hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
DSC_0047
Oszkár: ha valaki ma Magyarországon meghallja ezt a nevet, már nem a filmes díj ugrik be először
Néhány olyan sofőrrel és utassal kezdődött az Oszkár Telekocsi története, akik spórolni szerettek volna az útiköltségen, ma pedig már túl vannak majdnem 3 millió utazáson.
Szegedi Éva, Fotók: Oszkár Telekocsi - szmo.hu
2017. december 11.


hirdetés

Hobbinak indult, és vállalkozás lett belőle. Néhány olyan sofőrrel és utassal kezdődött az Oszkár Telekocsi története, akik spórolni szerettek volna az útiköltségen, ma pedig már túl vannak majdnem 3 millió utazáson és 10 izgalmas éven.

A hobbiból mára prosperáló vállalkozás havonta több mint 100 ezer utazást bonyolít le a rendszerén keresztül, amelyben egy egész csapat dolgozik a napi feladatokon.

Prácser Attilával, az Oszkár Telekocsi egyik alapítójával beszélgettünk az eltelt egy évtized tanulságairól.

- Miért pont ebbe a vállalkozásba vágtak bele?

- Saját problémára kerestünk megoldást. Gyűrűs Mátéval, a társalapítóval hallgatótársak voltunk a Budapesti Műszaki Egyetemen. Mindketten Szombathely környékéről származunk, gyakran látogattuk a rokonokat, otthon maradt barátokat.

Utazáshoz az egyetlen szóba jöhető lehetőségünk a tömegközlekedés volt. Ennek a diákkedvezményét éppen 2007-ben változtatták meg: 66 százalékról 50 százalékra csökkent a mértéke. Megnövekedett az utazás költsége, ez pedig diákként érzékenyen érintett bennünket. Másrészt voltak olyan ismerőseink – idősebb hallgatók, már dolgozó státuszban lévők – akik hétvégenként autóval jártak haza. Annyira azonban nem voltunk jóban, hogy minden héten körbetelefonáljuk őket, hogy kihez csatlakozhatnánk.

Arra gondoltunk Mátéval, hogy ha már rendelkezésre áll a világháló, amely összeköt mindannyiunkat, akkor használjuk erre a célra is az internetet. Tehát az autós, aki egy adott irányba utazik, meghirdethesse, hogy mikor megy, hová, és mennyi szabad helyre tud fogadni utast a kocsijában, hogy a költségeket csökkentse.

Kapóra jött, hogy pont ekkor tanultunk mindketten az egyetemen alap szintű programozást és adatbázis-építést. Úgy gondoltuk, az ott szerzett tudást felhasználjuk valamilyen értelmes dolog létrehozására, ami saját magunknak is hasznos, és szélesebb körben, mások számára is.

DSC_0087

- Senki nem gondolta őrültségnek az ismeretségi körben, hogy elindították az Oszkárt?

- Akadtak szkeptikusok, de őrültségnek senki sem tartotta. A kritikusok számára az volt kérdés, hogy ez a rendszer vajon működőképessé válik-e vagy sem, és hogy mennyire lehet megbízni egymásban.

A bizalom a mai napig lényeges szempont az Oszkárnál. Nem titok, hogy éppen emiatt az elején sokkal lassabban is indult a terjedése.

Folyamatosan volt konkurenciánk, már a kezdetekben is, mert volt már az Oszkár előtt is telekocsi, mi azonban újdonságot szerettünk volna belevinni. Ezért alakítottuk ki az értékelési rendszert, illetve a helyfoglalás lehetőségét. Mindig volt versenytárs, mindig volt kitől tartanunk, ez bennünket arra motivált, hogy még jobbá és elterjedtebbé tegyük a rendszert.

- Kik voltak az első utasok tíz évvel ezelőtt?

- Az ismeretségi körünkből regisztráltak először, hozzájuk jutott el első körben a hír, hogy ez a lehetőség létezik, és az egyetemi körökben, kollégiumi levelezőlistán is terjedt. Az első 100 felhasználó nagyjából innen van.

Onnantól kezdve kiszabadult a szellem a palackból, az iWiWen, az akkori magyar közösségi oldalon is terjedni kezdett. De jellemzően szájhagyomány útján adták tovább egymásnak az emberek a hírt.

Mi magunk is sokat tettünk azért, hogy tudjanak rólunk. Mai fejjel azt mondanám, sajtóközleményeket írtunk, amikor naiv diákként megkerestük az online médiumokat. Elég sok megjelenés született, és népszerűvé is vált az Oszkár.

- Mi volt a legnehezebb az induláskor?

