hirdetés
Screenshot_20191207-230046_Gallery.jpg

Miklósa Erika világklasszis szinten duettezett Zdroba Patrikkal az X-Faktor színpadán

Sok kiváló duett volt már a műsorban, de ez a produkció más szintet képviselt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 07.


hirdetés

"Nem tojtál be, én biztos izgultam volna" - értékelte Zdroba Patrikot a világhírű magyar operaénekes. Miklósa Erika szerint Patrik jól feladta a leckét azzal, hogy őt választotta duett-partneréül, ráadásul egy klasszikus értékű dalt hozott a versenybe Lara Fabian Carusojával.

"Kiestél, visszajöttél, és ma este te voltál a legjobb" - dicsérte Patrikot Puskás Peti.

"Monumentális produkció volt. Megállt az idő a stúdióban, eszméletlen hatással voltatok rám" - folytatta Dallos Bogi.

"Most rajtam a sor, hogy neked is nagyon megköszönjem." - mondta saját mentoráltjának Gáspár Laci. Hozzátette, rá nagyon nagy hatással volt ez az egy hét, amikor látta őket együtt gyakorolni. "A zene csodája volt, ami újra megfogott.

Akárcsak Vanek Andor és Keresztes Ildikó duettjét, Miklósa Erikáékat is felállva ünnepelte mind a négy mentor és a stúdió teljes közönsége.

hirdetés

VIDEÓ: a produkció

VIDEÓ: az értékelés



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
1-9.jpg

„Azonnal rám vetette magát” – borzalmas képet fest Diana történetéről a netflixes dokumentumfilm

Keresztre feszítették az áldozati bárányt, mondta magáról a hercegnő a Diana – saját szavaimmal című filmben.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Netflix - szmo.hu
2020. november 24.


hirdetés

Csakis én érthetem meg a saját állapotomat, mondta Az órák című filmben a később öngyilkosságot elkövető Virginia Wolf írónő, ez jutott eszembe Dianáról is, amint ebben a Netflixen nagy népszerűségnek örvendő dokumentumfilmben magáról beszél. 1991-ben készültek a titkos hangfelvételek, melyek a későbbi, épp a napokban gyanússá vált, a vádak szerint zsarolással kicsikart BBC-s interjúhoz képest még nyomatékosabban őszintének tűnnek, hiszen ezt baráti kérésre készítette a hercegnő, egy róla készülő könyvhöz. És még volt pár éve hátra, de mintha már itt is a végre készülne.

Diana szenvtelen, néha szomorú, de belenyugvó hangja már évekkel a halála előtt jelezte: olyan traumákon van túl, melyek tökéletesen reménytelenné tették a jövőjével kapcsolatban. Fontos a dokumentumfilm címe, mivel a történet, ahogy a filmeleji felirat is jelzi, vállaltan csakis Diana saját szemszögéből meséli el a történetét, kapcsolatát Károllyal és a királyi családdal.

Nem vállal többet: ennyit mond, mi pedig eldönthetjük, mennyire hiszünk neki, bár én nem kételkedtem benne, ennyire nem volt jó színésznő, csak egy cserbenhagyott anya és feleség, nagy és naiv fiatalkori álmokkal.

Dianáról persze mindenféle elméletek vannak, hogy így meg úgy manipulálta a sajtót, és hogy valójában egy számító nő volt, de azért az mindenképpen tényszerű, hogy a halála magáért beszél és szimbolikus. Akit Károly körüli első megjelenése óta fotósok hada követett mindenhová, és gyakorlatilag úgy kellett eltuszkolnia magát az autójáig tizenkilenc évesen három méteren át, majd paparazzik által üldözve autóbalesetben leli halálát, annak nyilvános életét ez a narratíva keretezi be. Kiválasztatott, szűz volt, nemesi származású - jó lesz, döntött a korona.

hirdetés

Ez a Diana kezdetben alázatos és diszkrét volt, szégyenlős és mosolygós, miközben saját bevallása szerint egy olyan terv része volt, egy olyan terv eszköze, amire ha az elején rádöbbenünk, undorral az arcunkon nézzük végig ezt a dokumentumfilmet.

