hirdetés
kollazs_cim.jpg

„Most már fogalmam sincs, miért akartam eddig több lenni” – mit tanultam az önelfogadásról a karanténban?

Posztolj te is magadról! Úgy ahogy vagy, csak te és semmi más. Reggel, álmosan, gyűrötten, csipásan, pattanásosan, szomorúan vagy kétségbeesetten. Ez van, és ez ELÉG.
Kirschner Petra írása; képek forrása: „How To Enjoy Koronavírus” Fb-csoport - szmo.hu
2020. április 27.


hirdetés

„Itt az idő, hogy jobb emberré válj! Itt az idő arra, hogy mindennap jógázz, kenyeret süss a családodnak, megtanulj főzni, kiolvasd az összes könyved, illetve átrendezd a lakásod, kitakaríts minden sarkot! Most aztán annyira egészségtudatos lehetsz és annyira jó anya/apa/testvér/barát/partner lehetsz, mint még soha.”

Én ezt az üzenetet látom mindenhonnan özönleni nap mint nap. De miért is kéne „jobbnak” lennem?

A kijárási korlátozások első időszakaszában a szélsőséges mélységek és pánik után fordítottam az álláspontomon. Úgy éreztem, ha nem most, akkor soha. Most kell azzá válnom, aki mindig is akartam lenni. Most kell kiolvasnom a könyveket, amiket évek óta halogatok, most kell minél többet jógáznom, most kell minél többet alkotnom, most kell gyarapítanom a tudásomat. Ki kell hoznom a maximumot a helyzetből.

Tehát elkezdtem nagyon feszesen dolgozni magamon, lelkileg, testileg.

hirdetés

Minden egyes percemet hasznosan, kreatívan, termékenyen akartam kitölteni. Amikor csak tudtam, reggel meditáltam, sütöttem, új recepteket gyűjtöttem és próbáltam ki, munka után tanultam a közelgő egyetemi felvételikre, közben szakirodalmat olvastam kikapcsolódás gyanánt.

Olyan lemezeket hallgattam végig, amit eddig sosem, mindennap edzettem, jógáztam vagy futottam, listát vezettem azokról a teendőkről, amiket régóta halogatok, és pipálgattam őket sorban. Átrendeztem háromszor a lakásomat, kidobtam mindent, ami már nem kell, takarítottam folyamatosan, és ha még akadt egy szusszanásnyi időm, akkor előkapartam a régi ecseteimet, szénceruzáimat és rajzoltam, festettem, amennyit lehetett.

Egy idő után azt vettem észre magamon, hogy hajszolt vagyok. Hajszolom magamat valahová, valamibe, de minek is? Minden leállt, az egész világ feszülten figyel, mi fog történni a következő másodpercben, én pedig egy percre se tudtam megnyugvást találni, a teljes pánikból a teljes száguldásba csaptam át, egyik végletből a másikba.

Eleinte azt hittem, hogy ez tesz majd jobb emberré, ez az időszak lesz az én nagy lehetőségem. Nem önmagam, hanem egy elképzelt, ideális Petra akartam lenni, aki irtó faszán megcsinálja magát ezekben a nehéz időkben is, mindeközben erőt és inspirációt ad másoknak.

Mielőtt beütött a koronavírus-para, nap mint nap bejártam dolgozni a munkahelyemre, aztán edzeni a konditerembe, barátokkal találkozni, vásárolni, fodrászhoz, kozmetikushoz, könyvesboltba, stb.

Akkor annyi inger vett körül, hogy valójában „nem volt időm” elcsöndesedni, átgondolni a dolgokat, vagy esetleg megkérdezni magamtól:

„Szevasz Petra, rég beszéltünk, amúgy hogy vagy? Hogyan definiálod magad? Mik a vágyaid? Mik a félelmeid? Merre tartasz? Fontos minden az életedben, amit benne tartasz? Kik a valódi barátaid, kikkel van valódi kapcsolódásod?”

