hirdetés
grund1-1.jpg

"Nem eljátsszuk, hogy zenészek vagyunk, hanem tényleges zenekarként akartunk színpadra állni!"

Zoltán Áronnal, A Pál utcai fiúk Barabásával és A GRUND zenekar tagjával beszélgettünk.
Schranez Rebeka interjúja - szmo.hu
2017. október 20.


hirdetés

A GRUND Vígszínházi zenekar létrejötte szorosan kapcsolódik a Vígszínházban játszott A Pál utcai fiúk adaptációjához. A zenekar kapcsán beszélgettünk a Barabást alakító színész és egyben zenész Zoltán Áronnal a zenekar alakulásáról, a tagok zenei előéletéről, az újfajta, élőzenés produkciók megjelenéséről a Vígszínházban, illetve a közösségi összetartozás fontosságáról.

A zenekar

A GRUND – vígszínházi fiúzenekar 2017. május elsején alakult, a Vígszínház 121. születésnapján adta első koncertjét. A zenekar tagjai mindannyian a Dés-Geszti-Grecsó: A Pál utcai fiúk című nagy sikerű zenés játék vígszínházi előadásának szereplői: Wunderlich József, Ember Márk, Zoltán Áron, Medveczky Balázs és a zenekarvezető: Fesztbaum Béla. A zenekar egyre bővülő repertoárján helyet kap A Pál utcai fiúk számai mellett több, legendás vígszínházi sláger, jól ismert Presser-dal és természetesen néhány kedvenc a hazai és a külföldi klasszikus rock világából.

– A debütáló koncertetek szintén a Vígszínházhoz köthető, ahogy a legutóbbi fellépésetek is, a Színházak Éjszakáján. Hogyan fogadott titeket most a közönség?

– Nincs ahhoz fogható, hogy milyen érzés volt a színültig telt Vígszínház nagyszínpadán játszani. Maga az, hogy ott léphettünk fel, ahol nap mint nap próbálunk és játszunk, tulajdonképpen a második otthonunkban, nagyon felszabadító volt. Ehhez jött még a magas szintű fény-, video-, és hangtechnika, ami mind minket erősített a színpadon. És amit nem győzök ismételni, a hatalmas, de mégis egy emberként lélegző közönség.

Külön kiemelném a koncertnek azt a részletét, amikor Dés László (A Pál utcai fiúk zeneszerzője, szaxofonművész) csatlakozott hozzánk, és eljátszotta velünk az egyik kedvenc Dés-számunkat, a Nagy utazást. Annak ellenére, hogy náthájára panaszkodott, csodálatosan adta elő a dalt, és valósággal elszállt a színpad, amikor a szaxofonszólót játszotta. Ami számunkra is meglepetés volt, mert a próbákon előtte alig játszott pár kört, míg a koncerten (nem tudom pontosan mennyi lehetett, mert időből és térből kiszakítva hallgattam) egy önálló műsorszám alakult ki belőle.

Ez után a koncert után már tényleg hiszünk abban, hogy nem csak nekünk jó az, amit csinálunk, és hogy érdemes folytatnunk, úgyhogy lehet számítani további koncertekre is. Egyelőre pontos dátumot és helyszínt nem tudok mondani, de kövessétek!

– Milyen nagyobb fellépéseket tudhattok magatok mögött?

– Két koncertünk volt a Vígmajálison való debütálásunk után. Az egyik a Múzeumok Éjszakáján a Bajor Gizi Színészmúzeumban, majd július végén a balatonboglári Kultkikötőben léptünk fel. Meglepő volt számunkra, hogy annak ellenére is rekordot döntöttünk vendégeink számával Balatonbogláron, hogy bázisunktól, a Vígtől távol léptünk fel, és hogy pont a koncert ideje alatt zajlott a magyar-horvát vízilabdadöntő. Többen is írtak, hogy dilemmáznak, melyik programot válasszák. Erős konkurencia, de azt hiszem, végül sokan mellettünk döntöttek.

– Minek a hatására alapítottátok meg a zenekart?

