hirdetés
katona_eszter-c.jpg

Mesevilágba illő bababútorokat árul a kétgyerekes édesanya

Nem talált a boltokban olyan bútorokat, amiket szívesen tett volna a babaszobába. Úgyhogy csinált egy olyan bababoltot, ahová ő is szívesen menne vásárolni...
Dobó Maitz Petra cikke - szmo.hu
2018. február 18.


hirdetés

Állapotos nők legmenőbb "sportja" belerepíteni magukat egy olyan álomvilágba, ahol leendő gyermekük otthona, kuckója maga a tökély. Kétszer éltem át, kétszer kilenc hónapon keresztül lógtam az interneten és tátott szájjal bámultam a Pinterestet, a különböző skandináv lakberendezési magazinokat, áruházak prospektusait, sőt, amerikai áruházak online világában is barangoltam. Megyeszékhelyen élek, itt találtam pár bababoltot, kisebbeket, nagyobbakat, de azt a látványt, az az élményt, az a választékot egyik sem adta vissza.beb 03 2

Micsoda kapkodás volt végül mégis megfaragni a gyerekeim szobáját, ami bár tündéri lett, mégis stílustalan maradt és kissé szedett-vetett. Mert a függönyt innen, a bútorokat amonnan, a kiegészítőket meg ezer más üzletből vásároltam meg és

egyik sem harmonizált teljesen a másikkal.

Katona Eszterrel beszélgetek, aki a Babyberry és barátai valamint a Pici piac tulajdonosa, amely összeszedi mindazokat az igényes és egyedi babaholmikat, amire minden édesanya vágyik. Ő az a nő, aki nem elégelte meg, hogy egy egyenkékre vagy rózsaszínre festett, üres gyerekszoba közepén sóhajtozzon és internetes csodaszobákra vágyakozzon - ő megvalósította mindazt, ami a többi anyuka álmainak netovábbja.

- Mesélj magadról, a gyerekeidről kérlek, aztán arról, mi volt az a pillanat, amikor úgy érezted, bele kell vágnod a vállalkozásodba.

hirdetés

- Minden akkor kezdődött, amikor Luca Sárával, az első gyerekemmel terhes lettem. Mmikor leendő kisbabánk szobáját szerettem volna berendezni, akkor szembesültem vele, hogy ez egy sokkal nagyobb kihívásnak ígérkezik, mint sejtettem. Bababoltról bababoltra járkáltam, de valahogy sehol sem találtam meg az igazit...

Az volt az álmom, hogy a babaszoba minden egyes darabja passzol egymáshoz, és ezáltal tökéletes harmóniát teremtek.

És mivel az elképzelésemhez tartottam magam, végül saját magam rendeztem be a szobát, és készítettem el a dekorációt. Mindez 2012-ben történt, de csak két évvel később döntöttem úgy, hogy saját vállalkozásba kezdek: akkor hoztam létre a a Babyberry-t azoknak a kismamáknak, anyukáknak, akik szintén szeretnék stílusosan berendezni gyerekeik szobáját. Akik számára fontos, hogy jó minőségű, kézzel készített darabok kerüljenek az otthonaikba, nem feltétlenül arctalan "tucattermékek".beb 02

- Egy bátor nő, aki mer nagyot álmodni?

- Sosem gondoltam, hogy vállalkozó leszek. Szépen ívelő karrierem volt, 10+ évet húztam le a multik világában, sikeres voltam, szerettem. A lányom egy éves volt, amikor visszamentem dolgozni​ a korábbi felsővezetői pozíciómba, ahol vártak, még a részmunkaidőt is meg tudtuk oldani. Mégsem éreztem már ugyanazt a motivációt, mint előtte, így szépen lassan megfogant bennem egy saját vállalkozás ötlete. Egy év után felmondtam, és elindítottam a Babyberry webáruházat.​ Úgy éreztem, ebben kiteljesedem. Néhány hónappal később jött a második vállalkozásom ötlete, és amikor megszerveztem az első Pici Piacot, már terhes voltam a kisfiammal.

- Nekem is két gyerekem van és néha azt sem tudom, hol áll a fejem. Te hogy tudtad összeegyeztetni az anyaságot a vállalkozással?

