hirdetés
mobiltelefon-fuggoseg-1000x667.jpg

„Napi hat órát lógok a telefonomon” – döbbenetes, amennyi időt töltünk a mobilunkra tapadva

A kutatást a The Guardian című, brit lap végezte. Van, aki napi tíz (!) órát lóg a telefonján, de szinte minden válaszadó szerint tönkrevágja az idegeit a mobilfüggőség.
The Guardian. Fotók: Pexels - szmo.hu
2019. augusztus 27.


hirdetés

A tekintélyes angol napilap a saját olvasói között végezte el a felmérést. Azt kérdezték tőlük, naponta mennyi a "képernyő-idejük", vagyis hány percet, órát töltenek a telefonjuk kijelzőjét bámulva.

Arról is faggatták őket, hogy mit éreznek: vajon ők kontrollálják a mobiljukat, vagy a mobiljuk őket, és melyek azok az alkalmazások, amelyek annyira lekötik a figyelmüket, hogy a való életet is kiütik a fontossági listáról?

A körülbelül félezer válaszadó mindegyike arról számolt be, hogy napi több órát lóg a telefonján.

A vizsgálatban részt vevő emberek átlagban 2,5 órát mobiloztak naponta, de ebben benne van az is, aki csak két percre veszi kézbe a telefont, hogy felhívja a távol élő gyerekeit, és az is, aki gyakorlatilag a telefonon él: naponta 8-10 órát tölt mobilozással.

Ha belegondolunk abba, hogy az átlag, tehát a napi 2,5 óra is egy héten már 17,5 óra, a jelenség légyegesen ijesztőbb.

A The Guardian felmérésében azonban az emberek magyarázata is nagyon érdekes volt, vagyis az, hogy általában mire használják a telefonjukat, és hogyan hat a több órás képernyő-idő a közérzetükre.

A beszámolókért kérjük, lapozz.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
zokni.jpg

Csinált egy Instagram-fiókot a nő, ahol dokumentálja férje szemetelését

Több mint 450 ezren követik a japán feleség oldalát, aki viccesen mutatja be, mi mindent kell összeszednie a férje után.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 23.



Egy japán nőnek több mint 450 ezer követője van az Instagramon, mert kitalálta, hogy a férje szemetelését, rendetlenségét, trehányságát vicces megjegyzések kíséretében dokumentálja.

A profil neve @gomi_sutero azt jelenti japánul, hogy "vidd innen a szemeted!"

A BuzzFeed News megkereste a Fukuokában élő nőt, aki elmondta, hogy több, mint öt éve élnek házasságban, és van egy gyerekük is.

Az asszony azt mondta, hogy eredetileg a saját Insta-oldalára rakta ki a fotókat, de a sikerre való tekintettel készített egy másik, nyilvános oldalt is, ahol már mindenki nyomon követheti a férje trehányságát.

Ezt először egy halott embernek hittem...

Lapozz a további képekért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
yogas-design-rPzEQ7tTRr8-unsplash.jpg

A Tinder a szerencsejátékhoz hasonló függőséget okoz, és érzelmi fásultsághoz vezethet

Hét éve robbant be az on-line randivonalak közé a Tinder, jelenleg 5,2 millió előfizetője van szerte a világon. De a szakértők egyre gyakrabban figyelmeztetnek a veszélyeire.
G. N. L., Címlapkép: Unsplash - szmo.hu
2019. augusztus 23.



Amikor 2012-ben a Tinder elindult, nem mindenki lelkesedett érte. Voltak, akik azt mondták, az alkalmazás a romantika halálát jelenti.

Ma mégis az a helyzet, hogy már többen ismerkednek a neten, mint barátokon keresztül, és az amerikai párok 39%-a első randiját egy alkalmazásnak köszönheti – írja a Guardian.

Mi lehet a Tinder titka?