– Amióta a Vígszínházban vagyunk, folyamatosan zenélgetünk ilyen-olyan felállásokban, hol alkalmilag, hol egy-egy előadás erejéig. Szeretünk együtt zenélni, és azt a másfajta világot, kifejezésmódot, amit a zene nyit meg előttünk…

Azt az örömöt, és hatalmas energiát szeretnénk visszaadni a közönségnek egy másik csatornán keresztül, amelyet tőlük kapunk egy-egy telt házas előadásunk után. Ugyanis hihetetlenül felemelő érzés ez számunkra, nagyon inspiráló.

csehtamásest20170115_041

Zoltán Áron - Fotó: Juhász Éva

– Mióta működik a zenekar? Van-e valamilyen zenei koncepció a dalokkal kapcsolatban?

– Hivatalosan 2017 februárjában alakultunk, és viszonylag hamar jött az első koncert, májusban. Egyelőre feldolgozásokat játszunk. Arra törekszünk, hogy szokjon össze a banda, találjuk meg a közös nyelvet, legyenek közös élményeink és majd erre alapozva tudjunk összerakni saját számokat is akár.

– Olyan dalokat játszunk, amiket mi is nagyon szeretünk. A Pál utcai fiúk zenés játék dalai alkotják koncertjeink gerincét, és azok mellé csemegézünk máshonnan is. A darab közben éreztük, hogy ezek a dalok kifejezetten úgy születtek, hogy jó legyen őket egy rockbandában játszani. Dés Lászlónak, a darab zeneszerzőjének koncepciója szerint a regénybeli két rivális csapat zeneileg is két bandára, zenekarra osztható. Ezek a dalok nem hagyományos értelemben vett musicalbetétek, hanem kifejezetten rockkoncertre való számok! Erre alapozva indult el A GRUND vígszínházi fiúzenekar. Ehhez jöttek aztán olyan dalok, amik a Vígszínházhoz köthetőek, Dés László vagy Presser Gábor dalai, többek között egy sokak által ismert, mindkettőjükhöz kötődő dal is: a Nagy utazás. Ez a repertoár kiegészül még olyan dalokkal, melyek hasonló indíttatásból születtek, vagy van bennük valami olyan, ami kapcsolódik A Pál utcai fiúkhoz, mint például Pink Floydtól az Another Brick In The Wall, vagy a Vissza a jövőbe filmből is jól ismert Chuck Berry Johnny B. Good című száma.

Ezek a dalok olyan kis blokkokat alkotnak, amelyek jól illenek egy fiatal fiúzenekar műsorába, ugyanakkor mégis sejtetik, hogy itt vígszínházi színészekről/zenészekről van szó.

– Milyen zenei múlttal rendelkeztek? Voltak vagy vannak esetleg más formációitok is?

– Mindenki úgy érkezett a színházba, hogy volt már valami zenés ügye korábban, ezért is volt a levegőben, hogy egy idő után a szövegkönyvek mellett a hangszerek is előkerülnek. Nem arról volt szó, hogy eljátsszuk, hogy mi zenészek vagyunk, hanem tényleges zenekarként akartunk színpadra állni.

Én gimiben vezettem a Kreatin zenekar nevű formációt, amivel végigbuliztuk magunkat az érettségiig. Illetve már a Vígben saját kezdeményezésre a Kelet-nyugati pályaudvar című előadást hívtuk életre Cseh Tamás – Bereményi Géza két albumából. Ebben Tóth Andris, Orosz Ákos és két zenészkollégánk működik közre a Házi színpadon. Legutóbb júliusban az Ördögkatlan Fesztiválon is megfordultunk. Andrissal egyébként régóta zenélünk már együtt, Miskolcon, a szakmai gyakorlatunk ideje alatt szintén egy Cseh – Bereményi előadást mutattunk be, a Frontátvonulást. Orosz Ákos Aszittem zenekarának tagjaként pedig Ákos saját dalait játsszuk.

A GRUND-ból Ember Márknak is volt saját zenekara, Wunderlich József a színművészeti előtt zenészként indult. Fesztbaum Béla korábban a KES-zenekarban tűnt fel, Medveczky Balázs pedig jóféle zenészcsaládból jött, és gyakorlatilag egyfolytában zenél, bármi akad a kezébe, az garantált, hogy ki fogja próbálni, milyen rajta dobolni.

grund2

– Mennyiben ad teret nektek a Vígszínház más színházi produkciókban való élőzenés közreműködésre?

Több előadásban is játszunk élőzenét. A Földrengés Londonban című előadással kezdődött, ahol Ember Márkkal, Wunderlich Jocóval és Medveczky Balázzsal először zenéltünk együtt színpadon. Azóta több produkcióban is hallhatott minket a közönség. Legközelebb október 1-jén mutatjuk be a Hamletet, abban is lesz élőzene.