- Samu megszületett, és innentől teljesen másképpen kellett szerveznem az életünket, hiszen a vállalkozásaim mellett nem tudtam szülési szabadságra menni:

már a kórházból is dolgoztam, és a kisfiam az első hónapokban sokat jött velem.

1,5 hetesen hordozókendőben végig ott volt velem a karácsonyi Pici Piacon, elkísért a megbeszéléseimre, már várták őt a nagykerekben. Szerencsére Samu élvezte a közös jövés-menést, és neki is örültek.

Természetesen rengeteg kihívás volt ebben az időszakban, az életünk folytonos logisztika volt, én loholtam a feladataim után, perceket csentem el, hogy haladjak, de rendszerint alvásidőben dolgoztam. Napközben sosem pihentem. Néha hiányzott az én-idő, a kikapcsolódás, a korábbi érzés, hogy nincs semmi dolgom.

De sosem bántam meg a döntésem, éreztem, ez az én utam.

Aztán Samu is 1 évesen ment bölcsibe, mint a nővére - emiatt természetesen volt lelkiismeret-furdalásom, de az eszemmel tudtam, mindkettőnknek jobb így. Azóta sem mindig könnyű az életünk megszervezése, de sokkal kiszámíthatóbb és harmonikusabb. Napközben dolgozom, mintha "rendes" munkahelyem lenne, a délután pedig a családé. És így még a 3. kis vállalkozásom is belefért az időmbe, tavaly megnyitottam a Babyberry és barátai showroomot. Egyelőre további vállalkozást nem tervezek - bár soha ne mondd, hogy soha!

- A webshopon túl hol vagytok megtalálhatóak?

- ​A babyberry termékei az online bolton kívül természetesen megtalálhatóak a Babyberry és barátai showroomban​ is, valamint a Pici Piacokon is lehet velünk találkozni személyesen.

- Milyen termékek vannak a portfóliótokban?

- Számos általunk forgalmazott márka nem található meg más boltokban. A Babyberry és barátai showroom egy tematikusan felépített baba dizájner bolt, ahol mindenki megtalálhatja a számára kedves kiegészítőt, vagy akár egy teljes baba- és gyerekszobát berendezhet letisztult, skandináv stílusban. ​Körülbelül 20 hazai tervező és néhány skandináv márka termékeinek ad otthont a Babyberry és barátai üzlet.

Nálunk mindent ki lehet próbálni, meg lehet fogdosni,

a csepphintába bele lehet huppanni, a babzsákokban olvasni, a puffokon ücsörögni, a krétatáblára rajzolni, az indiánsátorban bújócskázni, a pelenkázón pelust cserélni, az intim sarokban pedig kényelmesen szoptatni.

Nálunk lehet találkozni a tervezőkkel, lehet velünk beszélgetni a lakberendezésről. Tőlünk lehet tanácsot kérni, ide el lehet jönni csak úgy, inspirálódni. Akik belépnek az ajtón, egy meseboltba érkeznek, ahol megelevenednek a Pinterest távoli babaszobái, ahol a magyar tervezőknek köszönhetően életre kelnek a külföldön látott gyerekszobák és olyan bútorokat, kiegészítőket, dekorációkat lehet megvásárolni, amivel egy igazán egyedi, különleges teret teremthetünk a gyerekünk számára.



hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
shiraz.jpg

Megválasztották 2019 legjobb hotelét!

A két hetes szavazásból egy egerszalóki hotel került ki győztesen!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. február 05.


hirdetés

Január 26-án lezárult AZ ÉV HOTELE Közönségszavazás döntője. A két hetes szavazásból az egerszalóki Mesés Shiraz Hotel került ki győztesen.

AZ ÉV HOTELE Közönségszavazás versenyében tavaly 40 szálláshely indult, 7 magyarországi régióból. A döntőbe a 7 régió győztese került be, ezeknek a szállodáknak volt esélye elnyerni AZ ÉV HOTELE címet:

7 régió győztes

Alföld: Komló Hotel ****, Gyula

Észak-Dunántúl: Hotel Kapitány Wellness****superior, Sümeg

Budapest környéke: Hotel Visegrád****, Visegrád

hirdetés

Északkelet-Magyarország: Mesés Shiraz Hotel, Egerszalók

Balaton: Hotel Silverine Lake Resort****superior, Balatonfüred

Dél-Dunántúl: Donautica Étterem és Hotel****superior, Fadd

Kis-Balaton és környéke: MenDan Magic Spa & Wellness Hotel****superior, Zalakaros

