hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.


hirdetés

Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
15871658_1215075235251602_764855286743444541_n.jpg

A cégvezetők kedvenc autója, amely a saját gyártóján belül is óriási vitákat okozott

Ugyan ráncfelvarrás előtt áll a 2015-ben bemutatott, harmadik generációs Škoda Superb, nem ellenkeztünk, amikor a lehetőségünk nyílt arra, hogy egy hetet töltsünk együtt a kifutó modellel. Abból is egy különleges példánnyal, egy Dragonskin metál színű, SportLine változattal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 21.



Lehetne most azzal kezdeni, hogy honnan indult a Škoda évtizedekkel ezelőtt, de azt gondolom, az elmúlt közel 20 év bőségesen adott annyi pozitív tapasztalatot, hogy a régi berögződések már mindenkiből kikoptak. Persze még akadnak „Škoda tagadók”, de bocsánat az erős megfogalmazásért: ők egyszerűen nem értenek hozzá.

A mögöttünk álló esztendők fejlődése látványos eredményt hozott, amit pontosan visszaadnak az értékesítési számok: amíg 1997-ben, az első Octavia megjelenésekor 336 ezer Škoda talált gazdára az egész világon egy év alatt, addig 2018-ban összesen 1.253.700 autót értékesített a márka. A népszerűség nem ok nélküli, a márka kiváló minőséget, remek megoldásokat nyújt, a "csoporttársaknál"  kedvezőbb áron.

A 2000-es évek Superbje meghatározó volt a márka életében, ugyanis adottságainak köszönhetően egy olyan szegmensbe léphettek a csehek, ahol az új érában még nem jártak. A siker nem maradt el, óriási helykínálatának és remek minőségének köszönhetően rövid időn belül nagyon népszerűvé vált a kocsi, ami hazánk útjain is észlelhető volt. Az első modell 2001-ben jelent meg, amely a Passat alapjaira épült, s már ez a modell is parázs vitát indított el házon belül, ugyanis  a Superb egyszerűen túl sok vásárlót csábított el a wolfsburgiaktól.

A 2008-as második modell már az Octavia megnyújtott padlólemezére épült, ebből a sorozatból a limuzin változat mellett kombi is rendelhető volt. Négy évvel ezelőtt, 2015-ben érkezett hazánkba a harmadik generáció, amely minden idők tán legnagyobb feladatát adta fel a konkurenseknek. A házon belüli versenyt nem illik firtatni, de egyértelmű, hogy a Volkswagen-csoporton belül és azon kívül is komoly alternatívát hozott a piacon a csehek zászlóshajója. Az alapvető tulajdonságok nem változtak: tetszetős külső mellé óriási beltér párosult, az anyaghasználatnak és az ésszerű megoldásoknak köszönhetően komfortosan érezhetjük magunkat a kocsi fedélzetén. A vezetői pozíció kiváló, mögöttünk akár egy 210-220 centiméteres ember is kényelmesen utazik. Hátul hárman is elférnek  még hosszú úton is, ráadásul több kofferral is érkezhetnek társaink, ugyanis az utastér mellett a csomagtartó is kategórián felüli helyet bocsát rendelkezésünkre: a limuziné 625 literes, amely 1760 literre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével.

A Superb összesen öt felszereltségi szinten kapható, nálunk egy SportLine modell járt, amely külsőre is eltér az alapmodellektől, például 15 milliméterrel alacsonyabban ül a kocsi a sport futóműveknek köszönhetően, és választható hozzá a Dragonskin névre hallgató (a Volkswagennél kurkumasárgának hívott) fényezés, amely igencsak különleges megjelenést biztosít az autónak. A SportLine modell esetében fekete színre fújtak a tükrök, a hűtőrács, a hátsó spoiler, az ablakkeret és a ködlámpák, valamint a B-oszlop mögött sötétítettek az ablakok.

