülővárosában, Gyulán nem büszkélkednek annyira a sikerrel – legalábbis az író Facebook-oldalán található bejegyzés szerint:

„Krasznahorkai László hálás mindenkinek, barátnak, ismerősnek, fordítónak és kiadónak, tartós olvasónak és kezdő olvasónak, akár magyar, akár még nem magyar, távolinak tehát és közelinek, és különösképpen a képen látható üzenet íróinak szülővárosomban, Gyulán, ahol rajtuk kívül nemcsak »óriásplakáttal« nem üdvözlik szerény elvándoroltjukat, de még a könyvesbolt vagy a könyvtár előtt sem látni – pedig beérném egy A4-es papírlappal is – az öröm bármi jelét – hálás, tényleg az, hogy szeretettel gondoltak és gondolnak rá az irodalmi Nobel-díj kihirdetése alkalmából.”

A poszthoz mellékelt képen egy ablakra kiragasztott papír látható, amin ez áll: „Krasznahorkai László (szülővárosa: Gyula), irodalmi Nobel-díj, 2025. E ház lakói büszkék rád, gratulálunk!”

Via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
Az Offspring bulija legalább olyan szórakoztató volt, mint a koncertet megelőző szünet – képes beszámoló
Az 1984-ben alapított amerikai punk-rock banda bő 40 év alatt sem veszített sokat a vonzerejéből – és a lendületéből sem, ahogy tegnap az MVM Dome-ban bebizonyították. Humoros, látványos, pörgős bulit csaptak – jöjjön a beszámoló képekkel!
Tóth Noémi - szmo.hu
2025. november 01.



Kevés felemelőbb élmény van egy anyának annál, mint amikor a gyerekkori kedvenc bandájára elviheti a saját kislányát bulizni, akinek – minő szerencse – jelenleg ugyanaz a kedvenc zenekara. Én még a nadrágra csiptethető walkmanemen hallgattam rongyosra az Americana kazettát, nemrég pedig a 9 éves lányom állított össze Spotify listát a best of válogatásukról, úgyhogy kijelenthető, hogy nem évültek el évtizedek alatt sem.

Az előzenekar a francia-kanadai punkegyüttes, a Simple Plan volt, akik kifejezetten jó hangulatot csináltak már az elején is, és láthatóan a közönség egy része miattuk (is) érkezett. Elhangzott többször a „köszönöm Budapest” is, amin mindig meghatódom külföldi bandák esetén, és láthatóan jól érezték magukat a srácok. Hatalmas strandlabdákat is útnak indítottak a csápoló kézáradatba, illetve már ekkor sem fukarkodtak a konfettiesővel. Már önmagában ez az ugrálásra komponált koncert is remekül megalapozta a főzenekart, de a legjópofább blokk a szünetben következett.

Egy világító „fuck yeah” feliratú léghajó kezdett el körözni felettünk egy drónnal, majd táncoló csontvázakkal elindult egy visszaszámláló, és bulis nóták kíséretében különféle tematikákat vetítettek a hatalmas kijelzőkön. Volt például közös karaoke az A-Ha Take on Me című dalával, illetve olyan szekciók, amelyeknél egy adott témára pásztázta a kamera a közönséget. Volt headbang cam, look like cam (itt baloldalon egy híres karaktert, jobb oldalon meg egy rá hasonlító látogatót mutatott a kamera, és nem mindenki volt boldog az összehasonlítástól), fenékrázás és fuck you cam (itt egy család édes kisgyermekei vitték a prímet, akik rögtön boldogan mutogatták a középső ujjukat). Illetve nem maradhatott ki a klasszikus csókkamera sem, amelynek a végére bevágták az elhíresült Coldplay-es jelenetet is. A humorfaktort fokozta a stáb egyik gorillának öltözött embere, aki végig a közönség soraiban bohóckodott, és lehetett vele fotózkodni.

