hirdetés
bringasav.jpg

Megmarad a nagykörúti biciklisáv, de lesz, ahol átkerül a parkoló helyére

Így egy szakaszon kétszer egy, máshol kétszer két sávon közlekedhetnek az autók.
Fotó: BKK/Facebook - szmo.hu
2020. augusztus 31.


hirdetés

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki. A Nagykörút többi részén, a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom - idézte Karácsony Gergely a Nagykörútról szóló sajtótájékoztatóját a Portolio.hu.

Áprilisban a koronavírus miatt forgalomcsökkenéssel egy időben a főváros vezetése biciklisbarát intézkedéseket hozott Budapest egyik legfontosabb főútvonalán, a Nagykörúton. Ennek keretében a Váci út és az Üllői út közötti szakaszon egy-egy sávot átadtak a kerékpárosoknak, így az autósok is csak egy sávon közlekedhettek mindkét irányba. Később a kerékpárútszakaszt meghosszabbították a Ferenc körúton is.

Nemrégiben a lakosok is elmondhatták véleményüket a bringasávokról és azok lehetséges jövőjéről. Végül mai sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely bejelentette, hogy kompromisszumos megoldás született,

„a parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a 2*2 sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a 2*1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok.”

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező a fentieket kiegészítve elmondta, hogy

hirdetés

„a Blaha Lujza tér egy választóvonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállításra kerül a kétszer két sáv, a parkolókat viszont elvesszük. A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között megmarad a mostani állapot, apró módosításokkal. De a csomópontok előtt kialakítunk kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogátkelőhelyeknél, ami nagyobb kapacitást tud biztosítani az egysávos kialakítás mellett is.”

A változások zöme még szeptember elején megtörténik, de az összes intézkedéssel végeznek a hónap végéig. A ősz folyamán komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről. A főpolgármester ezután hozzátette, hogy az áruszállítást ezt követően is engedélyezik. Ezzel a megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.

Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a sajtótájékoztató előtt ugyanezt a megoldást javasolta a fővárosnak, hogy a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, megoldásként pedig a parkolók helyetti kerékpársávról írt egy Twitter-bejegyzésben:

a Nagykörúton a parkolósáv helyett legyen kerékpársáv, úgy, hogy a boltok töltését és a mozgáskorlátozottak parkolását továbbra is biztosítani lehessen. A parkolók helyetti kerékpársávról pedig legyen előzetes, érdemi párbeszéd és készüljön szakmai hatástanulmány.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
vorosmarty-teri-karacsonyi-vasar-foto-nagy-szabolcs.jpg

Elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár

Azért, mert a koronavírus-járvány második hulláma várhatóan az adventi időszakban fog tetőzni.
MTI, fotó: Nagy Szabolcs - szmo.hu
2020. október 13.


hirdetés

A koronavírus-járvány miatt elmarad idén a Vörösmarty téri karácsonyi vásár, amely helyett a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kampányt indít a hazai kézművesek támogatására.

A koronavírus-járvány az egészségügyi szakemberek előzetes becslései és a kormányzati nyilatkozatok szerint az adventi időszakban, azaz várhatóan november végén és decemberben fog tetőzni. A BFTK vezetése ezért - a fővárosi operatív törzs iránymutatását is figyelembe véve - úgy döntött, hogy az idei Vörösmarty téri karácsonyi vásár a járványhelyzet miatt elmarad

- közölte az MTI-vel hétfőn a BFTK.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a járványügyi adatok emelkedésére a környező országok nagyvárosai is hasonló intézkedésekkel készülnek, szigorítva a hasonló jellegű rendezvények megtartását.

"A BFTK támogatja a hazai kézműveseket ebben a nehéz helyzetben, ezért a megsegítésükre kampányt tervez, amelynek keretében arra kérjük a lakosságot, hogy az idei ünnepekre is kézműves termékeket vásároljanak és ajándékozzanak"

hirdetés

- idézi a közlemény Faix Csabát, a társaság ügyvezetőjét.

Faix Csaba hozzátette, hogy a vásárra jelentkező kézművesek és iparművészek többsége rendelkezik webshoppal, ahol a vásárlók online ki tudják választani az ajándékaikat, ezzel is támogatva a magyar kézműves- és kreatív ipart.

A főváros turisztikai cége további csatlakozókat, cégeket vár a kezdeményezéshez, hiszen ennek a szolgáltatói szektornak a húsvéti és a karácsonyi időszak a fő bevételi forrása - áll a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
metro-bkk-scaled.jpg

Október 22-én átadják a 3-as metró felújított déli szakaszát

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.
MTI, Fotók: BKV Zrt./Horváth Bence - szmo.hu
2020. október 15.


hirdetés

A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszt október 22-én, 17 órától használhatják a közlekedők

- tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) csütörtökön közös közleményben az MTI-t.

A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is - írták.

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg.

A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik; erről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást.

hirdetés

Felidézték, hogy a metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ennek nyomán "az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek" - közölték.

A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából ugyanakkor még fontosabb, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is - sorolták.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik - fűzték hozzá. A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok - olvasható a közleményben.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
MOL_Bubi_station.jpg

A Bubi biciklik majdnem fele eltűnhet az utcákról – Vitézy Dávid szerint ez nagyon rossz ötlet

Jelenleg 2100 kerékpár érhető el a városban, azonban az új, 5 évre szóló tender mindössze 1200-ra szólna.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2020. október 20.


hirdetés

A BKK Igazgatósága szeptemberben írt ki tendert a MOL Bubi üzemeltetésére, 5 évre, 1,7 milliárd forintért. A tender beadási határideje október 26-án lesz, azonban jelenleg nincs sok esélye, hogy addigra lesz új üzemeltető. Így, ha a BKK nem hoz rendkívüli intézkedést, november végén, 6 év után először, leállhat a közbringarendszer működése.