Egy 2018-ban készült dokumentumfilmben Jonathan Badeen, a Tinder társalapítója elismerte, hogy algoritmusát viselkedés-pszichológiai tanulmányai ihlették.

A jobbra-balra húzás okozta függőség lélektana hasonló a szerencsejátékokéhoz.

Hogy a mechanizmust megértsük, érdemes megismerni egy szociálpszichológiai kísérletet, amiben a résztvevőknek egy sor rossz válasz közül kellett kiválasztaniuk az egyetlen helyeset. A győzelem kiszámíthatatlansága erősítette bennük a kereső viselkedést. Ugyanezt használja ki a Tinder is, ezért vannak, akik vég nélkül swipe-olnak.

Elméletben az alkalmazás szabályozza ezt a függőséget, mert napi százban korlátozza a jobbra-balra húzások számát. Ezt azonban könnyű megkerülni, mert azok, akik a Tinder Gold csomagra fizetnek elő, továbbra is korlátlanul válogathatnak.

Pedig a swipe-alapú rendszereknek komoly érzelmi kockázatai vannak. Júliusban jelent meg egy tanulmány a Journal of Social and Personal Relationships-ben, ami szerint

a Tinderhez hasonló alkalmazások a kényszeressé vált felhasználókat még magányosabbá teszik, mint amilyenek korábban voltak.

Ez különösen azokra érvényes, akiknek amúgy is alacsony az önbecsülésük. Minél kisebb valakinek az önbizalma, annál kényszeresebben keres kapcsolatokat, és a végén annál rosszabbul érzi magát. Itt ráadásul azonnali a visszacsatolás, a felhasználók rögtön tudják, hogy érdeklődésre tarthatnak-e számot, vagy pedig elutasítják őket.

A Tinderrel kapcsolatos másik leggyakoribb kritika, hogy a társkeresést egyfajta digitális játékká silányítja.

Helen Fisher biológiai antropológus, a Match.com tudományos főtanácsadója szerint az igazi probléma az, hogy valójában nem tudjuk, hogy mit csinálunk, mert senki sem tanított meg bennünket arra, hogy miként használjuk ezt az új technológiát.

„Ezek az oldalak csak annyit tehetnek, hogy ha egy bizonyos típust keresünk, összehoznak vele. Ha valaki másnak mutatja magát, hazudik, vagy egyszerűen nem pattan ki az a bizonyos szikra, az nem technikai, hanem emberi probléma” – mondja Fisher, aki azt tanácsolja, hogy ha már kilenc emberrel felvettük a kapcsolatot, lépjünk ki az alkalmazásból.

Ennél több ember ugyanis már kognitív túlterheltséget és érzelmi fásultságot okoz.

És ha a kilenc ember egyike sem válik be?

„Akkor irány egy park, egy kávézó, kérjük meg a barátainkat, hogy mutassanak be valakit, vagy egyszerűen szólítsunk le valakit egy buliban.” - tanácsolja a szakértő.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
sport_futas_ck.jpg

Szükséged van mozgásra? Szokj rá a futásra!

Az egyik legegyszerűbb, legolcsóbb és legegészségesebb mozgásforma. Mégis utálod? A cikkből kiderül, hogy lehet rászokni.
Forrás: SMARTA blog - szmo.hu
2019. augusztus 26.



Ha könnyen elkészíthető recepteket és a háztartáshoz hasznos tippeket keresel, akkor nézz szét a Smarta YouTube csatornán! Ha pedig a fenntarthatóság, a modern otthoni megoldások és utazási tippek érdekelnek, akkor irány a Smarta blog!

A rendszeres testmozgás az utóbbi pár évben igencsak elmaradt.

Nem mondom, hogy nem voltak periódusok, amikor belelendültem valamilyen sportba, de pár hét vagy hónap után ilyen-olyan okokból kifulladt.

