hirdetés
grund1-1.jpg

"Nem eljátsszuk, hogy zenészek vagyunk, hanem tényleges zenekarként akartunk színpadra állni!"

Zoltán Áronnal, A Pál utcai fiúk Barabásával és A GRUND zenekar tagjával beszélgettünk.
Schranez Rebeka interjúja - szmo.hu
2017. október 20.


hirdetés

A GRUND Vígszínházi zenekar létrejötte szorosan kapcsolódik a Vígszínházban játszott A Pál utcai fiúk adaptációjához. A zenekar kapcsán beszélgettünk a Barabást alakító színész és egyben zenész Zoltán Áronnal a zenekar alakulásáról, a tagok zenei előéletéről, az újfajta, élőzenés produkciók megjelenéséről a Vígszínházban, illetve a közösségi összetartozás fontosságáról.

A zenekar

A GRUND – vígszínházi fiúzenekar 2017. május elsején alakult, a Vígszínház 121. születésnapján adta első koncertjét. A zenekar tagjai mindannyian a Dés-Geszti-Grecsó: A Pál utcai fiúk című nagy sikerű zenés játék vígszínházi előadásának szereplői: Wunderlich József, Ember Márk, Zoltán Áron, Medveczky Balázs és a zenekarvezető: Fesztbaum Béla. A zenekar egyre bővülő repertoárján helyet kap A Pál utcai fiúk számai mellett több, legendás vígszínházi sláger, jól ismert Presser-dal és természetesen néhány kedvenc a hazai és a külföldi klasszikus rock világából.

– A debütáló koncertetek szintén a Vígszínházhoz köthető, ahogy a legutóbbi fellépésetek is, a Színházak Éjszakáján. Hogyan fogadott titeket most a közönség?

– Nincs ahhoz fogható, hogy milyen érzés volt a színültig telt Vígszínház nagyszínpadán játszani. Maga az, hogy ott léphettünk fel, ahol nap mint nap próbálunk és játszunk, tulajdonképpen a második otthonunkban, nagyon felszabadító volt. Ehhez jött még a magas szintű fény-, video-, és hangtechnika, ami mind minket erősített a színpadon. És amit nem győzök ismételni, a hatalmas, de mégis egy emberként lélegző közönség.

Külön kiemelném a koncertnek azt a részletét, amikor Dés László (A Pál utcai fiúk zeneszerzője, szaxofonművész) csatlakozott hozzánk, és eljátszotta velünk az egyik kedvenc Dés-számunkat, a Nagy utazást. Annak ellenére, hogy náthájára panaszkodott, csodálatosan adta elő a dalt, és valósággal elszállt a színpad, amikor a szaxofonszólót játszotta. Ami számunkra is meglepetés volt, mert a próbákon előtte alig játszott pár kört, míg a koncerten (nem tudom pontosan mennyi lehetett, mert időből és térből kiszakítva hallgattam) egy önálló műsorszám alakult ki belőle.

Ez után a koncert után már tényleg hiszünk abban, hogy nem csak nekünk jó az, amit csinálunk, és hogy érdemes folytatnunk, úgyhogy lehet számítani további koncertekre is. Egyelőre pontos dátumot és helyszínt nem tudok mondani, de kövessétek!

– Milyen nagyobb fellépéseket tudhattok magatok mögött?

– Két koncertünk volt a Vígmajálison való debütálásunk után. Az egyik a Múzeumok Éjszakáján a Bajor Gizi Színészmúzeumban, majd július végén a balatonboglári Kultkikötőben léptünk fel. Meglepő volt számunkra, hogy annak ellenére is rekordot döntöttünk vendégeink számával Balatonbogláron, hogy bázisunktól, a Vígtől távol léptünk fel, és hogy pont a koncert ideje alatt zajlott a magyar-horvát vízilabdadöntő. Többen is írtak, hogy dilemmáznak, melyik programot válasszák. Erős konkurencia, de azt hiszem, végül sokan mellettünk döntöttek.

– Minek a hatására alapítottátok meg a zenekart?

