hirdetés
segito-kutya-ikea-1000x533.jpg

Nem engedtek be az IKEA éttermébe egy látássérült férfit a vakvezető kutyájával

Az áruház elismerte, hogy hibáztak, mert a házirendjükben is szerepel, hogy segítő kutyák lehetnek az étterem területén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 19.


hirdetés

Egy látássérült férfi múlt csütörtökön a vakvezető kutyájával ment volna be az egyik budapesti IKEA éttermébe, ám nem engedték be oda - számolt be róla az RTL Híradó.

Az Ikon nevű eb májusban került új gazdájához, Széll Sándorhoz. A férfi párjával, annak édesapjával, és persze a segítő kutyával a bútorboltban vásároltak, majd

az étteremben szerettek volna vacsorázni, ám az áruház egyik pénztárosa felszólította őket, hogy az állattal nem mehetnek be. Sándor hiába mutatta volna meg Ikon papírjait, nem engedték meg, hogy az étterem területén tartózkodjanak. Pedig a szabályok szerint ezt nem tilthatták volna meg nekik.

Ugyanis már 10 éve létezik az a rendelet, amely előírja, hogy segítő kutyával gyakorlatilag bárhová be lehet menni, ami nincs elzárva a közforgalom elől.

Az IKEA házirendjében is benne van, hogy be lehet vinni az áruházba a kutyákat és a macskákat is, a segítő ebek pedig az étterem területén is ott lehetnek.

Az IKEA elismerte, hogy hibáztak, elnézést is kértek a férfitól a kellemetlenségek miatt. Az áruház kommunikációs szakértőkje az RTL Híradónak azt mondta, ez az eset felhívta a figyelmüket arra, hogy megfelelően tájékoztassák a dolgozókat.

Az RTL Híradó riportja:


KÖVESS MINKET:




hirdetés
takahiro-taguchi-_SKIDRiIEtk-unsplash.jpg

Ez sokba fog kerülni: kötelező lesz az intelligens sebességszabályozó és az álmosságfigyelő az autókban

Az Európai Unióban az új modellekben már 2022 májusától be kell szerelni ezeket, 2024-től pedig az összes típusban kötelezőek lesznek.
Címlapkép: Unsplash - szmo.hu
2019. szeptember 20.



Az Európai Parlament idén áprilisban fogadta el az új rendelkezéseket.

Eszerint 2022-től minden új autóba be kell majd szerelni az intelligens sebességszabályzó rendszert, az indításgátló alkoholszonda előkészítését, a sofőr fáradékonyságát és figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszereket, a fejlett vészfékezési rendszert, a vészhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszert, a tolatóradart, és az esemény-adatrögzítőt (azaz a fekete dobozt).

2024-től borsos kiadásokra készülhetnek a használautó-tulajdonosok is, akkortól ugyanis minden autóba be kell szerelni ezeket a rendszereket.

A javaslatot előkészítő EU-bizottság 2018 áprilisában közzétett jelentése szerint ezek az újítások 2030-ig akár 7000 ember életét is megmenthetik, és közel 40 ezerrel csökkenhet az autóbalesetekből származó súlyos sérülések száma.

Elżbieta Bieńkowska EU-biztos szerint az új intézkedések hatását csak a biztonsági öv bevezetéséhez lehet mérni. Ugyanígy vélekedik Oliver Carsten, a leeds-i egyetem közlekedésbiztonsági szakértője is, aki szerint az új technológiáknak köszönhetően fele annyian halhatnak meg az utakon.

Minden bizonnyal szükség van rájuk, hiszen a közelmúlt baleseti statisztikái meglehetősen riasztóak:

2017-ben 25.300 ember vesztette életét közúti balesetekben az Európai Unióban, a súlyos sebesültek száma pedig elérte a 135 ezret.

De vajon mi fel vagyunk-e készülve arra, hogy vezetésünk minden mozzanatát figyelje az autónk, és próbáljon nekünk segíteni?

A technológia a balesetek fő okából indul ki: a vezetők - akár szándékosan, akár figyelmetlenségből – nem tartják be a szabályokat.

