hirdetés
YI5M4724.jpg

Ma este Színház! - egy igazi sikersztori

Alig két éve indult a last minute színházjegyeket féláron kínáló portál, mára mégis közel száz partnere és több tízezer rajongója van. Az alapítókkal beszélgettünk.
Láng Dávid - szmo.hu
2013. december 14.


hirdetés

Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila két éve indította el saját vállalkozását, melynek lényege, hogy a színházak szabadon maradt férőhelyeit az adott előadás napján féláron kínálják megvételre. A Ma este Színház! rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, főként a fiatalabb generáció körében. Nemrég az Év Honlapja elismerést is nekik ítélték.

Mikor merült fel bennetek az alapötlet, és mi volt a közvetlen előzménye?

Tivadar: A Ma este Színházat szinte napra pontosan két évvel ezelőtt, 2011. december 9-én indítottuk. Ekkor adtuk el az első jegyeket, de a tervezési fázis már nagyjából fél évvel korábban kezdetét vette. Úgy indult az egész, hogy Attilával elhatároztuk, közösen alapítunk egy újszerű ötletre épülő vállalkozást. Egyik este összeültünk, mindketten hoztunk magunkkal három ötletet meg egy üveg bort, és megegyeztünk, hogy éjfélig elfogyasztjuk a borokat, a hat ötletből pedig kiválasztunk egyet, ami a legnagyobb potenciált rejti magában.

Így is történt, és az este végére eldőlt, hogy a Ma este Színház! megvalósításának állunk neki. Azért döntöttünk emellett, mert sokat gondolkodtunk rajta, vajon miért csak akkor járunk színházba, ha a szüleinktől kapunk jegyet szülinapra vagy karácsonyra, vagy ha valaki lepasszolja nekünk. Holott ha elmegyünk, a saját példánkból kiindulva mindig nagyon élvezzük, magunktól mégsem jut eszünkbe szinte soha. Arra jutottunk, hogy egyrészt a mi generációnk nem igazán szeret hetekre előre tervezni, másrészt a magas jegyárak is biztosan sok fiatalt visszatartanak. A koncepciónk ezért a kettő kombinálásán alapul: az előadások napján még el nem kelt jegyeket kínáljuk megvételre féláron. Így bárkinek lehetősége nyílik rá, hogy akár az utolsó pillanatban, spontán módon döntse el, hogy esti programként megnéz egy jó darabot.

hirdetés

Mi volt a színházak első reakciója, amikor megkerestétek őket az ötlettel?

Attila: A többségük pozitívan fogadta. Elsőként a Belvárosi Színházzal sikerült megállapodnunk, ők már a legelején csatlakoztak hozzánk és támogatták az ötlet megvalósítását. Sorban, egyenként kerestük meg a színházakat, így szép lassan bővült a kör. Persze akadt olyan is, akinek először nem annyira jött át a dolog, de a legtöbben rögtön meglátták a benne rejlő lehetőséget.

Tivadar: Annak idején kilenc résztvevővel indult el a honlap, mára pedig nyolcvanhatra nőtt a partnereink száma. A hagyományos színházakon túl akad köztük könnyűzenei előadóhely, Dumaszínház, sőt még cirkusz is.

Hogyan kezdtétek el reklámozni az oldalt? A színházak is segítettek a promócióban, vagy ez kizárólag rátok hárult?

Attila: Nem segítenek benne, de tulajdonképpen szükségünk sincsen rá, hiszen az első perctől fogva azt akartuk, hogy a hagyományostól eltérő csatornákon érjük el az embereket, ezen belül is leginkább a fiatalokat. A tradicionális színházjegy-vásárlás főként nem interneten történik, maguk a színházak sem annyira használják az online közösségi felületeket. Mi viszont már az indulásunk óta nagyon aktívak vagyunk facebook-on, ami a célcsoportunkat tekintve jóval eredményesebb, mintha például újságokban hirdetnénk. A kezdeti időszak után pedig már szájról szájra is terjedt a hírünk.