- Időben mennyire tudjátok összeegyeztetni a zenekari próbákat, koncerteket a színházi szerepléseitekkel?

Nekünk a munkánk a hobbink, ezt nem lehet megunni, és nem illik benne elfáradni. Sok előadásunk van, de minél többet dolgozunk, annál több időnk lesz, ha az ember folyamatos pörgésben van, akkor a pihenőidejét is aktívan akarja eltölteni. A zenélés nekünk egyfajta pihenés is egyben.

– A színésztársaiddal, akik nagyrészt a zenésztársaid is a civil életben milyen a kapcsolatotok? A közös munka mennyire van hatással a barátságotokra?

Maga A Pál utcai próbafolyamata nagyon különleges volt. Rengeteg új közös élményt szereztünk. Az anyag sajátossága és maga a forma is különös összetartozást eredményezett az alkotók közt. Ez az erős összetartozás kiemeli ezt az előadást a többi közül. Persze vannak néha nézeteltéréseink, viták, kiabálások, de ezek mind előre visznek.

grund3

Néha volt olyan is a próbák ideje alatt, hogy valaki kis időre benne maradt a szerepében. Mi például Andrissal (Kolnay, a gittegylet régi-új elnöke) sokat veszekedtünk, voltak olyan időszakok, amikor mindenen összevesztünk, a legkisebb dolgokon, a büfében, az öltözőben, de az utcán is… És csak utólag jöttünk rá, hogy ez a darab miatt volt.

A Pál utcai fiúk az a regény, amit szinte a legtöbben olvastak, mondhatni része az életünknek. Mekkora felelősséget jelentett ez a játék során?

Éppen azért, mert egy ennyire ikonikus műről van szó, nagyok voltak az elvárások, de Marton tanár úr, a színpadi változat kidolgozói és Horváth Csaba mind remek munkát végzett. Azt hiszem, a regényhez méltó előadás született végül.

– Mit emel ki szerinted ez a darab a regényhez képest? Van-e valamilyen aktualitása? Te mire helyeznéd a hangsúlyt?

– Szerintem azért különösen szerencsés ez az adaptáció, mert pont azt emeli ki, ami a regénynek a legnagyobb erénye: a felelősségvállalást egymás iránt, az összetartozás felvállalását. A regény mindazon felül, hogy elég sokrétű jelentéstartammal rendelkezik, számomra ezt üzeni leginkább: merjünk bízni egymásban, és legyünk mi is olyan megbízhatóak, amilyennek társainkat szeretnénk látni. Valamint azt (és ez nagyon szépen ábrázolható színházban), hogy együtt tudunk erősek lenni, és megvédeni azokat az értékeket, amelyek fontosak számunkra.

Nagyon fontos üzenet ez ma. Tényleg érdemes odaadóan küzdeni egy közösségért, amiben együtt örülünk, együtt sírunk, és küzdünk egymásért is, ha kell. Károsnak tartom azt az elgondolást, miszerint nekünk, mint önálló individuumoknak mindig egyedül kell helytállnunk, hiszen az ember alapvetően társas lény. Fontos, hogy együtt tudjunk működni másokkal, és ha szükséges számíthassunk a többiek segítségére.

– Egy produkciónál hogyan jelenik meg ez a fajta összetartozás, amit képviseltek?

– Egy előadás akkor tud igazán katartikus lenni, ha lehet látni, hogy igazán szoros együttműködés van a színészek és a színházi dolgozók között. Ez az együttműködés adja azt a pluszt, ami megfoghatatlan különbség tud lenni két produkció (sőt egy produkció két különböző alkalma) között. Ez magának az előadó-művészetnek a sajátossága, hogy itt és most vagyunk a színpadon, szemben a telt házas nézőtérrel, és velük közösen valami olyan dolgot hozunk létre és élünk meg, amely egyszeri és megismételhetetlen.

És óvatosan megjegyzem, hogyha ez az, amit közvetíteni szeretnénk a nézők felé, és egy ilyen közösséget akarunk teremteni, akkor talán az is másodlagossá válik, hogy ezt egy előadás vagy egy koncert útján tesszük-e. De ez majd a koncerteken kiderül.


