hirdetés
trump.jpg

Sokszor megvezették Trumpot az izraeliek a volt amerikai külügyminiszter szerint

Rex Tillerson azt mondta, a velük folytatott tárgyalásokon mindig szükség van egy jó adag szkepticizmusra, Netanjahu pedig szerinte 'kissé machiavellisztikus'.
MTI, címkép: Wikipedia - szmo.hu
2019. szeptember 20.


hirdetés

Izraeli tisztségviselők, köztük Benjámin Netanjahu kormányfő tárgyalásaik alkalmával számos alkalommal "megvezették" Donald Trump amerikai elnököt - állította Rex Tillerson volt amerikai külügyminiszter a Harvard Egyetemen tartott előadásában.

Az egyetemi előadást a volt külügyminiszter még szerdán tartotta, de a Harvard Gazette című egyetemi lap közlése nyomán csak csütörtökön került az amerikai sajtónyilvánosságba.

Rex Tillerson elmondta: tapasztalatai szerint

az izraeli tisztségviselőkkel folytatott tárgyalásokon mindig szükség van "egy jó adag szkepticizmusra", és különösen igaz ez szerinte a Benjámin Netanjahu izraeli kormányfővel folytatott egyeztetéseken.

"Kissé machiavellisztikus" politikusnak minősítette Netanjahut.

A volt külügyminiszter szerint a zsidó állam kormányzata a saját ügye érdekében "nem habozik dezinformálni Washingtont".

Ezt többször is megtették az elnökkel, a "mi vagyunk a jó fiúk, a másik fél a rossz"-érvelés technikájával - fogalmazott Tillerson. Azt mondta, hogy a tárgyalások után ő és a munkatársai mindig részletesen ismertették az elnökkel a valós tényeket és fejleményeket, és - fogalmazott - Trump "ekkor megértette, hogy megvezették".

A kormányból 2018 márciusában távozott külügyminiszter - aki korábban az ExxonMobil olajipari óriáscég elnök-vezérigazgatója volt - hangsúlyozta: kifejezetten zavarja őt, ha egy "ilyen szoros és fontos szövetséges így viselkedik".

Tillerson kifejtette, hogy ő személy szerint az úgynevezett "kétállami megoldás", azaz az Izrael melletti palesztin állam létrehozásának híve volt a palesztin-izraeli konfliktus megoldása érdekében. Panaszosan említette, hogy elzárták előle a palesztin-izraeli "dossziét", ezeket az ügyeket Donald Trump a vejére, Jared Kushnerra bízta.

Az izraeli miniszterelnöki hivatal csütörtökön a Twitteren válaszolt az amerikai diplomácia korábbi irányítójának.

"Tillerson miniszter úr, a jó fiú tényleg Izrael"

- tette közzé a hivatal.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
daxing.jpg

Elkészült Kína új, hatalmas mega-repülőtere, amely már tényleg a jövőt idézi

A komplexum Peking déli részén nyitja meg kapuit és valószínűleg a világ legnagyobb és legforgalmasabb reptere lesz. Nem semmi látványt nyújt...
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Kína készen áll arra, hogy új mega-repülőteret nyisson Peking déli szegletében, a Kínai Népköztársaság 70. évfordulója előtt - írta meg a CNN.

A kínai állami média szerint a pekingi Daxing Nemzetközi Repülőtér (PKX) első kereskedelmi járatát szeptember 20-án indítja el.

A China Southern légitársaság azt tervezi, hogy egy Airbus A380-at, vagyis a világ legnagyobb utasszállító repülőgépét küldi majd a meghatározó, első útra.

A grandiózus reptér a kínai főváros légiközlekedésének egy új korszakába nyit majd belépést, aminek már nagy szüksége volt egy második globális átjáróra.

A jelenlegi pekingi fővárosi nemzetközi repülőtér (PEK) teljes kapacitással működik, így a légitársaságok számára szinte lehetetlenné vált az új járatok indítása a kívánt időpontokban.

2017-ban több mint 95 millió utazó haladt át a PEK három terminálján - így a világ második olyan repülőtere lett, amely átlépte az utasforgalom mérföldkövét az atlantai Hartsfield-Jackson után.