A lányommal is mindenki jó arc volt: mindkét zenekar stábtagjától csak úgy kapott egy-egy pengetőt, felbecsülhetetlen ereklyékkel gazdagítva a megdicsőült negyedikesemet, és lépten-nyomon segítőkész fiúk akarták felvenni őt a nyakukba, hogy jobban lásson.

Amikor berobbant az Offspring, hét év után végre ismét nálunk pörgetve a legjobb és legújabb nótáikat, a közönség teljesen beindult. Szerencsére nem követték el azt a hibát, amit sokan el szoktak, hogy csak az új albumot erőltetik – bár az is ütősre sikerült –, hanem az össze slágeres puskaport is sorra előtték. Le sem lehetett törölni a vigyort a képünkről a lányommal, ahogyan együtt ordítottuk az I Want You Bad, a The Kid’s Aren’t Alright, a Pretty Fly (For a White Guy) vagy a Hit That refrénjeit.

A másfél órás koncertbe belefért egy Ozzy-megemlékezés egy Black Sabbath feldolgozással, valamint egy zongoránál előadott, Beatles-féle Hey Jude is, amely mellé egy saját dalt is balladásított a frontember, miközben a mobiltelefonok vakui elárasztották a stadiont. Apropó, az énekes nem éppen egy szokványos punk, hiszen Dexter Holland molekuláris biológiai doktorátusát HIV-kutatásból szerezte, valamint profi pilóta és repülésoktató is egyben.

Az egész koncert rendkívül látványos volt, és garantáltan unatkozásmentes, hiszen egyfolytában változott a vetítés, pattogtak a strandlabdák, estek a konfettik, lelkesen beszélt a banda, szóródtak a szikrák, sőt, felfújtak két hatalmas gumicsontvázat is, amelyek szájából végül füstcsóva szállingózott. Úgyhogy finoman szólva nem egy minimálra hangolt haknit élvezhetett a közönség, pedig fele ennyi erőfeszítéssel is imádtuk volna az estét.

Még a beengedés, a ruhatár és a metrózás is flottul ment, úgyhogy a lányom első nagyszabású stadionkoncertje szerencsére jobban nem is sikerülhetett volna. Én pedig vagy ezer rockkoncerttel a hátam mögött bátran kijelentem, hogy az Offspring tesz arról, hogy a mondás érvényben legyen: „punks not dead”!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Ganxsta Zolee édesanyja
Kassai Ilona Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színésznő 97 éves volt.


Ganxsta Zolee a Facebookon tudatta, hogy kedden elhunyt édesanyja, Kassai Ilona, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő.

Az 59 éves rapper szerda este osztotta meg a hírt, egy közös fotóval és szívszorító sorokkal búcsúzott, vette észre a Blikk.

„Tegnap este drága Édesanyám, Kassai Ilona az angyalok közé került, a Mennyek országába. Egy igazi művész volt, és a legjobb anya. Köszönöm mindenkinek, aki most egy picit megemlékezik róla a szívében”

- olvasható a zenész posztjában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Drámai továbbjutások, mansplaining és az évad talán legnagyobb éneklése: ilyen volt az X-Faktor második székes köre
Patai Anna komoly veszélybe került, végül egy meglepő szabálymódosításnak köszönhetően jutott tovább.


Itt aztán volt minden, mint a vásárban. Jó pár éve írom ezeket a cikkeket, de azt hiszem, ilyen változatos – és erős – székes kört még nem láttam.

Minden mesésen kezdődött, ugyanis Gáspár Laci erre a motívumra fűzte fel a saját rostáját. Hogy, hogy nem hozzá került a versenyzők közül "Piton professzor", "Hamupipőke" és "Gru" is. Ilyen felütés után a mentor természetesen mesés produkciókat várt. Meg is kapta, az más kérdés, hogy némelyik rémmesének bizonyult, de hát végül is halloweeni időszak van.

