hirdetés
Még mindig a Duster a legolcsóbb szabadidő-autó
3 millió forint alatt hozható el a legolcsóbb Duster, de az összkerekes csúcsváltozat sem kerül többe 5,3 millió forintnál.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. június 27.


hirdetés

Már nem számít újdonságnak, hogy a Dacia népszerű a közép-kelet-európai piacon. Bezzeg, ha 10-12 évvel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy a Dacia hamarosan feltámad poraiból, s rövid időn belül hasonlóan népszerű autó lesz Európában és Magyarországon, mint a kilencvenes évek elején volt, biztos vagyok benne, hogy kedves, ámde lenéző mosollyal a számon, finoman megveregettem volna a vállát. Azonban a Logan, Sandero és leginkább a Duster értékesítések jól láthatóak hazánk útjain, rengeteg Dacia szaladgál az utakon. Ahogy hangsúlyoztam, ezek közül továbbra is a Duster a legnépszerűbb, amely 2010-ben, tehát nyolc évvel ezelőtt jelent meg a márka kínálatában, ami által egy olyan szegmensbe lépett a márka, amelyben korábban nem szerepelt.A típus fogadtatása kedvező volt, főleg annak köszönhetően, hogy a Logan már megalapozta a Dacia jó megítélését. A Duster a Logan alapjaira épült, s népszerűségét a szabadidő-autók előretörésének köszönhette. A szegmens igencsak kedvelt a vásárlók körében, azonban olyan kedvező árú autó, mint a Duster nem volt korábban a kategóriában, tehát sok vásárlónak nyitotta meg ezt az osztályt.

2013-ban jött a ráncfelvarrás, majd idén megérkezett az új modell, amely külsőre feljebb próbálta pozícionálni a modellt. Változott a front és a hátsó rész, s megjelent több műanyag kiegészítő a gépen, amik inkább a divatosságon finomítanak szemben a funkcionalitással. A módosítások egyébként inkább egy újabb faceliftet idéznek, alig változott a kocsi vonalvezetése, egy picit mégis sikerült a minőség irányába lépni. Bár azért olykor felfedezni egy-két hibát: például az ajtó nem takar rá a küszöbre, így saras terep után garantált, hogy koszosak leszünk. De szintén jópofának hat, hogy a XXI. században bowdennel kell a fényszóró magasságot állítani.

[caption id="attachment_1104170" align="alignnone" width="1000"] Kulccsal a zsebünkben a kocsihoz lépve azonnal érzékel minket a Dacia, s automatikusan nyílnak az ajtók, ami szinte egyedülálló megoldás (kiszálláskor is hasonló a történet: távozáskor automatikusan bezár), az SUV kivitel miatt kényelmesen szállunk be az autóba. A beltérbe ülve jellegzetes Daciás újautó illat, najó, inkább szag csapja meg az embert, ami szinte beleég a mindennapos használat során a sofőrbe. Néha zavaró, olykor, ha már megszoktuk elviselhető.[/caption]

A minimális külső módosításokkal párhuzamosan belül is történt pár apróbb változtatás, például új lett az analóg műszerfal rajzolata, s immáron felárért digitális klímát is rendelhetünk. A középkonzol tetejére 7 colos érintőképernyős navit is kérhetünk. Az anyaghasználatban a műanyag dominál, az összeillesztések olykor hagynak kívánnivalót maguk után, de azért elviselhető az összkép, ha helyén kezeljük a kocsit. A helykínálat viszont jó, pozitívum, hogy magasan ülünk a fedélzeten, a csomagtartó 467 literes, amiben egy négyfős család holmijai - kád és babaágy nélkül - könnyedén elférnek.

Az új Duster esetében egy 114 lóerős benzin- és egy 90, illetve egy 109 lóerős dízelmotor közül választhatunk. A tesztautónkban az erősebbik motor volt kapható, amely rendelhető elsőkerék-, illetve összkerék-hajtással. Előbbihez kérhetünk automata váltót is, utóbbi kizárólag kézi tengelykapcsolóval konfigurálható. Nálunk ez a modell járt, amely érezhetően terepre optimalizált, az első fokozat például olyan rövid, hogy gyorsításkor harmincnál már hármast kell kapcsolni. Olyan gyakran kellett kuplungolni, hogy kifejezetten zavaró volt. Pár órás használat után át is álltam arra, hogy kettesből indultam, így már használhatóbbá vált az autó, s minden egy fokozattal feljebb történt, például kettes helyett mindig hármast kellett kapcsolni derékszögű kanyaroknál. Furcsa volt megszokni, nem is igazán sikerült, ráadásul a váltó is hosszú, bizonytalan úton járt, így nem voltunk igazán jóban az egy hét során.

