sztetoszkop_telefon
Percenként 350 forintért beszélhetsz orvossal sorbanállás helyett
Az orvosok Uberét magyarok fejlesztették ki, és működik. 20 ezres konzultáció és idegőrlő várakozás helyett olcsóbban hívhatod a dokikat.
Berei Dániel
2018. március 07.


Egy magyar startup, a MediCorp Hungary Zrt. fejlesztette ki azt a rendszert, ami jóval kényelmesebbé teheti a szakorvosokkal való konzultációt.

A MediCall neked a felesleges sorbanállást és a rendkívül veszélyes netes öndiagnosztizálást spórolja meg, de az orvosok is jól járnak.

A telefonos applikáció és a mögötte lévő rendszer már kész, sőt kb. 180 magyar orvos is bizalmat szavazott a MediCallnak.

Öndiagnosztizálás helyett konzultálj szakorvossal

Számtalanszor fordult már velem elő, hogy egy erősebb fejfájás vagy kisebb, de nem múló rosszullét közben a neten kerestem megoldást a problémáimra. A keresgélés általában mindig kudarccal végződött. A netes források totális megbízhatatlansága, a tünetek sokszínűsége miatt a frontérzékenységtől a daganatos megbetegedésekig minden jött már ki diagnózisként, így mindannyiszor inkább hagytam az egészet a fenébe.

Milyen jól jött volna, ha már ezekben az esetekben is ismerem a MediCallt.

A MediCall egy olyan egészségügyi applikáció, amivel egyszerűen igényelhetsz telefonos konzultációt orvosokkal, illetve kérhetsz tőlük házi vizitet. Ha regisztrálsz a rendszerbe, különböző szakterületű orvosokat fogsz látni, ezeknek az orvosoknak a profilját, bemutatkozó videóját, az addigi pácienseinek az értékelését, illetve azt, hogy éppen elérhető-e.

iphoneIMG_4669IMG_4671

Az orvosok szakmájuk szerint kategorizálva vannak (gyermekgyógyász, belgyógyász, stb.), így a problémád jellegétől függően tudsz közülük válogatni és felhívni őket. Az orvos a panaszok alapján egy szakellátó intézménybe küldi a pácienst, attól függően, hogy mi a várható probléma. Ez a funkció alapvetően megkímél a netes keresgéléstől és az öndiagnosztizálástól.

“Az öndiagnosztizálás az egyik legveszélyesebb dolog ma. A neten a legkisebb problémától a halálos betegségekig bármi lehet a ‘diagnózis’, ez pedig hatalmas stresszhez vezet”

- mondta Gáspár Péter, a MediCall társalapítója.

“Nagyon fontos, hogy telefonon keresztül nem lehet gyógyítani vagy diagnózist felállítani” - emelte ki. Az appon belül is mindig felhívják a figyelmet, hogy komolyabb probléma esetén a páciensek tárcsázzák a mentőt.

Telefonos konzultációnál lehet képet vagy videót is megosztani az orvossal, a MediCall ezzel is több, mint egy sima telefonos konzultáció. Az alapítók szerint ez azért is nagyon jó, mert sokan a másod- vagy harmadvélemény kikérésére használják az appot: tehát ha már van egy diagnózisod, zárójelentésed, de nem vagy 100%-ig biztos annak helyességében, kikérheted telefonon a MediCall orvosainak véleményét is.

A MediCall jóval olcsóbb, mint a magánklinikák. Míg utóbbinál 15-20 ezer forintot kell fizetni egy konzultációért, addig a MediCallon egy szakorvost 350 forintos percdíjért lehet hívni.

“Lehet, hogy van egy egyszerű kérdése vagy csak tanácsot akar kérni. A magánklinikán ezért fizethet 15 ezer forintot, vagy a MediCallon 1700 forintból 5 perc alatt megbeszélheti az orvossal és még szabadságot sem kell kivennie.”

Dr. Uber: az orvos házhoz jön

“A legtöbb esetben, amikor bebizonyosodik a valódi probléma, akkor az ember el tud menni egy szakrendelőbe vagy a háziorvosához. De adódik olyan helyzet, amikor ez nincs így. Például amikor egy anya két gyerekkel van otthon, az egyik beteg, a másik nem, ezért döntéskényszerbe kerül, hogy elvigye-e mindkettőt a rendelőbe. Ilyenkor jön jól a házi vizit. Volt már olyan is, aki Budapestről Egerbe kért házi vizitet a szüleihez” - mondta Gáspár Péter.