– Amióta a Vígszínházban vagyunk, folyamatosan zenélgetünk ilyen-olyan felállásokban, hol alkalmilag, hol egy-egy előadás erejéig. Szeretünk együtt zenélni, és azt a másfajta világot, kifejezésmódot, amit a zene nyit meg előttünk…

Azt az örömöt, és hatalmas energiát szeretnénk visszaadni a közönségnek egy másik csatornán keresztül, amelyet tőlük kapunk egy-egy telt házas előadásunk után. Ugyanis hihetetlenül felemelő érzés ez számunkra, nagyon inspiráló.

csehtamásest20170115_041

Zoltán Áron - Fotó: Juhász Éva

– Mióta működik a zenekar? Van-e valamilyen zenei koncepció a dalokkal kapcsolatban?

– Hivatalosan 2017 februárjában alakultunk, és viszonylag hamar jött az első koncert, májusban. Egyelőre feldolgozásokat játszunk. Arra törekszünk, hogy szokjon össze a banda, találjuk meg a közös nyelvet, legyenek közös élményeink és majd erre alapozva tudjunk összerakni saját számokat is akár.

– Olyan dalokat játszunk, amiket mi is nagyon szeretünk. A Pál utcai fiúk zenés játék dalai alkotják koncertjeink gerincét, és azok mellé csemegézünk máshonnan is. A darab közben éreztük, hogy ezek a dalok kifejezetten úgy születtek, hogy jó legyen őket egy rockbandában játszani. Dés Lászlónak, a darab zeneszerzőjének koncepciója szerint a regénybeli két rivális csapat zeneileg is két bandára, zenekarra osztható. Ezek a dalok nem hagyományos értelemben vett musicalbetétek, hanem kifejezetten rockkoncertre való számok! Erre alapozva indult el A GRUND vígszínházi fiúzenekar. Ehhez jöttek aztán olyan dalok, amik a Vígszínházhoz köthetőek, Dés László vagy Presser Gábor dalai, többek között egy sokak által ismert, mindkettőjükhöz kötődő dal is: a Nagy utazás. Ez a repertoár kiegészül még olyan dalokkal, melyek hasonló indíttatásból születtek, vagy van bennük valami olyan, ami kapcsolódik A Pál utcai fiúkhoz, mint például Pink Floydtól az Another Brick In The Wall, vagy a Vissza a jövőbe filmből is jól ismert Chuck Berry Johnny B. Good című száma.

Ezek a dalok olyan kis blokkokat alkotnak, amelyek jól illenek egy fiatal fiúzenekar műsorába, ugyanakkor mégis sejtetik, hogy itt vígszínházi színészekről/zenészekről van szó.

– Milyen zenei múlttal rendelkeztek? Voltak vagy vannak esetleg más formációitok is?

– Mindenki úgy érkezett a színházba, hogy volt már valami zenés ügye korábban, ezért is volt a levegőben, hogy egy idő után a szövegkönyvek mellett a hangszerek is előkerülnek. Nem arról volt szó, hogy eljátsszuk, hogy mi zenészek vagyunk, hanem tényleges zenekarként akartunk színpadra állni.

Én gimiben vezettem a Kreatin zenekar nevű formációt, amivel végigbuliztuk magunkat az érettségiig. Illetve már a Vígben saját kezdeményezésre a Kelet-nyugati pályaudvar című előadást hívtuk életre Cseh Tamás – Bereményi Géza két albumából. Ebben Tóth Andris, Orosz Ákos és két zenészkollégánk működik közre a Házi színpadon. Legutóbb júliusban az Ördögkatlan Fesztiválon is megfordultunk. Andrissal egyébként régóta zenélünk már együtt, Miskolcon, a szakmai gyakorlatunk ideje alatt szintén egy Cseh – Bereményi előadást mutattunk be, a Frontátvonulást. Orosz Ákos Aszittem zenekarának tagjaként pedig Ákos saját dalait játsszuk.

