hirdetés
IMG_7717-1000x750.jpg

Megérkezett a negyedik generációs Ford Focus

A nemzetközi sajtóbemutatón tehettük próbára az új modell több változatát. Mutatjuk a tapasztalatokat.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. július 27.


hirdetés

Alapjaitól tervezte újra a Ford az új Focust, amely talán az egyik legmeghatározóbb modell a márka életében. Szinte napra pontosan húsz évvel ezelőtt, 1998 júliusában jelent meg az első sorozat, s az azóta eltelt idő alatt már több mint 16 millió példány talált gazdára világszerte (közülük 7 millió Európában) a három generációból. Az új Focus népszerűsége várhatóan a negyedik sorozat esetében sem csökken, hiszen szinte minden területen előnyére változott, legyen szó az ötajtós vagy a kombi variánsról.

A kocsi alapadottságai jelentősen nem módosultak az ötajtós kivitel esetében, a kombi 10,8 centivel nyúlt meg hosszában, a tengelytávolság pedig egységesen 50 milliméterrel nőtt, így a gumiabroncsok átmérője is nagyobb lehetett, ami vizuálisan rövidebbnek és könnyedebbnek mutatja az új Focust. Az autó formavilágához jócskán hozzányúltak a mérnökök, még sportosabb  és látványosabb sziluettet kapott, aminek az egyik legfontosabb lépése az volt, hogy az A-oszlop hátrébb került, így pedig megnyúlt a motorháztető, lendületesebb formájú lett az első sárvédő.

hirdetés

Az új Focus hat felszereltségi szinten kapható, alapváltozatnak a Trend, Technology, Business számítanak, felettük a stílusos Titanium, a sportos Focus ST-Line és az elegáns megjelenésű Vignale változatok sorakoznak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik: az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.

Az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét, jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.

A nagyobb tengelytávolságnak és a sík padlókialakításnak köszönhetően elől és hátul is nőtt a helykínálat, a térdtávolság, a válltér és a belmagasság is a most kifutó Focushoz képest. A beltérben is karakteresen elválnak a felszereltségi szintek egymástól: a Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot, az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felület kidolgozások jellemzik.

Teljesen megújult a modell műszerfala, a legfeltűnőbb változás a középkonzolon észlelhető, eltűnt ugyanis az az átláthatatlan gombrengeteg, ami az elődöt jellemezte. Egyedül a klíma és az audió rendszer gombjai maradtak meg, a többi kapcsoló a középkonzol tetején található, érintőképernyős navigációba költözött.

Feltűnően javult a felhasznált anyagok minősége, bár egy-két helyen még mindig kopogós műanyag felületek fedezhetőek fel. Meglepő módon a kilométeróra kizárólag analóg változatban kapható, ráadásul a rajzolata sem változott sokat a harmadik generációhoz képest. A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display, ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, a rendszer azért különleges, mert még polár szemüvegben is láthatjuk a kiírt adatokat.

A vásárlók már az induláskor rengeteg motor közül választhatnak, a belépőnek a háromhengeres, 125 lóerős, 1.0 literes benzines számít, fölötte az 1.5-ös, szintén háromhengeres, 150 és 182 lóerős erőforrások találhatóak. A dízel kínálatban három motor áll rendelkezésre, a 95 és a 120 lóerős, 1,5-ös, és egy 150 lóerős, 2.0 literes dízel konfigurálható.

Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, amely a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.

Az új Ford Focus belépő modellje 5,5 millió forintról indul, a kombi felára ennél a változatnál 450.000 forint. A belépő dízel 6 millióért hozható el legolcsóbban, itt mindössze 130.000 forinttal kerül többe a nagy csomagtartós változat.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
key_img2-1000x500.jpg

Nagyon harapós a Suzuki kis sportautója

Megfizethető a Swift Sport, ráadásul remek élményt nyújt a nyomatékos Boosterjet motor.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 08.


hirdetés

Miután a Suzuki Swift a 90-es években lesöpörte a hazai autópiacot, s túlzás nélkül minden családban megtalálható volt, mai napig az átlagosnál nagyobb érdeklődést vált ki az emberekből. Főképp a két kipufogós, Sport változat, amely megjelenésében, főleg a vagány színválasztásoknak köszönhetően feltűnő jelenség.

Az MK2-es, azaz második generációs Swiftnél jelent meg először a sportos verzió, bár egészen a negyedik modellsorozatig GTi-nek nevezték ezt a példányt. 2006-ban mutatták be az első SSS-t, a Suzuki Swift Sportot, amely akkor 1.6-os, 125 lóerős szívó benzinmotort, sportos váltót és futóművet, valamint egyedi megjelenést kapott.

hirdetés

A 2017-es, hatodik generációs példány is alapvetően ezektől a tényezőktől más az alapmodellekhez képest, egy lényeges különbség van azonban: a 90-es, kétezres évekhez hasonlítva már teljesen más a Swift pozíciója, piacvezetőből ugyanis rétegmodell lett. (A Suzuki persze emiatt nem panaszkodik, most a Vitara lépett az eladási listán a japán kisautó helyére Magyarországon.)