A házi vizit nem újdonság, több magánklinika kínál ilyen szolgáltatást. A különbség viszont az, hogy ezek a kórházak általában nagyon magas áron szolgáltatnak házi vizitet (ráadásul egy ilyen szolgáltatás sokszor éves tagsághoz kötött), ehhez képest a MediCallon keresztül hívott orvos tarifája 17 500 forint.

IMG_4668

A körítésben is komoly különbség van: a páciens kap egy ingyenes előkonzultációt, amiben az orvos eldöntheti, hogy szükséges-e a házi vizit. Ha az orvos elindul, onnantól a páciens egy térképen követheti az orvos útját a lakásáig (az orvosok által használt felületen pedig a megbeszélt vizit egy naptárba kerül be, ami kiszámolja az utazás hosszát és jelzi az orvosnak, mikor kell indulnia).

“Ez viccesen a dr. Uber. Ez egy kényelmi szolgáltatás is egyben, mert lehet, hogy valójában el tudnál menni orvoshoz, de nincs kedved kivárni a sort, de hajlandó vagy fizetni azért, hogy az orvos jöjjön házhoz.”

Az orvosnak is megéri

Az orvosok számára több szempontból is előnyös a MediCall. Egyrészt keresetkiegészítésnek használhatják: szabadidejükben elérhetőre állítják magukat és máris pénzt kereshetnek a tanácsaikkal. A másik előny, hogy a telefonos konzultáció csak az első lépés, ha a páciens kezelésre szorul, bevonzhatja őt a saját szakrendelésére, ott pedig már a kölcsönös ismeret és a bizalom már meglesz.

Ennek megfelelően már több száz orvos jelentkezett a tavaly júniusban elindult szolgáltatásba, a jelenlegi aktív orvosok száma 180.

Ők főleg Budapesten elérhetőek, de már a vidéki nagyvárosokban is vannak orvosok, akik vállalnak házi vizitet. Persze, ez nincs hatással a konzultációra, az az egész országban, bárhonnan igénybe vehető.

Régiós sikersztori válhat belőle

A MediCall nem a köz- és nem is a magánegészségügyi intézmények versenytársa. Gáspár Péter szerint utóbbi is egy kényelmi szolgáltatás, hiszen az emberek nem feltétlenül a jobb szolgáltatásért, hanem a gyorsabb sorrakerülés miatt mennek magánklinikákra és fizetnek a konzultációkért, kezelésekért. A MediCall ezeket a kényelmi szolgáltatásokat tudja még kényelmesebbé tenni azzal, hogy okostelefonos applikációt és megosztós-értékelős rendszert tesz mögé.

Jelenleg 6500-an használják a MediCall rendszerét, a startup szeretné, ha idén nyárig legalább 50 ezerig bővülne a felhasználók száma, ez már akkora bázist jelentene, amivel tovább fejlődhetne a cég, például külföldi piacra.

Különösen jó célpont lehet Románia és Lengyelország is. Ezekben az országokban hasonlóan működik az egészségügy, mint itthon. Románián ráadásul egy erős digitalizációs hullám vonul épp végig, erre felülve és a közegészségügy tragikus helyzetét kihasználva nagyot dobbanthat a MediCall, aminek a rendszere már most készen áll és könnyen adoptálható ezekbe az országokba.

“Nem beszélve arról, hogy - mivel a magyar orvosok szaktudása nagyon jó és sokan folyékonyan beszélnek több nyelvet is - akár olyan nagyobb piacokra is betörhetünk, mint a német. Az ottani páciensek majd dönthetnek, hogy 150 eurós konzultációra mennek vagy percenként pár euróért beszélnek magyar orvosokkal, németül”

- mondta Gáspár Péter és hozzátette, hogy bár szeretnének minél hamarabb jelentős cég lenni a régióban, a közelebbi cél a hazai terjeszkedés és a minél több felhasználó.


KÖVESS MINKET:




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
Töltsük meg együtt 1000 rászoruló gyerek iskolatáskáját!
x