Én legalábbis borzalmasan undorodtam az egész sztoritól és mindentől, amit ez a nő nyomás alatt magára vállalt és megszenvedett. Károly a hercegné beszámolója szerint első intim beszélgetésükkor például rávetette magát a lányra, akinek korábban még nem volt férfi az életében. Azt hitte, így működik.

És valóban: minden felhasznált felvétel alátámasztja Diana verzióját: a bulimiáját és testképzavarát - elbeszélése szerint eljegyzésük alatt Károly egyszer megjegyezte, hogy hízott deréktájt, onnantól hányt -, a hánytatásait, a rosszulléteit, az önmagától való teljes elidegenedését és az arra való rádöbbenését, mire vállalkozott. Látunk zokogó felvételeket róla, és halljuk, amint elmeséli, hogy az a bizonyos harmadik, Kamilla hogyan próbálta manipulálni már az esküvő előtt "Ugye nem jársz majd vadászni?".

Diana hibái, önszeretetével kapcsolatos problémája azonban szépen kibomlik a dokumentumfilmből, hogy nem kizárólag Károly egyetlen megjegyzésén alapult. A pszichológia iránt vonzódók biztosan felfedezik benne azt a mintázatot, amit édesanyjától vehetett át: a férjétől szenvedő, síró, elvált nőét, aki magányos a házasságában, és valójában magára vállalja a mártír szerepét.

Diana is önként, de ösztönből menetelt bele egy majdnem kényszerházasságba, melyben, ahogy mondja, már az elejétől hárman voltak.

És nagyon sokat elárul a magával és férjével való viszonyáról, valamint hatalmas szeretetvágyáról az a helyzet, mikor csúszik egyre jobban bele ebbe az egészen komoly betegségbe, a bulimiába. "Az esküvőm előtti éjszakán mindent felzabáltam, majd elképesztően rosszul voltam egész éjjel", vagy:

"a nászútunk egy rémálom volt, volt, hogy naponta négyszer volt bulimiás rohamom". Diana folyamatosan "kihányta" magából ezt a házasságot, de hiába tette, hiába adott le észrevétlenül jeleket, akinek kellett volna, az nem vette az adást.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
torocsikmari.jpg

Videó: Így köszöntötte születésnapján Törőcsik Marit a Nemzeti társulata

A művészek a járványhelyzetben is teljesítették Törőcsik Mari tavalyi kívánságát, amely szerint nem kér mást, csak hogy idén is eljöjjön hozzá az ő drága Nemzetije.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 23.


hirdetés

Törőcsik Mari színésznőt velemi otthonában köszöntötte fel a Nemzeti Színház társulata 85. születésnapja alkalmából.

A művészek a koronavírus-járvány ellenére is teljesítették Törőcsik Mari tavalyi kívánságát. Akkor azt kérte csak, hogy idén is menjen el hozzá az ő drága Nemzetije.

A vírushelyzet miatt csak tízen vehettek részt a rövid ünnepi köszöntésen, de a művésznő így is boldogan, az ablak mögül nézte a társulata tagjait.

A végén könnyes szemmel búcsúzott tőlük, és azt üzente, nagyon hiányzik neki a szeretett társulata - írja a Fidelio

VIDEÓ: Otthonában köszöntötte Törőcsik Marit a Nemzeti társulata

hirdetés

A Nemzeti Színház társulata egy videóval is felköszöntötte a születésnapos színésznőt.

VIDEÓ: Törőcsik Mari 85

Töröcsik Mari a Nemzet Színésze és a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, háromszoros Kossuth-, kétszeres Jászai Mari- és Balázs Béla-díjas színművésznő, érdemes és kiváló művész. A Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. Törőcsik Mari a magyar kulturális élet legtöbbet díjazott művésze. Azon kevesek egyike, akik díjat nyertek a cannes-i fesztiválon is. 2017-ben a Forbes őt választotta a 4. legbefolyásosabb magyar nőnek a kultúrában.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
omega.jpg

Két tagjuk halála után alig pár nappal megjelent az Omega új nagylemeze

A dátumot rég kitűzték, akkor még fogalmuk se volt, hogy Benkő Lászlót és Mihály Tamást is szinte egyszerre veszítik el. „Ezt nagyon meredeken intézte az élet” – fogalmazott Kóbor János.
MTI - szmo.hu
2020. november 25.


hirdetés

Tizennyolc dal került az Omega Testamentum című új lemezére, amelynek életútösszegző mondanivalójának szomorú aktualitást ad Benkő László és Mihály Tamás múlt heti halála.

