hirdetés
32758233090_2c574bee39_b.jpg

Mintha egy versenyautó küzdene egy bogárhátúval – Donald Trump on-line padlógázt nyomott az újraválasztásáért

Trump ismét célzott, érzelmekre ható üzenetekkel bombázza a választókat, miközben elemzők szerint a demokraták egyáltalán nem értik ezt az új médiakörnyezetet.
fotók. Flickr - szmo.hu
2019. október 24.


hirdetés

A sors úgy hozta, hogy Donald Trump számára időben egybeesett a jövő évi választási kampány startja és az impeachment, vagyis elnökkel szembeni alkotmányos vádemelési eljárás megindítása. Trumpot a demokraták azzal vádolják, hogy törvénytelenül, egy katonai segély visszatartásával próbálta rávenni Ukrajnát arra, indítsanak nyomozást Joe Biden fia ellen. Márpedig könnyen lehet, hogy épp Biden lesz a demokraták jelöltje az elnökválasztáson.

Vagyis a vád az, hogy Trump elnöki hatalmát felhasználva próbált beavatkozni az amerikai választási kampányba.

A kongresszusban már tartanak az üggyel kapcsolatos meghallgatások, de nem pihen Trump kampánystábja sem.

hirdetés

Az amerikai lapok szerint olyan eszközöket vetnek be, amelyek jól jelzik, mi várható a következő elnökválasztási kampányban.

Régóta tudjuk, hogy egy közvélemény-kutatásban egyáltalán nem mindegy, miként teszik fel a kérdéseket. A Trump-kampánystáb által az elnök híveihez intézett kérdés így hangzott: „Egyetért-e ön azzal, hogy Trump elnök nem tett semmi rosszat?” Aztán a Twitteren, a Facebookon és a YouTube-on keresztül arra kérték őket, csatlakozzanak az alkotmányos vádemelési eljárás ellen tiltakozó közzösséghez (Official Impeachment Defence Task Force). Az üzenetnek egy hatásvadász videóval adtak még nagyobb nyomatékot. Ebben elővették a már jól ismert összeesküvés-elméletet, ami szerint Trump választási ellenfele, Joe Biden fia összeszűrte a levet az ukrán hatóságokkal Trump megbuktatására.

VIDEÓ: a Trumpot védő kampányvideó

Mit csinált válaszul Biden? Miután nem tudta elérni a Facebooknál, hogy vegyék le az oldalról Trump hirdetését, úgy döntött, hogy az on-line kampányra szánt pénzét inkább a tv-reklámokra költi. Elemzők szerint könnyen lehet, hogy ezzel végzetes hibát követ el.

Biden úgy tűnik, képtelen haladni a korral.

És ez nemcsak rá jellemző. Több amerikai lapban is arról írnak, hogy a demokraták profi politikusai megöregedtek, és még mindig azt hiszik, hogy a tv fénykorában vagyunk, amikor a jelöltek tévés megjelenései vagy a nyilvános viták döntik el a választások kimenetelét.

Ezzel szemben Trump, ahogyan 2016-ban, ezúttal is az olyan közösségi médiumokra építi adatvezérelt kampányát, amelyek elfogadják a célzott üzeneteket.

És bár az elnököt több oldalról is ostromolják, a legtöbb közvélemény-kutatás szerint az amerikaiak többsége elégedetlen vele, 2020-ban ismét uralni fogja ezt a területet.

Erre utal az is, hogy Brad Parscale, aki 2016-ban Trump digitális igazgatója volt, most az egész kampányért felel. Még több célzott reklámot készítenek elő, és még agresszívebben tesztelik azok tartalmi hatékonyságát, miközben folyik a nagyarányú adatgyűjtés, hogy ezek alapján az üzeneteket még tovább finomíthassák.

Minden egyes reklámnál tucatnyi változatot próbálnak ki, hogy megtudják, melyik verzióra a legfogékonyabbak az emberek. Inkább klikkelnek az „adományozz” vagy a „járulj hozzá” gombra? Az alkotmányos vádemelési eljárás elleni tiltakozásul inkább "védelmi alapba" vagy "a védelmi különítmény alapjába" fizetnek szívesebben?

Parscale 2018-ban részletesen beszélt a már 2016-os kampányban is használt módszerükről a PBS Frontline című műsorban. Azt mondta, a legutóbbi elnökválasztási kampányban meg kellett találniuk a nyeréshez szükséges legerősebb üzeneteket Trump számára, majd azokat, akik a kampánystábból a legalkalmasabbak az ilyen üzenetek megfogalmazására. Ezután megnézték, kik élnek a választásokat eldöntő körzetekben, és számukra folyamatosan próbáltak olyan reklámokat készíteni, amelyek a megfelelő reakciót váltották ki.

