hirdetés
motomagamura_lemez1.jpg

Zenekar lett Kiss Sándor egyszemélyes produkciójából – Moto MagaMura lemezpremier

Az Intim Torna Illegál alapító basszusgitárosa elkészítette első szólóalbumát, amit hamarosan élőben is bemutat. Most az egészet végighallgathatod.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 24.


hirdetés

Kiss Sándor októberben jelentkezett első önálló produkciójának EP-jével, melyen 5 dalt rögzített. Pályafutásának komoly pillére a Moto MagaMura, ahol a dalok szerzője, szövegírója, előadója is egyben, a felvétel összes hangszerén – a dobok kivételével – ő játszik, és ő is énekel.

Azóta eltelt néhány hónap, és a különleges, önazonos küldetés folytatódott: elkészült a teljes album.

Aki ismeri Sanyi pályafutását, tudja, hogy nem elméleti ember, mindig is a koncertek, a közös zenélés motiválta. Mivel összeállt dalaiból egy teljes koncertrepertoár, megkereste hozzá azokat a zenésztársakat, akikkel a színpadon is be tudja mutatni élőben a közönségnek. De erről majd kicsit később.

Bővebben a dalokról, a szerző saját szavaival

Amit nem tudok

Vannak dolgok, amiket az ember jobb ha nem tud, vagy nem tud meg. Itt nem arra gondolok, hogy tudatosan kell homokba dugnia bárkinek is a fejét. De ha látunk vagy hallunk valamit, ami fáj vagy rosszul esik, néha fölöslegesen kerülünk tőle rossz hangulatba. Innen indultam ezzel a dallal, és így is gondolom: Amit nem tudok, nem fáj. Klip is készült hozzá, ezt a nógrádi várban és környékén vettük fel.

Minden út

Az első dalaim egyike. Fő témája úgy született, hogy elmentem otthon a zongora mellett és leütöttem néhány hangot. Annyira megtetszett a dallam, hogy újra kikerestem és felépítettem. Szövege a saját élményeim alapján készült, az “úton lenni” érzés szabadságát jelenti számomra.

Mindegy csak égjen

Az első 5 dal után pihentem egy kicsit, aztán elkezdtem átnézni a régi ötleteket, de már nem nagyon tetszettek. Egyik nap mentem haza biciklizésből, és tekerés közben jött egy dallam. Felvettem gyorsan telefonnal, és ahogy hazaértem, feljátszottam először csak egy gitárral. Ez lett a Mindegy csak égjen című szám, ami el is indította újra a munkát.

Kikötő

Az egyik kedvenc dalom. Nem készültem rá, csak egyszerűen kifordult belőlem – talán épp ezért ennyire bensőséges. Mindenki számára ismerős érzéseket fogalmaz meg a szövege, ezért könnyen megérinti az embereket, és nyomot hagy. Egy ideig az volt a munkacíme, hogy Esőben veled, mert a zongora témája olyan, mint az esőcseppek kopogása az ablakon.

Féltem ahogy állsz

Hallottam egy sztorit, hogy egy csaj mindig azzal jött a barátjának, hogy ha ez meg az nem teljesül a kapcsolatukban, akkor visszarepül Londonba. De persze nem repül, csak mondja. Ezt gondoltam kicsit tovább, vagyis inkább átéreztem – szerintem jól sikerült. :)

Földön az égen

Éppen valami apróság miatt haragudtam valakire, amikor elkapott az érzés, hogy ez nem fontos, nem érdemes dédelgetni a sérelmeket, mert csak rossz napot csinálunk vele magunknak. Ha közhelyesen is hangzik, megéri elengedni, de ez csak akkor megy, ha mi magunk is így gondoljuk: "Egyedül valahol feledem haragom, nem számít már!"

Akarom

A kislemezről kihagytam egy dalt, mert valahogy nem éreztem, hogy kész. Új energiával nekimentem még egyszer, és írtam rá egy szöveget. Kicsit megcsavartam, és megszületett az Akarom. Sok minden benne van belőlem, és abból, amit a világból mostanában látok.