Ha már szóba került Piton professzor, ő kezdte az éneklést. Kicsit hűtlen lett szerepéhez, mert ahelyett, hogy tisztességes varázslóhoz méltóan hoppanált volna, Zaporozseccel érkezett – az Azon az éjszakán című dalt énekelte, de természetesen ezt is némileg módosítva, Lilinek ajánlva.

Sajnos a professzor nem mondta el az "Invito énektudás" varázsigét, és a mentorok – vállalva a kockázatot, hogy a mogorva varázsló elvarázsolja őket, vagy levon 100 pontot a Griffendéltől – visszaküldték tanítani.

A székek tehát üresen maradtak, de ez igen hamar megváltozott. Gulyás Dániel avagy Danny Roxx a Def Leppardtól a Put Some Sugar on Me-t énekelte. Laci örült a srác érkezésének, mert mint mondta, idén kevés a rock hang. Mondjuk szerintem ez Danny előadásával sem változott, nála nem csak a rockhang kevés, hanem úgy egyáltalán a hang. Ennek ellenére leülhetett.

"Szeretném, ha lenne egy rock katonám" mondta Laci egy Ossian parafrázissal élve.

A külhoni leányzó, Victory jobb volt, a 365 című Netflix sorozat betétdalát, az I See Redet énekelte az Everybody Loves and Outlaw-tól. Azért az ő éneklésében is voltak hiányosságok, de kapott széket. Így hát három éneklés után Lacinak már csak egy kiadó helye maradt.

Következett a "Hamupipőkének" elkeresztelt Kapitány Evelin, aki mintha csak megérezte volna, hogy Laci ma a mesékre utazik, a Mulán egyik betétdalával érkezett. A mentor szeme nem is maradt szárazon, és székkel hálálta meg a produkciót.

A székek beteltek, Majka nem is bírta ki, hogy ne szúrjon oda:

"Megteltek a székek, Lackó! A szórakoztatóipar csúcsa ül azokon székeken."

Gyengébb próbálkozások következtek, ebből a csokorból Ákos csak a humorával emelkedett ki, aki felhívta Laci figyelmét rá, hogy a piros szék még szabad. Illetve bejelentkezett műsorvezetőnek is, amire Majka megjegyezte: "Nagy szükségünk lenne rá, mert ketten vannak, de felet érnek."

De sajnos Ákos sem ülhetett le, ahogy Waskovics Tímea sem annak ellenére, hogy amúgy Laci gyermeki hangulatához nagyon illő dalt választott, Paulinától A te mesédet.

Solti Juli "Seekas" az idei X-Faktor egyik legnagyobb egyénisége, bár ő maga is megállapította magáról, hogy szélsőséges karakter. A produkciója – a Minimál című saját dala – meglehetősen eklektikus volt. Azt hiszem, erre szokták mondani, hogy néha a kevesebb több. De azért kapott széket, mert tényleg jól énekel.

A műsor első igazán meglepő fordulatát a Sztárban sztár leszekben is megfordult Engel-Iván Lili szereplése hozta. Beth Heart Love is a Lie című dalát választotta. Laci némi tépelődés után úgy döntött, Lilinek és Dannynak párbajoznia kell, ami két dologra ébresztette rá a mentort:

Lili nem elég jó, és Danny sem rock katona, legfeljebb HET (háború esetén túsz). Így egy eddig példátlan fordulattal mindkét versenyzőt hazaküldte.

Tóth Andi nagyon büszke volt Lacira ezért a döntésért.

A megüresedett széknek a 17 éves rapper, Lázi Dávid vagyis Lil Davis örülhetett. Laci többször is hangoztatta, hogy szeretne egy jó rappert, és Dávidban megtalálta. Majka meg is bánta, hogy a Táborban átengedte a srácot Lacinak.

Érdekes intermezzo következett. Bukovinszky Vanda, Lakatos Arnold Sándor és Darab Viktor úgy jutott tovább a Táborból, hogy a mentorok felajánlották nekik: álljanak össze trióvá. Mint kiderült, az új formáció kb. 12 óráig létezett, de annyira nem tudtak mit kezdeni egymással, hogy úgy döntöttek, külön próbálnak szerencsét.

