hirdetés
100ebusz-wiki.jpg

Reagált Vitézy Dávid levelére a BKK igazgatósági elnöke

Draskovics Tibor elismeri, hogy hibáztak a 100E buszjárat ügyében, de árnyalja is a képet.
MTI/SZM - szmo.hu
2020. október 05.


hirdetés

Mint arról beszámoltunk, Vitézy Dávid a közösségi oldalon tette közzé a BKK igazgatósági elnökének, Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az áll: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából, miután a 100E járatot a járvány miatt leállították.

Az ügy előzménye, hogy bár a Deák térről a reptérre közlekedő autóbusz április óta nem közlekedik, jegyeket ezt követően is kapni lehetett rá (egészen a közelmúltig), anélkül, hogy az információt feltüntették volna.

Draskovics Tibor, a BKK igazgatóságának elnöke hétfőn nyílt levélben válaszolt a Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjének, amit a társaság Facebook-oldalán tettek közzé.

Ebben újfent elismeri, hogy hibáztak, amikor nem szüntették meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra, a hibáért felelős vezető emiatt már nem is dolgozik a társaságnál – fogalmaz Draskovics, hozzátéve: a vezérigazgató intézkedett, hogy hasonló hiba a jövőben ne forduljon elő, a jegyek árát pedig visszatérítik.

hirdetés

A válaszlevélben Draskovics ugyanakkor kiemeli, hogy a BKK számára előnytelenek a 2013-14-ben megkötött, a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződések.

"A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis - az Ön döntései nyomán - nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt" – írja.

Draskovics Tibor rámutatott, azonnali intézkedés, az "egy gombnyomás" helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül a BKK még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.

"A budapestiek már 2013-ban is nagyobb rugalmasságot vártak a BKK-tól, most meg még inkább. Ez a szerződési rendszer tehát súlyos kockázat Budapest számára: akadályozza, hogy kielégítsük a jogos igényeket. Dolgozunk azon, hogy ezt megváltoztassuk" – tette hozzá.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
varosliget-szechenyi-furdo-jatszoter-magyarzenehaza-ligetprojekt-mysecretbudapest-25.jpg

A lehető legszerencsétlenebb időpontban mentünk sétálni a Városligetbe

Nem most mutatja a legszebb arcát. Tettünk egy kört, hogy megmutassuk, mi a helyzet.
My Secret Budapest - szmo.hu
2020. október 10.


hirdetés

Időről időre megkérnek a a barátaim arra, hogy sétáljak velük Budapesten, mert ismerek pár titkos zugot és romantikus helyet a városban, és igyekszem bemutatni egy-egy budapesti érdekesség történetét.

Az alábbi videón például a Wünsch-hidat láthatjátok, amelyről korábban írtam.

Most szerette volna egy külföldi barátom, ha elkísérem a Városligetbe, mivel régen járt ott, talán 5 évvel ezelőtt, de emlékezett rá, milyen jól érezte magát.

Sikerült a legszerencsétlenebb időpontot választanunk, amikor felújítás, átalakítás vagy építkezés miatt egy csomó területet korláttal/palánkokkal zártak le.

Ráadásul éppen tisztítják a városligeti csónakázótó medrét, hogy felkészítsék a téli korcsolyaszezonra, így csak azt láthattuk, hogy a vizet már leengedték, a helyén maradt tócsában tobzódnak a sirályok. (Ha arra mentek, keressétek meg a Vajdahunyad várának közelében a Kolodko-miniszobrot.)

Azért körbejártunk, hogy lássuk, mi újság. A Széchenyi Gyógyfürdőnél kezdtük, és a Műcsarnoknál fejeztük be a sétát. A legnagyobb forgalom az egykori Olof Palme háznál, vagyis a Millennium Házánál volt, és a Nagyjátszótérnél, ott, ahol a látványos léghajós mászóka áll.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
vorosmarty-teri-karacsonyi-vasar-foto-nagy-szabolcs.jpg

Elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár

Azért, mert a koronavírus-járvány második hulláma várhatóan az adventi időszakban fog tetőzni.
MTI, fotó: Nagy Szabolcs - szmo.hu
2020. október 13.


hirdetés

A koronavírus-járvány miatt elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár, amely helyett a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kampányt indít a hazai kézművesek támogatására.