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
horvath-adrian-feeling-good-michael-buble-valogato-produkcio_image_0fd0f710c150abf2f8da30f98169_16-9.jpeg

X-Faktor: Megjött A Versenyző, Akin Mindenki Röhög, Aztán Mindenki Jól Elszégyelli Magát

De még előtte a mentorok szakítottak azzal a kényszerképzettel, hogy az X-Faktor egy énekes tehetségkutató, és megalapították a Rendezvény kategóriát.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. október 13.



Elnézést kérek, de most elfogult leszek. Sok mindent láttunk már az X-Faktorban az elmúlt kb. 10 évben,

de arra nem voltam felkészülve, hogy az adás elején a saját általános iskolai énektanárom néz majd velem szembe.

Töreky Erzsébetnek nem sikerült Pavarottit varázsolnia belőlem, de ez nem az ő hibája. Viszont mások mellett ő is sokat tett azért, hogy zeneszerető ember legyek. Egyébként tudom róla, hogy énekel –szerintem nem is rosszul –, bár az X-Faktor világa talán tényleg nem neki való.

Nehéz számot választott, hiszen Mima dala nem csak énekben, de színészileg is nagy kihívás. Ráadásul, ahogy Miska szerepe annak idején összeforrt Feleki Kamillal, úgy Mima amíg világ a világ, Für Anikó lesz, tehát aki ezt a dalt énekli, azt mindenki hozzá fogja mérni.

Szerencsére a zsűri magát meghazudtolva kedvesen és korrekten bánt Erzsi nénivel, két igent is kapott. Így tovább ugyan nem jutott, de emelt fővel távozhatott. Azt nem lehet elvitatni, hogy szórakoztató előadást kaptunk, és ami a legfontosabb,

látszott rajta, hogy szívből csinálja, szereti, önazonos.

A Tanárnő amúgy tud ilyet is:

Ami ezután következett a műsorban, az maga a döbbenet. A Nosztalgia duó – egy aranyos, idős házaspár – lakodalmas előadása után Laci közölte:

„Erről két szó jut eszembe: Boldogság! és Rendezvény!”

Hazaküldték őket, de a Dallos-Gáspár-Puskás trió saját hatása alá kerülve létrehozta a nem létező Rendezvény kategóriát – ami kb. annyit tesz, hogy még falunapon is vállalhatatlan –, és sorra továbbjuttatták a repedtfazék hangú, extrovertált bohócokat. Hogy miért tették ezt, arra ép ésszel nehéz magyarázatot találni, ezért különböző konteókat költöttem.

1: A munkáját egyedül komolyan vevő Alexet leszámítva a mentorok úgy döntöttek, eleget tettették, hogy X-Faktor egy zenei tehetségkutató, coming outolnak. A producereket úgyis csak a cirkusz és a nézettség érdekli.

2: A sok gagyi előadó között ott volt valakinek a valakije, akit nem mertek rögtön az elején kiszórni, és így próbálták fedezni a dolgot.

Ez a két legvalószínűbb magyarázat, az nyilván nem lehetséges, hogy a tisztelt mentorok ennyire lenézik mind a fellépőket, mind a közönséget, mind az X-Faktort, hogy úgy érzik, ez belefér.

Ezekkel a szavazatokkal a saját - vélt vagy valós - hitelességüket teszik semmissé.

Minden esetre ez az a pont, ahol kábé fölöslegessé vált az első kör. Ha Szabó Antal, Borbély Helén vagy Csóka-Nyánkú Tímea továbbjuthatott, akkor mindenkinek az élő műsorban a helye.

Persze az egész „rendezvény” szekciónak az volt a lényege, hogy megágyazzon Horváth Adriánnak, aki a színpadra lépve meglehetősen bizonytalanul viselkedett, ha valakinek teszem azt egy nyuszi jutott eszébe róla, az tökéletesen érthető. Gáspár Laci kihúzta belőle, hogy falu napokon szokott fellépni, és rögtön meg is kapta a „rendezvény” címkét. Ráadásul Michael Bublé nevét is elrontotta.

Aztán elkezdett énekelni, és leesett az állunk. Rögtön megérthettük, hogy a magyar Susan Boyle-lal van dolgunk:

Adrián maga A Versenyző, Akin Mindenki Röhög, Mikor Bejön, És Aztán Mindenki Jól Elszégyelli Magát.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
gaspar-laci-15-eves-fiu-x-faktor-1000x583.jpg

X-Faktor: Gáspár Laci végigsírta ennek a 15 éves fiúnak az éneklését

Mind a négy mentort lenyűgözte Gyetyinás Attila produkciója, aki Máté Péter egyik érzelmes dalát adta elő a válogatón.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 13.