A díjátadó ceremóniát a Párisi Udvar Hotel Budapest szállodában rendezték meg, amit január 26-án láthattatok az RTL Klub műsorán. Ha lemaradtatok róla, bármikor visszanézhetitek az RTL Most!-on. Az első helyezett a Mesés Shiraz Hotel lett, amely a voksok 40%-át gyűjtötte be a kéthetes szavazás alatt. A győztesnek járó díjat, Baldauf Csaba, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének általános elnöke adta át a színpadon a nyertes hotel egyik tulajdonosának, Dr. Szepesi Richárdnak.

Mesés Shiraz Hotel, Egerszalók

A közel-keleti hangulatot idéző és azon tematikára épült szálloda a Gyógyvizek völgyében, Egertől csupán 5 km-re, Egerszalókon található. A hotel bensőséges, meghitt hangulatot áraszt, mely 15 éve csábítja vendégeit az ezeregy éjszaka mesés világába. Ma már 65 szobával, 11 exkluzív modern tematikára épülő lakosztállyal, 1400 nm-es kültéri és beltéri wellness oázissal rendelkezik. A szobák mind egytől-egyig egyedi afrikai elemekkel díszítettek. A wellnessben pedig a Hammam kezeléstől elkezdve a pezsgőfürdőn át, az aquabárral ellátott kültéri medencéig szinte minden megtalálható, ami egy különleges kikapcsolódáshoz elengedhetetlen. A hely családos vendégek számára is kiváló, hiszen a tartalmas és izgalmas programokból bőven van választék, de alkalmas egy kis elvonulásra is. Romantikára vágyó párok itt garantáltan elmerülhetnek a meghittség mámorában, édeskettesben.

További részletek ITT!

A közönségszavazásban a második helyet a zalakarosi MenDan Magic Spa & Wellness Hotel****superior, a harmadikat pedig a Hotel Kapitány Wellness****superior szerezte meg. Előzőtől Várkonyi Gyula társtulajdonos, míg az utóbbitól Böjte Éva szállodaigaztó vehette át az elismerésért járó díjat.

A versenyt 2020-ban is megrendezik

A díjátadó gála végén Éry-Kovács Zsanna műsorvezető bejelentette, hogy a verseny 2020-ban is elindul, méghozzá már áprilisban látható lesz az RTL Klub műsorán. Idén a „Best of AZ ÉV HOTELE” szuperdöntő lesz, amiben az előző három évad legjobb szállodái lesznek láthatók.

Mondd meg Te, melyik legyen AZ ÉV HOTELE!

Magyarország egyetlen televíziós hotelversenye, az RTL Klubon futó AZ ÉV HOTELE közönségszavazás lehetővé teszi, hogy szavazatukkal a nézők válasszák meg az egyes magyarországi régiók legjobb hotelét, azaz a HÓNAP HOTELE végül AZ ÉV HOTELE nyertes szállodáját. Idén is érdemes hetente voksolni, mert minden egyes szavazattal nő az esély az év végi főnyereményre, azaz egy teljes hétre AZ ÉV HOTELE győztes szállodájában. A szavazatokat a műsor Facebook oldalán lehet leadni. Az elismerés rangját mutatja, hogy AZ ÉV HOTELE díj a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Év Szállodája szakmai díjának testvérversenye.

AZ ÉV HOTELE közönségszavazáshoz kapcsolódó televízió műsor az RTL Klubon az utazók szemszögéből, személyes élményeiken keresztül mutatja be a címért versenybe szálló szállodákat. Minden adásban egy-egy pár vagy család kalandjait láthatjuk, akik elutaznak egy hétvégére két magyarországi hotelbe valamilyen céllal a lánykéréstől a házassági évfordulóig és kipróbálják, illetve értékelik is a bemutatott hoteleket.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
visszapassz-cim.jpg

Saját középiskolájukba visszajárva tanítják meg a gyerekeknek, hogyan legyenek sikeresek az életben

A Visszapassz mozgalom alapítói hetente tartanak rendhagyó órákat egykori gimnáziumukban, ahol elmesélik, mi kell az övékhez hasonló karrier eléréséhez.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. február 19.


hirdetés

Szakonyi Gábor, Szóga Tamás és Tőrös Balázs középiskolás koruk óta ismerik egymást: mindhárman a budapesti Szinyei gimnáziumba jártak, itt kezdődött a barátságuk, ami már több mint 25 éve tart.