Ebben a felszereltségben 3 motorral rendelhető a Superb: egy 200 lóerős, 2.0 literes TSI, és egy 150 vagy 190 lóerős, 2.0 literes dízel áll rendelkezésre. A tesztautónkban ez utóbbi dolgozott, összkerékhajtással, és 7-fokozatú DSG váltóval. A gázolajjal hajtott modell 400 Nm-es nyomatéka kellő dinamikával mozgatta a 1,5 tonnás testet, amely 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a Superbet. Nyugodt vezetés mellett meglepően jó értékeket produkált a kocsi: 7 liter alatti fogyasztással is beérte vegyes használat során, városban persze 10 liter fölött evett. A teljesítményt és az egyéb menetdinamikai tulajdonságokat gombnyomással szabályozhatjuk, a vezetői profilválasztóval Eco, Normal, Sport és az egyéni beállítást választhatunk.

A Škoda Superb prémium minőséget hoz, és számtalan ügyes, okos megoldással biztosítja a mindennapi kellemes használatot. Mindezt pedig megfizethető áron teszi: a belépő modell 9,4 millió forint körül indul, a SportLine felszereltség valamivel 11 millió fölött érhető el. A tesztautónk újkori ára a nagy dízellel, DSG-vel, összkerékhajtással és tele extrázva 16 millió körül mozgott, amellyel a Škoda már a magasabb kategóriájú modellek alapárát súrolja. Ami a nagy különbség, és a Škoda oldalára billentheti a mérleget, hogy a cseh márka ezért az árért szinte a csúcsfelszereltségét kínálja, és az alapfunkciók is tökéletesek: a kocsi kiválóan pakolható, óriási helykínálattal bír, így rendkívül jó utazómodell, ezért összességében jó választás lehet céges és magánhasználatra is.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1968 cm3

Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3500-4000

Nyomaték: 400 Nm/1900-3300

Széndioxid kibocsátás: 131 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s

Végsebesség: 230 km/h

Tesztfogyasztás:  7,2 l/100 km

A modell alapára: 9.359.010 Ft

A SportLine felszereltség alapára: 11.072.240 Ft


KÖVESS MINKET:



hirdetés
IMG_1429-1000x750.jpg

Brutálisan erős Mercedes a C43 AMG, pedig ez még csak a belépő szint

A Mercedes utcai sportautóinak előszobája a C43 AMG, de élményben már ez is nagyot ad. A 390 lóerős kupét teszteltük ezúttal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 05.



RS (Audi), M (BMW), AMG (Mercedes) – aki egy picit is jártas az autók világában, tudja, hogy ezek német izomautók típusjelzései és a prémium márkák kínálatának csúcsát jelentik. Ezúttal a Mercedes csúcsteljesítményű modelljeinek kapuja nyílt meg előttünk, s az ezen a szinten belépő modellnek számító C43 AMG járt nálunk.

Közel egy éve újult meg a C-osztályú Coupé, s ezzel egyidőben változott természetesen a C43 AMG is, amely külsőre sem titkolja el sportautós vonásait, az alapváltozathoz képest egyértelmű a különbség: vadabb az orr, nagyobbak a légbeömlők és a féktárcsák, hátul 2x2 csöves a kipufogóvég – amelyről közelebb lépve kiderül, hogy igazából csak díszként funkcionál –, s a kocsit több helyen is olyan feliratok díszítik (pl. C43, AMG, Biturbo), amelyek egyértelműen utalnak e változat sportosságára. De más a futómű, a kipufogórendszer és alapból adaptív LED például a fényszóró is. A városlakók pedig lépten nyomon szavakkal, fejbillentésekkel vagy egy-egy irigykedő tekintettel jelzik, tetszik számukra a gép. Van is miért, az összhatás egy AMG-től elvárható módon sportos, bár ahogy említettük, ez egy belépő modell a gyári tuning világába, szóval van feljebb még sportosabb, még jobban átszabott.

