hirdetés
magamura1.jpg

Teljesen egyedül készített szólólemezt az Intim Torna Illegál alapító basszusgitárosa – Moto MagaMura premier

Kiss Sándor a dobon kívül mindent maga játszott fel, ő írta a szövegeket és ő is énekel. Hallgasd meg az első 5 dalt!
Láng Dávid - szmo.hu
2018. október 18.


hirdetés

Az eddig leginkább basszusgitárosként és menedzserként ismert Kiss Sándor nagyjából egy éve eltűnt a zenei életből, de csak azért, mert karrierjének talán legnagyobb dobására készült. Megszokott szerepkörein túllépve úgy döntött, összerak egy olyan albumot, ami tényleg csak az ő elképzeléseit tükrözi.

A Moto MagaMura névre keresztelt szólóprojekt mostanra érett be, a bemutatkozó EP öt dalát – melyek közül az egyikhez klip is készült – itt lejjebb lehet először meghallgatni.

Közben már alakul a zenekar, így néhány hónapon belül beindulnak a koncertek is. Na de hogy állt össze ez az egész? Minden kiderül a most következő interjúból.

– Amikor utoljára beszéltünk, épp az akkor debütáló SkyHőssel voltak elég nagyszabású terveid, amelyekből végül nem sok valósult meg. Mi történt?

– Szerintem minden közösségben szükség van bizonyos időre ahhoz, hogy a tagok megismerjék egymást. A SkyHőssel majdnem egy évet koncerteztünk végig, és ennyi kellett hozzá, hogy rájöjjek, én más pályán szeretnék focizni. Az elején még teljes erővel beleálltam, hogy építsük fel a zenekart, kitaláltam hozzá a brandet, de belül már akkor is nagyon érett bennem, hogy nekem igazából a saját utamat kell járnom. Egyszerűen ez az, ami jelen pillanatban motivál, amire igényem van.

hirdetés

– Utólag visszatekintve bánod, hogy erre áldoztál egy évet, és nem kezdtél el már 2016 őszén a szólóprojekteden dolgozni?

– Mindent ugyanígy csinálnék, ennek az egésznek ez volt a jó ritmusa. Őszintén szólva elég sokáig úgy voltam vele, hogy én egyáltalán nem is akarok többé zenélni, annyira elvette a kedvem az a fokú ellenszél és gerinctelenség, amit tapasztaltam magam körül.

El kellett mennem egy új zenekarba, teljesen más emberek közé ahhoz, hogy rehabilitáljam magam és átértékeljem a dolgokat. Utána pedig már nyilvánvaló volt, mit szeretnék.

A SkyHősben marasztaltak volna, de őszintén megmondtam nekik, hogy én az a fajta ember vagyok, aki egyszerre mindig csak egy dologra tud koncentrálni, arra viszont nagyon.

Minden út (az első klipes dal):

Kikötő:

– Hogyan álltál neki?

– Januárban összeraktam magamnak otthon egy kis stúdiót, előzetes tudás nélkül, mindent a YouTube-ról lenézve. Nem akartam fix határidőt kitűzni magamnak, apró lépésekben haladtam előre. A zeneszerkesztő programok használatát is egyedül sajátítottam el, csak annyiban volt szerencsém, hogy korábban is rengeteget ültem már ilyen programok előtt – de akkor nem én kezeltem őket. Rengeteg munkaórám volt abban is, hogy egyetlen sávot rendesen fel tudjak játszani, onnantól viszont már nem volt megállás.

– A hangmérnökség mellett még több másik szerepkör is teljesen új volt neked. Haladjunk sorban: hogy jött a gitározás?

– Nagyjából egy évvel ezelőtt kezdtem el komolyabban foglalkozni vele. Volt otthon két elektromos és egy akusztikus gitárom, tehát csak az elhatározás kellett.

Úgy döntöttem, internetezés és hasonlók helyett minden este rászánok legalább másfél órát a kőkemény gyakorlásra. Az alapokat hamar elsajátítottam, hiszen elméleti tudásom addig is volt, tulajdonképpen csak meg kellett tanulnom lefogni a megfelelő akkordokat.

A neheze a ritmusszólamok feljátszása után következett, hiszen szólókra is szükség volt. Először azt gondoltam, hogy majd hívok valakit erre a feladatra, de amint egyre jobban beleástam magam a zeneszerkesztő programokba, megnőtt az önbizalmam. Tudni kell, hogy ma már gyakorlatilag a világ összes effektje és erősítője a rendelkezésedre áll, bármilyen hangzást ki lehet keverni.