Az intelligens sebességszabályzó önmagában becslések szerint 20 százalékkal csökkentheti a közúti balesetből származó halálesetek számát. A rendszer térkép és közlekedési táblák alapján figyelmezteti majd a sofőrt, ha túllépi a sebességkorlátot, de nem korlátozza a sebességet, vagyis bármikor kikapcsolhatjuk.

A sávtartó rendszer kamerával követi az útburkolati jeleket, és ki tudja igazítani a kormányzást.

Az indításgátló alkoholszonda a vezető leheletét méri, és megakadályozza gépkocsi elindítását, ha véralkoholszintje túl magas. Európában a közúti halálesetek egynegyedét az alkohol okozza, és egy ilyen eszköz akár 95%-kal hatékonyabb lehet a rendszeres ittas vezetés megelőzésében, mint a különböző büntetések. Igaz, egyelőre csak az indításgátló alkoholszonda előkészítését teszik kötelezővé, vagyis nem magának a szondának a használatát.

Az álmosság- és figyelemmérő rendszer szemkövető technológiát alkalmaz majd, és ha a sofőr túl gyakran hunyja le a szemét, figyelmezteti, hogy álljon meg és pihenjen. Az elmúlt két évben minden ötödik európai vezetővel előfordult, hogy elaludt a volánnál, és ez az esetek 7%-ában szerencsétlenséghez vezetett.

Ugyanakkor a sebességszabályozóhoz hasonlóan egyik rendszernek sem célja, hogy teljes egészében ellenőrzésük alá vonják a járművet. A vezetők ki is kapcsolhatják, vagy adott esetben felülbírálhatják őket

– írja a New Scientist

Vezetőt segítő rendszerek bizonyos kocsikban már most is működnek. Például sok autóban használnak automata fékezőrendszert, amely lassít, ha az autó túl közel megy valamihez. Jessica Cicchino, az IIHS amerikai közlekedés-biztonsági kutatóintézet munkatársa a rendőri jelentéseket vizsgálva összehasonlította az ilyen eszközökkel ellátott kocsik baleseti rátáját azokéval, amelyekben nincsenek.

Megállapította, hogy az automata fékezőrendszerrel felszerelt autósok közül fele annyian rohannak bele az előttük álló vagy haladó autóba. Az útburkolati jelzőkre figyelmeztető rendszerrel felszerelt kocsiknál pedig 86%-kal csökkent a halálos balesetek száma.

Persze mint minden új technológia esetében, ezúttal is akadnak bőven aggodalmak is.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
terrapin-411853_1280.jpg

Állatkínzás Balin: embertelen körülmények között tartják a teknősöket és kígyókat

A turisták kedvenc teknősei koszos és sekély medencében nyomorognak, a kígyó száját ragtapasszal tekerik körbe. Sokkoló fotók készültek az állatok körülményeiről.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2019. szeptember 20.



Valójában nyomorúságos körülmények között tengetik az életüket azok a kígyók és teknősbékák, amik napközben vidáman fotózkodnak Balin a turistákkal. Pedig a szervezet feladata az lenne, hogy óvja a természetet, és megfelelően gondoskodjon az állatokról. Ehhez képest megdöbbentő videót és fotókat publikált a Daily Mail a szomorú valóságról.

A felvételek még júniusban készültek két indonéz telepen, amiknek alapvetően a környezet, és azon belül is az állatok megóvása lenne a feladata. A képeken jól látszik, hogy a teknősöket egy szűk, sekély és elképesztően mocskos medencében zsúfolták össze, miközben ezek az állatok gyakran több ezer mérföldet vándorolnak és magányosan élnek.

Az egyik látogató beszámolója szerint a teknősbékákat folyamatosan kiveszik a vízből, hogy fotózkodjanak velük, majd miután végeztek, gyakran előfordul, hogy egyszerűen ledobják őket a földre. A szemtanú szerint gyomorforgató, ami ezeken a helyeken zajlik állatvédelem és a természet megóvása címszó alatt.

Ha lehet, akkor a videón szereplő kígyóval még jobban elbántak gazdái: a száját egyszerűen körbetekerték egy ragasztószalaggal.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
áder.jpg

Elég nagyot bakizott Áder János, aki szerint a magyarok felelőssége elenyésző a klímaválságban

A köztársasági elnök ezt statisztikailag le is vezette, hibásan.
Fotó: MTI - szmo.hu
2019. szeptember 21.



