hirdetés
20819693_1892832297410592_3176999171350228180_o.jpg

Szabadtéri játékbirodalom várja a gyerekeket Újpesten

A két hektárnyi területen, az apróságoktól kezdve a nagyobbacska gyerekekig mindenki megtalálhatja a neki kedves játékot. A játszóteret úgy alakították ki, hogy fejlessze a gyerekek mozgását is!
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2020. július 23.


hirdetés

Van egy hatalmas park Újpesten, aminek a kapuján belépve ezernyi csoda tárul a szemünk elé: hajó, kötélindák, tarka csúszdák, vidám pancsoldák, furcsa hangszerek és rengeteg hinta várja, hogy boldog gyerekek lepjék el őket és képzeletük által izgalmas játékok helyszínei legyenek. A Tarzan ™ Park egy óriás játszótér, ahol tizenhárom játéksziget kínál önfeledt és biztonságos szórakozást kicsiknek és nagyobbaknak, egészen tizennégy éves korig.

A Tarzan ™ Park 2013-ban nyílt Újpest Önkormányzatának beruházásában, azzal a céllal, hogy kalandos és biztonságos játszóteret biztosítsanak a gyerekeknek, akik itt játszva észrevétlenül fejlődhetnek is. A két hektáron elterülő parkban tizenhárom izgalmas játéksziget vár, ahol mindenki megtalálhatja a neki kedves játékokat.

Hiszen minden lurkó más és más kalandokat keres: van, aki a hintával szereti magát minél magasabbra lökni, valaki a csúszdán süvít le szívesen, más szeret mindenfélét megmászni, a homokozóban különféle várakat vagy sütiket alkotni vagy éppen vízzel mókázni. Itt mindegyikük megtalálja a számítását.

A legifjabbakat a Picurvár várja: itt két csúszdás mászóváron, biztonságban élvezhetik a játszóterezést a legkisebbek. Egyébként a Tarzan ™ Park figyel arra is, hogy a baba-mama szobák is minden olyannal fel legyenek szerelve, amire egy babának szüksége lehet, így a családok akár a pár hónapost is magukkal vihetik, ameddig a nagyobb tesó játszik.

A már picit nagyobb, önállóbb gyerekek pedig elmerülhetnek a többi játszósziget adta kalandokban is. A Hintaréten különféle egyensúlyozós hintaeszközök várják őket, van páros és kör alakú hinta is, míg a Liándzsungelben kedvükre kúszhatnak-mászhatnak mindenféle köteleken, lépcsőkön és mászófalakon. A Billegliget az egyensúlyérzéket teszi próbára különféle játékokkal, míg a Pattanjdombon mindenféle gumis eszközök segítségével lehet pattogni.

hirdetés

A nyári kánikulában az egyik legnépszerűbb helyszín a Placcs Placc. A vizezős játszótéren mindenféle spriccelős játék, csobogó, vízágyú hűsíti a gyerekeket.

A Homoktenger óriás homokozójában épülhetnek a szebbnél-szebb homokvárak, míg a Homokbányában szabadon lehet sarazni. A Zengőerdőben különleges hangszereket lehet megszólaltatni, a hét tenger vitézeit pedig a Zsiványtanya fahajóján sorozzák.

A Rejtekerőd a bújócska királyainak lesz a kedvence, a Felhővárak pedig a magasba vágyóknak, ahol a kilátás után egy nagy levegőt szippantva le lehet ereszkedni a kanyargós csúszdán. A másik nagy kedvenc általában a Tornyoktava, melyet egy vizes árok vesz körbe és egy fahídon lehet megközelíteni.

Aki kicsit megpihenne a rengeteg játék után – legyen az a játékról-játékra rohanó gyerek vagy az őt követő szülei – az a Tarzan™ Teraszon teheti meg. Itt árnyékkal, hűs üdítőkkel és finom falatokkal várnak. Ha pedig mindenki jól lakott, a sok kalandra jöhet a fagyi. A Tarzan™ Parkban eltöltött idő, nagyszülőkkel is jó családi program, de kisgyerekes barátnőknek is szuper kikapcsolódás lehet.

Ha kedved kaptál ahhoz, hogy meglátogasd a nyitva tartásról és a jegyárakról ide kattintva tájékozódhatsz.

TARZANTM védjegy, Edgar Rice Burroughs, Inc. tulajdonában és engedéllyel használva


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
vorosmarty-teri-karacsonyi-vasar-foto-nagy-szabolcs.jpg

Elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár

Azért, mert a koronavírus-járvány második hulláma várhatóan az adventi időszakban fog tetőzni.
MTI, fotó: Nagy Szabolcs - szmo.hu
2020. október 13.


hirdetés

A koronavírus-járvány miatt elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár, amely helyett a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kampányt indít a hazai kézművesek támogatására.

A koronavírus-járvány az egészségügyi szakemberek előzetes becslései és a kormányzati nyilatkozatok szerint az adventi időszakban, azaz várhatóan november végén és decemberben fog tetőzni. A BFTK vezetése ezért - a fővárosi operatív törzs iránymutatását is figyelembe véve - úgy döntött, hogy az idei Vörösmarty téri karácsonyi vásár a járványhelyzet miatt elmarad

- közölte az MTI-vel hétfőn a BFTK.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a járványügyi adatok emelkedésére a környező országok nagyvárosai is hasonló intézkedésekkel készülnek, szigorítva a hasonló jellegű rendezvények megtartását.

"A BFTK támogatja a hazai kézműveseket ebben a nehéz helyzetben, ezért a megsegítésükre kampányt tervez, amelynek keretében arra kérjük a lakosságot, hogy az idei ünnepekre is kézműves termékeket vásároljanak és ajándékozzanak"

hirdetés

- idézi a közlemény Faix Csabát, a társaság ügyvezetőjét.

Faix Csaba hozzátette, hogy a vásárra jelentkező kézművesek és iparművészek többsége rendelkezik webshoppal, ahol a vásárlók online ki tudják választani az ajándékaikat, ezzel is támogatva a magyar kézműves- és kreatív ipart.

A főváros turisztikai cége további csatlakozókat, cégeket vár a kezdeményezéshez, hiszen ennek a szolgáltatói szektornak a húsvéti és a karácsonyi időszak a fő bevételi forrása - áll a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
metro-bkk-scaled.jpg

Október 22-én átadják a 3-as metró felújított déli szakaszát

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.
MTI, Fotók: BKV Zrt./Horváth Bence - szmo.hu
2020. október 15.


hirdetés

A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszt október 22-én, 17 órától használhatják a közlekedők

- tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) csütörtökön közös közleményben az MTI-t.

A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is - írták.

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.

A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik; erről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást.

hirdetés

Felidézték, hogy a metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ennek nyomán "az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek" - közölték.

A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából ugyanakkor még fontosabb, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is - sorolták.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik - fűzték hozzá. A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok - olvasható a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
fontana-haz2.jpg

Lebontják a belvárosi Fontana-házat

1984-ben kifejezetten modernnek számított, most egy még modernebb épül a helyén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 21.


hirdetés

A Váci utca és Régi posta utca sarkán álló, 1984-ben épült Fontana-házat lebontják, a helyén modern ház épül lakásokkal, a földszinten áruházzal - írja a PestBuda.hu oldal.

Idén ősszel kezdődnek a Váci utca 16. – Régi posta utca 17. szám alatti Fontana-ház átépítésével kapcsolatos munkálatok, a tulajdonos, a Müller Drogéria Magyarország Bt. végleges építési engedélyt kapott az épület részleges bontására és a tervezett új ház felépítésére.

A beruházó cég a belvárosi a Mai Belváros című kerületi lapot arról tájékoztatta, hogy a földszinten, az első emeleten és a mínusz egyes szinten a cég saját drogériája, valamint más áruház kap helyet. A felette lévő szintekre 35 nagyméretű lakást terveznek.

A Fontana Üzletház a 80-as években / Forrás: Magyar Rendőr - Fortepan

Az épületet Vedres György építész tervezte, akinek szerepe volt több belvárosi építkezésben az 1970-es évek végén, többek között passzázsok és üzletek kialakításában vett részt. A Váci út 16. szám alatti épületet 1984-ben adták át, a neve Fontana Üzletház lett. A háznak a története során több elnevezése is volt, például Fontana Divatház, Aranypók-Konzumex Divatáruház. Ma Fontana-házként ismert. Az áruház háromszintes, ezenkívül az épületben irodák találhatók és étterem is működik benne.