Tudom, hogy csak akarás és jó időbeosztás kérdése, de szabadúszó anyukaként túl sok a változó a mindennapokban, nehéz előre tervezni, és akár másokhoz csatlakozva tudatosan mozogni. Viszont a futócipő kéznél, pár percre van egy mező, így már csak az hiányzott, hogy ne kényszerből menjek rendszeresen futni, hanem azért, mert élvezem is. És hogy hogyan szoktam rá a futásra, amikor egész gyerekkoromban utáltam? Hát így!

Utáltam futni!

Testnevelés-tagozatos általános iskolába jártam, ahol elég kemények voltak a tesiórák. De a legrosszabb a futás volt.

Utáltam a „háztömbfutásokat”, főleg, amikor versenyekre készültünk, és időre kellett.

Voltak az osztályban jó futók, akik olyan iramot diktáltak, hogy már a rajtnál feladtam, és csak túl akartam élni. Innen indultam, és most ott tartok, hogy várom, hogy felhúzhassam a futócipőt, keressek egy jó zenelistát, betegyem a fülhallgatót és nekivágjak a futásnak.

Persze ez a fordulat nem egyik napról a másikra történt, időközönként mindig nekiveselkedtem a futásnak, de pár alkalom után, amikor már majdnem meghaltam a második kilométer végén feladtam, de irigykedve néztem azokat, akik szinte mosolyogva, könnyedén futották a köröket a szigeten.

Aztán persze rájöttem, hogy ez is olyan, mint egy finom étel, kell hozzá egy recept, nem elég az összetevők ismerete. Így

az észnélküli futást felváltotta a tudatos mozgás, amihez persze kellett néhány segítő eszköz is. Az egyik a pulzusmérő, amihez nem kellett beruházás, mert az okos órám mutatja, a másik pedig egy olyan fülhallgató, ami nem esik ki a fülemből, könnyű és kényelmes, no meg megfelelő ütemű zene.

Hogyan kezdtem el újra futni?

Amit én elrontottam az elején, és ezért éreztem már 500 méter után, hogy nem kapok levegőt az az volt, hogy nem figyeltem a pulzusomra. Igaz, hogy

olvastam több helyen, hogy 2 perc futás 1 perc séta, és ezeknek a különböző kombinációival érdemes kezdeni, de nem értettem az okát és azt, hogy ez miért lenne fontos, így csak futottam.

Az áttörés akkor volt, amikor a triatlonos barátommal beszélgettem erről, aki heti 10-12 edzést toll le, és ő magyarázta el, hogy

először az állóképességemet kell növelni, amit úgy tudok, hogy a pulzusomat a 130-150-es tartományban tartom, és így mozgok legalább 45 percet. Ez pedig azt jelentette a gyakorlatban, hogy elég sokszor le kellett állni a futással és sétálni.

Ekkor értettem meg, hogy miért javasolják mindenhol, hogy úgy kezdjünk futni, hogy sétálunk.

A zene azért maradt el az elején, mert a telefonom fülhallgatója mindig kicsúszott, nem győztem igazgatni, a kábel pedig zavart. Aztán eszembe jutott, hogy tavaly nyáron volt nálam néhány fülhallgató és fejhallgató tesztelésen, és a VerveLoop+ -ba nagyon beleszerettem, mert volt hozzá egy plusz szilikon kiegészítő, ami a fülem belső részéhez is rögzítette a vezeték nélküli eszközt.

Pár hete rendeltem is egyet, és azóta, még könnyebben megy a futás, hiszen nem kell azzal foglalkoznom, hogy a folyton kieső fülhallgatóval szenvedjek, a zene üteme pedig segít a sebesség megtartásában. Azt gondolom, hogy lassan léphetek a következő szintre, azaz az időt kezdem növelni szépen fokozatosan, de

figyelve arra, hogy a pulzusom továbbra se szaladjon el, mert az okozta régebben is azt, hogy a futás után vörös fejjel levegő után kapkodtam, és nem volt kedvem újra futni.