Aszfaltútról letérve jó benyomást tett ránk a Duster, a szabadidő-autós érzetet a formán túl a négykerék-hajtás adja, amely szükség szerint kapcsolható. Ha az útviszonyok nem igénylik, haladhatunk kizárólag az első kerekek meghajtásával, de szükség esetén aktiválhatjuk az összkerekes üzemmódot is, amely legfeljebb 50 százalékban a hátsó kerekekre terheli a hajtást. Ha az automata fokozatot választjuk, a hajtásrendszer az útfelülethez mérten maga dönt arról, hogy melyik módot használja. Az emelt hasmagasság egyébként képessé teszi az autót arra, hogy könnyebb terepen járjunk vele, azonban húzósabb terepviszonyok közé nem érdemes a Dusterrel menni. A kocsi rugózása egyébként kellemesen lágy, a hazai útviszonyok egyáltalán nem jelentenek gondot a kocsinak.

Mint arra már korábban utaltam, kevés olyan autó található ebben a szegmensben, amely hasonló ár-érték arányt hoz a Dacia Dusterhez képest. Kompromisszumot persze kell kötni sok szempontból, de a kocsi 2,99 millióról indul, ennyiért semelyik márka nem kínál szabadidő-autót. A csúcs felszereltségű tesztautónk ára 5,25 millió volt, de ez is messze alulmúlja a teljes autós kínálatot, bár hozzáteszem, hogy ez azért már egy-két magasabb minőségű, használt SUV árát súrolja. Kérdéses, hogy ki, mi mellett dönt, s ki, milyen áldozatot hoz egy új autóért.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1461 cm3

Teljesítmény: 109 Le (80 kw)/4000

Nyomaték: 260 Nm/1750

Széndioxid kibocsátás: 115 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s

Végsebesség: 171 km/h

Tesztfogyasztás:  8,2 l/100 km

A modell alapára: 2.999.000 Ft

Tesztautó ára: 5.249.000 Ft


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Kifejezetten Európának készül az új Kia Ceed
A harmadik generációjába lépő, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott új Ceed tovább erősíti a Kia jelenlétét az európai alsó-középkategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. február 17.



Jelentős fejlődésen ment át a Kia a 2000-es évek eleje óta, amely az összes típuson tetten érhető. Évről évre szebbnél szebb kocsikat mutat be a gyár, s immáron nem csak a külső, hanem a belső tartalom is folyamatosan lépked feljebb minőségben. A cee’d gyártása 2006 decemberében indult a Kia szlovákiai gyárában, s az évek során közel 1,3 millió példány fogyott belőle. Az eladások többségét az ötajtós változat tette ki, míg a kombi a 2007-es bevezetése óta hozzávetőlegesen 40 százalékkal részesedett az értékesítésből.

A cee’d volt egyébként a márka első olyan kocsija, amelyet kifejezetten az európaik ízlése szerint, Európának gyártottak, s ez a típus hozta meg igazán a márka népszerűségét az öreg kontinensen. Ahogy elődeit, a harmadik generációs modellt is Frankfurtban, a Kia európai formatervező, termékfejlesztő részlegeinél tervezték és fejlesztették. Az új modellel megváltozott a név írásmódja is: cee’d helyett Ceed a helyes (Community of Europe, with European Design: Európának, európai tervezéssel). A kocsit továbbra is a szlovákiai Zsolnán működő Kia üzemben gyártják, a Sportage és a Venga modellekkel együtt.