Áder János már készül a szeptember 23-i ENSZ-klímacsúcsra. Péntek reggel a Kossuth rádióban statisztikai adatokkal is alátámasztotta, hogy az országnak szinte semmi felelőssége nincs a világot fenyegető klímaválságban.

– Helyes, hogy Magyarország felelősségét és tennivalóit is vizsgáljuk, amikor a fenyegető klímakatasztrófáról és a megteendő intézkedésekről beszélünk, de ne tévesszünk mértéket - mondta.

Aztán mondott valamit, amivel mértéket tévesztett. Tudni vélte ugyanis, hogy

„az Európai Unió (...), azaz 28 ország éves kibocsátása annyi volt, amennyit Kína egy nap alatt a légkörbe bocsátott.”

Ez az állítás azonban nem fedi a valóságot, fedezte fel a 444.hu. Kína 2017-es éves szén-dioxid-kibocsátása 10,877.218 megatonna. Az EU-é, ugyanebben az évben 3,584.345 megatonna - ahogy ez egyébként a nyilvánosan elérhető adatokból ellenőrizhető is.

Az EU valóban kevésbé szennyezi a légkört, mint Kína, de ez a különbség csak háromszoros, nem pedig 365-szörös, ahogy Áder János mondta.

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy az EU által összeállított adatok nem tartalmazzák a földhasználatból és erdőirtásokból, illetve az exportból és importból származó kibocsátási értékeket, így nem mutatnak tökéletesen reális képet az adott ország tényleges felelősségéről.

A köztársasági elnök nem gondolja, hogy ne kéne intézkedéseket tennie a magyaroknak, csak szerinte nem szabad túlzásba vinni, mert „a mi felelősségünk sokkal kisebb a bolygóért.”

Áder egyébként pozitívan tekint a jövőbe, szerinte minden adott ahhoz, hogy a bolygónkon az „emberek és a többi élőlény is jól érezze magát”, így nincs szükség sem a klímahisztériára, a gyerekvállalás megtagadásával való fenyegetőzésre, sem más bolygók kolonizálására.

Arra azonban felszólít mindnyájunkat, hogy felelősségünk megőrizni a Földet „olyannak, amilyennek megismertük.”


KÖVESS MINKET:




hirdetés
conte.jpg

Orbánék cserben hagyták Salvinit az olasz miniszterelnök szerint

Giuseppe Conte szerint a visegrádi országok nem segítenek Olaszországnak a migrációs politikában.
MTI - szmo.hu
2019. szeptember 21.



A visegrádi országok migrációs politikáját bírálta Giuseppe Conte olasz miniszterelnök szombaton Rómában, a jobboldali Olasz Testvérek (FdI) párttalálkozóján, amelyen délután Orbán Viktor magyar miniszterelnök is felszólal.

Giuseppe Conte egyórás felszólalásának elején rögtön a migráció kérdéséről beszélt.

Kijelentette Olaszország "ritkán kapott támogatást a visegrádi országoktól". Úgy vélte, ez azzal magyarázható, hogy a visegrádi országok "nacionalista iránya nagyon zárt", már-már az "elszigetelődést" súrolja.

"Ez az út pedig a gyakorlatban nem járható, mivel ha akarjuk, ha nem, ma már integrált politikai, gazdasági, kulturális rendszerben élünk Európában" - hangoztatta az olasz miniszterelnöktől.

A szavait kezdetben bekiabálásokkal kísérő közönségnek Giuseppe Conte azt mondta, kérdezzék meg Orbán Viktort, miért nem követte Matteo Salvinit, a Liga olasz jobboldali párt vezetőjét, és miért nem lépett ki az Európai Néppártból.

Conte hozzátette, Jaroslaw Kacynskinek, a lengyel Jog és Igazságosság párt vezetőjének is feltehetik ugyanezt a kérdést, hogy miért nem követte Európában Matteo Salvinit. "A Liga elszigetelve találta magát, nála is jobboldalibb erők hagyták magáraa visegrádi országokból" - jelentette ki a római miniszterelnök.

Lapozz a továbbiakért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x