hirdetés
gaza-quassam.jpg

On The Spot: így kell ezt

Ott ragadtam az M1 előtt. A közszolgálati tévé szerdán kezdte vetíteni Cseke Eszter és S. Takács András díjnyertes spektrumos világjáró sorozatát, és amit csinálnak, arra tényleg csak azt lehet mondani: világszínvonalú. Egyszerre laza és alapos, izgalmas és egyszerű. De leginkább kíváncsi. Így kell ezt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2011. október 05.


hirdetés

Ott ragadtam az M1 előtt. A közszolgálati tévé szerdán kezdte vetíteni Cseke Eszter és S. Takács András díjnyertes spektrumos világjáró sorozatát, és amit csinálnak, arra tényleg csak azt lehet mondani: világszínvonalú. Egyszerre laza és alapos, izgalmas és egyszerű. De leginkább kíváncsi. Így kell ezt.

Amikor a két riporter a Gázai övezetben az egyik fegyveres mozgalom szóvivőjével találkozik, az interjúalany katonai egyenruhában, álarcban nyilatkozik. Aztán katonai bemutató jön. A fegyveresek a földön kúsznak a kamera előtt. Csakhogy ebből a műsorból az is kiderül, kizárólag a kamera miatt. Az ellenállók fehér pólóban, farmerben jönnek, megkávéznak, elbeszélgetnek a riporterekkel, aztán átöltöznek, és máris rögzíthető, milyen félelmetes is egy igazi palesztin kiképzőtábor.

Persze vannak tényleg félelmetes pillanatok is, a csempészalagútban András elmeséli, mennyire félt, amikor egy csörlőn eresztették lefelé őket, aminek a köteleit kézben tartotta odafönt egy pár ember. És ezt is elhiszem.

Az On The Spot őszinte műsor. Csak két fiatal, tehetséges, kalandvágyó újságíró kell hozzá, akiket hajt a kíváncsiság. Két kis handycam, ami akár turisták kamerája is lehetne. És aztán lesz, ami lesz.

hirdetés

A műsor másik nagy ereje a spontenaitás. Az adást nézve elhiszem, hogy nincs minden előre lebeszélve, kitalálva. Sokszor a véletlen találkozások viszik előre a cselekményt. Így kerülnek egy gázai lagziba, ahol Esztert egyetlen nőként táncoltatják meg az amúgy külön ünneplő férfiak, vagy így kerülnek helyiek otthonába, közel a hétköznapi emberekhez, és az ő személyes történeteikhez.

Bár a műsor promói úgy működnek, mint minden műsorpromó, és az első blikkre is izgalmasnak hangzó szenzációs részleteket mutatják meg, az On The Spot erőssége a többi pillanat. Amikor kiderül, hogy a legnagyobb őrület közepén is lehet élni. "Mert mi más csinálhatnánk?" -mondja valamelyik szereplő. "Nincs választásunk."

És ez csak az első, két és fél éve leforgott rész. Eszter és András azóta már jártak Egyiptomban, Japánban, Indiában, Afganisztánban, Iránban, Burmában, és még ki tudja, hány helyen. Megvette már anyagukat a BBC és a CNN, és a titokban Burmában forgatott riportjukért megkapták az Európa Tanács és a European Youth Press sajtódíját, amit épp hétfőn vettek át.

"Egyrészt nagyon örülünk, másrészt leginkább azoknak az illegális újságíróknak kellene megkapniuk, akikről a burmai anyag szólt. Ugyanúgy kézikamerás riporterek, mint mi, csak ők 17 év börtönt kapnak érte, ha lebuknak, díjazni meg aztán végképp nem lehet őket..." -írták erről a Facebook-on.

Ezentúl szerdánként kilenctől az M1-en megnézhetitek az On The Spot összes eddigi részét, a Spektrumon pedig természetesen a legújabb epizódokkal folytatódik a sorozat. Kedden például a francia idegenlégiónál készült részt vetítették, ami legközelebb október 8-án este 10-kor ismételnek meg.

Le a kalappal a két fiatal újságíró munkája előtt.

Ha neked is tetszik az On The Spot, nyomj egy lájkot!


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
netpincer-wolt-cim.jpg

Az ételkiszállítók lehetnek a járvány nagy nyertesei: a NetPincérhez és a Wolthoz is százával csatlakoznak új éttermek

Megkérdeztük a hazai piac két legnagyobb szereplőjét, mennyivel nőtt a forgalmuk, keresnek-e új munkaerőt és milyen biztonsági előírásokat vezettek be.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. április 02.


hirdetés

A koronavírus-járvány kapcsán a megbetegedések mellett a gazdasági nehézségekről lehet a legtöbbet hallani. Elképesztően sok ember vesztette el a megélhetését, teljes ágazatok nullázódtak le egy szempillantás alatt,

A házhoz szállítás azonban szárnyal a home office munkarend és a kijárási korlátozás bevezetése óta.

Arra voltunk kíváncsiak, mennyiben változtatta ez meg a két legismertebb, ételkiszállítással foglalkozó cég mindennapjait, és mit várnak tőle hosszabb távon.