A mentorok viszont nem értékelték ezt, hiszen a továbbjutást csapatként kapták, nem külön-külön. Némi tépelődés és moralizálás után produkció nélkül távoztak.

Fogytak a versenyzők Laci csapatából, Majka megint piszkálódni kezdett:

Vannak jó énekeseid? Mikor jönnek?

Ami már csak azért is szenyaság tőle, mivel Solti Juli leültetését ő is támogatta – ezek szerint őt mégsem tartja jó énekesnek?

Jött az idei évad egyik favoritja, Patai Anna. Aki nem csak jól énekel, de jól promotálható is a szakmai múltjával. Nem csoda, hogy Laci és Andi összevesztek rajta a Táborban. Mindenki azt várta, hogy rajt-cél győzelemmel a pirosszékben landol.

Ehhez képest elég gyenge produkciót nyújtott – a mentorok szerint. Bevallom, én nem hallottam annyira rossznak. Önmagához képest lehet, hogy gyengébben teljesített, de

hosszan sorolhatnám azokat az élő show-s versenyzőket a műsor történetéből, akik a kanyarban sincsenek hozzá képest, Király L. Norbitól Zámbó Krisztiánon át Mardollig.

Anna végül kegyelemkettessel leülhetett Juli helyére.

Kicsit csodálkoztam, hogy Tóth Andi nem nyúlt Juli után, hiszen korábban érte is harcolt. De hát ilyen ez a popszakma.

A piros szék sem árválkodott sokáig, hiszen jött Sárközi Lili. Ő az a versenyző, akire egy olasz étteremben figyelt fel Laci. A lány Aretha Franklintől a Say a Little Prayert énekelte egyszál elektromos gitárral a kezében, és Laci személyesen kísérte a biztos továbbjutást jelentő piros ülőalkalmatosságra.

"Irigykedem, Laci. Ez nem is versenyző volt, hanem extra produkció" mondta Tóth Andi.

Elég jól alakult Laci csapata, de ha azt hittük, túl vagyunk az izgalmakon, nagyot tévedtünk. Érkezett ugyanis Bakó Irén alias Nemesi Nazyra, hogy alaposan felkavarja az állóvizet. A fellépése magabiztos volt, de mégsem arrogáns, nagyon kedvesen adta elő, hogy ő azért jött, hogy valakit kipöcköljön a székéből.

Nagyon jó energiákkal érkezett a színpadra, laza volt, nyomát sem mutatta izgulásnak. Aztán hamar meghatóra fordult a hangulat, amikor kiderült, hogy Hegedűs Bori Anya című számát hozta. Édesanyjának szerette volna megköszönni azt, hogy a sok nélkülözés, a szegénység ellenére nem dobta őt el, felnevelte, és most itt lehet.

Nehéz mit hozzáfűzni, így néz ki a profizmus.

Tudatában van a képességeinek, magabiztosan használja őket, éppen ezért nem is fél, szinte a kisujjából rázza ki a feladatot.

És mindehhez társul egy nagyon megnyerő, laza, szerethetően pimasz és vicces egyéniség. Ritka az ennyire egyértelműen sóbizniszbe való versenyző.

Laci nehéz döntés elé került. Megfordította a sorrendet, és először azt mondta el, ki az Lili mellett, akivel biztosan együtt dolgozna – Davis örülhetett. Abban is biztos volt, hogy Evelint nem tudja magával vinni az élő show-ba.

>

Ezután következett Anna és Nazyra párbaja. Őszintén megmondom, számomra nem volt kérdés, hogy Nazyrát kell választania. Először is, sokkal jobban teljesített Annánál. Másrészt az sem mindegy, hogy Anna már ott van a szakmában. Annak idején jól szerepelt egy másik tehetségkutatóban, és lehet, hogy nem tartozik az énekesek elitjéhez, de folyamatosan jelen van énekesként és színészként is. Mondhatnám, kapott bőven lehetőséget.