Továbbra is ketten csináltok mindent, vagy van aki segít nektek?

Attila: Van egy új kolléganőnk, Dorka, aki két hónapja csatlakozott hozzánk. Ügyes, konstruktív javaslatai vannak, mindkettőnknek nagy segítség!

IMG_4072

Hogy telik egy átlagos munkanapotok?

Tivadar: Mivel maga a rendszer alapvetően automatizálásra épül, a dolognak ezzel a részével nincsen sok tennivalónk. A színházakkal viszont, ha nem is napi szinten, de tartani kell a kapcsolatot – gyakran előfordul például, hogy valamelyiküknek kérdése vagy extra kívánsága merül fel. Ezen kívül az online közösséggel való kommunikációt is zömében ketten intézzük, a Facebook-kiírásoktól kezdve az e-mailek és telefonok megválaszolásáig. Folyamatosan keressük az új partnereket, akikkel sokszor hosszúra nyúlnak a tárgyalásaink. A pénzügyekkel, technikai fejlesztésekkel és hasonlókkal is sok idő elmegy, tehát bőven akad teendőnk.

Mennyire volt ráfizetéses a projekt a kezdetekkor, és milyen mértékben térült meg azóta a befektetés?

Attila: Direkt olyan ötletet kerestünk, amit viszonylag kis indulótőkével meg tudtunk valósítani, ezért tulajdonképpen ami nagy befektetés volt, az a saját időnk. Az elején még mindketten máshol dolgoztunk főállásban, aztán ahogy szaporodtak a teendők, otthagytuk ezeket, hogy minden energiánkat a Ma este Színházra összpontosíthassuk. A kezelési költségekből származó bevétel viszont kezdetben még csak az adminisztratív kiadások fedezésére volt elég, így körülbelül fél évig a saját tartalékainkból éltünk. Ha úgy vesszük, a dolognak ez a része a mi szempontunkból ráfizetéses volt. Szerencsére kis idő elteltével egyre jobban látszott, hogy beigazolódnak a várakozásaink, így azóta már fizetést is tudunk adni magunknak.

2

Mit szóltatok a napokban nektek ítélt Év Honlapja elismeréshez? Szerintetek konkrétan a technikai megvalósítást, vagy magát az ötletet is díjazták ezzel?

Attila: Valószínűleg is-is. Nagyon büszkék vagyunk a honlapunkra, amit egyébként Hidvégi Roland tervezett. Úgy gondoljuk – és ezzel nem vagyunk egyedül –, hogy sikerült egy rendkívül stílusos, felhasználóbarát oldalt összeraknia, külcsín és belső működés tekintetében egyaránt.

A nálatok kínált jegyeknek körülbelül mekkora hányada szokott elfogyni a nap végére?

Tivadar: Ez napról napra változik az épp aktuális kínálat függvényében. Vannak olyan előadások, amelyekre eleve csak pár eladható jegy marad, ezek sokszor már éjfél után pár perccel gazdára találnak. A Dumaszínházas estek például mindig nagyon népszerűek. De akadnak olyan gyengébb darabok is, ahová talán akkor sem ülnének be az emberek, ha nekik fizetnének érte – ezek nyilván nem fogynak el. Összességében nagyon vegyes a kép.

Az együttműködő színházaknak minden nem teltházas előadása bekerül a rendszeretekbe, vagy megszűrik előzetesen a listát?

Tivadar: Mi soha nem szűrünk, de a színházak eldönthetik, hogy mi kerüljön be tőlük és esetleg mi nem – ez a saját belátásukon múlik, sokszor még az utolsó pillanatokban is változtatnak rajta.

YI5M4724_1

YI5M4772

Milyen további újítások várhatóak a jövőben?