Szórakoztam ezekkel elég sokat, és az lett a vége, hogy harmadik-negyedik próbálkozásra egy az egyben feljátszottam a szólót, ami az Ez a dal közepén hallható. Ekkor pedig már úgy voltam vele, hogy megcsinálom a többit is: hadd legyen tényleg igazi szólólemez. Hasonló volt a helyzet a billentyűszólamokkal is: szintetizátorom volt otthon már egy ideje, mindig is érdekelt, de korábban szinte arra se maradt időm, hogy levegőt vegyek. Most viszont elmélyedtem benne, és ment minden, ami kellett.

Ez a dal:

Földön az égen:

Érezzük át:

– Mekkora kihívás volt az éneklés és a dalszövegírás?

– A helyzet az, hogy a gitározás és a billentyűzés egyaránt olyan dolog, ami bármennyire is újdonság volt nekem, biztos voltam benne, hogy előbb-utóbb el tudom majd játszani. Ha egy óra gyakorlás után, akkor annyi, ha öt óra, akkor meg annyi. De én olyan vagyok, hogy addig úgysem állok le, amíg nem sikerül. Az éneklés viszont nagyon más: először is meg kellett találnom a saját karakteremet, ami illik a dalok instrumentális alapjaihoz – ezek voltak meg ugyanis előbb. Kínlódtam vele egy ideig, kikértem több szakmabeli véleményét, de végül csak meglett. Külön büszke vagyok rá, hogy szinte semmit nem kellett autotune-nal húzni a hangomon

Ami pedig a szövegeket illeti: rengeteg ötletem volt, sokat közülük csak azért szelektáltam ki, mert nagyon mély szövegeket egyelőre nem akartam kiadni.

Nyilván megvannak a gondolataim az elmúlt évek történéseiről, és biztos vagyok benne, hogy egyszer ezekből is dalokat írok majd, de még nem most.

Ha beindul a produkció és már biztos lábakon áll, akkor fog eljönni ennek az ideje.

– A dob az egyetlen hangszer, amit nem te játszol, hanem Pusztai Gábor, akivel együtt szálltatok ki a SkyHősből. Ez már túl nagy falat volt neked?

– Eredetileg gépdobra írtam a dalokat, meg is van az összes sáv, de mindenképp azt szerettem volna, hogy ezeket Gábor játssza fel élőben, hozzáadva a profi tudást és svungot az általam kitalált groove-okhoz, amivel még csavar is egyet az eredeti ötleteimen. Így is történt, és szerintem sokkal jobb lett a végeredmény.

– Lesz-e zenekar?

– Mindenképp, már eleve így álltam hozzá, hogy szeretnék embereket magam köré, akikkel élőben is előadhatom a dalokat. Ugyanakkor az egészben annyi bizonytalan pont volt, hogy nem akartam ennyire előre rohanni, amíg teljesen biztossá nem válik a lemezmegjelenés. Most viszont eljött ez a pillanat is. Egyelőre csak Gábor helye biztos a dobok mögött, a többi pozíció még alakul. Én az éneklés mellett maradok a basszusgitárnál, emellett még egy gitárosra és egy billentyűsre lesz szükség.

– A frontemberi szereppel kapcsolatban milyen érzések vannak benned?

– Akár hiszed, akár nem, nekem ez abszolút természetes.

Eddig is bármikor kiálltam a színpadra, ott nem volt mese soha. Ebből a szempontból olyan sokat nem oszt, nem szoroz, hogy most én állok majd középen.

Szóval nem lesznek pánikrohamaim, sem lámpalázam koncertkezdés előtt 1 perccel. Ehelyett sokkal inkább öröm van bennem, hogy mindezt sikerült összehoznom. Azt hiszem, a nehezén ezzel már túl vagyok.

– Mikorra ígéred az első koncertet?

– Legkésőbb tavasszal biztos, de inkább hamarabb. A lemezmegjelenéssel párhuzamosan elindulnak a rádiós játszások, a Minden út lesz az első klipes dal, így remélhetőleg akkorra már sokan ismerni fogják. Persze jön majd a nagylemez is, a mostani 5 szám mellett még 4-5 másikkal.

Szerencsés helyzetben vagyok, mert soha nem a kenyérért zenéltem, ezért nem kellett kompromisszumokat kötnöm.

És azt hiszem, ebben a projektben minden eddiginél jobban önmagam – vagy fogalmazzunk inkább úgy: magam ura – lehetek.

(Az albumot a Deezeren IDE KATTINTVA érheted el.)