Naponta több tízezer Facebook hirdetési variációt próbáltak ki. Ha valami nem működött, módosították, majd újrapróbálkoztak, egészen addig, amíg el nem érték a kívánt hatást, például a megosztást, vagy a hozzászólást. Mindez állandó felügyeletet és felülvizsgálatot igényelt.

Amint megvolt az ideális üzenet, átnézték a kulcsfontosságú választókerületben élők fogyasztói és szavazási adatait, a megfelelő kategóriák kiválasztásával becéloztak "mondjuk 300 ezer embert", majd egyetlen gombnyomással a Facebook segítségével országosan is azonosították azokat, akik hasonlóak ehhez a célcsoporthoz.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
Vegan.jpg

Vegán bőrt készített kaktuszból két mexikói srác

Két év kutatás után a bőriparnak megfelelő anyagot tudtak létrehozni.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 09.


hirdetés

A két fiatal vállalkozó arra a problémára próbált megoldást találni, amit az állati származékból és vagy műanyagból készített termékek okoznak. A divat az egyik legnagyobb környezetszennyező, ugyanis a műbőr legyártásával újabb és újabb műanyagrészecskéket juttatunk a körforgásba, az állatok bőréért pedig esőerdőket irtunk, hogy nagyobb csordákat lehessen legeltetni. Az új, kaktuszból készülő bőr alternatívát nyújthat mind a divat, a bútor- és autóipar számára.

López Velarde Adrián és Marte Cázarez, mexikói vállalkozók a közelmúltban mutatták be cégük, a Desserto organikus bőrét, amely teljes egészében fügekaktuszból készítenek. Ezzel úttörők lettek, ugyanis ez az első ilyen jellegű kezdeményezés. Céljuk az volt, hogy az állati bőr fenntartható, kegyetlenségmentes alternatíváját megteremtsék.  A Desserto biológiailag lebontható, és megfelel a bőripar minden elvárásának.  Az anyag rugalmas, légáteresztő, tartóssága legalább 10 év, és persze környezetbarát.

hirdetés

„Két év kutatás és fejlesztés után sikerült olyan anyagot előállítani, amely megfelel az állati vagy szintetikus bőrt használó iparágak által előírt tulajdonságoknak és műszaki, mechanikai előírásoknak”

- mondta López Velarde a Fashion United-nek.

A Desserto a múlt hónapban volt kiállítva Milánóban, a Lineapelle Nemzetközi Bőrkiállításon. Az alkotók már együttműködnek a különféle iparágak nagy csoportjaival a lehetséges alkalmazás érdekében.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!


KÖVESS MINKET:




hirdetés
online-rabszolgapiac-instagram-1000x526.png

Online rabszolgapiac: az Instagramon árulják őket az emberkereskedők

Egy ENSZ-képviselő szerint egy 16 éves nyugat-afrikai lány esete 'a modern rabszolgaság tömör példája'.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Szomorú tendenciára hívja fel a figyelmet a BBC videója és cikke.

Egyre többen vannak azon a véleményen, hogy a Szilícium-völgy applikációival akarva-akaratlanul elősegíti a globális rabszolga-kereskedelem fejlődését - és a kritikusok szerint itt az ideje, hogy a vállalatok felelősséget vállaljanak a barbár gyakorlat megkönnyítéséért.

A BBC News Arabic két kollégája férjnek és feleségnek adta ki magát egy rejtett akció keretében és arra a következtetésre jutottak, hogy "zavaróan könnyű" megtalálni azokat az emberkereskedőket, akik rabszolgákat árulnak az Instagramon és más népszerű alkalmazásokban.

"Az Öbölben (Perzsa-öböl) a háztartási alkalmazott nőket online értékesítik a Google és az Apple által jóváhagyott és biztosított alkalmazásokon keresztül. Ezt online rabszolgapiacnak hívják"

hirdetés

- hangzik el a videóban, melyben egy kuvaiti erőteljes és sokkoló példán keresztül mutatják be a helyzetet.

A titkos vizsgálat során kapcsolatba léptek és találkoztak több olyan emberrel, akik háztartási alkalmazottakat hirdetettek online.

Egyikük Kuvaitban 3800 dolláros áron, vagyis nagyjából 1 millió 150 ezer forintért árulta Fatou-t - egy 16 éves lányt Guinea-ból, Nyugat-Afrikából.

"Ez a modern rabszolgaság tömör példája"

- mondta a BBC News Arabicnak Urmila Bhoola, a rabszolgaság kortárs formáit vizsgáló ENSZ-képviselő.

"Láthatjuk, amint egy gyermeket eladnak és úgy kereskednek vele mint egy ingósággal vagy egy vagyontárggyal."

A BBC News Arabic nyomozása után a kuvaiti hatóságok állítólag "beidézték" a rabszolgákat árusító közösségi média fiókok mögött álló embereket - áll a BBC News pénteken közzétett cikkében.

