Mégsem épülne meg 2020-tól az M0-ás tervezett nyugati szakasza
Csak egy hét kilométeres rész készülne el, a további részekre még várni kellene.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. december 10.



Mégsem kezdik el megépíteni az M0-s hiányzó, hegyvidéki szakaszát, ahogy azt korábban ígérték. Pár hónapja még azt írta a Magyar Idők, hogy már tervezik a szakaszt, és két év múlva kezdődhetne az építkezés.

2020-tól indult volna az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakasz építése. A parlament előtt lévő, a területrendezésről szóló törvényjavaslat is úgy tünteti fel ezt a szakaszt az Ország Szerkezeti Tervében (Terv), mint amelyre idővel sor kerül, a távlati gyorsforgalmi utak között - írta az mfor.hu.

Egy új parlamenti bizottsági módosító javaslat már mást tartalmaz. Kiveszik a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi- Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből.

Arra hivatkoznak, hogy "nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése". Ezért törölték az Ország Szerkezeti Tervéből.

A Tervben maradt az északi irányban haladó - a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III.kerület)-Budakalász (11-es számú főút) - nyomvonal, amelynek hossza 7 kilométer.

Az MTI-ben megjelent közlemény azt írja: Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága a csütörtöki ülésén többek között a területrendezéssel összefüggően is kezdeményezett változtatásokat. Ebben az ország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervén is változtatást kezdeményezett a testület. Ez érinti az M0-ás északnyugati szakaszának fejlesztését is. Mivel a terület természetvédelmi szempontból igen érzékeny, arra köteleznék a tervezőket, hogy a nyomvonal kialakításakor a társadalmi, természet- és környezetvédelmi érdekeket a lehető legnagyobb mértékben vegyék figyelembe.

Címlapkép: illusztráció, forrása: Pixabay


KÖVESS MINKET:




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x