A koronavírus-járvány az egészségügyi szakemberek előzetes becslései és a kormányzati nyilatkozatok szerint az adventi időszakban, azaz várhatóan november végén és decemberben fog tetőzni. A BFTK vezetése ezért - a fővárosi operatív törzs iránymutatását is figyelembe véve - úgy döntött, hogy az idei Vörösmarty téri karácsonyi vásár a járványhelyzet miatt elmarad

- közölte az MTI-vel hétfőn a BFTK.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a járványügyi adatok emelkedésére a környező országok nagyvárosai is hasonló intézkedésekkel készülnek, szigorítva a hasonló jellegű rendezvények megtartását.

"A BFTK támogatja a hazai kézműveseket ebben a nehéz helyzetben, ezért a megsegítésükre kampányt tervez, amelynek keretében arra kérjük a lakosságot, hogy az idei ünnepekre is kézműves termékeket vásároljanak és ajándékozzanak"

hirdetés

- idézi a közlemény Faix Csabát, a társaság ügyvezetőjét.

Faix Csaba hozzátette, hogy a vásárra jelentkező kézművesek és iparművészek többsége rendelkezik webshoppal, ahol a vásárlók online ki tudják választani az ajándékaikat, ezzel is támogatva a magyar kézműves- és kreatív ipart.

A főváros turisztikai cége további csatlakozókat, cégeket vár a kezdeményezéshez, hiszen ennek a szolgáltatói szektornak a húsvéti és a karácsonyi időszak a fő bevételi forrása - áll a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
metro-bkk-scaled.jpg

Október 22-én átadják a 3-as metró felújított déli szakaszát

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.
MTI, Fotók: BKV Zrt./Horváth Bence - szmo.hu
2020. október 15.


hirdetés

A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszt október 22-én, 17 órától használhatják a közlekedők

- tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) csütörtökön közös közleményben az MTI-t.

A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is - írták.

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.

A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik; erről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást.

hirdetés

Felidézték, hogy a metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ennek nyomán "az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek" - közölték.

A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából ugyanakkor még fontosabb, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is - sorolták.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik - fűzték hozzá. A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok - olvasható a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
caf-villamos-bp-mti-mathe-zoltan.jpg

Vitézy Dávid: A CAF-villamosok a „politikai túszejtés” áldozatai

Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti - írja a BKK a közleményében.
MTI, fotó: MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2020. október 12.


hirdetés

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában emlékeztetett, 26 ilyen villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy

az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Hangsúlyozta, a klimatizált, alacsonypadlós járművekkel mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket; az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek és a fékkel - amelyet korábban kifogásoltak - sincs semmi baj. Ráadásul azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek - figyelmeztetett.

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a "legképtelenebb" érveket hozzák fel; a CAF-villamosok a "politikai túszejtés" áldozatai.

hirdetés

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten - fogalmazott a vezérigazgató.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

BKK: Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti

Négy új hosszú CAF villamos áll forgalomba 2020. október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy új szerelvénnyel hétfőn déltől kezdve az 1-es villamos vonalán utazhatunk. A fennmaradó huszonkét jármű várhatóan novembertől áprilisig folyamatosan követi a most átadott szerelvényeket: a szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után további egy hosszú villamos az 1-es vonalon, huszonegy rövid villamos pedig ideiglenesen a budai fonódó hálózaton, illetve a 3-as vonalon, véglegesen pedig az 50-es és 56/56A vonalakon bővíti az alacsonypadlós szolgáltatást. A négy új jármű ünnepélyes átadására Karácsony Gergely főpolgármester, Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes, Fendrik László BKK- és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató részvételével sajtótájékoztatón került sor, ahol elhangzott: a fővárosi járműállomány folyamatos és mielőbbi fejlesztése elengedhetetlen, azonban a közlekedési szolgáltatócégek csak a megrendelteknek megfelelő technikai paraméterekkel vehették át az új villamosokat - írja a BKK a közleményében.