Érezzük át

Egy ideje úgy élem az életem, hogy igyekszem megragadni és megélni a pillanatokat. Nem azon méltatlankodni, ami nincs, hanem örülni annak, ami van és ami lehet. Értékesebben telnek azóta a napjaim, így szívből ajánlom ezt mindenkinek, hogy merjen érezni.

Ez a nap már

Néhány zenekari próba után Gábor, a dobos csak úgy a semmiből megkérdezte: "Te, ez nem arról szól, hogy a takaró alatt, meg nem kelünk fel, meg forró kávé meg keksz, meg még egyszer?" Szerinted?? – válaszoltam. Mindenki azt lát bele, amit szeretne. :) Ez benne a szép.

Miért nem hívtál

Nem akartam még egy lassú dalt a lemezre, de egyszer csak kijött ez. Olyan spontán és magától értetődően, hogy nem ellenkeztem. :) Egyszerűen ilyen érzések voltak akkor abban a pillanatban bennem. Nagyon rövid idő alatt megírtam a szöveget és a zenét is, ha meg már megszületett, akkor úgy voltam vele, hadd menjen...

Ez a dal

Teljes egészében a sárga basszusgitáromon írtam. Először a zene született meg, készen volt már a hangszerelés is, amikor megírtam hozzá a dallamot, szinte egyszerre a szöveggel. Szeretem a sodrását, és azt a gitárszólót a közepén, amire büszke vagyok, hiszen én játszom fel: életem első gitárszólója volt, korábban a basszusgitár mellett csak kedvtelésből vettem a kezembe más hangszert.

Hogyan állt össze a zenekar?

Eleve színpadra terveztem a produkciót, zenész vagyok, számomra önmagában az nem kielégítő, hogy kezemben van egy lemez, amit én készítettem. Koncertekkel teljesedik ki az egész.

Mivel minden hangszeren én játszottam a stúdióban, meg kellett találnom magam mellé azokat a társakat, akik velem együtt megelevenítik a dalokat, akikkel egyszer csak pulzusa lesz az egésznek, elkezd élni, megmozdulnak az energiák és nemcsak számunkra élvezetes, ami a színpadon történik, hanem a közönség számára is.

Január óta próbáljuk folyamatosan a műsort. Először Pusztai Gábor dobos csatlakozott hozzám. Ki más?! Már ez a negyedik formáció, amiben együtt zenélhetünk. Zseniális, és annyira érzi!

Néhány éve találkoztam egy fiatal gitáros sráccal, tetszett a hozzáállása, a játéka. Most jött el az idő, hogy egy csapatban legyünk. Ő Ruska Peti.

Azonnal egy hullámhosszon voltunk mindhárman. Az első próba szerintem mindenkinek kicsit remegős volt, nekem azért, mert először léptem oda a mikrofonhoz úgy, hogy én vagyok a főhős, a többieknek meg azért, mert "a Sanyi a főhős????" :)

Igen, a MotoMagamura az a produkció, amiben Kiss Sándor először a főhős. Hogy mit szól ehhez a közönség? Április 30-án kiderül a lemezbemutató koncerten, a NyolcTíz Klubban.

A lemez az alábbi felületeken is elérhető: Deezer, Spotify, iTunes, Google Play, Bandcamp


KÖVESS MINKET:





hirdetés
ZAGAR-Live-2019-2..jpg

Zságer Balázs: A civilizációra már csak egy elveszett törzsként tekintek

A Žagar nemrég jelentette meg új lemezét, most pedig egy izgalmas pszichedelikus utazásra invitál, különleges vizuállal a Margitsziget fái közé. Electric Rituals a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.
Szponzorált tartalom (X) interjú: Nagy Kátya, fotó: Dobos Tamás - szmo.hu
2019. augusztus 21.



A természet jelentette a legfőbb inspirációt a Žagar új lemezéhez, amely olyan, mint egy pszichedelikus erdei túra. A Woods, Spirits & Sorcery zenéjével szinte teljesen elhagyták a megszokott dalformát, koncertjeik is izgalmas, az improvizációt sem nélkülöző zenefolyammá váltak. Zságer Balázzsal az új lemezről és az augusztus 23-i Electric Rituals című koncertről beszélgettünk, ahol különleges vendégekkel és vizuállal lépnek fel a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.

