hirdetés
megnyito_elott.jpg

Mondd el 100 szóban, mit jelent neked Budapest!

Rendhagyó történetíró pályázat indult, egész nyáron várják a 100 szavas műveiteket.
Forrás: 100 szóban Budapest Facebook oldal - szmo.hu
2014. július 02.


hirdetés

Ilyen még nem volt Budapesten. Most megfogalmazhatjátok 100 szóban, mi jelent számotokra a város. Ha a zsűrinek tetszik a munkátok, elnyerhetitek a 150.000 forintos összdíjazású nyeremény egyikét. A Mindspace szervezi a pályázatot, nektek csak annyi a teendőtök, hogy szavakba öntitek, mit éreztek Budapest iránt, akár itt éltek, akár csak látogatóba érkeztek.

Június 27-én, a pályázat hivatalos indító rendezvényén a Lumen Kávézóban nemcsak a szervezők és a szakmai partnerek mutatkoztak be, hanem kiderült az is, hogy a beérkező pályamunkákat elbíráló zsűri egyik tagja Winkler Nóra lesz. A másik két tag Hajós András és Szőllősy Balázs.megnyito

Innen származik az ötlet

Chilében már 2001 óta rendezik meg a "Santiago 100 szóban" pályázatot, amelyre legfeljebb száz szavas, a városhoz valamilyen módon kapcsolódó írással lehetett jelentkezni. A nyertes pályaműveket illusztrálták és köztereken állították ki. Ma már évente közel 50 000 történetből válogathatnak a latin-amerikai országban; Chile legfontosabb irodalmi pályázatává nőtte ki magát. A magyar szervezők a chilei ötletgazdák segítségével láttak neki a hazai megvalósításnak.juan

"Az alapgondolat a budapesti pályázat esetében is az, hogy az irodalmat összekössük a városi léttel egy dinamikus projekt keretében, amely amellett, hogy széles közönséget ösztönöz írásra, elősegíti azt is, hogy a napi közlekedés során az emberek egy pillanatra megálljanak, és időt szakítsanak egy kis irodalmi pihenőre. A pályázat egy új kifejezési platformot kíván nyújtani, ahol a jelentkező megoszthatja érzéseit, kalandjait, gondolatait, aggályait, vágyait a várossal kapcsolatban" olvasható a 100 szóban Budapest honlapján.

Hogyan pályázhattok?

Minden Magyarország területén élő személy, illetve határon túli magyar részt vehet a pályázaton, eddig még nem publikált írással. Egy személy legfeljebb 5 történettel indulhat, amit a 100 szóban honlapján keresztül vagy postai úton (Lumen Kávézó, 1088 Budapest, Mikszáth Kálmán tér 3.) küldhet el a szervezőknek 2014. szeptember 1-ig.

hirdetés

A 100 szóba nem tartozik bele a cím, és az írásjelek sem, ám az igekötők és névelők szavaknak számítanak. A sztorik állhatnak száznál kevesebb szóból, de a száz szót meghaladó művek már nem pályázhatnak.

logo_100szoban

12 döntős művet választ ki a zsűri, ezek közül kerül ki az első, második és harmadik helyezett. Az első három munka alkotója 150 000 Ft összdíjazást kap. A 12 döntős írást illusztrációkkal látják el, és különböző médiumokban, köztereken, kiállításon szerepeltetik.100szavas

Ha tetszik az ötlet, nyomj egy lájkot!


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
fontana-haz2.jpg

Lebontják a belvárosi Fontana-házat

1984-ben kifejezetten modernnek számított, most egy még modernebb épül a helyén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. október 21.


hirdetés

A Váci utca és Régi posta utca sarkán álló, 1984-ben épült Fontana-házat lebontják, a helyén modern ház épül lakásokkal, a földszinten áruházzal - írja a PestBuda.hu oldal.

Idén ősszel kezdődnek a Váci utca 16. – Régi posta utca 17. szám alatti Fontana-ház átépítésével kapcsolatos munkálatok, a tulajdonos, a Müller Drogéria Magyarország Bt. végleges építési engedélyt kapott az épület részleges bontására és a tervezett új ház felépítésére.

A beruházó cég a belvárosi a Mai Belváros című kerületi lapot arról tájékoztatta, hogy a földszinten, az első emeleten és a mínusz egyes szinten a cég saját drogériája, valamint más áruház kap helyet. A felette lévő szintekre 35 nagyméretű lakást terveznek.