A GRUND-ból Ember Márknak is volt saját zenekara, Wunderlich József a színművészeti előtt zenészként indult. Fesztbaum Béla korábban a KES-zenekarban tűnt fel, Medveczky Balázs pedig jóféle zenészcsaládból jött, és gyakorlatilag egyfolytában zenél, bármi akad a kezébe, az garantált, hogy ki fogja próbálni, milyen rajta dobolni.

grund2

– Mennyiben ad teret nektek a Vígszínház más színházi produkciókban való élőzenés közreműködésre?

Több előadásban is játszunk élőzenét. A Földrengés Londonban című előadással kezdődött, ahol Ember Márkkal, Wunderlich Jocóval és Medveczky Balázzsal először zenéltünk együtt színpadon. Azóta több produkcióban is hallhatott minket a közönség. Legközelebb október 1-jén mutatjuk be a Hamletet, abban is lesz élőzene.

- Időben mennyire tudjátok összeegyeztetni a zenekari próbákat, koncerteket a színházi szerepléseitekkel?

Nekünk a munkánk a hobbink, ezt nem lehet megunni, és nem illik benne elfáradni. Sok előadásunk van, de minél többet dolgozunk, annál több időnk lesz, ha az ember folyamatos pörgésben van, akkor a pihenőidejét is aktívan akarja eltölteni. A zenélés nekünk egyfajta pihenés is egyben.

– A színésztársaiddal, akik nagyrészt a zenésztársaid is a civil életben milyen a kapcsolatotok? A közös munka mennyire van hatással a barátságotokra?

Maga A Pál utcai próbafolyamata nagyon különleges volt. Rengeteg új közös élményt szereztünk. Az anyag sajátossága és maga a forma is különös összetartozást eredményezett az alkotók közt. Ez az erős összetartozás kiemeli ezt az előadást a többi közül. Persze vannak néha nézeteltéréseink, viták, kiabálások, de ezek mind előre visznek.

grund3

Néha volt olyan is a próbák ideje alatt, hogy valaki kis időre benne maradt a szerepében. Mi például Andrissal (Kolnay, a gittegylet régi-új elnöke) sokat veszekedtünk, voltak olyan időszakok, amikor mindenen összevesztünk, a legkisebb dolgokon, a büfében, az öltözőben, de az utcán is… És csak utólag jöttünk rá, hogy ez a darab miatt volt.

A Pál utcai fiúk az a regény, amit szinte a legtöbben olvastak, mondhatni része az életünknek. Mekkora felelősséget jelentett ez a játék során?

Éppen azért, mert egy ennyire ikonikus műről van szó, nagyok voltak az elvárások, de Marton tanár úr, a színpadi változat kidolgozói és Horváth Csaba mind remek munkát végzett. Azt hiszem, a regényhez méltó előadás született végül.

– Mit emel ki szerinted ez a darab a regényhez képest? Van-e valamilyen aktualitása? Te mire helyeznéd a hangsúlyt?

– Szerintem azért különösen szerencsés ez az adaptáció, mert pont azt emeli ki, ami a regénynek a legnagyobb erénye: a felelősségvállalást egymás iránt, az összetartozás felvállalását. A regény mindazon felül, hogy elég sokrétű jelentéstartammal rendelkezik, számomra ezt üzeni leginkább: merjünk bízni egymásban, és legyünk mi is olyan megbízhatóak, amilyennek társainkat szeretnénk látni. Valamint azt (és ez nagyon szépen ábrázolható színházban), hogy együtt tudunk erősek lenni, és megvédeni azokat az értékeket, amelyek fontosak számunkra.

Nagyon fontos üzenet ez ma. Tényleg érdemes odaadóan küzdeni egy közösségért, amiben együtt örülünk, együtt sírunk, és küzdünk egymásért is, ha kell. Károsnak tartom azt az elgondolást, miszerint nekünk, mint önálló individuumoknak mindig egyedül kell helytállnunk, hiszen az ember alapvetően társas lény. Fontos, hogy együtt tudjunk működni másokkal, és ha szükséges számíthassunk a többiek segítségére.

– Egy produkciónál hogyan jelenik meg ez a fajta összetartozás, amit képviseltek?

