hirdetés
korhaz-orvos.jpg

Már szemészek, pszichiáterek és fogorvosok látják el a súlyos koronavírus-fertőzötteket, állítja az Orvosi Kamara

A MOK levélben kereste meg Pintér Sándor belügyminisztert és azonnali egyeztetést kért.
Illusztráció: Pixabay - szmo.hu
2020. október 31.


hirdetés

A Magyar Orvosi Kamara (MOK) tagjai Pintér Sándornak címzett levelükben azonnali egyeztetést kértek a belügyminisztertől, mert mint fogalmaztak: „a biztonságos betegellátást veszélyezteti a kormány késlekedése” - számolt be róla a HVG.hu.

A MOK egy felmérést végzett az orvosok körében a kormány terveiről, ezután fordultak a belügyminiszterhez.

„Elhibázott a kormány elképzelése és kommunikációja az egészségügyi szolgálati jogviszony átalakításáról az orvosok többsége szerint” – írták a levélben.

Eddig a kormány azt kommunikálta, hogy a törvény és a végrehajtási rendeletek kidolgozásába bevonta a kamarát, azonban a MOK most azt írta: a törvény kidolgozásába nem vonták be őket, a végrehajtási rendeletek kidolgozásához pedig „sürgősen valódi egyeztetésekre van szükség”.

Ezért arra kérik Pintért, hogy még a hét végéig küldje meg nekik az egyeztetések pontos menetét.

hirdetés

„A kormány intézkedései váratnak magukra. Olyan helyzetbe hozzák az orvostársadalmat, ami nem csupán méltatlan, hanem a biztonságos betegellátást veszélyezteti”

- áll a kamara levelében.

Arról is írtak, hogy miközben a kórházban és lélegeztetőgépen lévő betegek száma egyre nő, a COVID osztályok kritikus állapotú betegeit már szemészek, pszichiáterek és fogorvosok látják el.



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
m3-metro2.jpg

Durva meghibásodások az M3-as vonal orosz metrókocsijain

Egy átfogó vizsgálat 18 sorozathibára derített fényt, köztük van, ami balesetveszélyes.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 26.


hirdetés

Karácsony Gergely még frissen megválasztott főpolgármesterként januárban rendelte el az M3-as metróvonalon futó kocsik beszerzésének vizsgálatát. A főváros a mai napig nem hozta nyilvánosságra az eredményt, és a BKV felügyelőbizottsága sem tárgyalta - írja a Népszava, aminek most birtokába jutott a jelentés.

Alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés

- ez csak a problémák egy része a korábbi városvezetés által választott, felújításnak álcázott metrók esetében.

A jelentés szerint az üzemeltetés és a karbantartás költségei jelenleg „nehezen prognosztizálhatóak”, a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal is nőhetnek. Ebben még nincs benne az esetleges utólagos klimatizálás összege.

A jelenlegi jelentésben összesen 18 sorozathibát tártak fel, a legsúlyosabbak a rozsdásodás, a pocsék hegesztés, és az ülések esetenként balesetveszélyes törése.

hirdetés

Az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, de a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is - idézi a lap a jelentést. A rozsdafoltok ráadásul már az azóta felújított kocsikon is jelentkeztek. A később gyártott kocsikon enyhébbek a tünetek, de a szakértők szerint bizonyos jelekből arra lehet következtetni, hogy csak idő kérdése, mikor indul meg azokban is a kiterjedt korrózió. A padló ugyanis ezeknél a kocsiknál sem lett tökéletes, az ajtóküszöbnél például hiányzik a vízelvezetés, így csak befelé tud folyni a tisztításhoz használt mosófolyadék és az eső.

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash (MWM) által ígért 30 éves élettartam tartására csak akkor van lehetőség, ha azonnal nekikezdenek a gyártásból adódó hibák javításának. A javítások lehetősége meglehetősen pengeélen táncolás, hiszen

a meghibásodás aránya a teljes flottában már most 15 százalékos, míg a metró üzemszerű működéséhez a járművek minimum 84 százalékára szükség van.

A problémák jelentős részét az okozza, hogy nem a régi kocsivázakat újították fel, hanem újakat gyártottak, majd ebbe próbálták beilleszteni – a gyártási dokumentáció szerint „nehezen értékelhető új megoldásokkal” – a nem ehhez a kocsiszekrényhez gyártott új berendezéseket. Bizonyos esetekben egyébként az oroszok kijavították a hibát, de ezek csak ideiglenes megoldásnak foghatók fel.

„A gyártáskori ellenőrzés során bizonyos elemeket nem lett volna szabad tovább engedni”

- fogalmaz meglehetősen egyértelműen a jelentés.

Komoly gond az is, hogy a kábelkorbácsokat gyakorta egyszerű műanyag gyorskötözőkkel alakították ki, az esetleges tűz terjedését megállító tűzgátak pedig helyenként egyszerűen kimaradtak. Az is sok kérdést vethet fel, hogy a BKV minőségtanúsítóját az orosz cég fizette.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
orban-viktor-2.jpg

„Orbán cikke nem felelt meg a sztenderdjeinknek” - közölte a Project Syndicate

A médiaszervezet elvárja, hogy a náluk megjelenő írás „egy intellektuális érvelés vagy egy stratégiai, politikai javaslat legyen, melynek célja az olvasók tájékoztatása és a nyilvános vita előre mozdítása”.
Címkép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher - szmo.hu
2020. november 25.


hirdetés

"Európa nem hódolhat be a Soros-hálózatnak" címen jelentetett meg egy cikket Orbán Viktor a saját hivatali oldalán, amelyet aztán a Facebookján is megosztott. A poszthoz azt írta: "A letiltott cikk, ami nem jelenhetett meg a Project Syndicate-ben".