„Négy új, gyönyörű, alacsonypadlós, korszerű CAF villamost adunk át a közösségi közlekedésnek. A Budapesten az elmúlt években elindult intenzív járműparkfejlesztés nagyon sokat javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. Azon dolgozunk, hogy újabb és újabb ilyen korszerű járműveket tudjunk forgalomba állítani Budapesten” –

jelentette be a budafoki villamoskocsiszínben tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely. A főpolgármester közölte azt is: a 2017-ben megrendelt új járművekből a fennmaradó huszonkettő szerelvény is forgalomba állhat hamarosan. Várhatóan novembertől, a hivatalos átvételhez szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után az 1-es villamos vonalán további egy hosszú CAF bővíti majd a korszerű, alacsonypadlós szolgáltatást, míg a huszonegy rövid szerelvény ideiglenesen a budai fonódó villamoshálózaton, illetve a 3-as villamos vonalán áll forgalomba fokozatosan. A rövid szerelvények várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzését követően – összhangban az új CAF-ok megvásárlásához kapcsolódó uniós támogatási szerződésben foglaltakkal – az 50-es, illetve az 56-os és az 56A villamosvonal szolgáltatási színvonalát emelik majd.

Karácsony Gergely arról is beszélt, hogy a fővárosi járműállomány fejlesztése elengedhetetlen. „Bár most villamosokat adunk át, azt is fontos tudni, hogy a CAF villamosok beszerzésére irányuló projekt része a budapesti trolihálózat fejlesztése is. Azon dolgozunk, hogy az előző városvezetés által megkötött szerződések érvényesítésével új trolibuszokkal is szolgálhassunk Budapestnek, hiszen 51 újabb villamos és 50 újabb troli beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa” – emlékeztetett. A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy Magyarország Kormánya ezen járművek beszerzéséhez is biztosítani fogja a forrást, hiszen a 2014-es szerződés ma már elérhetetlen áron biztosítja a megvásárlásukat, és ha Budapest nem él a lehetőséggel, a következő fél évtizedben nem lesz lehetőség új járművek beszerzésére.

Budapest körültekintően járt el

Az új villamosok átadásáról szóló sajtóeseményen szó esett arról is, miért nem állhattak mostanáig forgalomba az új szerelvények. Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ezzel kapcsolatban felidézte: a BKK – ahogy a társaság már többször is hangsúlyozta – csak akkor vehette át az új szerelvényeket a gyártótól, ha azok minden műszaki részletükben megfelelnek a szerződésben foglaltaknak. Ez ugyanis a feltétele annak, hogy az utazóközönség maximális biztonsággal utazhasson a járműveken, és eközben a szerelvények megvásárlását lehetővé tevő európai uniós források lehívása is a szabályoknak megfelelően történjen meg.

A BKK ez év októberéig több műszaki hiányosság miatt nem vehette át a villamosokat: a vezérigazgató példaként három jármű korróziómentességért felelős alvázvédelmének hiányosságait, a szerelvények környezeti fényviszonyok függvényében automatikusan bekapcsolódó világítását szabályozó alkonykapcsoló készülékének teljes hiányát, valamint a fékberendezésekkel kapcsolatos anomáliákat említette. „Azok a sajtóban, közösségi médiában megjelent állítások, miszerint tizenegy villamos áll Budapesten, amelyet a BKK és a BKV mondvacsinált okokból nem vesz át, minden igazságot nélkülöznek. Az alvázvédelem javítása nyáron, Budapesten történt meg, az alkonykapcsoló rendszer szoftveres megoldására a közlekedési hatóság 2020 augusztusában adta meg jóváhagyó végzését. A fékeket érintő kérdésekben pedig a Budapesti Műszaki Egyetem, mint független szakértő bevonására volt szükség, mert a fékrendszer működése nem volt összhangban a villamosra kiadott típusengedélyben foglaltakkal. A BME ITS vizsgálata egyértelműen igazolta a BKK és a BKV álláspontját, a CAF pedig csak e vizsgálat eredményének hatására adta meg a szükséges jognyilatkozatot 2020. október 1-jén. Ez volt az utolsó állomása annak az átvételi procedúrának, amelynek következő lépéseként a BKK október 6-án átvehette a villamosokat a gyártótól, majd a mai napon átadhatta a Budapesten közlekedőknek. Nem késlekedtünk tehát, egyszerűen nem volt lehetőségünk arra, hogy korábban felelősségteljesen átvegyük a szerelvényeket”.