Az új Kia Ceed formaterve tehát a márka európai dizájn központjában, a németországi Frankfurtban készült Gregory Guillaume és Peter Schreyer irányítása alatt. A második generációs modellnél 20 mm-rel szélesebb (1800 mm) és 23 mm-rel alacsonyabb (1447 mm) az új Ceed, a tengelytáv változatlanul 2650 mm, viszont az első túlnyúlás 20 mm-rel rövidebb (880 mm), a hátsó pedig ugyanennyivel hosszabb (780 mm) lett. A nagyobb szélessége és megnövelt hátsó túlnyúlása határozottabb, sportosabb kiállást eredményez, magabiztosabb megjelenést kölcsönözve az autónak. Az előd lekerekített éleit egyenes vonalak váltották fel, az orr még szélesebb hűtőmaszkot és alsó légbeömlő nyílást kapott, a homlokzatot precízen megrajzolt, egyenes formák keretezik. Alapkivitelben megkapta a LED-es nappali fényeket, és hátul is új LED-es nappali helyzetjelzők teszik láthatóvá a modellt. Oldalról nézve az éles, egyenes vonalak optikailag meghosszabbítják a motorházfedelet, a vállvonal az eddiginél vízszintesebb síkon fut végig. Az új példánynál is felfedezhető az a széles C-oszlop, amely az elmúlt években a Kia védjegyévé vált.

A beltérben minden eddiginél jobb ergonómia várja az utasokat, az új padlólemez és az elrendezés tágasabb teret és kellemesebb térérzetet teremt az első utas oldalán, ráadásul a csomagtartó is nőtt 15 egységgel, így már 395 liternyi helyet pakolhatunk meg. A kialakítás a legújabb generációs Kia modelleknél alkalmazott dizájnt követi, a felhasznált anyagok általános minősége érezhetően javult, a korábbinál nagyobb arányban alkalmaztak kifinomult, puha tapintású anyagokat, kihangsúlyozva a kifinomult, elegáns környezetet. A modell műszerfala vízszintesen kétfelé osztott: a felső részen a 7,0 vagy 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszer helyezkedik el, míg alul az audiorendszer, valamint a fűtés és szellőzés kezelőszervei. A középkonzol enyhén a vezetőülés felé fordul, megkönnyítve a menet közbeni használatot.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Suzuki Swift – ez már nem a mi autónk
A kilencvenes és az ezredforduló utáni évek a Swift uralmáról szóltak, mára a Vitara átvette a kisautó korábban betöltött népautó szerepét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 18.



A kilencvenes évek legelején robbant be a Suzuki Swift a hazai piacra, elsőként a második generációs modell volt elérhető Magyarországon, de ezek még külföldön készülő példányok voltak. A Magyar Suzuki Zrt. 1992-től kezdte gyártani Esztergomban a már harmadik generációs változatot, ez jelentette az igazán nagy áttörést a típusnak. Túlzás nélkül állíthatom, hazánkban nem létezett olyan család, amelyben ne lett volna legalább egy Swift. Nálunk nagypapám járt egy zöld színű, 5-ajtós, 1.3-as példánnyal, és soha nem felejtem el, hogy mekkora öröm volt számára az a kocsi a bordó Lada Samarája után. Pedig szervo még ebben sem volt, és érzésre sok anyag sem került kasztniba, de az első ablakok elektromos emelői megdobták a komfortérzetet, ráadásul a szívómotor is igencsak pörgősnek hatott, már amikor nagyapa éppen dinamikusabban autózott.

A válság évei előtt a 2005-ben bemutatott MK4-es típusjelzésű, fiatalos, modernizált, gömbölyű formájú Swift is "nagyot ment". Megdöbbentő mennyiségben fogyott akkor a kocsi, ugyanis a 0 forintos kezdőrészletű, 10 éves futamidejű hiteleknek köszönhetően sorban álltak a Suzuki márkakereskedésekben a vevők, s mindenki Swiftet szeretett volna vásárolni. Persze a fenntartási költségekbe sajnos sokan nem gondoltak bele, ráadásul a válság nehézségei sok családot sodortak kilátástalan helyzetbe. Így ezeknek az autóknak a jelentős része végezte behajtó cégek udvarán.

Ez az időszak pedig valahogyan rányomta a bélyegét a Swift sorsára, s a későbbi példányok iránt elkezdett csökkenni az érdeklődés, így a népautó státusz szépen lassan visszaszorult. A Suzuki mélyrepülése ilyen értelemben 2015-ig tartott, akkor jelent meg a negyedik generációs Vitara, amely újra az élre repítette a márkát: a japánok SUV-ja lett a legkeresettebb Magyarországon, s vált népautóvá hazánkban.