- Mivel nem támasztottunk nagy elvárásokat a rendszerrel szemben, így nagy nehézségekre nem tudok visszaemlékezni. Hobbi volt, ezért, ha összesen tízen regisztráltak volna az oldalra, akkor sem lettünk volna csalódottak.

De ha nehézséget kell említeni, akkor a bizalom felépítése mindenképpen az volt. Odáig működött is a dolog, hogy regisztráltak, ehhez nem is kellett különösebb erőfeszítéseket tennünk, viszont ahhoz, hogy ténylegesen meghirdessék az útjaikat, vagy valaki egy idegenhez csatlakozzon, ahhoz már erősen bízni kellett egymásban. Mi ezzel tisztában voltunk, és a rendszert úgy próbáltuk megtervezni, hogy ezt a bizalmat minél jobban felépítsük.

VIDEÓ: Aranyosi Peti sofőrként Oszkározik:

IMG_20170523_141240_f

- A jelenlegi zaklatási botrányok miatt nem veszíthetik-e el esetleg a bizalmukat a telekocsizás iránt a sofőrök vagy az utasok? Mégis idegen ember száll be egy idegen ember autójába…

- Elég régen működik kockázatmentesen a rendszer ahhoz, hogy ezek a zaklatási botrányok ne legyenek hatással a telekocsira. Egészen más lett volna persze a helyzet akkor, ha 10 évvel ezelőtt, az indulással esik egybe. Akkor valószínűleg gátolta volna az elterjedését.

Az elmúlt 10 év, és a közel 3 millió megvalósult utazás szolgáltat bizonyítékot arra, hogy itt nem nagyon van mitől félni.

Van erre egyébként statisztikai adatunk is, hogy ha van egy kocsiban utas, jellemzően nem csak egy, hanem minimum kettő jelentkezik. Tehát viszonylag ritkán fordul elő, hogy egy "idegennel" kettesben utazzon valaki. Az utazásokat értékelik is a rendszerben, erre az opcióra külön fel is hívjuk a figyelmet, elég intenzíven meg is követeljük azt, hogy értékelések szülessenek, így a negatív cselekmények nem maradnak rejtve. Súlyos incidens vagy erőszakos cselekmény, amelyből rendőrségi ügy lett volna, nem volt még. Csak egy-két kellemetlen eset jutott vissza hozzánk.

- Mi történik, ha goromba egy sofőr vagy inkorrekt módon jár el?

- Ha ilyen bejelentést kapunk, azonnal kivizsgáljuk az ügyet. Mivel a tapasztalataink azt mutatják, hogy az éremnek mindig két oldala van, felvesszük a kapcsolatot a bepanaszolt féllel és a semleges utastársakkal, és megpróbálunk objektíven hozzáállni.

Ha azonban valakire rendszeresen panasz érkezik, akkor az az értékelésén is látszik. Ezzel egyrészt a saját esélyeit rontja az illető, másrészt, ha ténylegesen és folytatólagosan előfordul ilyesmi, élünk a rendszerből való kizárás lehetőségével. A rendszerben nyilvántartjuk a panaszok számát.

IMG_20170523_184538

- Mennyien használják most az Önök rendszerét?

- Folyamatosan nőtt a létszám, viszonylag lassú volt a felfutás. Azt sem mondanám, hogy elterjedt az Oszkár használata, mert biztosan vannak, akik még nem hallottak róla. 2012-2013 körül kezdődött a rohamosabb növekedés, mára pedig elértük a félmilliós regisztrált felhasználót.

- Mit tart a legnagyobb sikernek az Oszkár 10 éve alatt?

- Például azt, hogy

sok embernek, ha meghallja ezt a nevet, már nem a filmes díj ugrik be először, hanem a magyarországi alapítású telekocsizási rendszer.

A telekocsizás mára olyan utazási móddá vált, ami nem a hippi szubkultúrához köthető, hanem más utazási formákkal egyenértékű. És Persze arra is büszke vagyok, hogy bővítettük az utazási palettát.

- A telekocsizásban is lehet fejlődni, újítani, vagy itt adottak a keretek?

- Egészen biztosan. Szeretnénk, ha a hazai utakon kevesebb autó közlekedne utas nélkül. Ebben nagy lehetőség van még.

Folyamatosan változik azok köre is, akik számára ez releváns utazási forma. Van, akinek családja lesz, a hátsó üléseket a gyerekek foglalják el, mint nálam is, és egyre kevésbé tud élni a telekocsizás előnyeivel. Ezért mindig újabb és újabb generációkat kell megszólítanunk, akik elkerülnek a szülővárosukból és tovább tanulnak vagy dolgozni kezdenek, nyáron fesztiválokra járnak.