De Kína várhatóan 2022-re átveszi az Egyesült Államok pozícióját, mint a világ legnagyobb légi utazási piaca.

A 2016-ban elhunyt építész-zseni, Zaha Hadid és kínai partnerei által tervezett sok milliárd dolláros Daxing a jövő számára épül.

A vadonatúj repülőtér négy kifutópályával és 97 futballpálya méretű terminállal büszkélkedhet az első szakasz megnyitásakor, valamint ügyfélszolgálati robotok is emelik a fényét, amelyek az utazók számára repülőtéri információkat biztosítanak majd.

Ha megnyitja kapuit, a Daxingon több mint 100 millió utas, illetve 4 millió tonna szállítmány haladhat majd át évente, ezért nagy eséllyel pályázhat a világ legnagyobb és legforgalmasabb reptere címért.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
takahiro-taguchi-_SKIDRiIEtk-unsplash.jpg

Ez sokba fog kerülni: kötelező lesz az intelligens sebességszabályozó és az álmosságfigyelő az autókban

Az Európai Unióban az új modellekben már 2022 májusától be kell szerelni ezeket, 2024-től pedig az összes típusban kötelezőek lesznek.
Címlapkép: Unsplash - szmo.hu
2019. szeptember 20.



Az Európai Parlament idén áprilisban fogadta el az új rendelkezéseket.

Eszerint 2022-től minden új autóba be kell majd szerelni az intelligens sebességszabályzó rendszert, az indításgátló alkoholszonda előkészítését, a sofőr fáradékonyságát és figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszereket, a fejlett vészfékezési rendszert, a vészhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszert, a tolatóradart, és az esemény-adatrögzítőt (azaz a fekete dobozt).

2024-től borsos kiadásokra készülhetnek a használautó-tulajdonosok is, akkortól ugyanis minden autóba be kell szerelni ezeket a rendszereket.

A javaslatot előkészítő EU-bizottság 2018 áprilisában közzétett jelentése szerint ezek az újítások 2030-ig akár 7000 ember életét is megmenthetik, és közel 40 ezerrel csökkenhet az autóbalesetekből származó súlyos sérülések száma.

Elżbieta Bieńkowska EU-biztos szerint az új intézkedések hatását csak a biztonsági öv bevezetéséhez lehet mérni. Ugyanígy vélekedik Oliver Carsten, a leeds-i egyetem közlekedésbiztonsági szakértője is, aki szerint az új technológiáknak köszönhetően fele annyian halhatnak meg az utakon.

Minden bizonnyal szükség van rájuk, hiszen a közelmúlt baleseti statisztikái meglehetősen riasztóak:

2017-ben 25.300 ember vesztette életét közúti balesetekben az Európai Unióban, a súlyos sebesültek száma pedig elérte a 135 ezret.

De vajon mi fel vagyunk-e készülve arra, hogy vezetésünk minden mozzanatát figyelje az autónk, és próbáljon nekünk segíteni?

A technológia a balesetek fő okából indul ki: a vezetők - akár szándékosan, akár figyelmetlenségből – nem tartják be a szabályokat.

Az intelligens sebességszabályzó önmagában becslések szerint 20 százalékkal csökkentheti a közúti balesetből származó halálesetek számát. A rendszer térkép és közlekedési táblák alapján figyelmezteti majd a sofőrt, ha túllépi a sebességkorlátot, de nem korlátozza a sebességet, vagyis bármikor kikapcsolhatjuk.

A sávtartó rendszer kamerával követi az útburkolati jeleket, és ki tudja igazítani a kormányzást.

Az indításgátló alkoholszonda a vezető leheletét méri, és megakadályozza gépkocsi elindítását, ha véralkoholszintje túl magas. Európában a közúti halálesetek egynegyedét az alkohol okozza, és egy ilyen eszköz akár 95%-kal hatékonyabb lehet a rendszeres ittas vezetés megelőzésében, mint a különböző büntetések. Igaz, egyelőre csak az indításgátló alkoholszonda előkészítését teszik kötelezővé, vagyis nem magának a szondának a használatát.

Az álmosság- és figyelemmérő rendszer szemkövető technológiát alkalmaz majd, és ha a sofőr túl gyakran hunyja le a szemét, figyelmezteti, hogy álljon meg és pihenjen. Az elmúlt két évben minden ötödik európai vezetővel előfordult, hogy elaludt a volánnál, és ez az esetek 7%-ában szerencsétlenséghez vezetett.