– Egy előadás akkor tud igazán katartikus lenni, ha lehet látni, hogy igazán szoros együttműködés van a színészek és a színházi dolgozók között. Ez az együttműködés adja azt a pluszt, ami megfoghatatlan különbség tud lenni két produkció (sőt egy produkció két különböző alkalma) között. Ez magának az előadó-művészetnek a sajátossága, hogy itt és most vagyunk a színpadon, szemben a telt házas nézőtérrel, és velük közösen valami olyan dolgot hozunk létre és élünk meg, amely egyszeri és megismételhetetlen.

És óvatosan megjegyzem, hogyha ez az, amit közvetíteni szeretnénk a nézők felé, és egy ilyen közösséget akarunk teremteni, akkor talán az is másodlagossá válik, hogy ezt egy előadás vagy egy koncert útján tesszük-e. De ez majd a koncerteken kiderül.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
banan.jpg

Elképesztő áron kelt egy banán, amit egy ragasztószalaggal rögzítettek a falra

Összesen három darab készült a nem mindennapi alkotásból, és kettőnek már van gazdája.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 05.


hirdetés

Különleges műalkotást lehet vásárolni most a miami Art Basel aukcióján. A művész egy valódi banánt ragasztott a falra egy széles ragasztószalaggal, és a művet árusítják jó pénzért.

Egy banán már lekelt 120 ezer dollárért (majdnem 36 millió forint),

egy francia nő lett az tulajdonosa. Még két banán vár gazdára, az egyikre már van vevő. A maradékot viszont az alkotó a múzeumnak szeretné eladni, ráadásul 150 ezer dollárért.

A gyümölcs-alkotás az olasz Maurizio Cattelan szobrász műve, és a címe: Komédiás - írta meg a 24.hu.

hirdetés

? Maurizio Cattelan's new sculpture 'Comedian' at Art Basel Miami marks the artist's first major debut at an art fair in over 15 years! Comprised of a real banana affixed to the wall with a piece of duct tape, this new work is no different than Cattelan's hyper-realistic sculptures lampooning popular culture and offer a wry commentary on society, power, and authority. In the same vein as Cattelan's America (2016), this piece offers insight into how we assign worth and what kind of objects we value. The idea of this work came to the artist's mind a year ago. Back then, Cattelan was thinking of a sculpture that was shaped like a banana. Every time he traveled, he brought a banana with him and hung it in his hotel room to find inspiration. He made several models: first in resin, then in bronze and in painted bronze for finally coming back to the initial idea of a real banana. Discover it on our booth D24! - Art Basel Miami Beach ? Perrotin Booth D24 ? December 5 - 9, 2019 - #MaurizioCattelan #ArtBaselMiami #ArtBaselMiamiBeach #ArtBasel #Perrotin - Courtesy Maurizio Cattelan.

3,110 Likes, 117 Comments - Perrotin Gallery (@galerieperrotin) on Instagram: "? Maurizio Cattelan's new sculpture 'Comedian' at Art Basel Miami marks the artist's first major..."

A Perrotin Gallery is megosztott egy képet a banánról, és annyit elárultak még a műről, hogy valóban egy valódi gyümölcs. Cattelan egy hiperrealista szobrász, és ezért is volt neki gond, hogy milyen anyagból készítse el a szobrát. Már régebben is gondolkozott a művön, útjai során midig vett egy banánt inspirációnak, több modellt is készített gyantából, bronzból, de végül visszatért az alaphoz, és maradt a valódi banánnál.

Arra próbál rámutatni a művével, hogy mit tekintünk értéknek.

The talk of the town in Miami right now is Maurizio Cattelan's "Comedian," a banana ? duct taped to the wall. Two have already sold for $120,000 at Perrotin ? read more, including about the banana my husband, @nnddmmyy, hung on his dorm wall for two years, on Artnet News, link in bio @artnet @galerieperrotin @mauriziocattelan @artbasel #art #conceptualart #banana #sculpture #artbasel #artbaselmiamibeach #artbaselmiami #artfair #artgallery #artwork #whatisart #isthisart #miami #miamibeach #florida #miamiflorida #mauriziocattelan #perrotin #galerieperrotin #artist #bananapeel #ducttape #artnetnews #artcollector #vippreview #artjournalism #artjournalist #openingday #artgallery #gallery #artworld

166 Likes, 25 Comments - Sarah Cascone (@sarahecascone) on Instagram: "The talk of the town in Miami right now is Maurizio Cattelan's "Comedian," a banana ? duct taped to..."

