Rizsavi Tamás: Megéri két perccel hamarabb hazaérni, mint soha többet?
Rizsavi Tamás fotóit rengetegen követik, kedvelik. Az egyébként mozdonyvezetőként dolgozó fotós azonban most egy szokatlan bejegyzést írt ki Facebookján, amit változtatás nélkül közlünk.
Elnézést, hogy a tőlem megszokott vidám vagy fotós tartalmaktól eltérően kicsit komolyabb hangvételben írok Nektek!
Közúton közlekedők!
Nem írok inkább semmit olyat, mert nem rondítom be az oldalam csúnya szavakkal, de kérek mindenkit olvassa el ezt amit gondolok. Felhozhatom ezt a mostani esetet, ami párnapja történt, de igazából bármelyiket felhozhatnám.
Egy gyors elköszönés? Egy otthon felejtett dolog? Egy visszarohanás egy ki nem húzott kávéfőző miatt? Egy hirtelen, az emberre rájött wc-zés miatt? (direkt írtam). Sorolhatnám
Tényleg ennyire fontos rohanni? 2 percet rászánni az életből? (2 perc) !!!
Szóval megéri ennyire sietni? Megéri a SAJÁT és mások testi épségét kockáztatni? Megéri bemenni úgy egy vasúti átjáróba, hogy a fény és félsorompó tilos jelzést ad? Megéri kockáztatni?
Én mint mozdonyvezető, aki 5 éve szolgálok a MÁV kötelékében, több mint 5 kollégát vesztettem el hasonló értelmetlen baleset miatt! Nektek csak egy szám: 5 (öt). Ha ki sem emelem, csak tovább olvassátok a sorokat. 5 embert, akit hazavárt a családja, pedig csak a munkáját végezte. Aki reggel elment dolgozni, de már nem tért haza.
Lehet, a következő a Te barátod lesz? Lehet, a következő a Te családtagod lesz? Lehet, a következő TE leszel, mert nem méred fel a helyzetet és nem figyelsz? Lehet, a következő én leszek, akit a figyelmetlenségeddel veszélyeztetsz, aki csak végzi a munkáját?
Mindenki haza szeretne érni, és ez jusson eszedbe mindig, amikor egy átjáróhoz érkezel!
Mielőtt bárki is félreérti, ezt most nem a mozdonyvezetők védelmében írom le, hanem egyszerűen mindenki védelmében, aki jelen van, aki közlekedik, aki csak annyit gondol magában:
"Áhh, még úgyis átérek"
Mindenkit hazavárnak. Megéri 2 perccel hamarabb haza, vagy bárhova érni, mint soha többet? SOHA TÖBBET?
Leírom azt is, amit a média kreál, annak érdekében, hogy a kommentekkel és a szócsatákkal fenntartsák a posztjukat! Jöhet a jogos(?) kérdés, hogy mi van akkor, ha a fénysorompó fehéren villog, de mégis jön a vonat? Nos, mostanság felkapott és kedves téma az újságíróknak, akik az üres tartalmakat próbálják kitölteni ilyen cikkekkel, úgy, mintha tömegbalesetet előidéző körülmény történne.
De kezdjünk egy másik fontos témát ezzel kapcsolatban. Ami a hírportálokon mindig megjelenik: "VONAT JÖTT, PEDIG FEHÉR VOLT A FÉNYSORMPÓ? MAJDNEM TÖMEGKATASZTRÓFA LETT!!!! (és akkor alatta jönnek a fröcsögő kommentek, és alapvetően jó kattintáshajhász cikk, nem?)
Persze, mert nem tudod, hogy a vasúti utasítás mit ír elő, akkor ha a fénysorompó használhatatlan (alapvetően nem is kell tudnod, DE).
Mi az átjárót LEGFELJEBB 15 km/h val közelíthetjük és kötelesek vagyunk folyamatos hangjelzést adni ilyen esetben. Mi erről kapunk értesítést, még akkor is, ha Te azt látod, hogy fehéren villog.
Képeken jól néz ki, hogy a csapórudak az égnek állnak, fehéren villog, és a vonat mégis az átjáróban van, DE 15 MAXIMÁLIS sebesség vagy kevesebb esetén, mi úgy szabályozzuk, hogy ne legyen baj, és meg tudjunk állni.
(Újságban azt adunk el, amit akarunk.) Miért van az, hogy a balesetek mindig JÓL MŰKÖDŐ sorompó esetén történnek?
PEDIG: A KRESZ-ben leírtak szerint egyébként a vasúti fénysorompó fehér villogó fénye nem szabad jelzést, azaz szabad áthaladást jelent. Csupán annyit, hogy a berendezés működik és ezesetben is meg kell győződni arról, hogy egyik irányból sem közelít vasúti jármű.
Arról nem is beszélve, hogy mennyi szándékos (öngyilkosság) és nem szándékos baleset történik. Számtalan dologra figyel egy mozdonyvezető, úgy, ahogy egy kamionos vagy bármelyik szállítmányozással foglakozó kollégánk, DE! Nem várhatjátok el, hogy egy 2000 tonnás járművel kötött pályán megálljunk, pikk-pakk, a jelentkező akadály előtt. (Egy vonat fékútja akár 1 km is lehet /EZER MÉTER!/ Bármennyire is figyel egy Mozdonyvezető és már idejében elkezd "vészfékezni", a fizika törvényei alapján akkor sem fog tudni megállni a jelentkező akadály előtt. Sajnos....)
Egy szó mint száz, tartsuk tiszteletben azt az átjárót, a vonat nem kerékpár és nem autó, nem tud megállni pár 10 méter alatt, nem véletlenül van előjelezve sávos távolság jelzőkkel és mindenféle útburkolati jelekkel, illetve fény-és félsorompóval.
EGY MEGÁLLÁS ÉS KÖRBEPILLANTÁS (!) a saját és mások életét is megmentheti. (Közhely, de sajnos igaz, és nem tisztelik nagyon-nagyon sokan.)
Jusson el sok-sok emberhez, mert ez most nem egy fotó és nem egy megosztás (ahogy nálam szokott lenni), hanem annyi, hogy figyeljünk magunkra és egymásra, legyetek szívesek! :( Én is gázoltam már és senkinek nem kívánom azt az érzést, de akik ezt a hivatást választják tudják, hogy mit vállalnak, szóval ez nem sajnáltatás, csak akik nem akarnak meghalni, azok figyeljenek 2-vel jobban ÉS ne veszélyeztessék azokat akik nem szeretnének meghalni!
Szép estét mindenkinek!
Egy mozdonyvezető