- Hat év telt el a legutóbbi lemezetek óta. Mi minden történt közben a zenekar életében?

- Nagyrészt koncertezéssel teltek az elmúlt évek. Úgy döntöttünk, hogy előbb színpadra állítunk egy új koncertrepertoárt és csak utána adunk ki albumot. Közben csináltam egy filmzenét is, az Éjszakám a nappalod c. nagyjátékfilmhez, meg igazából különböző iránykeresésekkel foglalkoztunk, hogy mit is szeretnénk a könnyűzenei piacon továbbra folytatni.

A popzene klisés formulái már nem nagyon izgattak minket, megpróbáltunk új utakat keresni, amik főképp nekünk jelentenek valamit.

Másrészről pedig nem szeretek úgy lemezt kiadni, hogy nincs mit mondanom, ahhoz mindig kell egy olyan élmény anyag, egy olyan hiteles inspiráció, amit érdemes egy korongra rögzíteni.

- Hogyan fordultatok most ebbe a folyamatzenés irányba?

- Már a kezdetekkor, a négy tagú Žagar is instrumentális zenekar volt. Lehet, hogy nem voltak ennyire összefésülve a számok, de már akkor is a kötetlen szerkezetekkel való játszadozás izgatott minket. Aztán jött az Eastern Sugar meg a Wings of Love, amik szélesebb ismertségre tettek szert és ezáltal kicsit elsodródtunk a kezdeti iránytól. Úgyhogy mondhatjuk azt is, hogy most találunk vissza oda, de talán már egy sokkal tapasztaltabb és érettebb zenei megközelítéssel.

- Akkor tulajdonképpen leróttatok egy kört, visszatérve a gyökerekhez.

- Igen, sokan mondják, hogy az új lemez inkább hasonlít az korai Žagarhoz, annak ellenére, hogy hangszerelésében sokkal szerteágazóbb és néha akár a world musicot és a tribalt érinti hangzásában, viszont a filozófia és az attitűd inkább ahhoz hasonlít, ahogy indult ez a zenekar.

- Hogyan találtál most vissza ezekhez a természet inspirálta témákhoz, amik a lemezen többfele is előfordulnak?

- Kicsit meguntam a létezés városi formáját. Egyre többet jártam ki a természetbe, az erdőbe, utaztam a tengerhez. Például amikor külföldön nyaraltunk a barátnőmmel, végig néztük az apály-dagályt vagy csak kimentünk egy erdőbe éjszaka és figyeltük hogyan jön fel a Hold, hogy lesz a közelgő szélből vihar, hogyan hallgatnak el a madarak és adják át a helyett a rovaroknak a ’hangversenytermet’.

Azt vettem észre, hogy a természet sokkal komplexebb és tökéletesebb egység, mint amit az ember valaha létre tud hozni.

A városi ember azt hiszi, hogy mindent kontrollálhat, de sokkal több alázatot kéne mutatnia a természet felé, de ezzel is már rég elkésett. A civilizációra már csak egy elveszett törzsként tekintek.

- Ezeket az inspirációkat hogyan kezdtétek végül dallá formálni?

- Egyrészt elkezdtem rengeteg vázlatot készíteni, és egyre több olyan organikus hangszert használni, mint az afrikai balafon, az indiai szitár vagy az arab Ney. Másrészt ahogy említettem is, elkezdtünk egyszerűen új számokat játszani a koncerteken. Ezek a közönség előtt formálódtak és mi is koncertről-koncertre, a visszajelzések és az érzéseink alapján változtattunk szerkezeteken és a hangzáson, így mire rögzítettük őket, addigra már sokadik életüket élték ezek a számok.

- Melyik változott a legtöbbet az idők során?

- A Mind Awake Body Asleep és az Anata Wa Watashi c. trekkeket elég sok verzióban játszottuk már a fellépéseken és végül egy ikszedik változatban kerültek fel a lemezre. De már a lemezbemutató óta is újabb köntöst kapott élőben egy-egy szám. Izgalmas mikor egy zenéről újabb és újabb rétegek válnak le, mégis a lényege, a magja nem változik. Emellett nálunk mindig fontos volt az improvizáció és hogy adjunk esélyt a véletlennek.