A Fontana Üzletház a 80-as években / Forrás: Magyar Rendőr - Fortepan

Az épületet Vedres György építész tervezte, akinek szerepe volt több belvárosi építkezésben az 1970-es évek végén, többek között passzázsok és üzletek kialakításában vett részt. A Váci út 16. szám alatti épületet 1984-ben adták át, a neve Fontana Üzletház lett. A háznak a története során több elnevezése is volt, például Fontana Divatház, Aranypók-Konzumex Divatáruház. Ma Fontana-házként ismert. Az áruház háromszintes, ezenkívül az épületben irodák találhatók és étterem is működik benne.

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
metro_ecseri_mti.jpg

Képeken a 3-as metró felújított déli szakasza

Délután 5 órától az utazók is birtokba vehették a vadonatúj állomásokat.
Címlapfotó: az Ecseri úti állomás; fotók: MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2020. október 22.


hirdetés

Csütörtökön koradélután átadták, 5 órától pedig az utazóközönség is használatba vehette a budapesti 3-as metró déli, Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszát.

Az MTI kiadta első hivatalos fotóit a vadonatúj állomásokról és az átadásról. Az északi szakasz képeivel összehasonlítva jól látszik, hogy a vonal egy új, saját arculatot vett fel, azonban itt mintha az állomások falai a felújításokkor megszokottnál is kevesebb díszítést kaptak volna. Ehhez a dizájnhoz fognak csatlakozni feltehetőleg a nemsokára induló középső szakasz állomásképei is.

A Népliget állomás
Az Ecseri úti állomás a felújított alagútból nézve
A Pöttyös utcai állomás
A Határ úti állomás

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
MOL_Bubi_station.jpg

A Bubi biciklik majdnem fele eltűnhet az utcákról – Vitézy Dávid szerint ez nagyon rossz ötlet

Jelenleg 2100 kerékpár érhető el a városban, azonban az új, 5 évre szóló tender mindössze 1200-ra szólna.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2020. október 20.


hirdetés

A BKK Igazgatósága szeptemberben írt ki tendert a MOL Bubi üzemeltetésére, 5 évre, 1,7 milliárd forintért. A tender beadási határideje október 26-án lesz, azonban jelenleg nincs sok esélye, hogy addigra lesz új üzemeltető. Így, ha a BKK nem hoz rendkívüli intézkedést, november végén, 6 év után először, leállhat a közbringarendszer működése.

A MOL Bubi 2014 szeptemberében indult el, akkor még csak 1100 kerékpárral és 76 dokkolóállomással. Azóta a biciklik száma közel 2100-ra bővült és 158 állomáson érhető el a Bubi. Az új, 5 évre szóló tender ehhez képest mindössze 1200 biciklire szólna.

Mindez azt jelenti, hogy a rendszer nem csak, hogy nem bővülne 2026-ig, hanem jelentősen szűkülne is, több mint 40%-kal.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán fejezte ki aggodalmát a közbringarendszer leépítési terveivel és bizonytalan jövőjével kapcsolatban.

„Látva a rendszer fejlesztésének és kiterjesztésének elmúlt 5 éves ütemét, a BKK Igazgatóságának a Bubi visszafejlesztéséről szóló döntése rövidlátó hozzáállást tükröz és szembemegy a városvezetés klímavédelemmel és fenntartható közlekedéspolitikával kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseivel”

hirdetés

- fogalmazott Vitézy, majd hozzátette, hogy azt azonban egy pillanatig sem állítja, hogy a Bubi tökéletes lenne.

„A népszerű indulás után több adminisztratív nehézség riasztotta el az első bérletüket megújítani szándékozó felhasználókat, a mobilapp éveken át nem frissült, a díjszabás a kezdeti óvatosság (kaució előírása) után nem követte a felhasználói szokások változását. Rég integrálni kellett volna a BKK bérletekkel a Bubi díjszabását, megszüntetni a személyes szerződéshosszabbítást és eltörölni a kauciót. Ez mind igaz - ezek azonban megrendelői döntéseken és egy régóta időszerű átfogó szoftverfrissítésen múlnak, ehhez nem kéne kidobni az egész rendszert biciklistül és drasztikusan csökkenteni a biciklik számát.