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
10-evesen-ugy-enekli-lady-gagat-hogy-felalva-tapsolt-a-kozonseg.jpg

Úgy énekelte Lady Gaga slágerét a 10 éves kanadai kislány, hogy állva tapsolt a közönség

Roberta 3 évesen kezdett énekelni, most pedig az America's Got Talent zsűrijét is lenyűgözte.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 03.


hirdetés

Nemrég került ki egy videó az America’s Got Talent tehetségkutató legutóbbi adásáról.

A felvételen egy 10 éves kislány énekli úgy Lady Gagát, hogy a közönség felállva tapsol.

Roberta Battaglia Kanadából nevezett a versenybe - egyébként nem ez az első szereplése. Édesapja, Alessandro Battaglia énekes 2008-ban költözött Kanadába Olaszországból, a lánya 2009-ben született.

Roberta 3 évesen kezdett énekelni édesapja biztatására.

A színpadon először könnyekben tört ki Sofía Vergara zsűritag láttán, mivel Roberta imádja őt.

hirdetés

A kislány Lady Gaga Shallow című számát adta elő, azt a dalt, amit sokan a Csillag születik című filmből ismernek.

Miután Vergara továbbjuttatta a kislányt, az egész zsűri állva tapsolt, és a színésznő megölelte Robertát.

VIDEÓ: 10 évesen leénekel bárkit a színpadról

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
1-5.jpg

Honnan tudod, ölt-e a gyereked, és meddig mész el érte? – Jacob védelmében

Izgalmas sorozatot ajánlunk Chris Evansszel a főszerepben, melyben egy ügyész fiát iskolatársa meggyilkolásával vádolják.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Apple TV+ - szmo.hu
2020. június 01.


hirdetés

2012-ben jelent meg William Landay Defending Jacob című regénye Amerikában, majd 2013-ban nálunk is, Jacob védelmében címmel. A krimi egy egyszerű, de ütős alapötletre épül, s ennek nyomán - nem a pontos történetet lemásolva - készült el az Apple TV+ sorozata idén. Óriási a verseny, rengeteg sorozat készül és sikkad el, ennek viszont pont nem kéne, mert izgalmas morális kérdéseket vet fel, meg amúgy is, elég izgalmas ahhoz, hogy végignézzük a miniszériát.

A történet szerint Andy Barber (Chris Evans, akit nagy örömmel láttunk egy komoly, drámai szerepben) helyettes kerületi ügyész boldog családi életet él, ami olyan, mint a sokak által vágyott amerikai álom: van egy jó kis kertvárosi háza, egy szép felesége meg egy helyes tinédzser fia.

Ez az álomszerű kép azonban egyetlen pillanat alatt válik puszta emlékké, amikor egy napon sokkoló bűncselekmény rázza meg a New England-i kisváros lakosságát: egy tizennégy éves fiút holtan találnak egy parkban. Három mellkasi seb tanúskodik a gyilkos eltökéltségéről. Barber tudja, hogy a halott fiú, Ben Rifkin a fia, Jacob osztálytársa, mégsem adja vissza az ügyet.

Még azután sem, hogy egy kést talál a fia szobájában - csak akkor lép vissza a nyomozásból, amikor már kénytelen lesz, mert egyetlen bizonyítékot találnak a tett helyszínén: Jacob ujjlenyomatát a halott fiú pulóverén.

Innentől még jobban bedurvulnak az események: Jacobot letartóztatják, ügyvédet kap, az állam felnőttként jár el vele, az apja ugyan tud neki segíteni az ügyben, de nem ő védi a bíróságon.

hirdetés

Hamarosan már olyan fogalmakról lesz szó, mint gyilkos gén, szociopata személyiségjegyek, empátiahiány, miközben a sorozatban a Jacobot játszó, az Az című Stephen King-horrorból ismert Jaeden Martell végtelenül szimpatikus arcáról nem tudjuk leolvasni a valódi érzelmeit. Nem tudni, csak egy introvertált, nárcisztikus gyerek-e, aki örül, ha róla van szó az interneten, vagy egy bullyingolt fiú, aki bosszút állt a zaklatóján (a regénynek ezt a szálát véleményem szerint szándékosan hanyagolták el az alkotók, mert Columbine után talán nem akartak újabb ötletet adni az amerikai iskolákban verbálisan-fizikailag bántalmazott fiatalok százezreinek).

Pedig aki kicsit is beleásta magát a témába, tudja, hogy a Columbine-i tettesek egyikének anyja, a Napsugaram című könyv szerzője bevallása szerint szeretetben nevelte gyermekét, s az utolsó pillanatban sem sejtette róla, mire készül. Ezzel nem azt mondom, hogy a történetben Jacob a gyilkos, csak azt, hogy

a sztori azért jól kitalált, mert egy nehezen kiismerhető, titkokkal és sok saját szenvedéssel és szenvedéllyel teli korosztályt helyez a középpontjába: a tinédzsert.