Most, amikor már nagyobb leckét nem is kaphatna az emberiség ennél, amikor konkrétan mindenki elmehet a francba, és azt halljuk mindenhonnan, hogy MARADJ OTTHON, akkor tanultam meg, hogy nem a külső körülmények által fogunk magunkba nézni, befelé figyelni.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
harom-honap-alatt-fitnesz-versenyzo.jpg

Ági három hónap alatt gyúrta ki magát, hogy fitneszmodellként versenyezhessen

Azért vágott bele ebbe az embert próbáló kalandba, mert új kihívásokat keresett, és mert meg akarta mutatni, mire képes az ember kellő akarattal és hozzáállással.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. szeptember 18.


hirdetés

Embert próbáló kalandba fogott egy magyar nő: nulla tapasztalattal, a semmiből kezdett bele a testépítésbe, három hónap múlva pedig már egy fitneszversenyen szerepelt.

Ági a Fókusznak mesélte el, hogyan formálta át teljesen a testét alig negyed év alatt. Mint mondta, azért vágott bele, mert olyan kihívást keresett, ami teljesítményben mérhető és van egy cél, amit el akar érni.

A reklámszakmában dolgozó nő életének sosem volt szerves része a sport, már csak ezért is figyelemre méltó, amit véghez vitt.

Először csak heti egy-két alkalommal járt személyi edzőhöz, aki később rábeszélte a fitneszmodellkedésre. Ezután speciális diétába kezdett, majd megtanult kecsesen pózolni.

A versenyre való felkészülés alatt hétből hét napon két és fél órán keresztül edzett, de a mai napig heti hat napot jár edzőterembe. Bár ez az időszak nagyon jó élmény és nagy kihívás volt számára, mégis úgy döntött, hogy egyszer elég volt.

hirdetés

Ági azt mondta, nem a kinézet volt számára a fontos ebben, hanem az, hogy megmutassa, mire képes az ember és a szervezet, mekkora változást lehet elérni a megfelelő hozzáállással és akarattal.

A Fókusz riportja:


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
rantott_csirke_unsplash.jpg

Íme a tökéletes rántott csirke receptje: a megszokott hozzávalókon kívül kell hozzá egy kis fizika is

Bárki elkészítheti otthon, csak pár apróságra kell nagyon odafigyelni.
A címkép illusztráció: Unsplash/Gabe Pierce - szmo.hu
2020. szeptember 19.


hirdetés

Ropogós panír, puha bőr és szaftos hús - nagyjából ez a jó rántott csirke titka. De vajon hogyan lehet egy mezei jó rántott csirke helyett tökéletes rántott csirkét készíteni? A Popular Science szerint a megszokott hozzávalókon kívül szükség lesz egy kis fizikára is, hogy minden idők rántott csirkéjét elkészítsük.

Ahány ország, annyi rántott csirke recept: a koreaiak például az édes és fűszeres kocshudzsang szószban kétszer is átsütött csirkére esküsznek, míg a hawaii szakácsok rizslisztbe vagy édesburgonya keményítőbe forgatják a combokat és szárnyakat. Izraelben ehhez képest egy jókora darab kicsontozott rántott csirkemell a kedvenc, amit vékonyra klopfolnak, majd a magyarokhoz hasonlóan lisztben, tojásban és zsemlemorzsában megforgatva sütnek ki.

A lap szerint a tökéletes rántott csirkéhez nyolc egyszerű lépésen át vezet az út. Ezek pedig sorrendben:

1. Fűszerezzük a lisztet!

Adjunk bátran sót és borsot a liszthez. Míg a legtöbb esetben a fűszereket legkorábban a zsemlemorzsához adják, ne habozzunk ízesíteni már a lisztet is. Fontos lépés lehet a liszt sózása ahhoz, hogy a végén kellően lédús és finom legyen a csirkehús.

hirdetés

2. Megfelelő olajat válasszunk!

Lehetőleg semleges ízű és magas füstölési pontú olajban süssük ki a rántott csirkét. Amint az olaj ugyanis eléri a füstölési pontot, elkezd bomlani, és ez hatással lehet a csirke ízére. Mivel a jó rántott csirkét nagyjából 160 fok körüli hőmérsékleten sütik, lehetőleg olyan olajat válasszunk, aminek a füstölési pontja 200 fok felett van. Így marad kellő játékterünk, ha véletlenül túlhevítenénk az olajat.