Az ötlet sikeres volt, hiszen máris vannak követői:

??? work of Art ... Sold ??? #mauriziocattelan #bananaart https://news.artnet.com/market/maurizio-cattelan-banana-art-basel-miami-beach-1722516

6 Likes, 3 Comments - Mateja Jerman (@mateja.j08) on Instagram: "??? work of Art ... Sold ??? #mauriziocattelan #bananaart https://news.artnet.com/market/maurizio-..."

UMMMM!! @mauriziocattelan I taped bananas to the wall and called it art last year #oldnews I'm not asking $120,000 per banana but someone could at least pay for grad school ? #thisshitisbananas @galerieperrotin @artbasel @theellenshow #artbasel #mauriziocattelan #art #artfair #banana #ceramics #gwenstefani @lizzobeeating

272 Likes, 24 Comments - Paige O'Toole ??? (@paigeotoole) on Instagram: "UMMMM!! @mauriziocattelan I taped bananas to the wall and called it art last year #oldnews I'm not..."


KÖVESS MINKET:





hirdetés
NqT4aQBQ.jpeg

Akik jókor jönnek egymás életébe – Tenki Réka és Bodrogi Gyula a Seveled című filmről és egyebekről

Egy romantikus komédia, várható és váratlan fordulatokkal, néha abszurdba hajló humorral és elgondolkodtató pillanatokkal. Ez Orosz Dénes új filmje, a Seveled, amely december 5-től látható a mozikban.
Göbölyös N. László - szmo.hu
2019. december 06.


hirdetés

Az események az öthónapos várandós Saci körül forognak, aki bizonyos konfliktusoknak az oka, másoknak pedig a megoldása. Alakítója Tenki Réka, aki a hét eleji találkozásunkkor még gyönyörű kismama volt (gyermeke csütörtökön született meg,ez úton is szívből gratulálunk nekik), de áldott állapotának nem volt köze a film sztorijához, hiszen azt közel másfél éve forgatták.

„Parizer!” – ez az első szava a filmben Sacinak, először nem is tudjuk, hogy miért. Mindenesetre olyan őszinte lendülettel robban be a filmbe, és botcsinálta partnere életébe, hogy első látásra-hallásra bele lehet szeretni. Valójában milyen ez a „bolondos” lány?

-Saci igazából nem bolondos, csak nagyon ösztönös és önazonos. Számára minden megy a maga útján, semmit nem akar túlkomplikálni, kimondja azt, ami van, és erősen a jelenben él – mondja Tenki Réka – Egy változáson megy keresztül azáltal, hogy ott maradt egyedül terhesen, és próbál magának biztonságos életet teremteni. Én nagyon szeretem benne azt, hogy bizonyos embereknek tud olyan mondatokat mondani, amitől azoknak megváltozik az életük. Például amikor Básti Julival ülünk a kanapén és rákérdezek olyasmire, ami neki elnyomott pontok az életében.

hirdetés

Nagyon fontos néha találkozni olyan emberekkel, akik feltesznek egy kérdést, amin elgondolkozol és egy életre hálás leszel neki.

A három karakter, Saci, Gergő (Mészáros Béla) és az édesanyja jókor jönnek be egymás életébe, mindhárman nehéz döntés előtt állnak és az élet valahogy összekovácsolja őket, és ezáltal kijönnek az egészből. Amikor megnéztem a filmet, éreztem, hogy bár vígjáték, nemcsak vicces, hanem megható, megrázó, érzékeny pillanatai is vannak és ennek nagyon örültem. Van, amikor elgondolkodhatunk valamin, máskor pedig egy-egy helyzetkomikum elveszi a jelenet élét.

-A történet egyik mozgatórugója a kegyes hazugságokhoz való viszonyunk. Meg tudunk-e ezektől szabadulni?