Nazyra viszont még az út elején van, sokkal nagyobb szüksége van erre a műsorra.

Ha nem is teljesen ezen érvek mentén, de végül Laci is Nazyra mellett tette le a voksát, viszont meggyőzte Andit, hogy Annát vigye magával a saját csapatába. A mentorcsapat egyetlen hölgytagja biztos továbbjutást nem ígért Annának, de esélyt igen.

Ezzel Laci élőshow-s csapata is kialakult, és azt kell mondjam, a műsor történetének egyik legütősebb triója jött össze. Két szuper énekesnő és egy tehetséges rapper lesi majd Gáspár Laci minden szavát.

Hátra volt még Tóth Andi csapata. A mentorok amúgy sem mennek a szomszédba, ha egymást kell froclizni, de Andi körében szintet léptek. Szegény énekesnő folyamatosan kapta a mansplaininget, amikor a körülötte ülő urak meg akarták neki mondani, hogy kell jól dönteni.

Az adok-kapok miatt néha már-már úgy éreztem, a Megasztárt nézem.

A fiúk leginkább attól óvták Andit, hogy ne Patai Annához mérje a többieket, mert ő profi énekes, nem lehet a többi versenyzőtől ugyanazt a szintet várni. Szerencsére a hölgy nem nagyon hagyta magát eltántorítani, és nem osztott kegyelemszékeket.

Nem ülhetett le a Száz forintnak című dalt eléneklő Peter Juhász, sem a mezítláb erdőben éneklő Mátyás. Hiába énekelte, hogy Don't Stop Me Now – Andi pontosan ezt tette, megállította a további menetelést. Eleve Queent énekelni nagyon nagy rizikó, a vérprofik közül is csak keveseknek sikerül. Még magából a Queenből sem mindenkinek.

A 61 éves Oprea Tony volt az első, aki helyet foglalhatott Anna mellett. Tom Jones slágerrel érkezett. Hozzám sokkal közelebb áll ez a stílus, mint mondjuk a rapp, és örülök, hogy a mentorok is értékelik. De azért sejteni lehetett, hogy Tony nem marad ülve végig, hiszen a trend és a biznisz nem kedvez ennek a korosztálynak és ennek a műfajnak.

Karolina Brandova a saját dolgát nehezítette meg a dalválasztásával. Lara Fabian Carusója nem könnyű falat, és nem is sikerült jól elénekelni. Ennek ellenére Andi még nem akarta elengedni, ezért leülhetett a harmadik fehér széke.

Gazdag Máté – Máté Dzsi a mentorok nagy kedvence, ahogy az enyém is. A Táborban ő volt az, aki bevallotta, hogy az angoltudása meglehetősen hiányos, mondhatnánk úgy is, hogy nincs.

De nagyon nagy egyéniség, igazi mackó, akinek nem utolsó sorban nagyon karakteres énekhangja van.

Le is ülhetett.

Laci egyenesen a piros széket adta volna neki, de Andi félt ennyire elkötelezni magát, már csak azért is, mert sokszor hallotta hamisnak Máté éneklését. Így inkább Tonit állította fel, hogy helyet készítsen Dzsinek.

Néhány ígéretes tehetség csalódást okozott Andinak, de aztán jött Molnár Dávid, aki Frank Sinatrát énekelt. Karolina számára itt ért véget a műsor, mert át kellett adnia a helyét.

Bellano produkciója is nagyon bejött Andinak, ezért a rappernek párbajoznia kellett Mátéval. Az énekesnő hosszas tépelődés után úgy érezte, Bellanóval szeretne jobban együtt dolgozni. A párbajban előadott dal győzte meg. Máté kicsit igazságtalannak érezte a döntést, de elfogadta.