Gábor és Tamás osztálytársak voltak, Balázs pedig három évfolyammal alattuk, de vele is hamar jóban lettek. A kosárlabda volt a közös pont, ami összekötötte őket, nézőként és játékosként egyaránt kitöltötte a szabadidejüket.

Már az érettségi után, 1997-ben alapították meg saját csapatukat, az iskolától függetlenül működő Szinyei KC-t, amiben kisebb-nagyobb kihagyásokkal azóta is mindhárman játszanak. A péntek a szokásos meccsnap, erre még úgy is mindig igyekeznek szabaddá tenni magukat, hogy időközben mindannyian komoly karriert építettek.

Balázs online marketinggel foglalkozik, egy reklámügynökség kreatív igazgatója, Gábor több “kulimeló” után (például éjszakai kisboltban és karácsonyi vásárban is volt eladó) ma egy nagy fogászati vállalkozást vezet, Tamás pedig gyógyszer-kereskedelemmel foglalkozik és jelenleg egy gyógyszermulti kereskedelmi igazgatója, korábban 10 évet lehúzott Írországban és hármat Londonban is.

Szakonyi Gábor

hirdetés

Egymástól függetlenül mindhármuk életében megjelent néhány éve a tenni akarás, illetve az igény arra, hogy valami társadalmilag hasznosat is csináljanak. Maga a Visszapassz (aminek nevében persze nem véletlen a kosárlabdás hasonlat) eredetileg Gábor ötlete volt.

“Öt-hatezer embert interjúztattam, amióta a pályán vagyok, és az a tapasztalatom, hogy akik kijönnek egy egyetemről vagy főiskoláról, legtöbbször halvány fogalmuk sincs arról, hogyan kell mondjuk önéletrajzot írni, vagy viselkedni egy állásinterjún”

– idézi fel. Sokat gondolkozott rajta, hogyan lehetne ezt a tudást még idejében átadni a fiataloknak, és végül tavaly nyáron arra jutott, hogy a középiskolában kell megfogni őket. Az ötletet elmesélte Tamásnak, aki gondolkodás nélkül azt mondta, hogy csatlakozna hozzá.

Balázsnak szintén megtetszett a kezdeményezés, ráadásul ő a reklámügynökség mellett egy ideje elkezdett kosárlabda-kommentátorkodni és vlogolni is. Ebben a minőségében már korábban is tartott előadást gyerekeknek, tehát nem volt újdonság neki, hogy nagyobb közönség előtt beszéljen.

Mindhármuk számára egyértelmű volt, hogy saját egykori gimnáziumukba mennek vissza, hiszen így tudnak a leghitelesebbek lenni.

Tőrös Balázs

Gábor felvette a kapcsolatot egykori osztályfőnökével, aki pozitívan fogadta az ötletet. Szeptemberre kialakultak a hivatalos keretek: osztályfőnöki órákra járnak be a 11. évfolyam minden osztályába, hetente egyszer, “vetésforgóban”. Vagyis mindig három osztálynál vannak egy időben, mindegyikük máshol, zsinórban öt-hat alkalom után pedig cserélnek.

A Gábor által kitalált eredeti koncepciót – vagyis hogy az önéletrajzírásról, felvételizésről, céges életről mesél a gyerekeknek – még kerekebbé tette, hogy két barátja is csatlakozott.

“Balázstól azt tudhatják meg, hogyan találják meg önmagukat és a hivatásukat, tőlem azt, hogy ha ez sikerült, hogyan kerülhetnek be egy munkahelyre, maradhatnak ott tartósan és válhatnak vezetővé, Tamás pedig abban segít, hogy ha már van pénzük, hogyan fektessék be jól, kiemelt tekintettel az öngondoskodásra.”

Így a három részterületet összeadva egy egészen nagy képet kapnak a résztvevők, amitől rendszerben is tudnak majd gondolkodni.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
farkasanna.jpg

Magyar grafikus nyerte meg a tipográfia Oscar-díját

Farkas Anna a Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatáért és az egy. magazinnak tervezett animált logóért kapta az elismerést.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. február 16.


hirdetés

Egy magyar grafikus nyerte a tipográfia Oscar-díjának tartott elismerést.