-Nem vagyok ügyes hazudozó, nagyon hamar lebukom, ha el akarok valamit titkolni. A kegyes hazugságban legfeljebb olyan szinten hiszek, hogy ha megkérdezi a férjem: honnan van ez a kabát, és azt mondom, tavaly vettem, pedig ő is tudja, hogy tegnap. De ez még belefér. Valahogy belénk ivódott, hogy kerüljük a konfliktushelyzeteket. Azon azért elgondolkodtam, hogy én megtenném-e azt, amit Béla megtesz a filmben Juliért, hogy az utolsó gondolata boldog legyen, de úgy gondolom, ez a kegyes hazugság megbocsátható.

Más hazugságokban nem hiszek: nem szabad gyávának lennünk, vállalnunk kell a véleményünket. Lehet, hogy az nem fog a másikéval egyezni, de ha partnerei vagyunk egymásnak, meg tudjuk beszélni.

A film azért felvet több olyan problémát, amivel a mai harmincasok gyakran szembe kerülnek: az elhúzódó párválasztás és gyermekvállalás, a „mamahotel”-szindróma, de az állás- és a lakásmizéria is.

-Ez egy fontos problémakör. Manapság az ember karriert akar építeni, minél több pénzt akar keresni. Fogyasztói társadalomban élünk, ahol azt sulykolják belénk, hogy minél több van, annál boldogabb leszel. Nagyobb lakás, nagyobb autó, még nagyobb hitel..ez egy ördögi kör. Régebben a generációk egymás mellett éltek. Ha született egy gyerek, tudtad, hogy a nagymama vagy a család többi nőtagja segít. Most viszont a férjedtől vársz mindent, hiszen rá vagy utalva, ketten indultatok el, olyasmit is, ami régen nem volt dolga. Nem azt mondom, hogy minden a nő feladata, de vannak olyan genetikai dolgok, amelyek nincsenek egy férfiba vagy egy nőbe bekódolva. A régi kapcsolatrendszerek szétszakadásával olyan problémahegyek alakulnak ki, amelyekben nagyon nehéz jó életet élni.

Túlságosan elhatárolódtunk egymástól, pedig ott lenne a lehetőség, csak mindenkinek egy kicsit nyitottabbnak és elfogadóbbnak kellene lennie. Én e téren régimódi vagyok, nagyon hiszek abban, hogy sokat kaphatunk a más generációktól, és tudom, hogy mennyire fontos ez az én gyerekeimnek.

.

Minden bizonnyal lesznek olyanok, akik felhördülnek a film egyes jelenetein, például egy tettlegességig fajuló dühkitörésen. Ilyent egy várandós nő nem csinál – mondják majd. Réka szerint van az a habitus és hormonszint, amely egy bizonyos élethelyzetben ezt eredményezné.

A néző is érzékelheti, hogy ezt a filmet szerették az alkotói és szereplői, és élvezték a közös munkát.

hirdetés

„Mindannyian dolgoztunk már együtt, nem kellett külön ismerkednünk. Már a próbáktól kezdve olyan könnyedséggel dolgoztunk, hogy magától értetődőek voltak a rendezői instrukciók is, egy hullámhosszon voltunk, tudtuk, hogy mit szeretnénk. A legjobban ez a jó csapatmunka maradt meg bennem. Ráadásul nekem ez volt az első „abszolút” főszerepem. Ebben a filmben minden karakter sorsa fontos, és mindenkinek drukkolunk. Éppen ezért nagyon jó volt azt a felelősséget hordozni, hogy mi történik Sacival és hogyan hat a többiekre” – emlékezett Tenki Réka, akinek meggyőződése, filmben és színházban egyaránt, hogy ha ő élvezi, amit csinál, akkor a közönség is élvezni fogja.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
aerosmith-koncert-2020-budapest.jpg

Aerosmith koncert lesz jövőre Budapesten

1994-ben jártak utoljára nálunk, júliusban visszatérnek.
MTI, Fotó: Wikipédia - szmo.hu
2019. december 06.


hirdetés

Az Aerosmith huszonhat év kihagyás után jövőre visszatér Magyarországra.

Az új Puskás Arénában fognak fellépni 2020. július 24-én.