Alakult a csapat, de még hátra volt néhány aduász. Andi annyira "belehabarodott" Istenes Márkóba, hogy piros széket adott neki, pedig ez az előadás azért közel sem volt olyan jó. Igaz, Lacinak és Majkának is tetszett. Az biztos, hogy a srác igazi showman, de ahogy Milán is rámutatott, rossz dalt választott – Måneskin: Bagging –, és "borzalmas" volt a produkció.

Én végéig azon gondolkodtam az előadása alatt, hogy mennyivel jobban állna ez a dal Marics Petinek.

Na és akkor még hátra volt Mohácsi Anett. Ő is nagy visszatérő, 2021-ben a mentorházban esett ki. Andi azzal "nyugtatta", hogy kizárólag nagyon erős produkcióval szabadíthat fel helyet. De Anett egy percig sem aggódott, és akkorát énekelt, hogy ha én ülök a mentorszékben, szemrebbenés nélkül lecseréltem volna Patai Annát. Etta Jamestől az All I Could Was Cry (Beyonce feldolgozásban) igazi telitalálat. Olyan dal ez, amivel biztosra lehet menni – feltéve, hogy a versenyző valóban képes elénekelni.

Andi nem volt olyan határozott, mint én. Amiben biztos volt, hogy Molnár Dávidnak mennie kell, és hogy Bellanót is vinni akarja az élő show-ba.

Így hát Anna és Anett párbajozott, és most jött az idei évad talán legnagyobb meglepetése.

Nem az volt a meglepő, hogy Anett Lutricia McNeal slágerét – Ain't That Just the Way – tökéletesen énekelte el. Hanem az, hogy a Lacinál bukdácsoló Patai Anna, miután órákon át ült Andi fehér székében, és az utolsó pillanatban párbajoznia kellett a továbbjutásért, kisétált, és úgy elénekelte Celin Diontól az All By Myself-et, hogy mindenkinek leesett az álla.

Ezen a ponton nem lehetett jó döntést hozni. Úgy gondolom, Andi rosszul tette, hogy Márkót piros székre ültette, és már Bellano tovább jutását sem lett volna elegáns visszavonni. A mentorok is egyetértettek abban, hogy nem lehet választani a két énekesnő között.

Az előbb azt mondtam, Patai Anna éneklése volt az évad legnagyobb meglepetése.

Ez azon a ponton igaz is volt, de rosszul öregedett ez a megállapításom. Majka ugyanis meglepő, az X-Faktor történetében majdhogynem egyedülálló javaslatot tett.

Szerinte a műsor lényege nem az, hogy melyik mentor nyer, hanem hogy a tehetségek lehetőséghez jussanak. Éppen ezért őt nem zavarná, ha Andinak rendhagyó módon négy versenyzője lenne a műsorban. Minden mentor azonnal igent mondott rá, és vélhetően a füleseken keresztül Verebély Marcell kreatív producer is. Így hát a szabályok meggörbítésével minkét énekesnő ott lesz az élő műsorban.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez nem egészen példa nélküli. 2012-ben – amikor még 6 versenyző juthatott tovább a székes körből – a lányok kategóriájában 6 helyett 7 versenyző mehetett tovább. Akkor Csobot Adél kedvéért módosítottak a gyakorlaton, sok rajongó kritizálta is ezért a műsort. Igaz, akkor a székekről nem egyenesen az élő show-ba vezetett az út, hanem csak a Mentorházba.

Azt ki lehet jelenteni, hogy erős az idei évad, különösen Laci és Andi csapata. Emlékszem még azokra az időkre, amikor a székeknél sorra elvéreztek a legnagyobb favoritok, és végül a továbbjutók is csak nagy jóindulattal kaptak lehetőséget. Ahhoz képest a mostani felhozatal mindenképp bizakodásra ad okot.

Jövő héten csütörtökön egy sajtótájékoztatón mutatják be az élő show szereplőit, amiről természetesen tudósítani fogok, megszólaltatom a mentorokat és az érdekesebb versenyzőket is. Utána pedig jöhet az első élő show!


Link másolása
KÖVESS MINKET: