hirdetés
02_SWIFT_styling_front-quarter_street-1000x671.jpg

Suzuki Swift – ez már nem a mi autónk

A kilencvenes és az ezredforduló utáni évek a Swift uralmáról szóltak, mára a Vitara átvette a kisautó korábban betöltött népautó szerepét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 18.


hirdetés

A kilencvenes évek legelején robbant be a Suzuki Swift a hazai piacra, elsőként a második generációs modell volt elérhető Magyarországon, de ezek még külföldön készülő példányok voltak. A Magyar Suzuki Zrt. 1992-től kezdte gyártani Esztergomban a már harmadik generációs változatot, ez jelentette az igazán nagy áttörést a típusnak. Túlzás nélkül állíthatom, hazánkban nem létezett olyan család, amelyben ne lett volna legalább egy Swift. Nálunk nagypapám járt egy zöld színű, 5-ajtós, 1.3-as példánnyal, és soha nem felejtem el, hogy mekkora öröm volt számára az a kocsi a bordó Lada Samarája után. Pedig szervo még ebben sem volt, és érzésre sok anyag sem került kasztniba, de az első ablakok elektromos emelői megdobták a komfortérzetet, ráadásul a szívómotor is igencsak pörgősnek hatott, már amikor nagyapa éppen dinamikusabban autózott.

A válság évei előtt a 2005-ben bemutatott MK4-es típusjelzésű, fiatalos, modernizált, gömbölyű formájú Swift is "nagyot ment". Megdöbbentő mennyiségben fogyott akkor a kocsi, ugyanis a 0 forintos kezdőrészletű, 10 éves futamidejű hiteleknek köszönhetően sorban álltak a Suzuki márkakereskedésekben a vevők, s mindenki Swiftet szeretett volna vásárolni. Persze a fenntartási költségekbe sajnos sokan nem gondoltak bele, ráadásul a válság nehézségei sok családot sodortak kilátástalan helyzetbe. Így ezeknek az autóknak a jelentős része végezte behajtó cégek udvarán.

Ez az időszak pedig valahogyan rányomta a bélyegét a Swift sorsára, s a későbbi példányok iránt elkezdett csökkenni az érdeklődés, így a népautó státusz szépen lassan visszaszorult. A Suzuki mélyrepülése ilyen értelemben 2015-ig tartott, akkor jelent meg a negyedik generációs Vitara, amely újra az élre repítette a márkát: a japánok SUV-ja lett a legkeresettebb Magyarországon, s vált népautóvá hazánkban.

A szabadidő-autó árnyékában igencsak háttérbe került a Swift, amely 2017-ben lépett a hatodik generációjába. Ez a sorozat ugyan még mindig a 2004-ben megismert formavilágot hordozza magában, de félreértés ne essék: ez a kocsi már nem az a kocsi, amely akkor kapható volt, minőségben, anyaghasználatban, de akár motorikusan is más dimenziókban jár. Ennek köszönhetően persze az ára is más osztályt képvisel, így már jóval kevesebb talál gazdára közülük, a Suzuki értékesítéseinek mindössze elenyésző hányadát adja a kisautó. (2018-ban összesen 19.292 Suzuki talált gazdára, ebből 11.127 volt Vitara, s mindössze 1.302 Swift.)

Ahogy említettem, a forma tehát maradt a korábbi vonalon, persze azóta sokat frissült a megjelenés, erősödtek az autó ívei, sportosabb, ezáltal fiatalosabb lett az összhatás, amely annak is köszönhető, hogy szélesebb és alacsonyabb lett a modell. Az új „HEARTECT” platformnak köszönhetően 120 kilogrammal csökkent az összsúly. Egyedi megjelenésű első fényszórókat rajzoltak a Suzuki mérnökei a kocsinak, s a méretes légbeömlők is jó karaktert szabnak. A farrész egy csipetnyivel kevesebb dinamizmust kapott, de ügyes megoldás, hogy a kilincset az ajtóba, a C-oszlop elé rejtettek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!