A hatóságok elmondták a portálnak, hogy a fióktulajdonosokat arra kényszerítették, hogy szedjék le hirdetéseiket, illetve aláírattak velük egy jogi megállapodást, amelyben ígéretet tesznek arra, hogy soha többé nem vesznek részt ebben a tevékenységben.

A friss cikk azonban nem említ semmiféle büntetést vagy jogi következményeket, annak ellenére, hogy Nasser al-Mousawi, a kuvaiti Domestic Workers Office vezetője azt mondta a BBC News Arabic csapatának a vizsgálat során, hogy "bárki, aki ilyen típusú üzlettel foglalkozik, meg lesz büntetve".

Időközben az Instagram azt nyilatkozta a BBC News-nak, hogy további tartalmakat távolítottak el a Facebookról és az Instagramról és meg szeretnék akadályozni az olyan új fiókok létrehozását, amelyeket az online rabszolgapiacra szabtak.

Az ENSZ-képviselő szerint azonban ez nem elég.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
laboratorium_kutato.jpg

Tudományos szenzáció: 3D nyomtatóval alkottak élő bőrt, amiben érhálózat is van

A speciális műbőr képes kapcsolódni a vérkeringéshez.
képünk illusztráció, fotó: Unsplash - szmo.hu
2019. november 06.


hirdetés

A világon először állítottak elő 3D nyomtatóval élő bőrt, számolt be a sikerről a Futurism. A New York-i Rensselaer Politechnikai Intézet kutatói ráadásul azt állítják, hogy

a benne található érhálózat sikeresen kapcsolódott egy egér véredényeihez.

A tudományos áttörésről Pankaj Karande, a kutatás vezetője részletesen beszél egy, az intézet YouTube-csatornájára feltöltött videóban. Ebből kiderül, hogy

hirdetés

a mesterséges bőr állati kollagén és emberi bőrsejtek felhasználásával jött létre, ráadásul néhány hét alatt erek képződtek a műbőrben, ezek csatlakoztak az egér érhálózatához.

Karande és csapata a folytatásban különböző génszerkesztő technikákkal azon dolgozik majd, hogy a donor sejteket minél hasonlóbbá tegyék a befogadó sejtekhez. Így minimalizálható lenne annak az esélye, hogy a gazdatest kilökje magából a beültetett anyagot.

A laboratóriumi körülmények között előállított bőr a későbbieknek nagy segítség lehet azoknak, akiknek lassan gyógyulnak a sebei. Áttörés lehet a felfekvések gyógyításában, később pedig az égési sérülések kezelését és egyéb bőrbeültetéseket is forradalmasíthatja.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
snapshot-2.jpg

„A történelem jó oldalára álltunk” – Új-Zéland megszavazta a karbonsemlegességet

Az új-zélandi miniszterelnök szerint a klímaváltozás korunk legnagyobb kihívása, ők pedig ennek a törvénynek az elfogadásával az élen járnak a világban.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 07.


hirdetés

Pártérdekeken felülemelkedve fogadta el az új-zélandi parlament az ország mérföldkövet jelentő új klímatörvényét.

A Jacinda Ardern miniszterelnök által előterjesztett törvény, amely a párizsi klímaegyezményekben tett vállalás értelmében 2050-re nullára kívánja redukálni az ország CO2-kibocsátását, 119-1 arányban ment át a voksoláson. Az ellenzéki Nemzeti Párt képviselői annak ellenére a törvény mellé álltak, hogy egyetlen módosító javaslatukat sem fogadták el.

A törvény nem csupán arról rendelkezik, hogy Új-Zéland kiáll a globális felmelegedés 1,5 C fok alatt tartása mellett, hanem keretet biztosít annak is, hogy ehhez miként alkalmazkodjon a szigetország 5 millió lakosa, és hogyan készüljenek fel a klímavészhelyzetre.

Mindennek külön költségvetést biztosítanak. A célkitűzéshez két egymástól elkülönített tervet dolgoztak ki: az egyik az állati eredetű metánkibocsátás, a másik pedig az egyéb üvegház-hatású gázok csökkentésének hosszú távú programját tartalmazza.

hirdetés

„A világ előtt jártunk a nukleáris leszerelésben, a nők szavazati jogának megadásában, és most ismét élen járunk" – jelentette ki a szavazás után James Shaw klímaváltozási miniszter. –

"A klímaváltozás nemzedékünk hosszú távon meghatározó kérdése, amellyel a korábbi, egymást követő kormányok képtelenek voltak megfelelően foglalkozni. Új-Zéland a történelem helyes oldalára állt. Meggyőződésem, hogy a klímaváltozás korunk legnagyobb kihívása”

– idézte a miniszterelnök-asszonyt a Guardian.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!