"Ezt nagyon meredeken intézte az élet. A lemez megjelenésének időpontját már jó ideje kitűztük, de Laci és Misi halála mindannyiunkat sokkol és megfontolásra késztet. A koronavírus szörnyű dolog, de most időt ad nekünk gondolkodni, mi legyen az Omegával" - mondta Kóbor János énekes, zeneszerző az MTI-nek.

A Testamentum az 1962 óta létező legendás együttes tizenhetedik stúdiólemeze, amelynek munkálatai csaknem négy éven át zajlottak. Benkő László billentyűs, zeneszerző halálával Kóbor János maradt egyedül az alapító tagok közül, a szintén az elmúlt napokban elhunyt Mihály Tamás basszusgitáros, aki csaknem öt évtizeden át volt meghatározó tag, 2014-ben játszott utoljára a zenekarral.

Az új lemez zenéje a frontember szerint a "totális rock" elnevezéssel írható le; az Omega klasszikussá vált szimfonikus progresszív és space rock elemei keverednek modern hangzásban.

"A templomokban előadott, de még a régi dolgokból válogatott 2014-es Omega Oratórium anyag koncertjei nagyobb sikert hoztak, mint azt vártuk. Ezért úgy döntöttünk, hogy az új album számait eleve templomi megszólalásra tervezzük, orgonával, kórussal. A zenék és a szövegek a munkafolyamat során több változáson mentek keresztül, átalakult a stílusvilág is. A lemez 2020 elejére elkészült, de közbeszólt a koronavírus, így tolódott a megjelenés most novemberre" - idézte fel Kóbor János.

hirdetés

Mint megjegyezte, a legutóbbi Omega-sorlemez a 2006-os Égi jel volt. Kitért arra, hogy a 2017-ben megjelent Volt egyszer egy Vadkelet című Omega-kiadvány egyfajta "időhúzás" volt a részükről, mert bár több új dal szerepelt rajta, még javában dolgoztak a Testamentumon, így a zenekar 55. születésnapjához kapcsolódva egykori kelet-európai sorstársaikat (Puhdys, SBB, Olimpic), valamint a testvérzenekar Scorpionst és dalait helyezték akkor előtérbe.

A GrundRecords gondozásában most megjelenő Testamentumra tizennyolc dal került. A többségben lévő új szerzemények (köztük a Mennyben az angyal, az Álom XXI. század, A démon vagy a Légy hű magadhoz!) mellett korábbi Omega-sikerek (A Föld árnyékos oldalán; Varázslatos, fehér kő; Huszadik századi városlakó; A holló; A látogató) újragondolt változatai is hallhatók. Az új szövegeket az Omega történetének két meghatározó szövegírója, a misztikusabb világú Sülyi Péter és a konkrétabb Trunkos András írta.

"Szerintem jót tett a CD-nek, hogy az új dalok közé néhány régebbi Omega-számot illesztettünk. Visszanyúltunk a hetvenes, a nyolcvanas és a kilencvenes évek korszakaihoz is, egy dal esetében az eredeti, eddig nem publikált dalszöveget használtuk. Ez a 200 évvel az utolsó háború után, ami eredetileg Hangyanép volt, de Sülyi Péter szövegét 1971-ben nem engedte át a cenzúra, így írt egy másikat, ami szintén elég jó lett" - tette hozzá az énekes.

Kóbor János hangsúlyozta: a rockzenét kevésbé művészeti vagy zenei műfajnak, sokkal inkább hitnek tartják.

A lemez csütörtökön jelenik meg 15 ezer példányban és országszerte a Mol-benzinkutaknál lehet megvásárolni. "Szándékaim szerint nem ez lesz Omega utolsó stúdióalbuma. Már csináljuk a következőt".