Ugyanakkor a sebességszabályozóhoz hasonlóan egyik rendszernek sem célja, hogy teljes egészében ellenőrzésük alá vonják a járművet. A vezetők ki is kapcsolhatják, vagy adott esetben felülbírálhatják őket

– írja a New Scientist

Vezetőt segítő rendszerek bizonyos kocsikban már most is működnek. Például sok autóban használnak automata fékezőrendszert, amely lassít, ha az autó túl közel megy valamihez. Jessica Cicchino, az IIHS amerikai közlekedés-biztonsági kutatóintézet munkatársa a rendőri jelentéseket vizsgálva összehasonlította az ilyen eszközökkel ellátott kocsik baleseti rátáját azokéval, amelyekben nincsenek.

Megállapította, hogy az automata fékezőrendszerrel felszerelt autósok közül fele annyian rohannak bele az előttük álló vagy haladó autóba. Az útburkolati jelzőkre figyelmeztető rendszerrel felszerelt kocsiknál pedig 86%-kal csökkentették a halálos balesetek száma.

Persze mint minden új technológia esetében, ezúttal is akadnak bőven aggodalmak is.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
segito-kutya-ikea-1000x533.jpg

Nem engedtek be az IKEA éttermébe egy látássérült férfit a vakvezető kutyájával

Az áruház elismerte, hogy hibáztak, mert a házirendjükben is szerepel, hogy segítő kutyák lehetnek az étterem területén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.



Egy látássérült férfi múlt csütörtökön a vakvezető kutyájával ment volna be az egyik budapesti IKEA éttermébe, ám nem engedték be oda - számolt be róla az RTL Híradó.

Az Ikon nevű eb májusban került új gazdájához, Széll Sándorhoz. A férfi párjával, annak édesapjával, és persze a segítő kutyával a bútorboltban vásároltak, majd

az étteremben szerettek volna vacsorázni, ám az áruház egyik pénztárosa felszólította őket, hogy az állattal nem mehetnek be. Sándor hiába mutatta volna meg Ikon papírjait, nem engedték meg, hogy az étterem területén tartózkodjanak. Pedig a szabályok szerint ezt nem tilthatták volna meg nekik.

Ugyanis már 10 éve létezik az a rendelet, amely előírja, hogy segítő kutyával gyakorlatilag bárhová be lehet menni, ami nincs elzárva a közforgalom elől.

Az IKEA házirendjében is benne van, hogy be lehet vinni az áruházba a kutyákat és a macskákat is, a segítő ebek pedig az étterem területén is ott lehetnek.

Az IKEA elismerte, hogy hibáztak, elnézést is kértek a férfitól a kellemetlenségek miatt. Az áruház kommunikációs szakértőkje az RTL Híradónak azt mondta, ez az eset felhívta a figyelmüket arra, hogy megfelelően tájékoztassák a dolgozókat.

Az RTL Híradó riportja:


KÖVESS MINKET:




hirdetés
telenoros-cimkep.jpg

Új tulajdonosa lesz a Telenornak, a neve is megváltozhat

Beszállhat az állam. Változhat a cég arculata, márkaneve is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 20.



A HWSW értesülései szerint tulajdonosváltás lesz a Telenornál, és napokon belül be is jelenthetik. A portál szerint ez névváltással is jár majd.

A Telenor Magyarország jelenlegi kizárólagos tulaja a cseh PPF befektetői csoport.

Most a magyar állam 25 százalékos tulajdonrészt szerezhet a cégnél.

A cég tavaly júliusban került a Telenor norvég anyacégétől jelenlegi tulajdonosához.

A cseh PPF befektetői csoport az egynegyed tulajdonrészt nem közvetlenül az államnak, hanem az állami kézben lévő Antenna Hungáriának adná, illetve adta el

- írják a cikkben. Azt is hozzáteszik, hogy a tulajdonszerzés még az idei utolsó negyedévben megtörténhet.

Az új tulajdonos beszállását követően változhat a Telenor arculata, márkaneve is, erről azonban még nincsenek információk.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x