A szabadidő-autó árnyékában igencsak háttérbe került a Swift, amely 2017-ben lépett a hatodik generációjába. Ez a sorozat ugyan még mindig a 2004-ben megismert formavilágot hordozza magában, de félreértés ne essék: ez a kocsi már nem az a kocsi, amely akkor kapható volt, minőségben, anyaghasználatban, de akár motorikusan is más dimenziókban jár. Ennek köszönhetően persze az ára is más osztályt képvisel, így már jóval kevesebb talál gazdára közülük, a Suzuki értékesítéseinek mindössze elenyésző hányadát adja a kisautó. (2018-ban összesen 19.292 Suzuki talált gazdára, ebből 11.127 volt Vitara, s mindössze 1.302 Swift.)

Ahogy említettem, a forma tehát maradt a korábbi vonalon, persze azóta sokat frissült a megjelenés, erősödtek az autó ívei, sportosabb, ezáltal fiatalosabb lett az összhatás, amely annak is köszönhető, hogy szélesebb és alacsonyabb lett a modell. Az új „HEARTECT” platformnak köszönhetően 120 kilogrammal csökkent az összsúly. Egyedi megjelenésű első fényszórókat rajzoltak a Suzuki mérnökei a kocsinak, s a méretes légbeömlők is jó karaktert szabnak. A farrész egy csipetnyivel kevesebb dinamizmust kapott, de ügyes megoldás, hogy a kilincset az ajtóba, a C-oszlop elé rejtettek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
A cégvezetők kedvenc autója, amely a saját gyártóján belül is óriási vitákat okozott
Ugyan ráncfelvarrás előtt áll a 2015-ben bemutatott, harmadik generációs Škoda Superb, nem ellenkeztünk, amikor a lehetőségünk nyílt arra, hogy egy hetet töltsünk együtt a kifutó modellel. Abból is egy különleges példánnyal, egy Dragonskin metál színű, SportLine változattal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 21.



Lehetne most azzal kezdeni, hogy honnan indult a Škoda évtizedekkel ezelőtt, de azt gondolom, az elmúlt közel 20 év bőségesen adott annyi pozitív tapasztalatot, hogy a régi berögződések már mindenkiből kikoptak. Persze még akadnak „Škoda tagadók”, de bocsánat az erős megfogalmazásért: ők egyszerűen nem értenek hozzá.

A mögöttünk álló esztendők fejlődése látványos eredményt hozott, amit pontosan visszaadnak az értékesítési számok: amíg 1997-ben, az első Octavia megjelenésekor 336 ezer Škoda talált gazdára az egész világon egy év alatt, addig 2018-ban összesen 1.253.700 autót értékesített a márka. A népszerűség nem ok nélküli, a márka kiváló minőséget, remek megoldásokat nyújt, a "csoporttársaknál"  kedvezőbb áron.

A 2000-es évek Superbje meghatározó volt a márka életében, ugyanis adottságainak köszönhetően egy olyan szegmensbe léphettek a csehek, ahol az új érában még nem jártak. A siker nem maradt el, óriási helykínálatának és remek minőségének köszönhetően rövid időn belül nagyon népszerűvé vált a kocsi, ami hazánk útjain is észlelhető volt. Az első modell 2001-ben jelent meg, amely a Passat alapjaira épült, s már ez a modell is parázs vitát indított el házon belül, ugyanis  a Superb egyszerűen túl sok vásárlót csábított el a wolfsburgiaktól.

A 2008-as második modell már az Octavia megnyújtott padlólemezére épült, ebből a sorozatból a limuzin változat mellett kombi is rendelhető volt. Négy évvel ezelőtt, 2015-ben érkezett hazánkba a harmadik generáció, amely minden idők tán legnagyobb feladatát adta fel a konkurenseknek. A házon belüli versenyt nem illik firtatni, de egyértelmű, hogy a Volkswagen-csoporton belül és azon kívül is komoly alternatívát hozott a piacon a csehek zászlóshajója. Az alapvető tulajdonságok nem változtak: tetszetős külső mellé óriási beltér párosult, az anyaghasználatnak és az ésszerű megoldásoknak köszönhetően komfortosan érezhetjük magunkat a kocsi fedélzetén. A vezetői pozíció kiváló, mögöttünk akár egy 210-220 centiméteres ember is kényelmesen utazik. Hátul hárman is elférnek  még hosszú úton is, ráadásul több kofferral is érkezhetnek társaink, ugyanis az utastér mellett a csomagtartó is kategórián felüli helyet bocsát rendelkezésünkre: a limuziné 625 literes, amely 1760 literre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével.