A közönség is érzi, hogyha valami a mostban történik és annak ő is a részese.

- Több vendégművész és különleges hangszer is szerepel a lemezen. Kik ők és hogyan jöttek létre ezek a kapcsolódások?

- Gozlán Fatima darbukán, djembén és különböző egzotikus fúvós hangszereken játszik, mint pléldaul az arab ney. Ő volt talán az első olyan zenész, akivel kicsit tágítottuk ezt a zenei horizontot. Az énekesnőnk, aki már állandó vendég a koncerteken a nigériai származású Bukky, illetve a New York-i Brooklyn Gypsies énekese Carmen Estevez két számban is énekel az új albumon. Nekik is köszönhetjük, hogy lett egy kicsit egzotikusabb, orientális hangzása a lemeznek. Emellett Tóth Szabolcs szitáron játszik és Barabás Lőrinc is trombitál egy-egy dalban.

- Hamarosan a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon adtok különleges koncertet. Mesélnél kicsit arról, mit várhatunk az Electric Ritualstól?

- Megpróbáltuk úgy összerakni a hangszerelést, hogy igazán érdekes és színes legyen a műsor. Az említett zenészeken túl ott lesz még velünk Bakai Márton, aki öthúros hegedűn játszik majd illetve a szenegáli Ibro Fall aki a balafon és a djembe mestere. Főleg az utóbbi lemez anyaga, de régebbi áthangszerelt zenék is várhatóak és lesznek olyan új, kicsit improvizatív részek is ebben a műsorban, amik még sehol nem jelentek meg. Látványban is próbálunk egy rendhagyó vizuált mögénk rakni, ennek Biljárszki Maxim lesz a felelőse. Megpróbáljuk belekomponálni a margitsziget fáit is a látványba.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
baratok-kozt-epulet-matyas-kiraly-ter.jpg

Egy korszak lezárul: a Barátok közt 20 év után már késő délután képernyőre kerül

Jó hír viszont, hogy az új részeket a korán és későn tévézők is elcsíphetik.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. augusztus 21.



Sokak esti rutinja változhat meg némiképp szeptembertől, ugyanis a hamarosan 21 éves születésnapját ünneplő Barátok közt ősztől új időpontokba kerül.

Az 1998. október 16-a óta futó széria az RTL Klub egyik legrégebbi és legnépszerűbb sorozata és indulása óta a főműsoridőben láthatták a nézők, aki pedig lemaradt az aktuális részről, az RTL Magyarország egy másik csatornáján visszanézhette.

Jelenleg 21:10-től látható, azonban az őszi műsorrend nyomán ezentúl más időpontokban találkozhatunk a Mátyás király tér lakóival - adta hírül a SorozatWiki, akik számára az RTL Magyarország Marketing és Kommunikációs Igazgatósága is megerősítette a változás hírét.

Szeptember 2-től késő délután és késő este vár a Barátok közt: a friss részek hétköznap negyed 6 körül, a Híradó előtt kerülnek adásba és negyed 11 körül újra levetítik őket.

A főműsoridőben a Híradó mellett a Fókusz és a Drága örökösök megy majd, a 9-es sávot pedig a csatorna 1-én induló új realityje, a Love Island kapta.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
DBOGI20190820035.jpg

Nagy Feró életműdíjat kapott, a Halott Pénz és Rúzsa Magdi is nyert - átadták a Petőfi Zenei Díjakat

Pápai Joci újabb elismerést zsebelt be Az én apám című dalával, de a Follow The Flow és a Bagossy Brothers Company sem ment haza üres kézzel a Strand Fesztivál nyitónapján megtartott díjátadóról.
MTI, Fotó: Bodnár Boglárka/MTI - szmo.hu
2019. augusztus 21.



