hirdetés

Roncsokból születnek a környezetbarát élményjátékok

A kezes-lábas játszóház hazánk egyik legvagányabb upcycling projektje, roncsbringákból készítenek humánenergiás élményjátékokat, vagyis olyanokat, amiket az emberek hajtanak.
Bánhidi Dóra írása a PandArte blogon - szmo.hu
2020. május 23.

hirdetés

Mi is az a PandArte blog? Bánhidi Dóra több mint három éve a fejébe vette, hogy minden olyan dolgot megismertet a világgal, ami kreatív ötletből született. "Blogomon rengeteg hazai tervezőről, innovatív ötletről, helyről és designról írok, mert ezzel szeretném inspirálni az embereket arra, hogy megtalálják önmaguk 'ajándékát', vagyis azt, hogy ők miben a legkreatívabbak" - írja Dóra.

"Játszóházunk modellje pofon egyszerű, egyedileg fejlesztünk emberi energiával működő játékokat mindenféle lomból. Levetett, kiszuperált bicikliből indulunk ki, ehhez keresünk valami izgalmas dolgot roncstelepen, a neten, vagy egy zsibvásáron. Ha megvan a koncepció, már indul is a gyártás, gépműhelyben alakítjuk át az eszközöket" – meséli Biró Szabolcs, a kezes-lábas játszóház alapító tulajdonosa.

A receptjük nagyon egyszerű, ami egyben a sikerük titka is: végy pár találékony környezetvédőt, tégy melléjük egy kétkezi mérnököt és hagyd őket szárnyalni!

Játékos fizika tanulás, élményekkel

Itt van például az egyik népszerű berendezésünk. Egy leégett motorú lombfúvó inspirálta az ÖKO légvár megszületését, ez a kis helyen elférő kedvelt gyermekjátékunk már több ezer köbméternyi levegőt termelt. A szemléletformáló eszköz tapasztalati úton világít rá a hálózati elektromos áram adta kényelmes létünkre. A bicikli tekerésével mi magunk állítjuk elő a légnyomást az ugrálóvárhoz, a mechanikus áttételeket láberővel tudjuk leküzdeni.

Működésünk alapja az élménypedagógia, hatékony edukációnk kicsiket és nagyokat egyaránt megérint. Alapvető fizikai jelenségeket ültetünk át a gyakorlatba, így játékos formában ismerkednek meg a gyerekek és felnőttek az elektromosság, a mechanika, vagy az áramlástan alaptéziseivel.

hirdetés

Fejlesztettünk egy energiabiciklit is. Az eszközben két különböző fényforrást helyeztünk el fogyasztóként. Egy gyorsasági motorból kiszerelt generátort hajtunk a bringa segítségével, a megtermelt 12 V feszültséget klasszikus izzókra, vagy korszerű LED világításra kapcsolhatjuk. A combizmainkban csapódik le a különbség a két rendszer között, szinte ellenállás nélkül tekerhetünk a fényszalagnál, míg a hagyományos izzókhoz fel kell kötnünk a gatyánkat, hegymenet lesz.

Már 2005-ben is egyedülálló volt

Bár jogilag még csak négy éve létezünk, valójában már 15 évre nyúlik vissza a történetünk. 2005-ben készítettem először bicikli hajtású eszközt: keményfából esztergáltunk tekebábukat. Az együttműködés fontosságát játékos formába ültettük át csapatépítő tréningeken; volt, aki a bringát tekerte, más a szerszámot vezérelte, harmadik előtolásról gondoskodott. Ez a humánenergiás esztergagép világszinten is egyedülálló, az ötlet és a kivitelezés is saját. A kész profilt egy kontúrpálya biztosította, így garantáltan egyformák lettek a darabok.

A berendezés nagy sikert aratott a dolgozók körében, míg legyártottak kilenc tekebábut, jól elfáradtak. A közös gyártás összekötötte az embereket, mindenki hasznosnak érezte magát a folyamatban, és a lengőteke bábu készlet is jó helyre került: gyermekotthonba, szociális intézményekbe ajánlották fel a csapatok.

Később lett csak tudatos vállalkozás

2005-ben még nem volt tudatos ez a biciklivel hajtott dolog, egyszeri csodának tűnt, tán két évig használtuk. Aztán szép lassan jöttek az újabb ötletek, melyek megvalósítása viszont elhúzódott, építkeztünk, gyermekeink születtek, más volt a fontos. 2014-re érett meg a gondolat, hogy a sok kézzel-lábbal hajtott herkentyűvel kezdeni kéne valamit, de nem volt nevünk.

Kipattant a fejemből a kezes-lábas, másnapra készen volt a logónk, befoglaltam a domainnevet, elindult a brand felépítése. Teszteltünk egy évet, majd 2016-ban egyéni vállalkozóként megalakult a kezes-lábas játszóház.