A Bubi azok számára is elérhető közlekedési móddá tette a városi kerékpározást, akik saját biciklivel nem rendelkeznek vagy ha van is saját kerékpárjuk, azt nem tudják napközben Budapest belső területein használni. A Bubi ezért egy sikeres szolgáltatás és brand, mely az elmúlt években - egy ilyen új szolgáltatásnál talán nem is meglepő módon - kicsit megkopott és valóban frissítésre szorul. De a frissítésnek a továbbfejlesztés és nem a visszafejlesztés irányába kellene mutatnia - hisz Európa-szerte és Amerika vagy Ázsia számos nagyvárosában is látjuk, a közbringa-rendszerek növekedési potenciálja a mai budapesti szinthez képest még óriási.”

„A Budapest Fejlesztési Központ részéről minden Budapestet érintő közlekedésfejlesztés műszaki tartalmáról konzultálunk a Fővárossal és az érintett kerületi önkormányzatokkal - a másik oldalról a Bubi leépítéséről azonban sajnos senki nem kérdezett meg bennünket. Pedig készek lennénk az együttműködésre, hiszünk a Bubiban és a közbringa-rendszer fejlesztésében. A belvároson kívül is van élet, a külvárosi csomópontok, nagyobb lakótelepek és akár, együttműködési készség esetén az agglomerációs központok irányába is érdemes lenne továbbfejleszteni a rendszert. Sajnálom, hogy ehelyett most a leépítésről kell itt írnom. Bízom benne, hogy sikerül ezt a rossz döntést korrigálni és a BKK vagy a Főváros vezetése visszavonja ezt az elhibázott koncepción alapuló közbeszerzési kiírást” - zárta közleményét Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid

? A BUBI VISSZAFEJLESZTÉSÉRŐL ? Szomorú vagyok a MOL Bubi közbringarendszer leépítési tervei és bizonytalan jövője miatt. A Bubi üzemeltetésére szóló szerződés idén november végén lejár és úgy...


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
metro-bkk-scaled.jpg

Átadták a 3-as metró megújult déli szakaszát

Csütörtök délutántól utazhatunk az új szakaszon.
MTI, Címkép: BKV Zrt./Horváth Bence - szmo.hu
2020. október 22.


hirdetés

Átadták a 3-as metróvonal felújított, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszát. Karácsony Gergely főpolgármester a megújult Határ úti állomáson tartott ünnepségen elmondta, hogy a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt annak érdekében, hogy a 3-as metró igazi, 21. századi szolgáltatása legyen "minden budapestinek és minden itt járónak". A felújított szakaszon csütörtök délután öt órától utazhatnak az utasok.

A 3-as metró november 6-áig a teljes vonalon közlekedik, azaz Újpest-központtól Kőbánya-Kispestig, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban továbbra sem áll meg.

A déli szakaszon megszokott buszjáratok továbbra is működnek, melyek alternatív eljutási lehetőséget biztosítanak a metróval is elérhető megállókba. Így továbbra is közlekedik a Boráros tér felé a 223M, a Nagyvárad tér felé a 254M, a Határ úti metróállomás felé a 194M és az Örs vezér tere felé a 161E autóbusz. A 200E autóbusszal – ahogy a metrófelújítás előtt is – napközben ismét Kőbánya-Kispestig, éjszaka pedig a Határ útig lehet utazni - közölte honlapján a BKK.

A Határ út, a Pöttyös utca, az Ecseri út és a Népliget állomás nemcsak a letisztult látványvilága miatt lett modernebb, de kényelmesebbek, biztonságosabbak is lettek, valamint a LED-es megvilágításuknak köszönhetően világosabbá, sőt, energiatakarékosabbá váltak a felújított megállók. Megújult a teljes vonali infrastruktúra is: a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer, és természetesen az utastájékoztatási elemek is.

November 7-től elkezdődik a 3-as metró felújításának utolsó nagyobb volumenű üteme, méghozzá a metró középső szakaszának, a Nagyvárad tértől a Lehel térig húzódó résznek a rekonstrukciója. A felújítás ideje alatt Kőbánya-Kispest felől a Nagyvárad térig, Újpest-központ felől pedig a Lehel térig jár majd a metró, de a BKK a teljes kapacitását kihasználva indít majd buszokat a forgalmas szakaszon.

hirdetés

A legtöbb útszakaszon a buszsávban közlekedő, 45 másodpercenként induló buszjáratokkal lehet majd utazni.

A metrópótló buszok mellett a BKK igyekszik bővíteni a konkrét szakaszokat kikerülő, alternatív eljutást biztosító járatainak kínálatát is, hogy elkerülhető legyen a tömeg a járatokon. A metró pótlásának további részleteit a napokban fogja közölni a Budapesti Közlekedési Központ.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!