hirdetés
sziget-tomeg-ed-sheeran.jpg

Pánik tört ki a Szigeten: akkora tömeg volt az Ed Sheeran koncerten, hogy többen elvesztették a fejüket

Néhányan a büféken, pultokon át menekültek a tömegből. Közvetlenül a koncert után a kijutás sem volt egyszerű.
Fotó: Illusztráció/MTI/Mohai Balázs - szmo.hu
2019. augusztus 08.


hirdetés

Mi is megírtuk, hogy elkezdődött a Sziget Fesztivál, és az első napra, amelyen Ed Sheeran volt a sztárfellépő, az összes jegy elkelt.

Többen is beszámoltak arról, hogy

hatalmas tömeg gyűlt össze Ed Sheeran koncertje alatt, voltak, akik pánikba estek.

"Ilyen halálfélelmem még sosem volt, mint ma este. Kb. fél óran keresztül próbáltunk kijutni a lökdösődő, agresszív és kontrollvesztett tömegből. Rengetegen pánikba estek, vérfagyasztó élmény volt. Mi is egy büfén átmászva menekültünk meg.

Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy ez az egész olyan volt, mintha egy katasztrófafilm szereplői lettünk volna.

Remélem mindenki szerencsésen túlélte a ma estét" - írta az egyik résztvevő az esemény Facebook-oldalán.

"Mi is menekültünk az első szám után."

"A koncert kezdete előtt 5 perccel hatalmas tömeg zúdult rájuk jobbról, és elkezdték összenyomni a már bent álló tömeget. Arra tört ki a pánik."

"Brutális volt, félelmetes, óriási szerencse, hogy nem történt nagyobb baj. (...) Síró emberek, halálsápadt barátok, akik a testükkel védve hozták ki a tömegből a kisebbeket."

"Pánikhangulat, halálfélelem. Nem kellett volna ennyi embert beengedni!"

Az Index azt írta, tényleg akkora volt a tömeg, hogy a pultosok kezdték behúzni és a büféken keresztül kiengedni a pánikba esett embereket. Az Indexnek küldött olvasói beszámolók szerint többen is elájultak a tömegben.

Sokan panaszkodtak a kijutás nehézségeire is. A koncert után rengetegen akartak egyszerre távozni. Hatalmas tömeg torlódott fel a K-híd előtt, ami ráadásul az erős szél és az óriási tömeg miatt erősen belengett. Volt, akinek egy-másfél órájába telt kijutni.

A Sziget reakciójáért lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
sebastian-vettel-szemet-hungaroring.jpg

Sebastian Vettel felszedette a szemetet a tévésekkel a Hungaroringen

Ráadásul ő is beszállt a munkába.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 07.



Sokan úgy tartják, hogy Sebastian Vettelnek hatalmas a szíve.

Erről mindenki bizonyságot szerezhetett, mivel a vasárnapi, magyarországi futam alkalmával

az autóversenyző egy leukémiából felépült magyar kisfiú kívánságát teljesítette.

Mint kiderült, a Ferrari sztárja a környezetére is figyel.

A versenyző a megmérettetés után interjúkat adott a televíziós csatornáknak. A német Bild című bulvárlap szerint a Vettel felfigyelt arra, hogy az interjú helyszínén sok üdítős flakon hever a földön, ezért két interjú között a szemetelésért felelős riporterekhez fordult, és arra kérte őket, szedjék fel.

"Vigyétek magatokkal a vizes palackokat, ne hagyjatok itt szemétdombot"

- mondta Vettel.

Elmondta, hogy előző nap is látta, hogy mindent szétszórtak és úgy hagyták.

A hírek szerint a versenyző is beszállt a szemétszedésbe.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
cocacola-uj.jpg

A Coca-Cola lecseréli a meleg párokat ábrázoló plakátjait

A szivárványos design marad, de csak üdítős üvegek lesznek a képeken. A cég szerint eredetileg is ez volt a terv.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 07.



A Coca-Cola újakra cseréli eddigi, Love is Love, (a szerelem az szerelem) című kampányának részeként kirakott plakátjait.

A hírről a 24.hu számolt be.

A cég szerda délelőtti közleményéből derült ki a csere. A szivárványos design marad, a meleg párokat ábrázoló képeket veszik le.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a kampány miatt kialakult vita és kritika miatt cserélik le a plakátokat, vagy eleve ennyi időre tervezték a plakátok kihelyezését.

FRISSÍTÉS: A 24.hu megkeresésére a Coca-Cola azt közölte, eredetileg is úgy tervezték, hogy a kampány a Sziget indulásával a második szakaszába lép. Mint mondják, szerdától a fesztiválon és a hirdetési felületeiken is a szivárványos címkével ellátott 0,5 literes palackos Coca-Cola és Coca-Cola zero áll a középpontban.

A Coca-Cola #loveislove hashtaggel ellátott plakátjai miatt felzúdulás volt - erről mi is írtunk.

A kampányban számos politikus és közszereplő is megszólalt a plakátokat támogatva vagy azok ellen fellépve. A fideszes Boldog István a plakátok leszedéséért foglalt állást, erre a Coca-Cola reagált írásban.