Attila: Sok mindenen dolgozunk, de mivel kevesen vagyunk és egyedül én fejlesztek, nem megy rohamtempóban a megvalósítás. Tervezzük például, hogy regisztráció bevezetésével könnyítjük meg a vásárlást, vagyis aki egyszer már vett jegyet nálunk, nem kell hogy újra megadja az adatait. Sokan keresnek meg minket azzal, hogy mennének színházba, de egy nap alatt nem igazán tudnak kísérőt találni maguknak, egyedül pedig nincs kedvük. Ezért szeretnénk bevezetni valamiféle közösségi megoldást arra, hogy ezek az emberek megtalálhassák egymást. Egy saját blog indítása is tervben van, ahol kicsit betekintést engednénk a színfalak mögé, hogyan is működik ez az egész. Az is elképzelhető, hogy a későbbiekben előrehozzuk az árusítás kezdetét éjfélről mondjuk előző estére, de ez azért komoly egyeztetéseket igényel a partnereinkkel.

Hosszútávra terveztek ezzel a vállalkozással?

Tivadar: Két éve működünk, de már kerestek meg minket nagyobb cégek, hogy megvásárolnák a honlapot, mivel illeszkedne a portfóliójukba. Egyelőre nem volt olyan ajánlat, amit komolyan megfontoltunk volna, viszont ez nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne állhatna elő ilyen helyzet. Nyilván ez is egy lehetőség, ami minden hasonló startup vállalkozás életciklusában eljöhet. Ahogy az elején mondtam, annak idején öt másik ötletünk is volt a Ma este Színház mellett, amiket végül félretettünk. Persze ezek akkor voltak aktuálisak, de ha úgy hozná az élet, valószínűleg ismét feltalálnánk magunkat.

Az viszont nagyon fontos számunkra, hogy bárki is viszi majd tovább adott esetben a céget, mindenképp tartsa meg – sőt inkább emelje – az általunk elért színvonalat. Mivel két éve ezen dolgozunk, kicsit olyan nekünk az egész, mintha a saját gyerekünk lenne, így érthető, hogy a legjobbat akarjuk a honlapnak és a felhasználóknak.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
ykra_ss20_ykra_ss20__24A0944.jpg

Külföldön is rajonganak a menő magyar hátizsákért – mi az YKRA titka?

„Ha valamit szívből csinálsz, azt a vásárlóid is látni fogják, és meglesz a siker” – vallják a márka alapítói.
Steszkó Zsanett írása, fotók: YKRA - szmo.hu
2020. július 16.


hirdetés

A szerelemprojektből inspiráló vállalkozássá cseperedett márka a retro hangulatot mesterien elegyíti a praktikummal és a frappáns, élettel teli dizájnnal. Teszi mindezt az alapcsapaton kívül szuper tervezőkkel és a fenntarthatóságot szívügyként kezelő, országon belüli gyártással.

„Szerintem a javíthatóság és a minőség a jövő. A legfenntarthatóbb hátizsák az, amit nem kellett megvegyél”

- mondja Lakatos Balázs ötletgazda, akivel a legújabb kollekció és a most induló, túrázós közösségük mellett a kezdetekről, a mérföldkövekről és arról is beszélgettünk, hogy hogyan is érdemes vállalkozást indítani.

Lassan 10 éve létezik az YKRA, a márka elstartolását a TELEP pincéjéhez kötitek. Emlékszel esetleg arra a gondolat-szikrára, ami útjára indított titeket?

Igen, pontosan megvan, habár ez nem egy nagy szikra, hanem több kisebb, ami egy ponton összeért. Először 14 évesen, még New Yorkban jött az ötlet, hogy egyszer szeretnék majd egy ruhamárkát alapítani. Aztán már egyetem alatt, Párizsban, jegyzetekre firkálgatás közben jött az YKRA név. Míg végül egy időre cipőbolti eladó lettem a Wesselényi utcában, egy kis design márkánál, ahol Tumblr pörgetés közben jött az ötlet, hogy hátizsákokat fogok gyártani. Innen már egyenes út vezetett a Telep pincébe, ahol a Kukuri Krew-s lányok segítettek az első prototípusokkal.

hirdetés

Ha jól tudom, rögtön családi vállalkozásként kezdtetek (Balázs és Balogh Judit), volt már tapasztalatotok hasonló téren vagy a márkával együtt tanultatok bele a dolgokba?