Inkább a szülői oldalon van a hangsúly, s azon, hogy Jacob kiismerhetetlen. Ezt a sejtelmes szálat húzza végig a sorozat, s nagyon jól teszi, mert a feszültség az utolsó előtti részre már tényleg a végletekig fokozódik. Adaptációs szempontokból egyébként érdemes összehasonlítani a magát eléggé olvastató regényt az igényes sorozattal, mert szinte minden történetszálnál érezzük, miért változtattak a regényhez képest az alkotók.

Az egyetlen nagy kérdőjel a széria utolsó nagyjelenete s ami utána következik. Hiányérzetünk lehet így is, vagy úgy is, de mivel mindenképpen spoilerezném, ha lelőném a lezárást, nem teszem. Én így is elégedett voltam a végével, mert sok kérdést hagyott nyitva.

A legnagyobb kérdés természetesen az, meddig mész el a gyerekedért. A poklon és még azon is túl? Honnan tudod, hogy bűnös-e vagy sem? Mit számítanak a gyerekkori emlékek és mit az anyai intuíciók? Számos fontos erkölcsi kérdést vet fel a Jacob védelmében, nagyszerű színészi alakításokkal és izgalmas sztorival.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1.png

Clint Eastwood 90(!) éves – íme a kedvenc filmjeink tőle rendezőként

A május 31-én szülinapos színész-rendező ma olyan filmekkel büszkélkedhet 4 Oscar díja mellett, mint a Nincs bocsánat, A szív hídjai vagy az Amerikai mesterlövész.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2020. május 31.


hirdetés

Clint Eastwood az egyik legkülönlegesebb csodabogarává vált kilencven éves korára Hollywoodnak, hiszen még mindig aktív rendezőként és olykor színészként is, nem beszélve arról, hogy több filmje zenéjét is ő szerezte. Ráadásul olyan sikeres filmeket készít, melyeket egy, a karrierje csúcsán lévő fiatalabb rendező is elirigyelhetne tőle.

Színészként lett világsztár: először Sergio Leone filmjeiben lett ismert a neve, melyet a Jó, a rossz és a csúf koronázott meg. Majd Don Siegel rendezővel készített több sikeres filmet, ezekben kezdte megteremteni azt a keményfiú karaktert, amit később a Piszkos Harry-filmekben vitt sikerre, létrehozva az önfejű igazságosztó zsaru karakterét, ami azóta egy állandó szereplő a film világában. Többek között Bruce Willis is ilyen figurák megformálásával lett világsztár. Ahhoz, hogy Eastwood neve mára egy mindenki által ismert brand legyen, a színészi karrierje is hozzájárult. Mégis most a rendezői karrierjére koncentrálva szedtük össze a legjobb munkáit. Rendezni is korán kezdett, hiszen már 1971-ben bemutatták első saját filmjét, a Játszd le nekem a Mistyt!, s eddig összesen 38 nagyjátékfilmet készített. Ki tudja, hol áll meg.

10. Amerikai mesterlövész

Sokan talán nem helyeznék fel erre a listára a filmet, mégis megérdemli a kiemelést. Ugyanis ezúttal Eastwoodra nem jellemző, mégis tökéletesen megrendezett, bravúros akciójeleneteket láthatunk. Az Amerikai mesterlövészt 84 évesen alkotta a mester, amikor a kortársai már a nyugdíjas otthon közösségi szobájában néznek ilyeneket a közös televízión. A film persze nem csak ezért került fel a listára, remekül bánik pl. a suspense-szel, s a művet összesen hat Oscar-díjra jelölték, közte Bradley Coopert is a legjobb színész díjára.

9. Fennsíkok csavargója

hirdetés

Ez Eastwood második saját rendezése, s még egyértelműen magán viseli Don Siegel és Sergio Leone filmjeinek hangulatát, mégis egy biztos kézzel megrendezett western, ráadásul több, a műfajban eredeti ötlettel. Egy kis vadnyugati városban játszódik, ahol felfogadnak egy titokzatos idegent, hogy néhány most szabadult bűnözőtől védje meg a lakókat.