A jövőre 50. születésnapját ünneplő csapat európai turnéja az idén tavasszal indult és 2020. júniusában záruló Deuces Are Wild című fellépéssorozatot követi.

hirdetés

Az első európai állomás az olaszországi Milánóban, az iDays fesztiválon lesz június 13-án, a koncertsorozat Svájcban, Belgiumban, Csehországban, Franciaországban, Spanyolországban, Portugáliában, Ausztriában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban folytatódik, végül a budapesti show után, 2020. július 27-én Németországban zárul.

VIDEÓ: Aerosmith - Livin' On The Edge

Az Aerosmith – Steven Tyler (ének), Joe Perry (gitár), Brad Whitford (gitár), Tom Hamilton (basszusgitár) és Joey Kramer (dob) – a rockzene történetének egyik élő legendája.

Világszerte több mint 150 millió albumot adtak el, a Rock and Roll Hírességek Csarnokának tagjai, négyszeres Grammy-, nyolcszoros American Music-, hatszoros Billboard- és tizenkétszeres MTV Video Music-díjasak.

A zenekarhoz fűződik minden idők második legtöbb slágerlista vezető rockdala (Love in an Elevator; What It Takes; The Other Side; Livin' on the Edge; Cryin'; Deuces Are Wild; Falling in Love (Is Hard on the Knees); Pink; Jaded), a legtöbb aranylemez és multi-platina album az Egyesült Államokban. Az Aerosmith eddig tizenöt stúdióalbumot készített, a legutóbbi, Music from Another Dimension! címmel 2012-ben jelent meg.

Az Aerosmith legutóbb 1994-ben járt Magyarországon, akkor az MTK-stadionban léptek fel. Előtte egy évvel, 1993-ban a Budapest Sportcsarnokban koncerteztek.


KÖVESS MINKET:






hirdetés
berkes-Copy.jpg

Klippremier: Berkes Olivér – Visszakér a múlt

Letisztult, mégis különleges videó is készült a dalhoz, amelyben több helyen visszafelé kellett a szöveget énekelnie Olivérnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 06.


hirdetés

Az időben visszafelé vágyakozás, a meg nem történtté tevés, és egy meglepő sztori szál állnak Berkes Olivér új klipjének középpontjában.

Az énekes friss dalának alapötletét egy idézet ihlette: „Miért igyunk piros pöttyös bögréből, ha kristálypohárra vágyunk?”

„Sokak számára ismerős lehet a téma, amiről a „Visszakér a múlt” című dalom szól, ez pedig a mindent elfedő rózsaszín köd, sodródás az érzelmekkel, később a boldogtalanság, majd a felismerés, hogy az ember elvesztette a saját személyiségét szerelme miatt, és inkább azt kívánja, bárcsak meg se ismerte volna. A szöveg összefoglalja a gondolataimat arról, hogy sosem szabad a partnerünket megváltoztatni, a saját képünkre formálni, és hogy teljesen mi sem változhatunk meg a kedvéért.”

– mesélte Olivér a szerzeményről.

hirdetés

Letisztult, mégis különleges képi anyag is készült a „Visszakér a múlt” című felvételhez.

Az énekes a videót közösen rendezte Czoller Bencével, aki teljes szabadságot adott Olivér fantáziájának. A határtalanul kreatív előadó azt szerette volna, ha a film egyik saját szerelmes dalának az antitézise, ezért megjelennek benne egy korábbi felvétele, a „Rólad szól” képsorai is – amikor még felhőtlenül boldog volt a lánnyal, aki az új anyag főszereplője is. Ő Karczagi Dalma, aki táncosként és koreográfusként többek közt az X-Faktorban is dolgozik.

A videó további különlegessége, hogy sokszor visszafelé játszódik, ezért Olivérnek több jelenetben is fordítva kellett énekelnie a szöveget.

A dal hangszerelésében közreműködött Szepesi Zsolt (Sean Darin) és Vígh Arnold, a szöveget pedig az előadó Hujber Szabolccsal közösen írta.

VIDEÓ: Berkes Olivér - Visszakér a múlt


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!