A Project Syndicate egy nemzetközi médiaszervezet, amely kommentárokat és elemzéseket tesz közzé. Itt jelent meg nemrég Soros György "Európának szembe kell szállnia Magyarországgal és Lengyelországgal" című véleménycikke is. Orbán pedig ugyanitt szeretett volna válaszolni a magyar származású milliárdosnak. Az írás viszont végül nem jelent meg, Orbán szerint azért, mert "letiltották".

A hvg.hu végül megkereste a Project Syndicate nemzetközi irodáját, hogy valóban letiltották-e Orbán Viktor cikkét, ha pedig igen, akkor mi volt annak oka.

„Mint az elmúlt 25 év gazdasági, politikai és társadalmi véleménycikkeinek és elemzéseinek vezető forrása, a Project Syndicate rendszeresen publikál kiemelkedő tudósokat, üzleti vezetőket, civil aktivistákat, politikai vezetőket és döntéshozókat a világ minden tájáról, köztük számos államfőt és kormányfőt is.

hirdetés

Amikor arról döntünk, hogy elfogadunk-e kéretlen beadványokat, az elsődleges kötelezettségünk, hogy a nyilvános vitát előmozdítsuk. Ez esetben arra a következtetésre jutottunk, hogy Orbán Viktor miniszterelnök véleménycikke nem felel meg a sztenderdjeinknek”

- válaszolta a médiaszervezet a lapnak.

A hvg.hu azt is megjegyzi, a Project Syndicate oldalán fel is sorolják, mik azok a követelmények, ami alapján publikálja az írásokat. A formai követelmények mellett azt írják: „az ideális Project Syndicate-kommentár egy intellektuális érvelés vagy egy stratégiai, politikai javaslat, melynek célja az olvasók tájékoztatása és a nyilvános vita előre mozdítása. A Project Syndicate nem veszi figyelembe azokat a cikkeket, amelyek nem teljesítik ezt a célt, vagy amelyek aláássák azt” - idézi a lap.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
orban_merkel.jpg

Orbán Merkelnek: „Amit kérsz tőlem, Angela, az öngyilkosság”

A miniszterelnök a magyar lehetőségeket kézigránáthoz, a németet atombombához hasonlította.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 26.


hirdetés

Szerdán jelent meg egy interjú, amit Orbán Viktor a német Die Zeit magazinnak adott. Ebből kiderült, hogy a múlt hét hétfői magyar és lengyel uniós vétó előtt épp két órával küldött levelet Orbán Viktor Angela Merkel német kancellárnak - írja a Die Zeit német lapra hivatkozva a Portfolio.hu.

Korábban egy videókonferenciás megbeszélésükön az EU-s költségvetés és jogállamisági kérdéskörében Orbán úgy fogalmazott,

„amit kérsz tőlem, Angela, az öngyilkosság.”

Az azonban nem derült ki, hogy Merkelnek pontosan melyik kérdésére felelt így.

A miniszterelnök az interjúban azt is elmondta, nem érti, miért térnek el a tagállamok a nyáron megbeszélt alkutól, de szerinte ez német nyomásra történik. Ezzel anélkül változtatnák meg az uniós alapszerződést, hogy arról minden tagállam megegyezett volna, „így tehát nem szép dolog, sérti a jogállamiságot, de ha a németek akarják, akkor úgyis ez lesz és mindezt még a kézigránátommal sem tudom megakadályozni” - fogalmazott Orbán. „Ha a németek csináltak volna ilyet, az számítana atombombának, a magyar lépés csak kézigránátnak számít” - tette hozzá a kormányfő.

hirdetés

A Portfolio szemléje szerint azt is elmondta az interjúban, hogy csak az uniós költségvetés védelmével összefüggő dimenzióban kell érteni a jogállamisági kereteket, nem pedig széles értelemben vett jogállamisági mechanizmusra adtak felhatalmazást akkor a vezetők.

A kormányfő szerint ő csak az uniós alapszerződés betartását akarja, és „a maradjon minden változatlanul” álláspontján van, míg a németek rá akarják kényszeríteni valamire, amiről nem született megállapodás a nyári EU-csúcson. Ezt képszerűen úgy fogalmazta meg, hogy

„mi állunk, a német vonat pedig felénk száguld, és le akar tolni minket a pályáról”.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
pad-koronavirus-sandorfalva.jpg

Sándorfalván szétszerelik a padokat, hogy fékezzék a koronavírus terjedését

A Szeged melletti településen lezárják a játszótereket, betiltják a közterületi vendéglátóhely-kitelepüléseket és leszerelik a padok ülőfelületeit is.
A címkép illusztráció: Pixabay - szmo.hu
2020. november 25.


hirdetés

"Nem gondoltunk rá, hogy további korlátozásokat kell bevezetnünk, de sajnálatos módon szükség van arra, hogy

a közterület használati engedélyeket visszavonjuk és a közterületi padok ülőfelületét pedig eltávolítsuk, mert az azoknál történő gyülekezések fertőzési gócpontokká válhatnak"

jelentette be a Szegedhez legközelebb eső város polgármestere, szúrta ki a szegeder.hu.

A város honlapján megjelent polgármesteri utasítás szerint bevonják a vendéglátóhelyek közterület-használati engedélyét bevonják (a kitelepüléseket még ma éjfélig el kell bontani),

„leülésre alkalmatlanná” teszik a város összes önkormányzati tulajdonú padját, azok ülőfelületeit eltávolítják, a maradékot leszalagozzák, valamit lezárják a játszótereket is.

hirdetés

A szabályozás csütörtöktől érvényes.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!