Egyikünk sem ilyen háttérrel rendelkezik. Mi menet közben lettünk egy család, és ami először csak az én őrült ötletem volt, abba szép lassan Juci is belebonyolódott, segített azzal, ami egyedül nem ment. Az évek alatt nagyon-nagyon sokat tanultunk, és minden nap hoz valami új kihívást. Nem unatkozunk.

Mióta bekerült a látómezőmbe, az YKRA valahogy a tökéletes elegyét alkotja a folytonos megújulásnak, naprakészségnek és a nosztalgikus, retro hangulatnak egyaránt. A legelejétől megvolt ez az alapvonal? Ha igen, mi inspirálta?

Emlékszem, amikor még az egyetem alatt végigkísértem, ahogy a Veja a semmiből lett egyik napról a másikra Párizs legmenőbb cipőmárkája. Ez engem teljesen lenyűgözött.

A cél első naptól az volt, hogy egy olyan márkát hozzak létre, ami megállja a helyét bárhol a világban, értéket teremt, és időtlen.

A nosztalgiát és a retro hangulatot a gyerekkori emlékeim és élményeim inspirálták, Jugoszláviából és a rendszerváltás előtti Magyarországról. De önmagában a retro az kevés. A sikerhez kell az is, hogy mindig meglepő légy, és olyat alkoss, amire senki sem számított.

A grafikai dizájn nyilván kollekciónként változik, de magukon a táskákon, kiegészítőkön formailag mennyit változtattatok a 9 év alatt? Ha változtattatok, akkor személyes elképzelések, divattrendek vagy inkább vásárlói visszajelzések alapján?

Elég határozott véleménnyel rendelkezem a dolgokról, és ha valami működik, azon nem szívesen változtatok. Ma már szinte hihetetlen, de kb. 4-5 évig csak egy hátizsákmodellt gyártottunk. Ahogy múltak az évek, és nőtt a gyártásunk, mindig kinőttük a beszállítókat, és amikor váltani kellett, akkor mindig válaszút előtt álltunk: az olcsóbbat vagy a jobb minőséget válasszuk? Mi mindig az utóbbi mellett döntöttünk. Így mára szinte a táska összes eleme jobb minőségűre cserélődött, és kifejezetten nekünk gyártják az alapanyagokat, a vászontól, ami így már nem fakul, az olasz bőrig, ami idővel és használattal kopik tökéletesre. Természetesen hallgatunk a vásárlóinkra, barátainkra, és ha elég sokan kérik ugyanazt, akkor az előbb vagy utóbb megvalósul. Így kerültek zsebek és laptoptartó a MATRA MINI-be. De más nagyon nem változott, és az új termékeknél is mindig arra figyelünk, hogy kellően egyszerűek legyenek, és simán beleolvadjanak a már meglévő termékpalettánkba.

Mi alapján kerül kiválasztásra egy-egy kollekció mintavilága, színvilága? Pl. MATRA, BAKONY vagy a legújabb, a JETSET?

Nagyon szeretek olyan alkotókkal dolgozni, akikre felnézek és inspirálnak. Általában egy évre előre dolgozunk a mintákkal. Ilyenkor az alkotóval elkezdünk közösen ötletelni, és én órákon át tudom őket fárasztani az elképzeléseimmel és Pinterest moodboardjaimmal. Ekkorra bennem már elég tiszta kép él arról, hogy mit szeretnék viszontlátni. De azért senkinek sem kötjük meg a kezét, mindenkinek azt szoktam mondani, hogy csinálja úgy, ahogy ő boldog lenne vele. Ez általában be is szokott jönni. A JETSET-nél egy meghiúsult projekt hamvaiból indultunk ki Balázs Violával. A mintavilág a 70-es évek utazási plakátjairól inspirálódott, míg a színeket közösen találtuk ki Violával.