8. Tökéletes világ

Clint Eastwood legjobb filmjei közé nem mindig sorolják ezt a filmet, mégis egyértelműen ott van a helye ezen a listán. Megjelenésekor nem mindenki volt oda a filmért, de többnyire jó fogadtatást kapott. Annak ellenére, hogy az amerikai közönség nem harapott rá nagyon, azért világszerte már jól alakultak a bevételei. A nők akkori aktuális kedvencétől, Kevin Costnertől furcsa volt az új szerepkör: egy brutális bűnözőé, de játékában mégis kifinomult érzelmeket kellett megmutatnia. A film egy veszélyes bűnöző s egy elrabolt kisfiú különös utazásáról szól.

7. Gran Torino (2008)

Ez az egyszerű, letisztult film már magán viseli a rendező addigra jól kiérlelt sajátos kézjegyeit, melyek a kétezres évekbeli filmjeit jellemzik. A Millió dolláros bébi után jött ki ezzel a filmmel, ami uralta az Oscar szezont. Egyik legnépszerűbb filmje, hiszen Eastwood azt csinálja, amit korábban is szerettünk tőle, az igazságosztó szerepébe bújik egy vietnámi veterán személyében. A közönség hatalmas bevétellel hálálta meg a szerethető filmet, és az IMDb szavazatai alapján a 178-adik legjobb film a világon, ami meglehetősen előkelő hely.

6. A törvényen kívüli Josey Wales (1976)

Eastwood kedvenc tematikái közé tartozik a bosszú. Josey Wales egy egyszerű farmerként élt családjával, távol a világ zajától, saját tanyáján. Ám az amerikai polgárháború szele Josey-t is érintette: a családját meggyilkolták, farmját felégették az épphogy átvonuló, válogatás nélkül pusztító csapatok. A békés farmer beáll a környék hírhedt banditái közé, hogy felkutassa azokat, akik tönkretették az életét.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
dekameron-1.jpg

Kulka János és Csákányi Eszter a színháztörténeti jelentőségű online előadásban

A rendkívüli kihívást jelentő Dekameron 2020 című produkció humoros, pajzán, néhol kissé trágár történetekkel igyekszik a mostani időkben a társadalom tömeges szorongását legalább egy kis időre oldani.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. június 02.


hirdetés

A Trojka Színházi Társulás többek között Csákányi Eszter, Eke Angéla, Gryllus Dorka és Kulka János közreműködésével mutatja be a Dekameron 2020 című online előadást június 11-én este.

A bárki számára ingyenesen elérhető közvetítés a karantén kezdete óta az első olyan színházi produkció hazánkban, amely kifejezetten az új élethelyzetet dolgozza fel.

A színháztörténeti jelentőségű előadás producere és látványtervezője Lakatos Márk, a rendező Soós Attila.

A Dekameron 2020 alkotócsapata – akárcsak az eredeti mű – humoros, pajzán, néhol kissé trágár történetekkel igyekszik a mostani időkben a társadalom tömeges szorongását legalább egy kis időre oldani. Lakatos Márk, az előadás producere és látványtervezője így indokolta a témaválasztást: „A Trojka 2019-2020-as évadjának tervezésénél Soós Attila rendezővel gondolkodtunk a Dekameronban, de végül elvetettük az ötletet. Aztán az évadtervet keresztülhúzta a koronavírus okozta karantén, és visszataláltunk ehhez a reneszánsz novellafüzérhez.

hirdetés

Boccaccio klasszikusa a korabeli Itáliában játszódik a pestisjárvány időszakában, amikor a halálos kór miatt mindenki kénytelen volt az otthonába visszahúzódni. Ha az alapműből kihagyod a pestis szót, az szinte hátborzongatóan rímel a mostani helyzetre.”

Az alkotók már a munkafolyamat legelején fontosnak tartották, hogy valami olyan élő színházi formát hozzanak létre, amely túlmutat az utóbbi hónapokban megismert és használt videókommunikációs csatornák segítségével rögzített produkciókon.

„Szijj András és a StreamPUNK digitális stúdió segítségével egy közös virtuális térből jelentkezünk egy mind technikájában, mind esztétikájában új, online előadóművészeti kísérlettel. Egészen hibrid műfaj ez, az élő színészi játék keveredik az animációkkal és az előre felvett, filmes jelenetekkel. Mindezt a művészek lakásából, a chatszoba szituációból átlépve egy mesevilágba. A jelmezek a színészek ruhatárából és magyar tervezők munkáiból állnak, de ebben a páratlan helyzetben új értelmet nyer egy velencei maszk vagy éppen egy gázálarc is”

– tette hozzá Lakatos Márk.

Az előadásban a saját maga által irányított kamera elé lép többek között Csákányi Eszter, Eke Angéla, Ladányi Andrea, Nagy Dóra, Gryllus Dorka, Bárnai Péter, Kulka János és Nagy Zsolt is.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!