Az utastérben az alapváltozat magas minőségű anyaghasználata köszön vissza, de számos olyan jellegzetesség is fellelhető, amely az AMG felszereltséggel jár. Ilyen például a küszöbön, a kormányon és az autószőnyegen olvasható AMG felirat, a piros cérnával varrott kormány, bőr üléshuzat és könyöktámasz, a piros biztonsági öv vagy a vezetőülés alatt elhelyezett tűzoltókészülék. Alapvetően sok a bőr, az alumínium és a karbon felület,  igényes a kialakítás, de szép grafikájú a három állású digitális műszerfal és a navigáció grafikája is. A navi a középső könyöktámasz előtti touchpad-szerű kezelővel állítható, de az alatta található tekerőgombbal is kezelhető. Hiányosság, hogy a kijelző nem érintőképernyős, de az is hagyott némi rossz szájízt bennünk - persze csak rövid ideig -, hogy a közel 28 milliót érő tesztautóhoz nem rendeltek kulcs nélküli ajtónyitást, s a csomagtartó is csak a kulcsról vagy az utastérből volt nyitható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
pic-safety.jpg

Viszik, mint a cukrot az esztergomi SX4 S-Crosst

Nem vész el a Vitara árnyékában az SX4 S-Cross, kiváló alternatíva ugyanis a Suzuki crossovere azoknak, akik a Vitaránál picivel nagyobb kocsit keresnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 10.



Igazán jól indult az év a Suzuki számára, ugyanis a statisztikák alapján elég biztató híreket kaptak a márka hazai vezetői: 2018-ban a Suzuki értékesítette hazánkban a legtöbb autót. Tavaly összesen 136.601 gépkocsi talált gazdára hazánkban, ebből 19.292 eladott gépkocsival 14 százalékos szeletet hasítottak ki az újautós tortából. De nem ez volt az egyetlen ok az örömre, ugyanis a személyautók és az SUV modellek mezőnyében is a Suzuki végzett az élen, a Vitara ugyanis messze megelőzött mindenkit mindkét kategóriában. Összesen 11.127-en vettek a japánok Magyarországon gyártott szabadidő-autójából, amely majdnem duplája a második helyezett Škoda Octavia eredményének, amelyből 6.157 modellt értékesítettek.

Most az SX4 S-Crosst tehettük próbára, amelynek szintén nincs szégyenkezni valója a márka éllovasa mellett, ugyanis az ár-érték arány szempontjából leginkább elérhető SUV modellt, a Dacia Dustert megelőzve harmadik helyen végzett 2018-ban az eladási listán. Az SX4 S-Cross 2013-ban jelent meg a piacon az SX4 utódaként, de őszintén megvallva az első generációs modell nem sikerült igazán jóra, amit a piac hamar visszaigazolt: csak kevesen vették a frissen bevezetett példányt. Éppen ezért viszonylag hamar jött a második sorozat, leginkább a külsőre fért rá némi módosítás, az első modell ugyanis igencsak kókatag, bárgyú tekintetű volt. Ezzel szemben a facelift férfiasan erőteljes vonásokat kapott, így az értékesítési számok is megugrottak.

A Vitarához hasonlóan Esztergomban készülő SX4 S-Crosshoz egyébként csak kicsit nyúltak a mérnökök, átszabták a légbeömlőket, magasabbra került a ködlámpa, és új LED-lámpákat is kapott opciós tételként. A szabadidő-autós vonásait le sem tagadhatná a modell, a kocsin alul műanyag betétek futnak, elől-hátul pedig fém ráfutás gátló védi az autót attól, hogy odaverjük valahová. Terepezni ettől persze nem jött meg a kedvünk, a kocsi nem is arra való, ez inkább könnyebb földúton, vagy városban, egy-egy magasabb padkánál lehet hasznos.

Az utastérben a Suzukinál megszokott konzervatív belső fogad, amely alapvetően a funkcionalitása miatt szerethető. Az elmúlt években sokat javult egyébként a belső formavilág is, de az európai gyártók továbbra is előrébb járnak ebben. A Vitarához képest 10 centiméterrel nagyobb a tengelytávolság és 12,5 centivel hosszabb a karosszéria, ráadásul a hátsó lábtér is nagyobb, így összességében tágasabb teret ígér az utasok számára, amelyre nem is lehetett panaszunk. A 430 literes csomagtartó jól pakolható, amely szintén túlnövi az SUV modellt, egészen pontosan 55 literrel. Ezek az adottságok lehetnek egyébként döntőek akkor, amikor a vásárlók e két modell között vacillálnak.

