hirdetés
DB2016AU00664_medium-1000x667.jpg

Ötmillió vásárló nem tévedhet – az elnyűhetetlen Volkswagen óriási sikere

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Volkswagen Tiguan, nemrég átadták az ötmilliomodik példányt a szabadidő-autóból. Ezúttal a népszerű SUV járt nálunk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 14.


hirdetés

A Volkswagen Tiguan megjelenésekor még nem sokan vették komolyan az SUV-kategóriát, véleményem szerint abban az időben kevesen fogadtak volna arra, hogy a szabadidő-autók lesznek a meghatározó szereplői az értékesítéseknek a 2010-es évek második felében. 2007-ben kezdődött a modell pályafutása, s már akkor látható volt, hogy jól fogadták a vásárlók az emelt hasmagasságú autót, az első gyártási évben ugyanis 120 ezernél is több példányt adott el a Volkswagen. Ezt pedig a válság ellenére egy folyamatos, meredek növekedés követte, 2015-ben például már  500 ezernél több Tiguan talált gazdára világszerte. Most pedig, 12 évvel a típus megjelenését követően már elérte az 5 millió darabos kiszállítást. Ehhez persze kellett a 2016-ban bemutatott második generáció sikere, illetve a 2017-ben debütáló, 22 centiméterrel hosszabb, akár hét üléssel is rendelhető Tiguan Allspace is.

A két modellváltozat harmonikus formatervét osztatlan lelkesedéssel fogadták az ügyfelek világszerte, a 2018-ban átadott közel 800 ezer Tiguan és Tiguan Allspace modell egyértelmű bizonyíték a kompakt SUV népszerűségére.

A második generáció most hároméves, de a forma elnyűhetetlennek hat, - mondjuk ebben mindig is jók voltak Volkswagenéknél -, bár hozzáteszem, az R-Line csomag nagyon jót tesz a modellnek, egyébként alapesetben igencsak konvencionális a Tiguan a versenytársakkal összehasonlítva. Sok márkánál ugyanis bátrabban nyúlnak hozzá az új generációkhoz. De a nálunk járt R-Line változat igencsak vagány külsőt kölcsönöz a kocsinak, talán túlságosan is, mert rég kaptam ennyi szúrós tekintetet egy autó volánja mögött, bár ez legyen az ő problémájuk.

A Tiguan szabadidő-autós mivoltának köszönhetően egyébként is kiemelkedik az átlagautók sorából, magasan ülünk, és a kocsi igencsak méretesnek hat, karosszériájának arányai feltűnően sportosak, minden szemszögből karizmatikus az autó. Az elődhöz képest több mint 50 kilogrammal sikerült csökkenteni a tömegét, miközben a bel- és a csomagtér helykínálata hatalmas. Az új Tiguan csomagtartója (a hátsó ülésig pakolva) 615 liternyi, amennyiben a hátsó ülések támláit is lehajtjuk, úgy 1.655 literesre bővül, ez pedig 145 literrel több elődjénél.

Ha már annyit emlegettük az R-Line csomagot, akkor érdemes megemlíteni, hogy a közel 900 ezer forintos kiegészítő pakk a Highline modellekhez rendelhető, és e csomaghoz kívül 19 colos R-Line felni, R-Line tetőspoiler, R-Line hűtőrács, R-Line alumínium küszöbök, R-Line lökháritó és R-Line oldalküszöbök tartoznak, az utastérben R-Line felirat fogad minket az ülések háttámláján, továbbá R-Design multifunkciós kormány, tiptronic DSG-váltó, Edelstahl pedálok, egyedi üléshuzat és fekete tetőkárpit jár.

A belső Volkswagenesen tökéletes, alapvetően nagyon nehéz fogást találni a Tiguan utasterén. Minden a helyén van, jó az ergonómia, kellemesek az anyagok, szép a műszerfal és a navi grafikája, ez utóbbi pedig felárért cserébe Apple CarPlayt és Android Autót is tud.

A Tiguan jelenleg három benzin- (130Le, 150 Le, 230 Le) és két dízelmotorral (150 Le, 190 Le) vásárolható meg, a dízel variánsokhoz és a legerősebb benzineshez konfigurálhatunk 4Motion összkerékhajtást, amely az Active Controlnak köszönhetően egyénibben és egyszerűbben igazítható bármilyen útviszonyhoz. Motortól, valamint felszereltségtől függően DSG-váltót  is rendelhetünk.

A Tiguan valamivel 8 millió forint alatt indul, a legolcsóbb dízelért 9,5 millió forintot kell kifizetnünk, a legjobban felszerelt Highline modellek belépő ára 11,6 millió forint, ehhez lehet az R-Line csomagot hozzárendelni. Egyébként már az alapváltozat is jól felszerelt, széria az állítható magasságú vezető- és első utas ülés, a hátsó LED-lámpa, a hővédő üvegezés, a 3 küllős bőrkormány, az automatikusan elsötétedő belső tükör, de ami még fontosabb: a városi vészfékező és gyalogos-felismerő funkcióval ellátott Front Assist, a Lane Assist és a másodlagos ütközésvédelem is.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x