A Superb összesen öt felszereltségi szinten kapható, nálunk egy SportLine modell járt, amely külsőre is eltér az alapmodellektől, például 15 milliméterrel alacsonyabban ül a kocsi a sport futóműveknek köszönhetően, és választható hozzá a Dragonskin névre hallgató (a Volkswagennél kurkumasárgának hívott) fényezés, amely igencsak különleges megjelenést biztosít az autónak. A SportLine modell esetében fekete színre fújtak a tükrök, a hűtőrács, a hátsó spoiler, az ablakkeret és a ködlámpák, valamint a B-oszlop mögött sötétítettek az ablakok.

Ebben a felszereltségben 3 motorral rendelhető a Superb: egy 200 lóerős, 2.0 literes TSI, és egy 150 vagy 190 lóerős, 2.0 literes dízel áll rendelkezésre. A tesztautónkban ez utóbbi dolgozott, összkerékhajtással, és 7-fokozatú DSG váltóval. A gázolajjal hajtott modell 400 Nm-es nyomatéka kellő dinamikával mozgatta a 1,5 tonnás testet, amely 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a Superbet. Nyugodt vezetés mellett meglepően jó értékeket produkált a kocsi: 7 liter alatti fogyasztással is beérte vegyes használat során, városban persze 10 liter fölött evett. A teljesítményt és az egyéb menetdinamikai tulajdonságokat gombnyomással szabályozhatjuk, a vezetői profilválasztóval Eco, Normal, Sport és az egyéni beállítást választhatunk.

A Škoda Superb prémium minőséget hoz, és számtalan ügyes, okos megoldással biztosítja a mindennapi kellemes használatot. Mindezt pedig megfizethető áron teszi: a belépő modell 9,4 millió forint körül indul, a SportLine felszereltség valamivel 11 millió fölött érhető el. A tesztautónk újkori ára a nagy dízellel, DSG-vel, összkerékhajtással és tele extrázva 16 millió körül mozgott, amellyel a Škoda már a magasabb kategóriájú modellek alapárát súrolja. Ami a nagy különbség, és a Škoda oldalára billentheti a mérleget, hogy a cseh márka ezért az árért szinte a csúcsfelszereltségét kínálja, és az alapfunkciók is tökéletesek: a kocsi kiválóan pakolható, óriási helykínálattal bír, így rendkívül jó utazómodell, ezért összességében jó választás lehet céges és magánhasználatra is.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1968 cm3

Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3500-4000

Nyomaték: 400 Nm/1900-3300

Széndioxid kibocsátás: 131 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s

Végsebesség: 230 km/h

Tesztfogyasztás:  7,2 l/100 km

A modell alapára: 9.359.010 Ft

A SportLine felszereltség alapára: 11.072.240 Ft


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Óriási csomagtartójával hódíthat a Ford Focus kombi változata
A Focus a kezdetek óta népszerű a vásárlók körében, most a kombi változat járt nálunk két eltérő felszereltségben.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 21.



Relatíve rövid idő alatt futott be magas ívű pályát a Ford Focus, amely mindössze 1998 óta kapható. Mégis, napjaink egyik meghatározó modelljéről van szó, az elmúlt húsz év alatt összesen 16 millió példány talált gazdára. 2018-ban érkezett meg a negyedik generációs modell, méghozzá három kivitelben - ezúttal a kombit vezethettük két változatban. (Kapható még ötajtós és limuzin változat is.)

Az ötajtós modellről ITT már írtunk korábban, most a kombit tehettük próbára: először a benzinmotoros ST-Line, utána pedig egy dízel Vignale járt nálunk. A kombi kasztni a magasságot leszámítva minden dimenzióban nőtt az elődhöz képest, a hossz 112, a tengelytáv 52, a szélesség 2 milliméterrel lett nagyobb, a magasság pedig 24 millimétert csökkent, így az összhatás egy szélesebb, ám alacsonyabb autó, amely jót tesz az arányoknak.

Az ST-Line:

A Focust teljesen új alapokra helyezték, és a külső vonalvezetést is rendesen átdolgozták a mérnökök, bár azért nem tagadhatja le múltját a modell, az evolúció észrevehető. Nagyobbak lettek az első fényszórók, szélesedett a légbeömlő, magasabbra és a lökhárító szélére került a ködlámpa. A kocsi oldalán, a C-oszlop irányába íveltek korábban a vonalak, az új esetében ez a csomagtartó közepe felé nyújtózkodik.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x