Az SX4 S-Cross motorkínálatából kivezették a dízel variánst, így jelenleg egy 1.0 és egy 1.4 literes, új fejlesztésű benzin motorral kapható, s mindkét esetben rendelhetünk összkerék-hajtást is, valamint motorvariánstól függően választhatunk 5- vagy 6-fokozatú kézi, illetve 6-fokozatú automata váltót. Nálunk az erősebbik változat, a 140 lóerős, 220 Nm nyomatékú erőforrás járt, amely egyáltalán nem okozott csalódást, úgy, mint a 6-fokozatú kéziváltó sem, amely a szokásos japán precizitással volt kapcsolható. A turbómotor maximális nyomatéka egyébként 1500-4000-es fordulatszám tartományban elérhető, így nem is voltunk rászorulva arra, hogy gyakran nyúljunk menetközben a váltóhoz. A kocsi fogyasztása 8 liter körül mozgott, amely nem meglepő egy 1,2 tonnás járműtől.

A belépő modell kedvezményes áron 4.140.000 forintról indul, ezért az 1.0 literes, benzinest hozhatjuk el. A nálunk járt motorért 4,8 millió forintot kell legalább fizetnünk GL+ felszereltséggel, az összkerekes változat felára 600 ezer forint, a GLX változat közel 700 ezer forinttal kerül többe alaphangon, de ebben már persze megtalálható számos vezetéstechnikai segédrendszer is. Ezek közül az ütközésre figyelmeztető funkció volt egyedül zavaró, sokszor olyan helyzetben is visított, amikor teljes kontroll alatt, bőven féktávon lassítottunk, csak nem abban a tempóban, ahogy ő elképzelte. Ez a sípolás viszont ijesztőbb volt, mint a forgalmi helyzet. Ettől eltekintve azonban nagyon pozitív változáson ment keresztül a kis szabadidő-autó, amely láthatóan piacképes tud lenni, az amúgy nagyon sűrű mezőnyben.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_9259-1000x750.jpg

Új, 140 és 160 lóerős motorokkal jött ki a Nissan Qashqai

A Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance és a Daimler közös munkájának gyümölcse az 1.33-as benzines motor, amely már teljesíti a legújabb környezetvédelmi normákat.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 13.



A szigorodó károsanyag kibocsátási normák és az új, WLTP elnevezésű mérési szabvány rendesen feladta a leckét az össze autógyártónak, hiszen szinte minden márkának módosítania kellett a motorkínálatán. Volt olyan gyártó, amely a meglévő kínálatot alakította át, volt olyan, amely új erőforrásokkal lépett a piacra. Ez utóbbiak sorát erősítette a Nissan is, amely a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance összefogásban, a Daimlerrel együttműködve fejlesztette ki legújabb erőforrását, amely már teljesíti ezeket az elvárásokat. Ez a motor került az új Nissan Qashqaiba is, amely Európa egyik legnépszerűbb crossovere. A Qashqai 13 évvel ezelőtt, 2006-ban jelent meg a piacon, most a második generációját tapossa, amely 2017-ben kapott ráncfelvarrást. A külső így a motorikus változással párhuzamosan nem változott, mérete változatlan maradt és megtartotta azt a sportosan húzott, erős élekkel rajzolt SUV-s vonalvezetését, amelyet két éve ismerhettünk meg.

A Qashqai adottságai alapján a közepes szabadidő-autók mezőnyébe tartozik (4394 mm hosszú, 1806 mm széles és 1590 mm magas a karosszéria), éppen ezért a városi manőverezés nem okoz problémát vele, és nagyobb családok számára is ideális méretekkel bír, bár három gyermekülés  nem fér el egymás mellett hátul. A csomagtartó szintén közepes méretű, 410 literes, az üléseket ledöntve 860 literesre bővíthetjük azt.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x