hirdetés
607071-2fmjte6ir3-whr-1000x667.jpg

Mindent a vezető köré építettek – csúcsfelszereltség egy kisautóban

Modellciklusa vége felé jár a Peugeot 2008-as, de még mindig megállja a helyét a kis SUV-k mezőnyében, főleg a GT-Line felszereltségben.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 25.


hirdetés

A Peugeot 2008 hat évvel ezelőtt, 2013-ban jelent meg a kompakt szabadidő autós kínálatban, s az igényeket jól mutatja, hogy azóta már 515.000 készült belőle világszerte. Dübörög az SUV piac, a francia márka összesen három modellt kínál ebben a szegmensben, közülük a legkisebbnek számít a 2008, amely 2016-ban kapott modellfrissítést. Tehát nem a legújabb darab a palettán, azonban mai napig nem érezni rajta, hogy eljárt volna felette az idő.

A modell külsejében a kompakt szabadidő-autók minden jellegzetes vonása fellelhető, emelt a hasmagasság és markáns a kocsi megjelenése. Az orr rész és a motorháztető egységes vonalvezetése a hűtőmaszk aljától indul, majd töretlenül folytatódik a tető irányába, egészen a hátsó ajtóktól induló hullámvonalig. A csomagtérajtó az alacsony, mindössze 60 cm-es rakodóküszöbnél csukódik, ami egyben a hátsó lökhárító felső pereme, és a küszöb magasságban körbefutó, masszív fekete védőelem része. A karosszéria megóvása érdekében az alsó védőborítás végigfut az első és hátsó lökhárítón, a sárvédőkön és az ajtókon. Kifejezetten egyediek az első lámpatestek, és látványosak a karmot formáló, 3D hatást keltő hátsó lámpák is.

Az utasteret a 2008 esetében is a Peugeot modelleknél már bemutatott i-Cockpit® elrendezés szerint alakították ki, amelynek alapkoncepciója az, hogy a márka mérnökei mindent a vezető köré építettek. A különböző műszeregységek és kezelőszervek jól átgondolt elrendezésével a vezető kerül a kocsi középpontjába, ráadásul így az útról sem kell levennünk a szemünket menet közben. A vezető a bal kezével állítja be a tempomatot, jobb kezével a mobiltelefonját kezelheti a 7 colos érintőképernyőről a Mirror Screen funkcióval. Ugyanez a képernyő jeleníti meg a tolatókamerák által küldött képet, és itt jelenik meg a kiválasztott Grip Control üzemmód beállítása is.

A középkonzolon elhelyezett Grip Control kapcsolóval az adott útfelület tapadásához választhatjuk meg az ideális üzemmódot (összesen 5 féle beállítás közül választhatunk). Ez a rendszer a körülményekhez igazodva továbbítja a nyomatékot, és optimalizálja a meghajtást. (A Grip Control a 100 lóerősnél erősebb motorral felszerelt változatokba rendelhető, manuális vagy automataváltóval, 16 vagy 17 colos keréktárcsák esetén.)

Az utastérbe lépve beszálláskor rozsdamentes acélból készült ajtóküszöbök fogadnak minket Peugeot felirattal, a pedálok alumíniumból készültek, a szőnyegek piros szegéllyel varrottak. A vörös díszvarrás végigfut az üléseken és az üléspadon, az ajtókban kialakított kartámaszokon, a sebességváltó-szoknyán és a váltókar gombján, a kézifékkaron, a kormányon, a biztonsági öveket és az ajtók kilincsein is. Az anyaghasználat egyébként kiváló, érzésre a kategória legjobbjai közé sorolható, és az illesztések is prémium autót idéznek. A panoráma tetőnek köszönhetően hatalmas üvegfelületeken át árad be a fény az utastérbe.

A belső a külső méretekhez hűen 4 utas számára biztosít elegendő helyet, a csomagtartó 410 literes, amely  egyetlen kézmozdulattal akár 1400 literre növelhető – a háttámla tetején található gomb megnyomásával – az osztottan dönthető hátsó üléspad lehajtásával. A csomagtérszőnyeg alatt 22 literes rakodó teret találunk, s az utastérben is számos rakodási lehetőségünk van, így a kulcsoknak, az okostelefonoknak és az egyéb apró hétköznapi tárgyaknak mindig találhatunk helyet.

A nálunk járt tesztautó GT Line felszereltségű volt, amely a típus csúcsát jelenti az Access, Active és Allure változatok felett. Ebben a konfigurációban 17 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák járnak, az alapváltozat króm díszeit ennél a felszereltségnél fekete betétek váltják fel a hűtőrács és a ködlámpa szegélye, a tükörházak és a tetőrudak esetében is. A hűtőrács a fekete, króm csiszolt felületeket és a sportos, vörös színű feliratot foglalja magába, míg a rozsdamentes acélból készült hátsó védőelem dekoratív kipufogóvég keretet kapott.

A Peugeot 2008 három benzin- (82 Le, 110 Le, 130 Le) és egy dízelmotorral (100 Le) kapható. Tesztautónkban a legerősebb, háromhengeres, 1.2-es benzines dolgozott, amely már nagyon alacsony fordulatszámon is fürgének tűnt, 230 Nm-es nyomatéka már 1750-es fordulaton rendelkezésre állt, fogyasztása pedig 7 liter körül alakult. A motorhoz kapcsolt hatfokozatú váltó pontosan kapcsolható, jól vezetett úton járt, a futómű pedig stabil haladást biztosított minden helyzetben.

A modell alapára 4.870.000 forint, amely használt autó beszámítással akár 580.000 forinttal is lejjebb tornászható, 5,8 millióért hozható el a belépő dízel, a nálunk járt 130 lóerős GT-Line pedig a 400.000 forintos használt autós kedvezménnyel 6.080.000 forintért vehető meg legolcsóbban.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.



Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x