Lehet, hogy ez túlzottan kulisszatitoknak számít, de azért hátha: számíthatunk még hazai helyszínekhez kötődő sorozatokra?

Természetesen! Persze többet sajnos nem árulhatok el...

Vannak visszatérő designerek a csapatban vagy mindig új arcokkal szerettek dolgozni? Őket hogy találjátok meg?

Csordás Levi, illetve Balázs Viola az, akikkel újra és újra együtt dolgozunk, leginkább amiatt, mert zsenik, és mindig szuper, amit alkotnak. Nagyon rajongok a munkáikért! Persze a cél az, hogy minél több különböző tehetséggel dolgozhassunk együtt. Mostanában egyre nagyobb márkákkal vannak kollabjaink, így sok mintánál már nem csak hazai tervezőkkel vagy barátokkal dolgozunk. És természetesen, ahogy nő a márka, egyre több megkeresést is kapunk tehetségesebbnél tehetségesebb alkotóktól. Így dolgoztunk például tavaly egy szuper animációs stúdióval, a Pirossal, a HIKERS TALE mintán.

Jelenleg nagyjából mekkora csapat dolgozik szűkebb és tágabb értelemben az YKRA cuccokon?

Hatan-heten dolgozunk az irodában. Ezen kívül kb. 10-15 fő szabadúszó, akivel rendszeresen dolgozunk. A gyártás a beszállítókon keresztül pedig összességében többszáz ember.

Időről időre változnak a legnépszerűbb termékek vagy van olyan, ami stabilan ül a dobogón?

A bőrpántos MATRA MINI az örök klasszikusunk, de mostanában a kiegészítők hasítanak, abból is a hasitasi, a FANNY PACK, illetve a SIDE POUCH.

Milyen mérföldkövek jutnak azonnal eszetekbe az YKRA eddigi életéből?

Az első nagy sikerek: bekerülni a MERCI párizsi áruházba, vagy amikor a világhírű Henrik Vibskovnak készítettünk táskákat a koppenhágai és párizsi divathetekre a Telep pincéjében. Én ezekre vagyok a legbüszkébb. Meg a berlini Seek tradeshow-k. Utána a műhely megszűnése, és a költözés Budára, a lakásunkba, majd Kati, a gyártásvezetőnk érkezése. Ott indult útjára a mai YKRA. Aztán jött az irodánk a Villányi úton, és Lebó Eszter, az ügyvezetőnk. Azóta pedig minden év egy elég nagy ugrás. Nehéz követni!

Az évek alatt szerelemprojektből menő, külföldön is jelen lévő vállalkozássá nőttetek, szuper együttműködéseket is kialakítottatok. Mi lenne az az 1-2 legfontosabb tanács, amit kezdő önmagatoknak adnátok, ha visszamehetnétek az időben?

Végy egy gazdag befektetőt, aki nem akar profitot látni, mondjuk 5-10 évig… Utólag persze mindenki nagyon okos. Nekünk is lehetett volna sokat spórolni időben és energiában. De nem biztos, hogy ugyanitt lennénk. Én nagyon elégedett vagyok azzal, ahol most tartunk, és örülök, hogy sok okos ember őszinte jótanácsai helyett inkább az érzéseimre hallgattam.

Ha mégis adhatnék tanácsot, akkor az az lenne, hogy sokszor jobb, ha a szívedre hallgatsz és inkább a hosszabb utat választod, mintsem a gyors meggazdagodásra hajtasz. Ha valamit jól csinálsz, szívből, szeretettel, odaadással, azt a vásárlóid látni fogják, és meglesz a siker. Egy másik jó tanács pedig, hogy szuper, ha a szívedre hallgatsz, de előtte mindig nézz rá a pénztárcádra is! Mielőtt vállalkozol, legyél tisztában az anyagi vonzataival. A kezdő vállalkozók rendre felülbecsülik a várt bevételeiket, és alábecsülik a kiadásokat és a szükséges munkát.