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
MOL_Bubi_station.jpg

A Bubi biciklik majdnem fele eltűnhet az utcákról – Vitézy Dávid szerint ez nagyon rossz ötlet

Jelenleg 2100 kerékpár érhető el a városban, azonban az új, 5 évre szóló tender mindössze 1200-ra szólna.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2020. október 20.


hirdetés

A BKK Igazgatósága szeptemberben írt ki tendert a MOL Bubi üzemeltetésére, 5 évre, 1,7 milliárd forintért. A tender beadási határideje október 26-án lesz, azonban jelenleg nincs sok esélye, hogy addigra lesz új üzemeltető. Így, ha a BKK nem hoz rendkívüli intézkedést, november végén, 6 év után először, leállhat a közbringarendszer működése.

A MOL Bubi 2014 szeptemberében indult el, akkor még csak 1100 kerékpárral és 76 dokkolóállomással. Azóta a biciklik száma közel 2100-ra bővült és 158 állomáson érhető el a Bubi. Az új, 5 évre szóló tender ehhez képest mindössze 1200 biciklire szólna.

Mindez azt jelenti, hogy a rendszer nem csak, hogy nem bővülne 2026-ig, hanem jelentősen szűkülne is, több mint 40%-kal.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán fejezte ki aggodalmát a közbringarendszer leépítési terveivel és bizonytalan jövőjével kapcsolatban.

„Látva a rendszer fejlesztésének és kiterjesztésének elmúlt 5 éves ütemét, a BKK Igazgatóságának a Bubi visszafejlesztéséről szóló döntése rövidlátó hozzáállást tükröz és szembemegy a városvezetés klímavédelemmel és fenntartható közlekedéspolitikával kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseivel”

hirdetés

- fogalmazott Vitézy, majd hozzátette, hogy azt azonban egy pillanatig sem állítja, hogy a Bubi tökéletes lenne.

„A népszerű indulás után több adminisztratív nehézség riasztotta el az első bérletüket megújítani szándékozó felhasználókat, a mobilapp éveken át nem frissült, a díjszabás a kezdeti óvatosság (kaució előírása) után nem követte a felhasználói szokások változását. Rég integrálni kellett volna a BKK bérletekkel a Bubi díjszabását, megszüntetni a személyes szerződéshosszabbítást és eltörölni a kauciót. Ez mind igaz - ezek azonban megrendelői döntéseken és egy régóta időszerű átfogó szoftverfrissítésen múlnak, ehhez nem kéne kidobni az egész rendszert biciklistül és drasztikusan csökkenteni a biciklik számát.

A Bubi azok számára is elérhető közlekedési móddá tette a városi kerékpározást, akik saját biciklivel nem rendelkeznek vagy ha van is saját kerékpárjuk, azt nem tudják napközben Budapest belső területein használni. A Bubi ezért egy sikeres szolgáltatás és brand, mely az elmúlt években - egy ilyen új szolgáltatásnál talán nem is meglepő módon - kicsit megkopott és valóban frissítésre szorul. De a frissítésnek a továbbfejlesztés és nem a visszafejlesztés irányába kellene mutatnia - hisz Európa-szerte és Amerika vagy Ázsia számos nagyvárosában is látjuk, a közbringa-rendszerek növekedési potenciálja a mai budapesti szinthez képest még óriási.”

„A Budapest Fejlesztési Központ részéről minden Budapestet érintő közlekedésfejlesztés műszaki tartalmáról konzultálunk a Fővárossal és az érintett kerületi önkormányzatokkal - a másik oldalról a Bubi leépítéséről azonban sajnos senki nem kérdezett meg bennünket. Pedig készek lennénk az együttműködésre, hiszünk a Bubiban és a közbringa-rendszer fejlesztésében. A belvároson kívül is van élet, a külvárosi csomópontok, nagyobb lakótelepek és akár, együttműködési készség esetén az agglomerációs központok irányába is érdemes lenne továbbfejleszteni a rendszert. Sajnálom, hogy ehelyett most a leépítésről kell itt írnom. Bízom benne, hogy sikerül ezt a rossz döntést korrigálni és a BKK vagy a Főváros vezetése visszavonja ezt az elhibázott koncepción alapuló közbeszerzési kiírást” - zárta közleményét Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid

? A BUBI VISSZAFEJLESZTÉSÉRŐL ? Szomorú vagyok a MOL Bubi közbringarendszer leépítési tervei és bizonytalan jövője miatt. A Bubi üzemeltetésére szóló szerződés idén november végén lejár és úgy...


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!