A pulzustartományban maradni könnyebb, ha van egy megfelelő ütemszámú zene, amire tudok futni. Amikor elkezdtem, zene nélkül futottam, és általában begyorsultam, így hamar át kellett váltani sétára. De amióta megvan az sportfülhallgatóm és találtam egy jó track listát végig tudom futni az 5 km-es távot szinte megállás nélkül. Egyetlen emelkedős szakasz van, ami még mindig kikészít

Ha gyakorlati tanácsokat keresel, ITT, ITT, ITT, ITT vagy ITT találsz

KÖVESS MINKET:




hirdetés
dobozolas7.jpeg

Így dobozolj költözéskor!

Rohamléptekkel közeledik a költözés kitűzött időpontja? Lassan nem lehet tovább halogatni, hogy nekiállj elcsomagolni az életedet? Adunk néhány tippet, hogy jobban sikerüljön a dobozolás!
Forrás: Házmestermedve blog, Képek: Pixabay - szmo.hu
2019. augusztus 25.



Érdekelnek a lakóközösséggel kapcsolatos sztorik, hírek vagy egyszerűen csak a tanácsok? Akkor a Házmestermedve a TE embered! Lájkold, és nem maradsz le róla!

Ebben a cikkben igyekszünk a leggyakoribb, költözéskor felmerülő csomagolós kérdésekre választ adni. Adunk néhány jó tippet, amivel egy fokkal kevesebbet kelljen majd bosszankodnod az egyébként is nagy próbatételnek számító költözés közben.

Milyen dobozokat válasszak?

* Strapabíró, masszív kartondobozokat gyűjts (nehogy leszakadjanak a súly alatt)!

* Tiszta dobozokkal dolgozz! Ez elsőre alapnak tűnik, de ha boltból kaptad a dobozokat nem árt alaposan átnézni, kirázni belőle az esetleges morzsákat és ne felejts el beleszagolni se! Biztos nem örülnék, ha az összes könyved lisztes lenne vagy bűzlene a különféle kaja vagy kemikália szagoktól.

* Ha van más választásod, akkor kerüld a lyukas aljú banános dobozokat! (Nagyon bosszantó bepakolásnál erre külön figyelni, ráadásul hacsak nincs otthon 10-20 gyúródeszkád, akkor nem könnyű a lyukat úgy betakarni, hogy a dobozok alja biztos kitartson a költözés végéig és ne potyogjon ki semmi.)

* Lehetőleg 2-3 különböző, közepes-nagy mérettel dolgozz! (Ha csak egy méret van, akkor vagy félig rakod a nehéz holmikkal, vagy nem lesz olyan ember, aki képes lesz egyedül megemelni őket vagy a sok apró dobozkával fog fölöslegesen sok időtök elmenni.)

Hogyan pakoljak a dobozokba?

* Először mindig azok a holmik kerüljenek a dobozba, amik ritkábban (vagy a költözést megelőző/követő hetekben nem) fognak kelleni! A napi rendszerességgel használt tárgyak a csomagolás utolsó napjába kerüljenek csak dobozba. Nagyon bosszantó, amikor te próbálsz mindent eldobozolni a család többi tagja pedig sorra nyitogatja ki a már kész dobozokat, mert ez vagy az pont most kell.

* Alapszabály, hogy sérülést kerülően! Tudom furán hangzik, itt arra gondolok, hogy a tárgyak ne ütődjenek/koccanjanak össze. Az éles sarkok ne szakítsák ki a többi holmi csomagolását, ne karcolódjanak, amikor a doboz mozgatva van. Ide tartozik az is, hogy az éles tárgyak ne tudják kivágni a doboz oldalát vagy alját, ne álljanak bele senkinek a kezébe a dobozból kilógó alkatrészek.