Fendrik László beszélt arról is: a huszonhat CAF villamosból a ma átadott négy járművön kívül Budapesten van további hét – egy hosszú és hat rövid – szerelvény, amelyek kötelező futáspróbájukat már teljesítették, közlekedési hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek. A fennmaradó tizenöt jármű leszállítását a CAF jövő áprilisig vállalta, és a bár jelenlegi pandémiás helyzet miatt előfordulhat késés, a BKK és a BKV mindent megtesz azért, hogy 2021-ben ezeket a villamosokat is átadhassa Budapestnek.

Milyenek Budapest új villamosai?

A kérdésre a rövid válasz: ugyanolyanok, mint a negyvenhét, 2014 óta forgalomba állított, az utazóközönség által ismert és kedvelt villamosok. A rövidebb jármű 34 méteres és 200 fő szállítására alkalmas, míg a hosszabb 56 méteres és 345-en utazhatnak vele egyszerre. A járművek belső kialakítása maximálisan megfelel a modern kor valamennyi elvárásának: alacsonypadlós kialakításúak, azaz a babakocsival közlekedők és a mozgásukban bármilyen okból korlátozottak is minden fennakadás nélkül, akadálymentesen utazhatnak velük. Az utastérben nincsenek dobogón elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések. A biztonságról fedélzeti kamerák, a levegő kedvező hőmérsékletéről pedig légkondicionáló és szellőző berendezések gondoskodnak.

„A kötöttpályás közlekedésnek kiemelt szerepe van egy város klímavédelmében, amelyben Budapestnek és egész Magyarországnak rengeteg tennivalója van, hiszen ez korunk egyik legnagyobb válsága, kihívása” – erről Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes beszélt a sajtótájékoztatón. A villamosok kötöttpályás, villamos árammal működő járműként természetesen már alapvetően „zöldnek” tekinthetők, azonban az új CAF szerelvényekről kevesen tudják, hogy energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően arra is képesek, hogy a fékezés során termelt elektromos áramot visszatáplálják a villamoshálózat felsővezetékébe, így azt a többi szerelvény is fel tudja használni. Dorosz Dávid szerint „fontos, hogy a közösségi közlekedés vonzó, mindenki számára elérhető és kényelmes legyen, ezzel is tegyük élhetőbbé, zöldebbé, klímabarátabbá Budapestet”.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója beszédében a fővárosi villamosállomány fejlesztésének fontosságát hangsúlyozta, hiszen „Budapesten az alacsonypadlós, korszerű villamosok – azaz a CAF és a Combino szerelvények – körülbelül a járműpark 15 százalékát teszik ki, és férőhelykilométerrel számolva is csak 40 százalékos az arányuk”. Az új villamosok Bolla Tibor elmondása szerint jól illeszkednek a BKV hosszú távú stratégiájába, amelynek központi gondolata a környezet- és klímavédelem, a fenntartható energiagazdálkodás, valamint az ökológiai lábnyomunk csökkentése. „Üzemeltetőként pedig a BKV szakmai gárdája garancia arra, hogy a járművek üzemben tartása megfelelő kezekben van. Ebben maga a CAF villamosok bázisát adó Budafok kocsiszín modern, felújított, a jelen kor igényeinek megfelelő épülete is segíti szakembereinket, amely telephely 120 éves története során számos legendás járműtípusnak adott már otthont” – tette hozzá a vezérigazgató.

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Budapesti Közlekedési Központ"


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!