hirdetés
DB2017AU00482_small-1000x667.jpg

Minden idők legszebb Volkswagenjét teszteltük: ismerd meg az Arteont!

Az új modell felrúgja a márka jó értelemben vett konzervatív dizájnnyelvét, ezáltal olyan alternatívát kínál a vásárlóknak, amivel igazán egyediek lehetnek. És mindezt elérhető áron.
Borsi Dávid - szmo.hu
2018. április 12.


hirdetés

Sosem felejtem el, amikor 2008-ban először megláttam a Volkswagen Passat CC-tGyönyörűen húzott ívei messze kitűntek a Volkswagen egyébként konzervatív vonalvezetésű kínálatából. Teszem hozzá: ezek a konzervatív vonalak persze generációkon átívelő sikereket értek el, tehát a helyes fogalmazás talán úgy szól, hogy kilógtak a hagyományos irányzatból.

A Passat CC akkoriban egyébként pont azért jött létre, hogy megtörje ezt a fajta kiszámíthatóságot, s egy olyan területen nyújtson alternatívát a márka kedvelőinek, amin korábban nem igazán mozgott a Volkswagen. Az eleganciát ötvözték a sportossággal, s tették ezt úgy, hogy az egyik jellemző sem ment a másik rovására. Így sem öltönyben, sem melegítőben nem mutattunk bután a kocsi volánja mögött.

Der neue Volkswagen Arteon EleganceDer neue Volkswagen Arteon EleganceDer neue Volkswagen Arteon Elegance

Négy évvel később egy gyors ráncfelvarrás következett, ezzel együtt módosult a név is, a Passat előtag eltűnt a CC betűszó elől, így már csak simán, Volkswagen CC-ként árulták a kereskedések. 2017-ben azonban még egyet csavart a márka a típus elnevezésén, s egy teljesen új orrésszel, azonban a CC-hez hasonlító farral érkezett meg a piacra az Arteon, amely - talán túlzás nélkül állítható - az eddigi egyik legszebb Volkswagen a valaha volt kínálatban. A kocsi 4,9 méteres hossza már alapból tekintélyt parancsoló, ehhez 1,9 méteres szélesség jár, s mivel mindössze 1,4 méteres a magassága, az összkép vadítóan sportos.

Persze ehhez a modell rendkívül vagány vonalvezetése is jócskán hozzájárul, az autó orra olyan erőteljes, hogy az autópályán még 120-as tempónál is lehúzódnak előlünk, eszméletlen karakteresek a szűkre húzott első fényszórók, s a szinte teljes frontrészt lefedő légbeömlők. Oldalról kupés a forma, csapott a farrész, a hátsó az előző CC-re hajaz, azonban remekül illeszkedik az összképbe.

Az utastérben a Passatban megszokott anyaghasználat, minőség és kialakítás fogad minket, ahol minden kapcsoló kézre áll, s minden kezelőegység egyértelmű funkciókkal bír. A Passatban megismert digitális műszerfal az Arteonba is rendelhető, melynek grafikája minden igényt kielégít.

A kijelző több módon használható, felhasználó függő, hogy a térképet, a műszeregységeket vagy például az egyéb információkat szeretnénk nagyobb méretben olvasni rajta. Igény esetén nagy navit is konfigurálhatunk, ami az Android Auto és az Apple CarPlay funkciót is tudja, ezek is hasznos extrák, hiszen így könnyebb menet közben a telefonhoz kötődő alapfunkciókat kezelni.

DB2017AU00474_smallDer neue Volkswagen Arteon EleganceDer neue Volkswagen Arteon Elegance

A helykínálat egyébként meglepően nagy, s mivel az Arteon tengelytávja 5 centivel hosszabb a Passaténál, így a lábtér is bőségesebb, ami kellemes meglepetésként szolgál a hátul ülőknek. Itt egy minimális kompromisszumot kell kötni a fejtér miatt, azonban ez csak a 180 centi fölötti utasok esetében lesz érzékelhető. A csomagtartó 563 literes, így jócskán megpakolható a kocsi, s mivel az Arteon - szemben a CC-vel - már ötajtós, így a bepakolás is egyszerűbb, átláthatóbb.

Az Arteon motorpalettáján hat variáns közül választhatunk: a belépő motornak az új fejlesztésű 1.5 literes, 150 lóerős, benzines kivitel számít, míg a csúcsot a 2.0 literes TSI jelenti, ami 280 lóerőt tud. A kettő között még egy benzines és három dízel opció húzódik meg.

Der neue Volkswagen Arteon EleganceDB2017AU00486_small

Tesztautónkba a racionálisnak mondható, 2.0 literes, 150 lóerős dízelt konfigurálták, amely a hétfokozatú DSG-vel párosítva hibátlan választás, főleg, ha hosszú távon autózunk. A tapasztalataink alapján országúton érzi magát igazán otthon a gép, azonban átlagban sem volt rossz az Arteon étvágya: jellemzően 6-6,5 liternyi üzemanyaggal is beérte száz kilométeren ez a változat. A 340 Nm-es nyomaték dinamikus vezetési élményt biztosít, azonban ha igazán sportos autózásra vágyunk, érdemes nagyobb motort választanunk.

Az Arteon valamivel 10 millió forint alatt indul, de egy-két plusz extrával pillanatok alatt 12-13 milliót mutat a kalkulátor, főleg, ha vezetéstechnikai segédrendszerekkel vértezzük fel, amiből bőven akad az extrák listáján.

Visszatérve az árra: a piacot, a konkurenseket látva egyáltalán nem elrugaszkodott ez a költség, mert egy elegáns, sportos, trendi, de mellette egyedi, megbízható autót vásárolhatunk ezért az összegért.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1968 cm3

Teljesítmény: 110 kW (150 LE)/3500-4000

Nyomaték: 340 Nm/1750-3000

Széndioxid kibocsátás: 110 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s

Végsebesség: 220 km/h

Tesztfogyasztás:  6,3 l/100 km

A modell alapára: 9.803.040 Ft


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!