A Testamentumot Kóbor János mellett producerként jegyző Trunkos András, aki az Omega menedzsere is, az MTI-nek elmondta: a lemez német kiadója az Egyesült Államoktól Japánig számos országban fogja terjeszteni az anyagot angol, illetve német változatban. A tervek között szerepel egy Testamentum-film is.

"Ahogy lehetséges, remélhetőleg jövő tavaszra szervezek egy templomturnét az Omega számára, amelyen a Testamentum mellett néhány régebbi dalt adnánk elő. A koncertsorozatot az Omega elhunyt tagjai, Benkő László és Mihály Tamás mellett Somló Tamás és Laux József emlékének szenteljük"

- szögezte le Trunkos András.

Az Omega minden idők egyik legsikeresebb magyar rockzenekara, világszerte több mint 50 millió albumot adott el. Olyan slágerek fűződnek hozzá, mint a Petróleumlámpa, a Gyöngyhajú lány vagy a Fekete pillangó.

A zenekar klasszikus felállása 1971-ben alakult ki, abból Kóbor János mellett Molnár György gitáros és Debreczeni Ferenc dobos ma is a csapat tagja, de az Omegában hosszú évek óta szerepel például Szekeres Tamás gitáros és Szöllősy Kati basszusgitáros. 1963 és 1971 között, a beatkorszakban az együttes tagja volt Laux József, Somló Tamás és Presser Gábor is.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
1-8.jpg

„Baszki, téged fotosoppoltak!” – Kedvenc filmes táncjeleneteink

Emma Stone és Ryan Gosling előjátékától John Travoltáig.
Szajki-Vörös Adél, fotó: - szmo.hu
2020. november 23.


hirdetés

Mitől jó egy táncjelenet? A tánctól, a színésztől, a koreográfiától, a sztoriba ágyazottságtól, a szellemességtől, a kémiától. Összegyűjtöttük a mi klasszikus kedvenceiket, bár valójában végtelen is lehetne a lista. Meneküljünk a mesei világba a sötét valóság elől.

Ponyvaregény - Twistverseny

A Ponyvaregény tele van híres ikonikus jelenetekkel, így ez a táncjelenete is ezek közé tartozik. Ebben az az érdekes, hogy nem hihetetlen profi koreográfiával kidolgozott jelenetet láthattunk, mégis beégett a retinánkba, hiszen csak a Youtube-os nézettsége 31 milliónál tart (egyetlen videónál). Az elhízott John Travolta végre újra táncjelenetben volt látható, ami kicsit a korábbi szerepei karikatúrája is volt, aztán mégis: a házibulikban is visszatérő elem lett néhány mozdulata. Lehet elemezni, hogy mitől annyira jó ez a tánc, de talán nem érdemes, hiszen olyan popkulturális jelenetről beszélünk, amit szinte mindenki ismer és szeret. Az egyik leghíresebb táncjelenet a világon. 

Igazából szerelem - Hugh Grant

Ez egy másik olyan jelenet, amit nem a tánc professzionizmusa - nagyon nem - miatt szeretünk és lett híres, hanem szintén a körülmények miatt. Hugh Grant mint miniszterelnök érdekes, de amikor Grant táncra perdül miniszterelnökként, arra mindenki felkapta a fejét, és mivel annyira vicces, bénázós és emlékezetes lett ez a jelenet, szinte mindenki ismeri, így helye van egy ilyen listán. A jelenet létrejötte is egyedi, hiszen Grant a saját bevallása szerint nagyon félt a kamerák előtt táncolni, ezért igénybe vett hozzá némi alkoholt, hogy fellazuljon. Amúgy is gyűlöl táncolni.

hirdetés

Step Up - Tatum és ex-Tatumné

Channing Tatumról ma már tudjuk, hogy remek komikus, sőt, drámai színész, de befutása egyértelműen a tánctudásának és a karizmájának volt köszönhető. Visszatekintve nagyon érdekes megnézni a Step upot, mert egy mára komoly színész fontos tehetségét mutatja be, ráadásul akkori leendő feleségével táncolt.