A NetPincért két akkori egyetemista alapította a Közgáz kollégiumában 1999-ben. A cég gyorsan piacvezetővé vált, már a mostani járványhelyzet előtt is országszerte 2000 étterem volt a partnerük. Négy éve felvásárolta a világ egyik legnagyobb online ételrendelő hálózata, a német Delivery Hero, az ő segítségükkel indították el 2018 májusában a NetPincér GO nevű szolgáltatást és az ehhez tartozó mobilapplikációt.

A finnországi központú Wolt épp a fenti időpontban, 2018 májusában jelent meg a magyar piacon, azóta folyamatosan növekednek. Kezdetben csak Budapesten, kisebb szállítási területtel kezdték el a szolgáltatást egy szűkített étterem kínálattal, majd az elmúlt két év során igyekeztek folyamatosan bővülni mindkét szempontból. Ma már négy városban, Budapesten kívül Pécsen, Győrben és Debrecenben is jelen vannak, közel 1000 étterem ételeit szállítják ki.

Ugyanazokat a kérdéseket tettük fel mindkettőjüknek.

hirdetés

Mekkora a forgalomnövekedés, hány új étterem kereste meg őket a veszélyhelyzet kihirdetése óta?

A Woltnál ugrásszerű növekedést tapasztalnak a rendelések számában, lényegében napról napra.

Az elmúlt két hétben körülbelül 600 étterem jelentkezett náluk, ami tízszerese a normál időszakokban megszokottnak. Ennek több mint a felével már le is szerződtek.

Juhász Alexandra marketingigazgató elmondása szerint ezek az új helyek is nagyon vonzóak a megrendelők számára, sokan kipróbálják őket. Szállítási területet is bővítettek már azóta, amit a továbbiakban is terveznek, hogy minél többeket tudjanak kiszolgálni.

A NetPincérnél a rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nem tudják pontosan megmondani, az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány – tudtuk meg Blaumann Debóra marketingigazgatótól.

Új jelentkezők viszont náluk is akadnak bőven: az elmúlt 2 hétben közel 900 étterem kereste fel őket csatlakozási szándékával.

Jelentős részük továbbra is budapesti vagy Budapest környéki, azonban a vidéki nagyvárosok élénkülése is egyre intenzívebb. Amennyiben minden, a csatlakozáshoz szükséges adatot benyújtanak, és a feltételeknek is megfelelnek, akár 3 napon belül bekerülhetnek a rendszerbe.

A most csatlakozók között olyan éttermek és étteremláncok is vannak, mint a Bellozzo, a Félix Kitchen&Bar, a The Box Donut, A Semmi Extra, A Zoska reggeliző, Franziska reggelizője, a Black Cab Burger, a Buja Disznók, a Neked csak Dezső!, a Séf utcája, a Crunchy, a padthai, a Burger King országszerte 41 éttermével, a debreceni Karantén grill, valamint a szintén debreceni Bonita Bistro, akik a 2019-es Nápolyi Pizza Világbajnokságon a legjobb magyar csapatként végeztek.

Milyen biztonsági előírásokat vezettek be?

A Woltnál az érintkezésmentes kiszállítás jelenleg alapbeállítás, tehát minden megrendelés teljesítése így történik. A felhasználóknak lehetőségük van ennek kikapcsolására, de ezt csak nagyon indokolt esetben javasolják nekik.

A legjobban akkor működik a folyamat, ha a rendeléskor megadják a futárnak írt megjegyzésben, hogyan tud bejutni az épületbe, illetve hova helyezze el a csomagot. A gyakorlatban vannak kihívások, előfordult például, hogy a kilincsre kérte a megrendelő akasztani az ételt, ez azonban leesett, mikor belülről az ajtót kinyitották. Napról napra minden futár és megrendelő tapasztaltabb lesz, így egyre kevesebb a fennakadás.

A NetPincér GO-nál külön lehet kiválasztani ezt az opciót egy checkbox segítségével, a NetPincér rendeléseknél pedig a megjegyzés rovatban lehet feltüntetni, ha érintkezésmentes szállítást szeretnénk kérni. Az eddigi visszajelzések alapján a folyamat mindenki számára gördülékeny, nem okoz problémát.

Mivel a NetPincér GO esetén érhető el a checkbox, erre vonatkozóan van pontos statisztikája a cégnek: itt már a rendelések 50%-ánál kérik, két hete ez az arány még csak 20% volt.

A futárok tudatosan figyelnek arra, egy adott rendelést pontosan hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a vevővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.

Részletes útmutatást kaptak a higiéniai előírásokkal kapcsolatban is, illetve igény esetén kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra. Rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, valamint minden olyan, kiszállítás során használt eszközt, amivel esetleg más is érintkezhet.

A NetPincér az éttermi partnereinek is többször küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta. Bár az EFSA (European Food Safety Authority) szerint a fertőzés nem terjed étellel vagy itallal, az éttermek továbbra is fokozottan figyelnek a HACCP és élelmiszerbiztonsági előírásokra.

Minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak. Továbbá rendszeresen le kell tisztítaniuk a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.


hirdetés


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.


hirdetés


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.


hirdetés


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!