Állandó munkát igényel, hogy az aktív felhasználói létszámot ne csak szinten tartsuk, hanem lehetőség szerint növeljük is.

A legnagyobb kihívás tehát az újabb és újabb autósok bevonzása a rendszerbe, erre mindig új eszközzel keressük a megoldást. Érdekes, hogy egyébként a jelenlegi alacsonyabb benzinárak nem kedveznek a telekocsizásnak. Amikor néhány éve történelmi magasságba emelkedett a benzin ára, jóval többen kerestek alternatív lehetőséget az autósok közül, jóval többen figyelik, hol lehetne spórolni. Most egy kicsit elkényelmesedtek az emberek, pedig most is olcsóbbá tehetnék az utazást.

Nyugat-Európa felé már elég jól kialakult az útvonalkínálat, a régióban is jelen vagyunk, de egyrészt szeretnénk tovább nyitni, másrészt szeretnénk egész Európára útvonalakat kínálni. nemzetközivé válni.


KÖVESS MINKET:




Megvan, ki lett Magyarország legnépszerűbb orvosa a betegek szerint
A Szent-Györgyi Albert Orvosi Díj közönségszavazására hétszáz orvost jelöltek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 19.


hirdetés

Közel hétszáz orvosra érkezett szavazat a Szent-Györgyi Albert Orvosi Díj közönségszavazásán. A több mint százezer szavazó régiónként választhatta meg a legnépszerűbb orvost.

A szakmai zsűri majd később dönt a díjakról, de a közönségdíjasok névsorát már közzétették.

Magyarország legnépszerűbb orvosai 2019-ben:

Dr. Tandel Beáta, sebész, Észak-Magyarország

Dr. Deák György, gyermekgyógyász, gyermekneurológus, Északnyugat-Magyarország

Dr. Felföldi Ferenc, gasztroenterológus, Délnyugat-Magyarország

Dr. Förhécz Zsolt, belgyógyász, kardiológus, Közép-Magyarország

Dr. Kemény András, háziorvos, Közép-Magyarország

Dr. Körmendy Szabolcs, tüdőgyógyász, Délkelet-Magyarország

Dr. Petlyánszki Gábor, háziorvos, Északkelet-Magyarország

A legtöbb szavazatot a balassagyarmati kórház sebésze, Dr. Tandel Beáta kapta, 3834 szavazatot gyűjtött.

A doktornő a Dr. Kenessey Albert Kórház sebész főorvosa, 22 éve van a pályán. Már korán elkezdte alkalmazni a laparoszkópos műtéti technikákat. Sikere miatt több pesti kórházba is hívták, de ő megtartotta vidéki állását. Azt tartják róla, hogy betegközpontú, páciensei között népszerű - írta az Index.

2017-ben a 80 éves évforduló alkalmából a Goodwill Pharma az Egészségért Alapítvány hagyományteremtő szándékkal létrehozta a Szent-Györgyi Albert Orvosi Díjat, amelyet minden évben munkájuk elismeréseként olyan orvosoknak szeretne adományozni, akiket a szakmai zsűri és a páciensek is érdemesnek tartanak arra - írta a díjról honlapjuk.

A díjakról és az eredményekről bővebben ITT olvashatsz.


KÖVESS MINKET:




A pécsi havihegyi mandulafa lett az Európai Év Fája
A csavarodott törzsű, több mint 100 éves fa 45 ezer szavazatot kapott.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 19.


hirdetés

A tavalyi év magyarországi fája versenyen győztes pécsi havihegyi mandulafa lett a 2019-es év európai fája - közölte a verseny szervezéséért felelős cseh Ökotárs Alapítvány nevű szervezet kedden.

A Brüsszelben kihirdetett eredmény szerint a legtöbb, 45.132 szavazatot pécsi fa kapta.

Az online szavazáson győztes pécsi mandulafa egy csavarodott törzsű, több mint 100 éves fa, ami a Havihegy csúcsán álló pécsi Havas Boldogasszony-templomnál fogadja az érkezőket.

Karmenu Vella környezetpolitikáért felelős uniós biztos az Európai Parlamentben megrendezett díjátadó ünnepségen hangsúlyozta, az idei nyertes, a pécsi havihegyi mandulafa az örök megújulás magyar szimbóluma.

Magyarország immáron negyedik alkalommal nyerte el valamely különleges történetű fájával a kilencedik alkalommal meghirdetett Európai Év Fája kitüntető címet.

"A fák arra emlékeztetnek mindannyiunkat, hogy milyen fontos része életünknek a természet"

- mondta.

