Bár január végén kiderült, hogy a műrepülő-világbajnokság szervezői már felvették a versenynaptárba a budapesti Red Bull Air Race-t, most úgy tűnik, mégis beváltja ígéretét Tarlós István, aki a tavalyi verseny után kijelentette, hogy „akármilyen sikeres ez a rendezvény, ilyet nem lehet a budapestiekkel csinálni”.
A Főpolgármesteri Hivatal viszont most közleményben erősítette meg, hogy Budapest nem ad otthont idén a sporteseménynek:
"A budapesti lakosság észrevételeinek és érdekeinek figyelembevételével Tarlós István főpolgármester – Láng Zsolt bizottsági elnökkel egyetértésben – tájékoztatta a Red Bull Air Race szervezőit, hogy a rendezvény körülményeinek elégtelensége miatt a Főváros nem tudja az engedélyeket kiadni az ez év júliusra tervezett eseményre. A főpolgármester alternatívaként javasolta a szervezőknek megvizsgálni a Duna-kanyar vagy valamelyik nagyobb magyarországi tó környékét."
A főpolgármester a műrepülőverseny alternatív helyszíneként a Dunakanyar vagy valamelyik nagyobb magyarországi tó környékét javasolta a szervezőknek.
Miután Tarlós István kijelentette, hogy 2019-ben már nem lesz Air Race Budapesten, a Hungaroring Sport Zrt., mint az eseményt szervező cég elnöke, Gyulai Zsolt közölte, hogy a kormány 2020-ig a kormány 2020-ig kötelezte el magát a rendezvény támogatása mellett.
A tavalyi budapesti futamot a cseh Martin Sonka nyerte. Fotósunk képeit a látványos repülésekről ide kattintva nézheted meg.
A műrepülő-világbajnokságnak idén nyolc állomása lesz. A szezonnyitót hagyományosan Abu-Dzabiban tartják február 8-9-én, a második helyszínt viszont egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Többeknek nagyon mélyen a zsebükbe kellett nyúlniuk tavaly a lógások miatt tudta meg a 24.hu a Budapesti Közlekedési Központtól. Az öt legnagyobb egyösszegű befizetés így alakult:
• 1 848 648 Ft
• 1 792 069 Ft
• 1 745 977 Ft
• 1 462 081 Ft
• 1 332 905 Ft
Mellettük több százan fizettek be a BKK-nak több mint 100 ezer forintot. A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint tavaly mintegy 220 ezer esetben büntettek meg – hivatalosan: pótdíjaztak – utasokat. 2017-ben a megbüntetett utasok száma még 250 ezer volt. A BKK szerint az utasok többsége ugyan csak egy-egy alkalommal mulasztja el a jegy- vagy bérletvásárlást, de vannak olyanok is, akik havonta 10-20 pótdíjat begyűjtenek, és ezzel több százezer vagy akár több millió forintos tartozást halmoznak fel.
A 24.hu információi szerint 2018 év végére 205 jegyellenőr és 58 HÉV-jegyellenőr kérte a jegyeket és bérleteket.
Húszezer férőhelyesnél is nagyobb sportcsarnok építéséről döntött a kormány.
A hírt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette be a február 21-én rendezett kormányinfón.
Az építkezés pontos helyét Gulyás Gergely nem mondta meg, az államnak még meg kell vásárolnia a területet. a 2022-es férfi kézilabda Európa-bajnokságra, aminek Magyarország Szlovákiával közösen lesz a házigazdája. A döntő itt lenne a budapesti sportcsarnokban.
Ahhoz, hogy megépülhessen, legkésőbb ősszel dönteni kell a kivitelezőről, és legkésőbb 2020 januárjában meg kell történnie az első kapavágásnak - mondta egy kérdésre válaszolva Gulyás Gergely. Arról is beszélt, hogy a kézilabda bajnokságnak több helyszíne lesz Szegeden és Veszprémben is lesznek emiatt sportfejlesztések.
A Fővárosi Közgyűlés a napokban tárgyalja Budapest idei költségvetésének tervezetét – írja a Világgazdaság.
A lap azt írja, a javaslat szerint Budapestnek idén 266 milliárd forint bevétele és 380 milliárd forint kiadása lesz.
A különbséget a tervezet három forrásból pótolná: 25,3 milliárdot az elmúlt évek maradványaiból, 66,7 milliárdot új hitelek felvételéből, 27,9 milliárdot pedig a meglévő befektetések értékesítéséből.
Ez egyébként együttvéve 119,9 milliárd forint, ami 6 milliárddal több, mint a finanszírozási hiány.
A működési kiadásokat növeli a Világgazdaság szerint az, hogy az önkormányzati cégekben is lépést kell tartani a béremelésekkel, mert így lehet megtartani a munkavállalókat.
A lap megjegyzi, hogy a költségvetés
egyik legnagyobb tétele és kockázata a M3-as metró felújítása,
mert az állami költségvetés ugyan 217,5 milliárd forintot áll a beruházásból, Budapestnek nincs tartaléka arra az esetre, ha a költségek tovább emelkednének.
A kiadások közül jelentős tétel a Fővárosi Állatkert Pannon Park projektje - erre 28,7 milliárd forintot szánnak.
Az útfelújításokra közel 20 milliárdot költene Budapest.
A 4-es és a 6-os villamos vonalának két végén is felújítás lesz 2019 nyarán. Az Infostart információi szerint
nyáron a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Margit utca között felújítják a 4-es és a 6-os villamos pályáját.
Leállhat a közlekedés a körúti villamosvonal másik végén is: az Üllői út és a dél-budai végállomások közötti szakasz vágányfelújításáról jelenleg is zajlik a közbeszerzési eljárás.
Az Index megkereste a BKV-t, és a vállalat a kérdésükre azt válaszolta, hogy
a 4-es-6-os villamos Széna tér – Margit utca közötti szakaszának felújítását 2019. június 15 és augusztus 10. között tervezik.
A munkát két ütemben végzik el: a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Mechwart liget és a Török utca között, és emiatt a 17-es villamos menetrendje is változni fog.
Az Indexnek a BKV azt is elmondta, hogy azért kell ilyen gyakran felújítani a Nagykörúton a villamosvonalat, mert ez "Európa egyik legnagyobb forgalmú városi vasúti viszonylata, számos helyen extrém nagy keresztirányú gépjárműforgalom is terheli. A villamosvonal vágányhálózata ezért az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve, a sínek jobban kopnak, a csatlakozó burkolatok hamarabb elhasználódnak." Átfogó felújítás több mint 10 éve volt, de ha a nyári felújításnak vége, újabb 5-10 évig nem kell hozzányúlni ehhez a vonalhoz.