Ma már több, mint 60 különféle bringa hajtású gépünk van, kitartó munkánk és szorgalmunk meghozta a gyümölcsét. Alig van olyan környezettudatos szemléletű rendezvény az országban, ahol nem vagyunk jelen. Az első gépünk amúgy a mai napig működik, kicsit átalakítottuk, már fakalapácsok nyeleit esztergálják családok.

A gyerekek és a felnőttek is imádják

Két üzletágunk két rendezvénytípust szolgál ki, a csapatépítő tréningekre felnőtteknek fejlesztünk játékokat, míg sport-, egészség-, és gyermeknapokra családi élményeket kínálunk. Esetenként van átfedés a két rendszer között, ezt az is mutatja, hogy valamennyi eszközünk önmagában is helytálló, generációs megkötés nélkül működik. Családi programokon két típusú aktivitást kínálunk, élményjátékokat és ’lábműves’ alkotást. A kreatív munka valódi win-win üzlet, nemes céllal égeted a kalóriádat, hiszen ha tekered a bringát, a megtermelt energiával másoknak élményt adsz.

14 különféle alkotó állomásunk az alapanyag szerinti tematikával válaszható; fa, fém, papír, agyag, fonal és viasz található a kínálatunkban. Igyekszünk nagy létszámot lekötni egy-egy lábműves standon, felnőttek és gyerekek a teljes gyártási folyamaton végigmennek a szakanimátoraink segítségével.

Környezetvédelem játékosan

Népszerűségünk egyik titka, hogy a környezetvédelemre játékos formában hívjuk fel a családok figyelmét. Kézzel, lábbal és szájjal működő eszközeink egytől egyig önálló ötletekből születtek, a bringás flottánk nemzetközi szinten is kuriózum, igazi hungarikum. Szimpla és dupla biciklis eszközeink, társas kerékpáros játékaink, valamint az energia bringáink nagyon kelendőek, sok esetben már fél évvel korábban le vannak kötve egy adott rendezvényre.

Kiss Tibi, a Quimby énekese is az ő verklijüket hajtja...

Mivel nincs állandó helyszínünk, ezért a nagyközönség a közösségi rendezvényeken találkozhat velük: városi- és falunapok, tematikus fesztiválok, szüreti mulatságok, majálisok, gyermek- és családi napok húzóneveivé váltunk. Közösségi oldalunkon hetekkel korábban megjelenítjük a nyilvános eseményeinket, így bárki láthatja, hogy melyik településen vagyunk jelen.

A cikk folytatódik a következő oldalon

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Címlapról ajánljuk
x

Dallos Bogi a legsikeresebb 30 év alatti magyar fiatal

Még csak 23 éves, de ő vezeti a Forbes idei listáját.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. május 22.

hirdetés

A Forbes minden évben elkészíti a "30 sikeres magyar 30 alatt" című listáját.

Ezen a legsikeresebb magyar fiatalokat mutatják be.

Idén a 23 éves Dallos Bogi került a lista első helyére.

"14 éves korában édesapja felvette, ahogy énekel, és feltöltötte Youtube-ra. Végzős gimnazista korában már a Sportaréna színpadán találta magát James Blunt előzenekaraként" - írja a Forbes.hu.

hirdetés

Dallos Bogi számait sokan ismerik, de igazán akkor robbant be a neve a köztudatba, amikor elvállalta az X-Faktorban a mentori feladatokat.

Az RTL Klub műsora, a Fókusz most riportot készített az énekesnővel.

A cikk folytatódik a következő oldalon

KÖVESS MINKET:

Lehetőség karrierváltásra: ingyenessé tették az online ingatlanos tanfolyamot

Május 31-ig díjmentesen elérhető az ingatlanostanfolyam.hu korábban 75 000 Ft-ért árult videós tanfolyama, ezzel is próbálnak segíteni a munkájukat elveszítő magyaroknak.
Fotók: VING - szmo.hu
2020. május 15.

hirdetés

Magyarországon március elején jelent meg az egész világot térdre kényszerítő koronavírus. A járvány miatt globálisan emberek milliói veszítették el állásukat, cégek álltak le, munkahelyek szűntek meg. Mégis vannak olyan vállalatok, ahol ebben a rendkívül nehéz időszakban is sikerült növelni a munkavállalói létszámot, ilyenek az ingatlanhálózatok.

A koronavírus-járvány kirobbanása óta 120 fővel növelte csapatát egy magyar tulajdonú, országos hálózatú ingatlaniroda. A Városi Ingatlaniroda (VING) jelenleg közel 300 fős létszámmal az itthoni ingatlanközvetítői hálózatok élmezőnyébe került.

A robbanásszerű emelkedés már önmagában meglepte az alapítókat, de kezelték a helyzetet és jelenleg is heti 15-20 fővel folytatódik a bővülés, ami minden eddigi várakozásukat felülmúlja.