Egy kezdő vállalkozás hatalmas teher és kihívás, és habár nincs főnököd, aki miatt túlóráznál, egyszer csak ott találod magad, hogy a munkának sosincs vége, és álmatlan éjszakákon is a vállalkozásod gondjai fognak gyötörni. Fontos, hogy ezeket előre tudd, és tudd kezelni azt a stresszt, ami ezzel jár. Én még egyszer nem indítanék vállalkozást anélkül, hogy legalább 2-3 évre elegendő tőke ne állna rendelkezésre. Igaz, így, ha nincs saját tőkéd, kell egy befektető, és megosztod valakivel a tulajdonodat, de cserébe éveket spórolhatsz meg, és rögtön profin, a megfelelő csapattal kezdhetsz hozzá álmaid megvalósításához. Azért ez sem kockázatmentes, ezért érdemes kicsiben kezdeni és organikusan nőni! Mi például mindig csak annyi terméket gyártottunk, amennyit el tudtunk adni, illetve ami belefért a gyártási büdzsénkbe.

Van olyan név, akivel szívesen kollaborálnátok, de még nem került rá sor?

Kb. másfél évre előre tele a naptárunk, elég menő márkákkal, úgyhogy általában inkább minket találnak meg, mintsem hogy mi keresgéljünk. De természetesen vannak olyan alkotók, akikkel nagyon szívesen dolgoznánk együtt. Ilyen például Gosia Herba lengyel illusztrátor, illetve Kövecses Anna, Barabás Zsófi, Fenyvesi Zsófi.

A Hightligt of Hungary jelöltjei közé is bekerültetek, ez egyfajta hivatalos elismerése is annak, hogy olyan saját márkát hoztatok létre, amire kis hazánkban büszkék lehetünk. Hogy éreztek ezzel kapcsolatban?

Mi nagyon örülünk annak, ha itthon is elismerik, amit csinálunk! Főleg, hogy sokáig Berlinben menőbb volt az YKRA, mint Budapesten.

Persze a legnagyobb elismerés az a sok tízezer elégedett vásárlónk, akik az itthon kézzel készült termékeinket hordják szerte szét a nagyvilágban!

Van esetleg olyan márka, vállalkozás, amit példaképnek tekintetek? Akár magyar, akár külföldi.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
mti-domokos-scaled.jpg

Magyar és amerikai kutatók igazolták Platón több ezer éves feltevését: a Föld kockákból épül fel!

Domokos Gábor, aki társával megalkotta korábban a Gömböcöt, most kutatócsoportjával újabb korszakalkotó felfedezést tett az alakfejlődési folyamatok terén.
MTI, Fotó: MTI/Mohai Balázs - szmo.hu
2020. július 19.


hirdetés

Magyar és amerikai kutatók igazolták Platón több ezer éves feltevését, miszerint a Föld kockákból épül fel - közölte az Eötvös Lóránd Kutatási Hálózat szombaton az MTI-vel.

A közlemény szerint Platón, az egyik legnagyobb ókori görög filozófus kései munkáiban úgy vélte, a világmindenséget alkotó négy elem - a föld, a víz, a tűz és a levegő - mindegyike szabályos testekből épül fel, ezek közül a föld hexaéderekből, vagyis kockákból.

A három magyar és egy amerikai tudósból álló kutatócsoport igazolta, hogy

ha véletlenszerűen választott síkokkal kellően sokszor vágunk ketté egy testet, akkor a folyamat eredményeként keletkező testek (poliéderek) lapjainak, csúcsainak és éleinek átlaga rendre 6-hoz, 8-hoz és 12-höz tart, vagyis az "átlagos alakzat" egy kocka lesz.

hirdetés

A csoport nagy léptékű számítógépes kísérletekkel megvizsgálta a kőzetekben a természetes aprózódást előidéző feszültségmezőket, és igazolta, hogy a természetben előforduló, töredezést okozó leggyakoribb feszültségmezők a testeket kettérepesztik, és ezáltal átlagos értelemben kockákat hoznak létre.