A Hit Gyülekezete közleményt adott ki a plakátokkal kapcsolatban, ők kérdéseket intéztek a vállalathoz.

A Pesti Srácok egyik újságírója pedig cikkben reagált a plakátkampányra, azt írva:

"Tolószékes embereket sem szeretnénk mozgólépcsőnyi meg buszmegállónyi hirdetéseken nézegetni (sőt, a francnak se hiányoznának a mozgólépcsőnyi és buszmegállónyi hirdetések), miközben nem gyűlöljük a mozgássérülteket, nem akarjuk bántani és kirekeszteni őket, sőt akadálymentesített feljárókat építünk nekik, ahol csak lehet."

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége a bejegyzés megjelenése után közleményben tiltakozott a mozgássérült emberek méltóságának megsértése ellen.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
fuggoleges-erdo-egyiptom-fenntarthato-varosiasodas-1000x579.jpg

„Függőleges erdőket”, vagyis növényekkel beborított lakóházakat építhetnek Egyiptomban

A rendkívül látványos és környezetbarát toronyépületeknek számos előnyük van, főleg a komoly légszennyezettséggel küzdő városoknak jelenthetnek nagy segítséget.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 07.



Fantasztikus tervekkel állt elő egy olasz építészmérnök: úgynevezett függőleges erdőket építene Egyiptomban, amelyekre eddig még nincs példa Afrikában - írja a CNN.

A függőleges erdők valójában magas, többemeletes lakóházakat jelentenek, amelyeket viszont teleültetnek növényekkel, így az épület felépítésével nem szűnne meg teljesen, csak cserélődne a zöldterület.

Stefano Boeri célja a fenntartható városiasodás ezekkel a növényekkel borított lakóházakkal, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a városokban minél több zöld környezet jöjjön létre.

Fotó: Stefano Boeri

Az építészmérnök először szülővárosában, Milánóban húzott fel egy sűrű lombokkal teli toronyépületet, amely n

nemcsak szenzációsan néz ki, de környezetvédelmi és egészségügyi szempontból is nagyon hasznos.

A fák és növények ugyanis

• árnyékot biztosítanak, ezzel megvédik a lakókat a káros napsugárzástól

• elősegítik a nedves levegőt, oxigént bocsátanak ki és elnyelik a széndioxidot, ezáltal

• tisztítják a levegőt és csökkentik a városokban uralkodó légszennyezettséget

• otthont adhatnak madaraknak és rovaroknak, így elősegítve a fajok szaporodását.

Ezen kívül a vertikális erdők azért is előnyösek, mert nem növelik a városi terjeszkedés mértékét. Ugyanis

egy-egy ilyen toronyépület képes annyi háznak otthont adni, amelyhez 50 ezer négyzetméternyi területet kellene kialakítani a természet rovására.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
husbolt.jpg

„Jöhet a húsadó”? – megemelnék a húsárakat az állatvédők Németországban

Vita kezdődött az ügyről, néhány párt támogatja, mások elutasítják.
MTI - szmo.hu
2019. augusztus 07.



A húsipari termékek árának emelését sürgetik Németországban állatvédők, a szövetségi parlament (Bundestag) több pártja nyitott az állatjólét növelését célzó javaslatra a német sajtó szerdai beszámolói szerint.

A klímaváltozás elleni küzdelem részeként tervezett szén-dioxid-kibocsátási adó mintájára egy "húsadó" bevezetése is szükséges - nyilatkozott Thomas Schröder, az állatvédelmi szervezetek országos szövetségének (Deutscher Tierschutzbund) elnöke. A többletbevételt állatjóléti fejlesztésekre, például istállók átépítésére lehetne fordítani. Az adó egy kilogramm húsra, egy liter tejre vagy egy doboz tojásra vetítve "csupán néhány cent" (10-20 forint) kiadást jelentene a fogyasztóknak - mondta Thomas Schröder.

A kormánypártok - a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) szövetsége, és a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) - és az ellenzéki Zöldek szakpolitikusai szerint érdemes megfontolni a javaslatot.

A társadalom által fenntarthatóként elfogadott haszonállattartás kiépítése eurómilliárdokba kerül, és ezeket a fejlesztéseket a gazdálkodók nem tudják saját zsebből kifizetni. Ezért az új adónemről szóló elképzelés "konstruktív" - húzta alá Albert Stegemann, a CDU/CSU Bundestag-frakciójának agrárpolitikai szóvivője.

Az SPD és a Zöldek szerint viszont az állatjólét biztosítására nem új adót kell bevezetni, hanem az általános forgalmi adó (áfa) szabályozásából kell kivezetni a hústermékek kedvezményes kulcsát. Megmagyarázhatatlan, hogy miért 7 százalék a hús áfája, amikor a zabtej után 19 százalékos áfát kell fizetni - húzta alá Friedrich Ostendorff, a Zöldek frakciójának vezető mezőgazdasági szakpolitikusa. Hozzátette, hogy a többletbevételt célzottan az állattartás körülményeinek javítására kell fordítani.

Lapozz az indoklásért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x