„A legreálisabb becslések szerint a létszámunk elérheti a következő hetekben, hónapokban akár az 500 főt is, amellyel meghatározó szereplővé válhatunk az ingatlanpiacon. A létszámugrásnak a járványhelyzet volt a kiváltó oka, de az elmúlt nyolc évben már kifejezetten arra fejlesztettünk, hogy egyszerre home office rendszerben és irodahálózattal is el tudjuk látni az értékesítői feladatokat, ami most hatalmas előnyt jelent”

– magyarázta Barna József operatív cégvezető, aki érdekességként említette, hogy a Városi Ingatlanirodánál nem alkottak franchise hálózatot, hanem egyetlen központi cégként működnek, jól összehangolt online cégirányítási rendszerrel.

Barna József

Ingyenes ingatlanos tanfolyam otthonról

A cég ott segít, ahol tud, ezt bizonyítja az is, hogy a járványhelyzetre való tekintettel a korábban 75 000 Ft-ért árult online videó alapú képzésüket is ingyenessé tették.

„A körülmények miatt 2020. május 31-ig díjmentesen elérhetővé tettük a képzésünket. Így megadjuk a lehetőséget a tanulásra és az elhelyezkedésre mindazoknak, akik a koronavírus miatt munka nélkül maradtak. A mi csapatunkhoz is bárki csatlakozhat, és ehhez a megfelelő felkészítést is megadjuk, teljesen ingyen”

– tette hozzá Barna József.

A képzési anyagokat e-mailben küldik videotámogatással. Az új csatlakozók kapnak egy olyan profilt, amelyet a befutott ingatlanértékesítők használnak. Felállítottak emellett egy 100 pontból álló karrierprogramot, ami segít elindulni a pályán.

A tanfolyam itt érhető el: www.ingatlanostanfolyam.hu

Egy ápolónő lett a Nők Lapja legújabb címlaplánya

Nagy Zsuzsanna személyes történetén keresztül mutatja meg az egészségügyi dolgozók munkáját a járvány idején.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. május 20.

hirdetés

Egy ápolónő került a Nők Lapja legújabb számának címlapjára. A magazin Nagy Zsuzsannával készített hosszabb interjút, aki elmondta, milyen a koronavírus-járvány idején az egészségügyben dolgozni.

„Nem tudjuk, meddig tart, nincsenek rutinok, tíz beteg jól reagál valamire, kettő pedig nem. Küzdünk minden betegért, de közben az ismeretlennel harcolunk, mert még nincs arca az ellenségnek. Magunkra is nagyon kell vigyáznunk, hogy holnap megint dolgozhassunk”

– mondta az ápolónő a lapnak.

A Nők Lapja ezzel a rendhagyó címlappal szerette volna kifejezni elismerését az óriási erőfeszítésért, áldozatért és személyes kockázatvállalásért minden orvosnak, ápolónak, és azoknak, akik hősiesen helytállnak a jelenlegi helyzetben.

Egyébként volt már példa arra, hogy a magazin címlapján nem egy ismert ember szerepelt. Az 1950-es év első lapszámának címoldalán például egy munkáslánnyal találkozhattak az olvasók, de a parasztságot vagy éppen az értelmiséget megtestesítő, névtelen asszonyok, hölgyek, lányok is gyakran voltak címlaplányok - írja a Kreatív Online.

Nők Lapja

? Holnaptól kapható! ? Ahogy az egész ország, úgy a Nők Lapja szerkesztősége is hálás minden orvosnak, ápolónak, segítőnek, aki hősiesen helytáll a jelenlegi helyzetben. Rendhagyó címlappal (és...

hirdetés

Letaszították a trónról Serena Williamst, Oszaka Naomi a világ legjobban kereső női teniszezője

Az ausztrál nyílt bajnokság 2019-es japán győztese 37,4 millió dollárt keresett a díjakból, nyereményekből és a szponzori támogatásokból tavaly.
MTI, fotó: Wikipedia - szmo.hu
2020. május 23.

hirdetés

A japán Oszaka Naomi megelőzte az amerikai Serena Williamst, ezzel élre állt a világ legjobban fizetett női sportolóinak listáján, amelyet az amerikai Forbes üzleti magazin tett közzé.

Az ausztrál nyílt bajnokság 2019-es győztese 37,4 millió dollárt keresett a díjakból, nyereményekből és a szponzori támogatásokból tavaly. Ez 1,4 millió dollárral több, mint a listát az elmúlt négy évben vezető Williams bevétele.

Eddig az orosz teniszező, Marija Sarapova tartotta a női sportolók között az éves jövedelmi rekordot: 2015-ben 29,7 millió dollár volt a bevétele, ezt döntötte most meg a 22 éves Oszaka. A női sportolók kereseti listáját 1990 óta mindig teniszezők vezetik a Forbesnál.

Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!