Így tehát a Földön (és más égitesteken) fellelhető töredezett sziklák és kövek geometriai átlaga maga a kocka - tették hozzá.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
sara-cave-northfoto.jpg

Internet és áram nélkül, szinte a természetben nőtt fel egy nő, mégis szoftvermérnök lett belőle

Sara kisgyermekkorában még vízcsapot sem látott.
Címkép: Northfoto/Sara Cave/SWNS.COM - szmo.hu
2020. július 22.


hirdetés

Bizonyára sokan ismerik azt a mondást, amely szerint, ha Hemingway az őserdőben születik, aligha lett volna belőle világhírű író. A születési determináltság e negatív szemléletére cáfolt rá egy, a Salamon-szigeteken világra jött nő.

A 24 éves Sara Cave gyermekkorát a Csendes-óceáni szigetek egyik, mindössze 400 lelkes falujában töltötte, ahol semmilyen kapcsolat nem volt a modern világgal. Nemhogy internetjük nem volt, de a legközelebbi telefon is csak a tőlük távoli szigeten, a fővárosban, Honiarában volt. Házukban nem volt sem elektromos áram, sem vízvezeték.

Ezzel együtt úgy emlékszik első éveire, hogy azok nagyon egyszerűek és szépek voltak, és az emberek a természettel együtt éltek. Ha délután 5 órakor ment le a nap, 6 órakor már aludtak. Sara nagyanyjának volt egy részletes anatómiai könyve, amelyből segítette a falu szülő asszonyait – írta a Yahoo

Szülei azonban, bármennyire is szerettek itt élni, Ausztráliába, Brisbane-be költöztek, elsősorban a Salamon-szigeteki iskolarendszer miatt, amely vizsgarendszere miatt nagyon keveseknek tette lehetővé a továbbtanulást.

A kis Sara számára valóságos kulturális sokk volt a hipertechnicizált világ, kezdve a mosógéptől, hiszen ő még ahhoz szokott, hogy a folyóra járt a ruháját mosni. Középiskolásként azonban már informatikusként dolgozó apját segítette web-oldalak tervezésében.

hirdetés

Innen indult el szoftverfejlesztés felé. Jelenleg a Gaia Resource környezetvédelmi tanácsadó cégnél dolgozik mérnökként Perthben.

„Sok olyan gyerekkel jártam együtt iskolába, akiknek nem voltak meg ezek a lehetőségeik. Nekem megvoltak, és mindent, amit csinálok, értük teszem és azért, hogy visszaadjak valamit a hazámnak” – mondta Sara.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
rasovszky_kristof.jpg

Rasovszky Kristóf óriási új csúccsal nyerte a Balaton-átúszást

A válogatott úszónak 57 perc elég volt az 5200 méteres távhoz.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. augusztus 01.


hirdetés

Rasovszky Kristóf új csúccsal nyerte a 38. Lidl Balaton-átúszást, írja az MTI.

A Révfülöp és Balatonboglár közötti klasszikus 5200 méteres távot a 23 éves világbajnok kereken 57 perc alatt teljesítette, ezzel Papp Márk 2016-os, 58:33 perces rekordját adta át a múltnak.

A nőknél Olasz Anna volt a leggyorsabb, ő 1:01.37 órás eredménnyel ért célba.

Gellért Gábor, a nyílt vízi úszóválogatott szövetségi kapitánya elmondta, a junior- és a felnőttcsapat szinte minden tagja részt vett az eseményen, kiegészülve a medencés versenyző Késely Ajnával.

Révfülöpről reggel 8 óra óta vágnak neki az úszók a távnak, startolni 12 óráig lehet azoknak, akik előzetesen regisztráltak.

hirdetés

Rasovszky Kristóf már a felkészülés során arról beszélt, hogy kedvező feltételek esetén képes lehet megdönteni a 2016-os rekordidőt:

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!