Tizenöt európai ország 311 érvényes jelölésből kiválasztott 15 fája versengett egymással a 2019-es Európai Év Fája címért. Ez azt mutatja, hogy az európaiak nagyon gondot fordítanak természeti örökségük sokféleségének megőrzéséra és védelmére. Minden versenyben részt vevő fa az emberek és a növényvilág kapcsolatának jelképei, és egyúttal a természeti örökség, illetve a helyi közösségek összefogását mutatják - írta a cseh alapítvány közleményében.

Az idei verseny második helyezettje az oroszországi abramcevói tölgy lett 39 538 szavazattal, a harmadik pedig a portugáliai Monte Barbeiro évszázados magyal tölgye 32 630 szavazattal.

Bővebben a versenyről és az eredményekről ITT olvashatsz.


KÖVESS MINKET:





Óriási hazai siker: Palvin Barbi lett a Victoria's Secret első magyar angyala
'Büszke vagyok, hogy Magyarországot képviselhetem' - írta a modell Instagramján.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 14.


hirdetés

Palvin Barbi egyik régi vágya teljesült, mikor tavaly novemberben a Victoria's Secret kifutóján szerepelhetett, mai bejelentése pedig végképp megkoronázta a modell sikerét.

Mint kiderült, Barbi mostantól hivatalosan is a fehérneműmárka angyala lesz, így rendszeresen láthatjuk őt a VS kampányaiban.

"Nem tudom, hol is kezdhetném, de megpróbálom: soha nem gondoltam volna, hogy ez megtörténhet, és minden ábrándom felülmúlja, ami történt. Nagy örömmel jelentem be, hogy most már hivatalosan is a Victoria's Secret angyala lettem! Köszönöm a belém vetett hitet. Volt idő, amikor hagytam, hogy a saját gondolataim hátráltassanak engem, és nagyon nehéz volt elszakadni ettől, de a családom, a csapatom, Ed, és mindenki más támogatott engem a VS-nél, és felemeltek engem. Büszke vagyok, hogy Magyarországot képviselhetem"

- írta a modell, akiről már egy bemutatkozó videót is közzétett a márka.

OFFICIALLY A @victoriassecret ANGEL ! I don't know where to begin but I'll try : I never thought it would happen and it has exceeded all my expectations. I'm very excited to announce that I'm officially a @victoriassecret ANGEL ! Thank you for believing in me. There were times where I let my own thoughts hold me back and it was a hard climb away from those but my family , my team, Ed, and everyone at VS they were always there to support me and uplift me. I am proud to represent Hungary, and most importantly, all of you in this new chapter of my life! Thank you all so much again ♥️♥️♥️

815.6k Likes, 16.6k Comments - Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) on Instagram: "OFFICIALLY A @victoriassecret ANGEL ! I don't know where to begin but I'll try : I never thought..."


KÖVESS MINKET:





Fair Play-díjas a 14 éves magyar evezős, aki szólt a bíróknak, hogy nem ő lett a bajnok
Gosztonyi László Pétert tavaly júliusban hirdették ki győztesként a magyar bajnokságon, de jelezte, hogy szerinte meg kéne nézni a célfotót, mert versenytársa megelőzte. Neki lett igaza, így ő a második helyen végzett.
Címkép: illusztráció, Pixabay - szmo.hu
2019. március 18.


hirdetés

Az evezős Gosztonyi László Péter révén magyar sportolót is elismerésben részesít a Nemzetközi Fair Play Bizottság, írja az MTI.

A szervezet vasárnapi közleménye szerint a végrehajtó bizottság a hétvégén Budapesten tartotta idei első ülését. A Kamuti Jenő vezette testület számos fontos döntést hozott, többek között határoztak a nemzetközi fair play díjazottakról is. A hétvégi ülésen több mint 40 jelölést vitattak meg a tagok, majd hoztak döntést az elismerésekről.

A világ minden tájáról beérkezett javaslatok közül idén egy magyar sportoló elismeréséről is határoztak: az evezős Gosztonyi László Péter a Nemzetközi Olimpiai Bizottság korábbi elnökéről, Jacques Rogge-ról elnevezett ifjúsági kategória trófeáját veheti majd át fair play cselekedetéért.

A tavaly júliusi magyar bajnokság 1000 méteres távján az akkor 13 éves versenyzőt győztesnek hirdették ki a célba érkezés után. Ő maga ezt nem így érezte, ezért jelezte a bíróknak, hogy szerinte nézzék meg a célfotót. Neki lett igaza, a fotó alapján nem ő, hanem egy versenyzőtársa lett a táv győztese, ő pedig így második helyen végzett.

A díjazottak listáját, valamint az idei díjátadó helyszínét és időpontját később teszi közzé a testület.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x