A MOL Bubi 2014 szeptemberében indult el, akkor még csak 1100 kerékpárral és 76 dokkolóállomással. Azóta a biciklik száma közel 2100-ra bővült és 158 állomáson érhető el a Bubi. Az új, 5 évre szóló tender ehhez képest mindössze 1200 biciklire szólna.

Mindez azt jelenti, hogy a rendszer nem csak, hogy nem bővülne 2026-ig, hanem jelentősen szűkülne is, több mint 40%-kal.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán fejezte ki aggodalmát a közbringarendszer leépítési terveivel és bizonytalan jövőjével kapcsolatban.

„Látva a rendszer fejlesztésének és kiterjesztésének elmúlt 5 éves ütemét, a BKK Igazgatóságának a Bubi visszafejlesztéséről szóló döntése rövidlátó hozzáállást tükröz és szembemegy a városvezetés klímavédelemmel és fenntartható közlekedéspolitikával kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseivel”

hirdetés

- fogalmazott Vitézy, majd hozzátette, hogy azt azonban egy pillanatig sem állítja, hogy a Bubi tökéletes lenne.

„A népszerű indulás után több adminisztratív nehézség riasztotta el az első bérletüket megújítani szándékozó felhasználókat, a mobilapp éveken át nem frissült, a díjszabás a kezdeti óvatosság (kaució előírása) után nem követte a felhasználói szokások változását. Rég integrálni kellett volna a BKK bérletekkel a Bubi díjszabását, megszüntetni a személyes szerződéshosszabbítást és eltörölni a kauciót. Ez mind igaz - ezek azonban megrendelői döntéseken és egy régóta időszerű átfogó szoftverfrissítésen múlnak, ehhez nem kéne kidobni az egész rendszert biciklistül és drasztikusan csökkenteni a biciklik számát.

A Bubi azok számára is elérhető közlekedési móddá tette a városi kerékpározást, akik saját biciklivel nem rendelkeznek vagy ha van is saját kerékpárjuk, azt nem tudják napközben Budapest belső területein használni. A Bubi ezért egy sikeres szolgáltatás és brand, mely az elmúlt években - egy ilyen új szolgáltatásnál talán nem is meglepő módon - kicsit megkopott és valóban frissítésre szorul. De a frissítésnek a továbbfejlesztés és nem a visszafejlesztés irányába kellene mutatnia - hisz Európa-szerte és Amerika vagy Ázsia számos nagyvárosában is látjuk, a közbringa-rendszerek növekedési potenciálja a mai budapesti szinthez képest még óriási.”

„A Budapest Fejlesztési Központ részéről minden Budapestet érintő közlekedésfejlesztés műszaki tartalmáról konzultálunk a Fővárossal és az érintett kerületi önkormányzatokkal - a másik oldalról a Bubi leépítéséről azonban sajnos senki nem kérdezett meg bennünket. Pedig készek lennénk az együttműködésre, hiszünk a Bubiban és a közbringa-rendszer fejlesztésében. A belvároson kívül is van élet, a külvárosi csomópontok, nagyobb lakótelepek és akár, együttműködési készség esetén az agglomerációs központok irányába is érdemes lenne továbbfejleszteni a rendszert. Sajnálom, hogy ehelyett most a leépítésről kell itt írnom. Bízom benne, hogy sikerül ezt a rossz döntést korrigálni és a BKK vagy a Főváros vezetése visszavonja ezt az elhibázott koncepción alapuló közbeszerzési kiírást” - zárta közleményét Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid

? A BUBI VISSZAFEJLESZTÉSÉRŐL ? Szomorú vagyok a MOL Bubi közbringarendszer leépítési tervei és bizonytalan jövője miatt. A Bubi üzemeltetésére szóló szerződés idén november végén lejár és úgy...


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
budapest-airport.jpg

Harmadik terminál épül Ferihegyen

Bár a járvány miatt drasztikusan csökkent az utasforgalom, de a projekttel hosszú távon számolnak.
Fotó: Budapest Airport/Facebook - szmo.hu
2020. október 20.


hirdetés

Nem tett le az új terminál megépítésről a Budapest Airport. Folytatják az egyéb fejlesztéseket is, ezek elérhetik akár az egymilliárd eurót is, de néhány kisebbet elhalasztanak. Mindehhez elegendő a pénzügyi háttér is - tudta meg a Budapest Airport Zrt.-től az mfor.hu.

A Budapest Airport Zrt. (BA) több mint egy éven át közös munkacsoportban dolgozott a kormányzat által kijelölt szakemberekkel. A mindkét fél által elfogadott fejlesztési terv aláírásra kész.

Benne van az új terminálépület megépítése, a repülőtér környezetének és meglévő épületeinek teljes felújítása, egy úgynevezett közlekedési csomópont kialakítása (ahová a tervezett vasúti pálya is befutna), továbbá a parkolási lehetőségek kibővítése. Mindezen fejlesztések összértéke könnyen elérheti a 800 millió vagy akár az 1 milliárd eurót, de akár még ezt is meghaladhatja.

Korábban is cikkeztek már arról, hogy a Market Zrt. (Orbán Viktor bartája, a milliárdos vállalkozó Garancsi István cége) építheti a harmadik terminált. A BA a lapnak elismerte, hogy a koronavírus miatt csökkenő utasfogalommal kalkulálnak, de emiatt csak kisebb volumenű projekteket halasztanak el. A nagyobb szabású beruházásokat a járvány utáni várható fellendüléssel folytatják.

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!