3. Csak szobahőmérsékletű húst süssünk!

Nagyjából 20-30 percig hagyjuk állni a húst szobahőmérsékleten, mielőtt nekilátunk a panírozásnak és a sütésnek. Ezzel megakadályozzuk, hogy a panír jóval előbb készre süljön, mint a hús, vagyis ezzel a trükkel sokkal egyenletesebben tudjuk majd sütni a csirkét.

4. Közvetlenül a sütés előtt panírozzunk!

Ha jóval a serpenyőbe kerülés előtt panírozzuk a csirkét, a liszt könnyen nyúlóssá, gumiszerűvé válhat. Igazítsunk mindent az olajhoz: ha már forrón rotyog, akkor mártsuk a húst előbb a tojás és a tej keverékébe, majd utána a lisztbe. Mielőtt a serpenyőbe kerülne, okvetlenül rázzuk le a felesleges lisztet a csirkéről, hogy ne gyűljön és égjen össze a massza az olajban.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
rozsda_ck.jpg

Kólával a rozsda ellen? Kiderül, hogy tényleg működik-e

Van néhány rozsdás eszköz a háznál, amit sajnálnál kidobni? A kóla elvileg tökéletes a célra. A Házmestermedve blog szerzői kipróbálják, letesztelik és a folyamat végén feltárják, hogy igaz-e ez a neten keringő állítás.
Forrás: Házmestermedve blog - szmo.hu
2020. szeptember 22.


hirdetés

Érdekelnek a lakóközösséggel kapcsolatos sztorik, hírek vagy egyszerűen csak a tanácsok? Akkor a Házmestermedve a TE embered! Lájkold, és nem maradsz le róla!

A legjobb háztartásban és a kedvenc eszközeinkkel is előfordulhat, hogy felüti a fejét a rozsda. Így jártam én is az ősrégi habverőmmel, becsületes nevén kézi mixerem keverőkarjával, miután voltam olyan meggondolatlan, hogy bedobtam tisztulni a mosogatógépbe. A program lejárta végén a kajamaradék valóban eltűnt, de vele együtt a szépen csillogó eszközöm is, és cserébe itt hagyott maga helyett egy rozsdás vacakot. Persze, így nem lehet használni a konyhában, ezért feltúrtam a netet, segítséget kértem tapasztalt háziasszonyoktól, és több helyről is visszajött az az információ, hogy márpedig a kóla milyen csodás megoldás a problémámra.

Gondoltam, hiszi a piszi, nekem a saját szememmel kell látnom ezt az első hallásra hajmeresztő ötletet. Így történt, hogy belevágtam ebbe a tesztbe. Nem kis izgalommal és lelkesedéssel álltam neki a folyamatnak, és igyekeztem munkára bírni a picit hisztis fényképezőgépemet is, hogy ti is követhessétek az eseményeket ebben az összefoglaló cikkben.

Fájt a szívem a botmixerem keverőjéért, ezért úgy voltam vele, hogy jobb lesz előbb egy kevésbé szívemhez nőtt itthoni eszközön kezdeni a kísérletezést, és majd csak később beledobni a kólába az én kis kedvencemet. Úgy határoztam, hogy itt nem lesz könnyített pálya, tessék rendesen megdolgozni az elismerésért kis pofám, és egy ezer éves "beleette már magát a rozsda" feladatot kapott a kóla.

Találtam is egy igazán rozsdás spaklit a szerszámos ládában, ami meg is felelt az első számú kísérleti alanynak. Hogy lássátok, tényleg csúnyán rozsdás volt, a teszt elején lefotóztam mindkét oldalát, illetve megmutatom az ominózus tesztkiváló keverőt is. (Utóbbira semmi pénzért nem fókuszált volna jobban a gép, de a lényeg így is látszik...)

Nem kívánt különösebb előkészületeket a folyamat, már ha azt nem vesszük bonyodalomnak, hogy fel kellett forgatnom a házat, hogy milyen edénybe úsztassam a spaklit, mert olyan kellett, amibe pont belefér, de nem kell hozzá 8 liter üdítő, hogy ellepje, illetve tudom is nélkülözni az edényt a kívánt ideig. A választásom végül egy letört fülű tejforraló edénykére esett.

hirdetés

Nyakon öntöttem hát a célszerszámot kólával. Attól tartva, hogy szó éri a ház elejét, vagy azért hiúsul meg a tesztem, mert nem a tuti löttyöt használtam, az eredeti Coca Colával dolgoztam.