Farkas Anna Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval érdemelte ki az amerikai, Type Directors Club „Certificate of Typographic Excellence” címet.

Az elmúlt hetven évben eddig két másik magyar kapta meg ezt a kitüntetést.

A pályázaton 55 országból több mint 1800 pályázat érkezett, ezen vett részt Farkas Anna is, a pavilon arculatát férjével, Batisz Miklóssal közösen készítették, míg az egy. című logó az ő munkája.

„Mindig az a cél, hogy betűkkel tudjam megmutatni, az adott megrendelő mit gondol a világról, mit szeretne mondani. Ezt sűrítem egy képbe, egy logóba, egyetlen megjelenésbe”

hirdetés

– mondta el Farkas Anna.

Az animált (mozgó) logotípia idehaza még kevéssé használt, és külföldön is ritkaságnak számít. De egyre fontosabb a mozgásos, videós megjelenés, ahogy az egy. esetében is a karakter azonos, de a látvány változó.

Farkas Anna grafikus munkáit külföldön is ismerik és elismerik, több nemzetközi díjait is kapott, a TDC mellett két Red Dot-díjjal és egy Ferenczy Noémi-díjjal is büszkélkedhet.

A Type Directors Club a pályamunkákat egy könyvben is bemutatja, valamint egy kiállítást is készítenek, melyet a világ számos pontjára elvisznek - írta a egy.hu.

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
veres.jpg

Veres István nyerte a Bocuse d'Or magyar döntőjét

Ő képviselheti az országot az európai döntőn májusban Tallinnban.
MTI, fotó: Szigetváry Zsolt - szmo.hu
2020. február 05.


hirdetés

A világ egyik legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d'Or európai döntőjébe jutásért hat magyar séf versengett: Veres István mellett Palágyi Eszter (Matild Palace), Haraszti Zsolt (Societé), Csik Gábor (Caviar&Bull), Huszár Tibor (Fenyves Szálloda és Konferenciaközpont) és Kelemen Roland (Hunguest Hotel Aqua-Sol).

Veres István, a budapesti Babel étterem séfje és commis-ja (segédje), Molnár Bence nyerte a Bocuse d'Or nemzetközi szakácsverseny magyarországi döntőjét szerdán Budapesten, így ők képviselhetik az országot az európai döntőn májusban Tallinnban.

A második helyen Kelemen Roland és Fenyő Nándor commis, a harmadik helyen Haraszti Zsolt és Kocsis Patrik commis végzett.

A versenyzőknek két ételt kellett elkészíteniük 5 óra 35 perc alatt. A haltál kötelező alapanyaga 6 egész pisztráng, Törley Chardonnay Brut és a meglepetés zöldség, a káposzta volt. A hústál kötelező alapanyaga 7 darab fürj, két kacsamáj és egy üveg vörösbor volt.

Veres István az MTI-nek nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy győzelme a kitartó munkának köszönhető.

hirdetés

"Ez egy olyan verseny, amelyben szerintem nincsenek ellenfelek, hanem folyamatosan magaddal küzdesz, magadat kell legyőznöd. Az volt a célom most is, mint mindig, hogy én legyek a legjobb, mert maximalista vagyok"

- fejtette ki a séf.

Hozzátette: teljesítményével ennek ellenére nem teljesen elégedett, az európai döntőre mindent pár százalékkal még jobban kell csinálnia. "Nem hiszek a tökéletességben, a fejlődésben hiszek" - mondta Veres István.

A legjobb konyhai munkát elismerő különdíjat szintén Veres István kapta. A legjobb csapatmunka és a legjobb hústányér díját Haraszti Zsolt, a legjobb haltányérért járó elismerést Kelemen Roland kapta. A legjobb commis-nak Molnár Dávidot, Csik Gábor segédjét választották. A környezettudatosságot elismerő fenntarthatósági különdíjjal Kelemen Rolandot tüntették ki.

A Magyar Bocuse d'Or Akadémia a szakácsverseny magyar döntőjét a Sirha Budapest 2020 nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás keretében, a Hungexpo területén rendezte meg.

hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!