Tizenkét kategóriában már a negyedik alkalommal adták át a Petőfi Zenei Díjakat a Zamárdiban tartott Strand Fesztivál nyitónapján kedd este. Több jelöltet a Petőfi Rádió 2018. március 1. és 2019. március 1. között legtöbbet játszott száz magyar dala közül választotta ki egy százfős, elismert zenészekből, producerekből, zenei szerkesztőkből, újságírókból, koncert- és fesztiválszervezőkből álló szakmai grémium.

Az év zenekarára, az év női és férfi előadójára, az év videoklipjére és az év akusztikus koncertjére június 18. és augusztus 12. között szavazhatott a közönség és a szakmai testület. A végeredménybe a szakmai zsűri és a közönség szavazatai 50-50 százalékban számítottak bele.

Az év zenekara a Halott Pénz, az év női előadója Rúzsa Magdi, az év férfi előadója Ákos lett.

Az év videoklipjének a Follow The Flow Nem tudja senki című dalának videoklipjét, az év akusztikus koncertjének pedig a Bagossy Brothers Company tavaly november 5-ei koncertjét választották.

Az életműdíjat Nagy Feró, a Beatrice és az Ős-Bikini frontembere kapta.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hetret0.jpg

A fesztivál, amiért érdemes elutazni az ország egyik legeldugottabb sarkába is

A Hétrétország a koncertek, színházi előadások és filmvetítések mellett az Őrség lakóinak és különleges atmoszférájának megismeréséről is szól.
Láng Dávid - szmo.hu
2019. augusztus 19.



Nagyon régóta szerettem volna már eljutni az Őrségbe, annyi jót hallottam róla: a különlegesen tiszta levegőről, a zöld fűről, a takaros házakról és a szinte csak itt jellemző szeres településformáról.

A nagy távolság eddig elriasztott, most azonban elhatároztam, hogy az itt zajló Hétrétország három napján való részvétellel összekötve felfedezem a vidéket. Nem bántam meg, tényleg azonnal megfogott a kis falvak hangulata, a réteken szabadon legelésző állatok, és hogy majdnem minden porta, de még a buszmegállók is tele vannak virággal.

Szerencsére nem voltam ezzel egyedül: mint megtudtam, az egész kezdeményezés gyökerei nagyon hasonlóak.

"Majdnem 30 éve jártam itt először a családommal, és első látásra beleszerettem a környékbe" – meséli a fesztivált megálmodó és a mai napig igazgató Sülyi Péter, akinek a neve leginkább az Omega szövegírójaként lehet ismerős.

Az 1970-es évek eleje óta dolgozott együtt a zenekarral, olyan slágerek fűződnek a nevéhez, mint a Fekete pillangó, a Nem tudom a neved, a 200 évvel az utolsó háború után, vagy a Mozgó világ. Emellett Kovács Kati több dalszövegét is ő jegyzi.

Vas megyében korábban is kirándultak már, de elhatározták, hogy megnézik, hová jutnak, ha az addiginál nyugatabbra veszik az irányt. Így lyukadtak ki először Őriszentpéteren, majd a szomszédos Szalafőn. Hamarosan elkezdtek célzottan idejárni pihenni, de arról sokáig szó sem volt, hogy ide is költözzön. Azt viszont szerette volna, hogy ő is hozzátegyen valamit ehhez a gyönyörű vidékhez, ami így megszólította.

Sülyi Péter

"Arra jutottam, hogy kulturális programokat kellene idehozni, mert sok mindenben nagyon gazdag volt a környék, ezen a téren viszont légüres teret tapasztaltam"

– magyarázza. Így született meg a Virágzás napjai nevű fesztivál, amit 1994-től 25 éven át minden pünkösdi hétvégén megrendeztek, komolyzenével, színházzal, irodalommal.

Bár rendkívül nívós művészi értéket képviselt, a helyi köztudatba talán pont emiatt nem tudott soha beivódni, nem gyakorolt számottevő hatást a lakosságra. Ennek ellenére Sülyiék egészen tavalyig kitartottak mellette, 2002 körül azonban elkezdtek gondolkodni rajta, mi lenne, ha ezzel párhuzamosan valami olyan dolgot is csinálnának, ami jobban bevonja a helyieket, és tényleg a magukénak érzik.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x