Az új Swift Sport viszont minden eddiginél vonzóbb modellé vált, az új első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, az aerodinamikus elülső spoiler, a küszöbspoilerek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. De a 17"-os fényezett könnyűfém felnik és a dupla kipufogó teszik teljessé a képet. Elölről egyébként nem annyira átütő a különbség, a formai eltérést oldalról, s legfőképp hátulról érzékelhetjük.

A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást; a karosszéria viszont 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mmrel szélesebb lett, amely sportosabb úttartást biztosít.

Az utastérben jelentős fejlődésen esett át a modell, s az alapváltozathoz képest is nagy az eltérés. Sportos a belső, és erre több elem is utal: relatíve jó tartásúak a piros varrású félkagyló ülések, kellemes fogású a sportosra szabott, alul csapott bőrkormány, szép a kilométeróra rajzolata, krómbevonatos, és piros varrású, bőrbevonatos a váltókar, továbbá sportos pedálokat is kapott a gép. Az audiovezérlés a középkonzolon egy 7"-os érintőkijelzőben található, amely telefon tükrözésre is alkalmas, és alapáron jár vele a tolatókamera, valamint a navigáció is. A Suzuki kisautójában a helykínálatra nem lehet panasz, elől, hátul két fő kényelmesen elfér, a csomagtartó pedig hozza a kategória átlagát: összesen 265 liter pakolhatunk meg.

Egy kis sportautó esetében fontos a küllem, de a menetdinamika a leginkább meghatározó, s ebben is nagy lépést tett előre a Suzuki, ugyanis 80 kilogrammal 970 kilóra csökkentette az össztömeget, amely a 70 Nm-rel megnövelt nyomatékkal jó eredményt ad. A Swift Sportban egy 140 lóerős, 1,4 literes BOOSTERJET motor dolgozik, az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez. A 230 Nm-es nyomaték viszonylag széles tartományban, 2500-3500-as fordulaton rendelkezésre áll, s a kocsi érzésre is szereti, ha pörgetik, jó élmény a 4,2 kg/Nm arány. Ráadásul a relatíve nagy teljesítmény mellett használatban 6,5 liter körüli étvággyal is beérte. A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztették a 6 sebességes kézi sebességváltót, így zökkenőmentesebben kapcsolhatjuk a fokozatokat, bár néha még mindig hosszúnak érezni a váltó útját. Javítottak a kocsi felfüggesztésén is, amely ezáltal sportosabb lett, és nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít.

A teljesítményben és vezetési élményben megvalósított fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal párosulnak, köztük a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, amely egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor együttes használatával végzi a feladatát, továbbá a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal.

A Swift Sport egy megfizethető sportautó, bár túlzás nélkül állíthatjuk, aligha lesz ez a Suzuki legnagyobb darabszámban eladott autója. Pedig az ára alapján elérhető kategóriába tartozik, most kedvezményesen már 5,5 millióért is hazavihetjük. De hazánkban sosem volt nagy divatja a kicsi sportautóknak, mert nagyon szűk az a réteg, amely ennyi pénzt szánna erre a kategóriára. Pedig élménynek jó, s a hétköznapi használhatósága sem korlátozott.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.


hirdetés

A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

hirdetés

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
P90331100_highRes_bmw-x5-launch-in-hun-1000x667.jpg

Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től

A negyedik generációs X5 a létező legfrissebb BMW-technológia megtestesítője: dizájn, konnektivitás és luxus szempontjából is kiemelkedik a kategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Húsz évvel ezelőtt, 1999-ben debütált a BMW X5, amely az X7-es modell idei megjelenéséig a legnagyobb volt a márka palettáján. Három nemzedéken át összesen 2,1 millió példány fogyott a méretes szabadidő-autóból világszerte, amely hazánkban is igencsak kedvelt a vásárlók körében.

Az új X5 minden szempontból nagyobb lett az elődmodellhez képest: 42 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, 36 milliméterrel pedig a karosszéria hossza, 66 milliméterrel szélesebb lett a kasztni és 19 milliméterrel gyarapodott magasságában az autó.

hirdetés

A negyedik generáció megőrizte a modell ikonikus karosszériaarányait, de a végletekig letisztult formanyelv újdonságnak számít. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete, amely igazán karakteres arcot rajzol a kocsinak. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórót kínál, de opcionálisan már adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfényt is rendelhetünk.

Az autó megjelenésének egyik jellegzetes része a kocsi oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul, és az erőteljes vállrészt, valamint a LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák háromdimenziós rajzolatú üvegbúrája különleges kialakítású, fontos ismertetőjele az újgenerációs modelleknek.

A külső méretnövekedésnek köszönhetően a belsőben nőtt a térérzet, az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó sofőre még könnyebben irányíthassa a járművet.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5-ben debütált, és már az alapfelszereltségben is elérhető: két 12,3 colos digitális műszeregység nyújt információt a sofőrnek. A kijelzők tartalma az ügyfelek igényeire szabhatók több módon is: akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel.

A sofőr és az utasok digitális eszközeit a BMW Connected kapcsolja össze az autóval, s az X5 a márka első olyan modellje, amelynek központi zárja okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.


hirdetés

Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

hirdetés

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!