Miután a habzás elült és megbizonyosodtam róla, hogy nem csap belém a villám, amiért "étellel játszom", magára hagytam a spaklit, hogy mint egy kellemes pezsgőfürdőben kiáztathassa fáradt csontjait, rozsdáit. Már-már irigylésre méltó sorsa van, nem?

24 óra elteltével gondoltam, ránézek, hogy mi újság a kóla mélyén. Amikor megragadtam a nyelet, fejben lejátszódott bennem a Tom és Jerry azon részlete, amikor valami bűzös szmötyiben kevergetnek valamit kanállal, hogy aztán, amikor kihúzzák belőle, döbbenjenek rá, hogy feloldódott benne a kanál fele.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
egyedul-pixa.jpg

Még a vírusnál is súlyosabbak lehetnek a karantén hatásai a szervezetre – állítja egy kutatás

Figyelmeztetés egy esetleges újabb bezárkózás fényében.
Illusztráció: Pixabay - szmo.hu
2020. szeptember 16.


hirdetés

A koronavírus terjedésére márciusban hozott nagy-britanniai korlátozások miatt a szokásosnál magasabb szintet ért el a stressz, nőtt a szorongásos betegek és depressziósok száma, és ez csak fokozódhat, ha újabb karantén-intézkedésekre kerülne sor az országban – figyelmeztetnek a szigetországi pszichológusok.

A pandémiának a mentális egészségre gyakorolt hatását vizsgáló Nottinghami Egyetem és a londoni King’s College végzett felmérést 3000 brit felnőtt részvételével a járvány első hónapjaiban.

A tanulmány megállapította, hogy már a karantén korai időszakában a felmértek 57%-ának voltak szorongásos tünetei, 64% pedig a depresszió jeleit mutatta. A kutatás alanyai elsősorban nők, fiatalok és a legmagasabb kockázati kategóriákba tartozók voltak.

Bár a rossz egészségi állapotban lévőknél elsősorban a vírustól való félelem dominált, a fiatalok és a nők főleg a munkahely elvesztéséért aggódtak, de féltek a magánytól is, a nők pedig különösen az erősödő családi erőszaktól.

A Kavita Vedhara egészség-pszichológus professzor vezette kutatás során hajmintákat vettek a résztvevőktől, hogy mérjék a stresszhormonnak tartott kortizol szintjét.

hirdetés

A korlátozások csökkenésével e tünetek is enyhültek, de félő, hogy ha egy komolyabb zárlatra kerül sor ősszel és télen a fertőzések növekedésével, az emberek mentális állapota is újra romlásnak indulhat – intenek a kutatók.

Egy, az írországi Maynooth egyetem még publikálásra váró tanulmányában brit háztartásokban élő 14 ezer ember mentális egészségét vizsgálták a karantén idején. Megállapították, hogy a nők és a fiatalok, valamint a felsőfokú végzettségűek érezték a legrosszabbul magukat e téren, de az is tény, hogy az ő állapotuk tért vissza a leggyorsabban a normális szintre.

Vedhara professzornő szerint a politikai döntéshozóknak segíteniük kell abban, hogy az emberek kevésbé féljenek a vírustól. Az országnak alacsony szinten kell tartania a fertőzéseket, szüksége van egy olyan hatékony rendszerre, amellyel nyomon tudják követni a fertőzöttek kontaktjait, és olyan tesztelési képességre, amellyel az emberek nyugodtan élhetik mindennapjaikat.

Egyúttal azt tanácsolta az embereknek, hogy amennyire lehet, tartsák egymással a kapcsolatot, hogy leküzdjék a magányt, és legyen idejük a szórakozásra is. „Minden nap csináljanak legalább egyvalamit, amitől jól érzik magukat, amin jó nagyot tudnak nevetni, forduljanak a barátaikhoz, családjukhoz, vagy kérjenek szakmai segítséget, ha úgy érzik, hogy a dolgok kezdenek elviselhetetlenné válni”

– idézte a professzornőt a  Guardian.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!