* Használd a tárgyaidat egymás védelmére! Ha nem muszáj, ne használj fölösleges térkitöltő vagy sérülést csökkentő újságpapírt, buborékos fóliát stb. Ezeket csak kidobnád, amikor odaérkezel az új helyre, de ugyan annyiba került az ő elszállításuk is mint a többi hasznos holminak. A tányérok, poharak stb. bélelésére inkább fogd be a törölközőket, konyharuhákat, télikabátokat, sálakat és sapkákat.

* Leszámítva az eggyel korábbi pontban foglaltakat igyekezz logikusan pakolni! Amennyire a helyzet engedi helyiségenként dobozolj pl. a nappali holmikat ne keverd össze a gyerekszoba holmikkal, mert hamar kitör majd a káosz kipakolásnál.

* Próbáld meg kitölteni a dobozokat! Igyekezz elkerülni, hogy a holmik önálló életet élhessenek, ne tudjanak felborulni, eldőlni stb.! Minél kevesebb olyan doboz legyen, amiben csak úgy "kóvályognak" a holmik és kétszer ennyi tárgy is bőven beleférne. Persze lesz ilyen is, de minimalizáld a számukat! Minél üresebb a doboz annál nagyobb az esélye, hogy felborul benne a rend és sérülnek a cuccok.

* Helytakarékosan! Ha valami túl nehéz a nagyobb dobozhoz vagy más ok miatt saját dobozt érdemel, akkor kerüljenek elő a kisebb dobozok! Több kisebb dobozt lehet egyszerre vinni. Ha sok doboz van csak félig pakolva, akkor fölöslegesen kell jóval nagyobb szállítóautót bérelni, és többször fordulni a ki és be pakolásoknál.

* Ne terheld túl a dobozokat! A könyveket és más nehéz tárgyakat, inkább több közepes mint egy nagyobb dobozba tedd be vagy felesbe dobozold el valami jóval könnyebb holmival! Ha kiszakad/leszakad a doboz alja, mert nem bírja a súlyt, akkor nem, hogy nem nyertél időt a kevesebb dobozzal, de még plusz feladatot is fog adni és meg is sérültnek a csomagjaid.

* Készíts egy "első nap" nevű dobozt! Ebben pakold azokat a dolgokat, amiket a megérkezés után, de még a kicsomagolás előtti időben feltétlen használni szeretnél. Lehet benne fogkefe, törölköző, pizsama, tisztítószerek, harapnivaló a cipekedés utánra stb. Hidd el szörnyű tudd lenni, amikor hulla fáradtan 13 különböző dobozból kell összevadászni azokat a holmikat, amikre égető szükséged lenne az első este.

* Csak akkor zárj le egy dobozt, ha már tuti nem kell kinyitni többet! Az is megoldás, ha utolsó nap mész végig az összes dobozon és akkor zárod le őket, de legtöbbször az egymásra (sarokba) halmozás miatt a fele úgyis korábban lezárul.

* Ne spórolj a ragasztószalaggal! Amikor lezárod a dobozokat használj bőven vastagabb fajta ragasztószalagot! Gondolom nem kell külön magyarázni az okokat.

Azonban mielőtt eljutnál a dobozba pakolásig és főleg annak lezárásáig, olvasd el a következő pontot is!

Mit érdemes ráírni a dobozok külsejére?

Tömören a következőket: sorszám, helyiség ahová tartozik, nehéz-e, törékeny-e. Biztos csodálkozol, hogy a doboz tartalma nem került fel a listára, de ennek okát mindjárt kifejtem.

Minél több információ van felírva egy költözős dobozra, annál kevesebb információt ad a költöztetőknek! Ez elsőre helytelen megállapításnak tűnik, pedig csak bele kell gondolni. Melyik feliratot fogják inkább elolvasni a kapkodásban, azt ami 2 szóból áll vagy azt ami 3 egész mondatból? Na látod! Éppen ezért kerülni kell a felesleges locsogást a dobozokon és csak a valóban szükséges adatokat ráírni!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x