Nagyon meghatóra sikerült az X-Faktor második válogatójának egyik produkciója. A 15 éves Gyetyinás Attila Máté Péter Mondd, miért szeretsz te mást? című dalával állt ki a színpadra. A dalválasztás nem volt véletlen, ugyanis a fiú ezzel édesapjának akart üzenni, aki hat évvel ezelőtt elhagyta a családjukat.

Gáspár Laci kérdésére elmondta, hogy az apa azóta nem is tartja a kapcsolatot velük.

"Haragszom rá, anya miatt, mert azért csak öten vagyunk tesók. Igazából ez a dal egy szerelmes dal, amivel jöttem, de hát ha úgy értelmezzük, akkor apukámról is szólhat"

- mondta a fiú a bemutatkozó háttérvideóban.

A mentorokat láthatóan meghatotta Attila érzelmes éneklése, Gáspár Laci nem is bírta visszafojtani a könnyeit. A produkció végén ő és Puskás Peti is felállva tapsolta meg a fiút.

"Az, hogy ilyen fiatalon már ilyen érzelmek vannak benned az szomorú is, de szép dolog is. Jó az, hogy a zenébenezt ki tudod adni. Ezt a dalt ilyen felfogásban még nem éltem meg, mint ahogy most. Úgyhogy nagyon remélem, hogy ezt apukád látja és fel fog téged keresni és meg fogja újítani a kapcsolatát veled"

- mondta még mindig könnyes szemmel az énekes.

Azt is elmondta, hogy Attila nagyon tehetséges, emiatt helye van az X-Faktorban.

Dallos Bogi azt emelte ki, hogy a fiúnak a szíve-lelke benne volt ebben az előadásban, a saját élményeiből pedig később is tud meríteni éneklés közben.

ByeAlex szerint pedig Attila első szereplése már felért egy versenyszámmal.

A 15 éves fiú ezután természetesen tovább is jutott négy igennel.


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
mirigy-Copy.jpg

Hatalmas hazai slágert dolgozott fel az Irigy Hónaljmirigy

A Follow The Flow eredeti dalát már több mint 49 millióan nézték meg a videómegosztón, így érthető, hogy most ők kerültek sorra.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 13.



Újabb fergeteges paródiával jelentkezik az Irigy Hónaljmirigy. A közelmúlt egyik nagy slágerét dolgozták át "mirigyesre".

A Follow The Flow: Nem tudja senki című dala a videómegosztón már több mint 49 milliós nézettséget ért el, így nem csoda, hogy a népszerű zene a Mirigyeket is megihlette.

Íme az eredmény:

VIDEÓ: Irigy Hónaljmirigy: Follow de flow Nem tudja senki paródia

Ha pedig kíváncsi vagy az eredetire:

Follow The Flow - Nem tudja senki


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
x-faktor-dolce-vita-1000x678.jpg

Gáspár Laci csak hunyorítva merte végignézni az X-Faktorban táncoló „Dolce Vita” előadását

Puskás Peti felment a színpadra bulizni, ByeAlex pedig csak annyit mondott: 'a pokol az itt van a földön'.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. október 13.



Megosztotta a mentorokat az X-Faktor idei második válogatóján Rácz Vanessza, azaz művésznevén Dolce Vita produkciója. A tehetségkutató indulója állítása szerint külföldi szórakozóhelyeken szokott fellépni, az éneklés mellett szeret táncolni is. Ezúttal is az X-Faktor koreográfusával készült, a Desperado "Táncolj" című dalát adta elő.

Puskás Peti már a bemutatkozása után nagyon biztatta Vanesszát, majd a színpadra is felment hozzá, és ő is elkezdett táncolni. Eközben ByeAlex és Gáspár Laci láthatóan nem volt elragadtatva a látottaktól és a hallottaktól.

Utóbbi a produkció végén be is vallotta, hogy csak hunyorítva tudta nézni Dolce Vitát, mert nem akarta, hogy "valami kivillanjon vagy kibuggyanjon."

A versenyző erre azt mondta, hogy ő leginkább ByeAlex véleményére kíváncsi, akinek az első dolog, ami eszébe jutott, az volt, hogy: 'a pokol az itt van a földön'.

Dallos Bogi és Puskás Peti velük ellentétben finomabban fogalmazva közölték Vanesszával, hogy nem üti meg az X-Faktor szintjét.


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!