Ziegfeld Follies (1946) - The Babbit and the Bromide - Fred Astaire és Gene Kelly

Fred Astaire-től sok másik jelenet felkerülhetne erre a listára, hiszen összesen 31 musicalben láthattuk, és több nagyon híres táncjelenete is van, de ezt a táncot kivételesen jó újra és újra megnézni: Gene Kellyvel párban,  két jól öltözött, elegáns férfi hihetetlen profizmussal és összehangoltsággal szteppel, s így a jelenet egyszerre elegáns és energikus.

Chicago - Cella tangó

Rob Marshall 2002-es filmje igazi sláger volt abban az évben, és az Oscaron is: hat díjat nyert, többek között a legjobb rendezésért és a legjobb női mellékszereplő kategóriájában Catherine Zeta-Jones. A történet krimiszerű, a karakterek mocskosak, de izgalmasak, akárcsak ez a tangó, melyben a halálsor női cellalakói saját tolmácsolásukban és koreográfiájukkal mesélik el, hogy férfi áldozatuk miért is szaladt bele a saját csapdájába, az ő értelmezésük szerint, és miért érdemeltek halált. Hátborzongató és frappáns.

La La Land

Ezt a jelenetet és ezt a filmet sosem felejti el, aki látja, mert egyszerre álomszerű, naiv - és drámai, meg kiábrándult, akárcsak ez a jelenet. Emma Stone és Ryan Gosling kettőse énekkel-tánccal mondja el, milyen fenntartással vannak egymás iránt, a "Micsoda csodás éjszaka" ugyanis az elején még ironikusan értendő - aztán ráéreznek a ritmusra és egymásra. Gyönyörű képek, csodás színészek és nosztalgikus kikacsintások olyan klasszikusokra, mint az Ének az esőben.

Szombat esti láz - More than a Woman

Van sokkal ismertebb jelenet is a John Travoltát világhírűvé tevő 1977-es filmben, melyben a jól ismert villódzó padlón egyedül táncolgat, de ezt a jelenetet azért szeretjük, mert egy szerelem is kibontakozik benne a táncparketten, amúgy pedig Travoltának minden mikromozdulatából a lazaság és a perfekt, ösztönös tánctudás árad, amivel letaglózott minket anno.

Dirty Dancing - záró táncjelenet

Sok tinilány ábrándozott 1987-ben olyan nyaralásról, mint amilyen Jennifer Greynek volt Patrick Swayze oldalán ebben a csaknem B-filmben, ami mégis filmtörténelmet írt népszerűségével és utolsó táncjelenetével. Nyilván itt is szerepet játszik a kémia a két karakter között,...

... ami azonban sokkal tapinthatóbb a 2011-es Őrült, dilis szerelemnek azon jelenetében, melyben Emma Stone és Ryan Gosling poénból eljátsszák Gosling figurájának csajozós trükkjét: amikor bedobja a Dirty Dancinget, hogy ágyba vihesse a lányokat. Ezt a jelenetet sokkal szórakoztatóbbnak és viccesnek találjuk, de nyilván nem lenne ilyen ütős a popkulturális utalás nélkül és a bénázós emelés nélkül.

Flashdance

Ez is egy igazi popkulturális nyalánkság: a Flashdance-et mindig valahogy úgy láttam, mint a Rocky lightos, női verzióját: a hegesztőlány nagy babérokra tör, táncakadémiára akar járni, ahol a kulcsjelenetben elkápráztatja a zsűrit. Még Jennifer Lopez sem bírta ki, hogy ne idézze meg egy videoklipjében. Amúgy tökjó  koreográfia, és azt is érdemes megfigyelni, milyen szépen van fényképezve a jelenet, és hogy építkezik a tánc dramaturgiája. Az alamuszi nyuszi nagyot ugrik és ledöntött előítéletek iskolapéldája, egyetlen táncjelenetben.

Ének az esőben - ének, az esőben

Minden alkalommal, amikor leesik, hogy ez egy 1952-es film, elképedek, mert ma is megállná a helyét, annyira tökély benne minden: a humor, a sztori, a játékosság, a színészi játék - és a táncok. Bármelyik koreográfiát idézhetnénk, de most megmaradunk a legnépszerűbbnél: Gene Kelly tánca maga az önfeledtség, a friss szerelem megszállott öröme és az élet ünneplése.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!