hirdetés
kollanyizsuzsi.jpg

Lotfi Begivel és Kowával nosztalgiázik Kollányi Zsuzsi új klipjében

Fülbemászó dallal tér vissza Kollányi Zsuzsi.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 11.


hirdetés

Az énekesnő új dallal tér vissza – egy briliáns kollaborációban alkotta meg az „Eszembe jutottál” című szerzeményt. A zenében az ország top producerével, Lotfi Begivel, a szövegben pedig Balázs Gyulával, vagyis Kowalskyval – az Arany Nyíl- és Fonogram-díjas Kowalsky meg a Vega együttes frontemberével – dolgoztak össze.

VIDEÓ: Kollányi Zsuzsi x Lotfi Begi feat. Kowa - Eszembe jutottál

Kollányi Zsuzsit leginkább a Majka LIVE produkciókból ismerhette meg a közönség, hiszen évek óta az ország egyik legkedveltebb élőzenekaros formációjának frontvonalbeli vokalistája. Az énekesnő az elmúlt két évben már szólódalaival és izgalmas kollaborációival is borzolta a kedélyeket, de évről évre láthatjuk és hallhatjuk a Pilvaker színpadán is.

hirdetés

Nyár végén ikerpárnak adott életet, és azóta magánélete került az első helyre. Most azonban visszatér egy elképesztően fülbemászó felvétellel.

Zsuzsi nem először zenél Begivel, hiszen a DJ-vel és Majkával alkotott hármasuk „Valahonnan” című száma már megközelíti a 30 milliós lejátszást. A szintén Majkával készített „Elég lesz” című dala pedig 20 milliós megtekintés fölött jár a YouTube-on.

Az „Eszembe jutottál” című újdonság zenéjét és szövegét Bartalos Jenő szerezte, aki a „Valahonnan” című slágert is írta Zsuzsinak 2017-ben. Lotfi Begi ezúttal is a hangszerelésért felelt, Kowa pedig karcos és azonnal felismerhető hangját, valamint szólórészén keresztül saját gondolatait dobta be a sztárprodukcióba. A parádés, egy snittes videóklipet Galler András „Indián” rendezte.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
SZG_7146.jpg

X-Faktor elődöntő: Aki Queent énekeltet a versenyzőjével, az mindenképp kitol vele

Alex X-Faktor történelmet írt, Gáspár Laci kicsit megvezetett. Jó énekléseket igen, nagy izgalmakat nem hozott az elődöntő.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. december 08.


hirdetés

Elérkezett az elődöntő, ahol már csak 4 versenyző léphetett színpadra. Vessenek a mókusok elé, de a műsor összes árnyoldala ellenére azt gondolom, az elődöntőbe jutott négy versenyző jogosan van itt, semmivel nem rosszabbak, mint a magyar könnyűzene nagyátlaga, sőt.

Van olyan versenyző, akinek előbb vásárolnám meg a CD-jét, mint bármelyik mentorét.

A magyar X-Faktor történetében először fordul elő, hogy a legjobb négyben ott van az egyik mentor összes versenyzője. Szóval ByeAlex azért mégis csak tud valamit, arról nem is beszélve, hogy jó eséllyel idén is az ő mentoráltja győz.

És szemmel láthatóan ő van leginkább zavarban, amiért az adás elején be kell táncolnia a stúdióba. Én is zavarban lennék, de szerencsére ez nem fenyeget.

Puskás Petitől megtudhattuk, hogy bár versenyzői rég kiestek, nem unatkozott, hiszen megjelent az új klipje.

hirdetés

Ruhájával pedig a környezetvédelem fontosságára próbálta felhívni a figyelmet. Mint elmondta, az öltözék egy vintage secondhand boltból származik – úgy látszik, ez a turkáló píszí neve –, sőt, a dzsekijére riszájkling emblémákat is applikáltak, hogy egyértelmű legyen az üzenet.

Ismét csavartak egyet a szabályokon. Ezen az estén minden versenyző két dallal lépett színpadra: egy sztárduettel és egy szóló produkcióval, méghozzá egymás után. A nézők a sztár duett kezdetétől a második produkció végéig szavazhattak. Ennek akkor lett volna jelentősége, ha a mentorok közül ketten leültetnék a delikvenst, ketten pedig nem. Ilyen helyzet azonban végül is nem adódott.

Ruszó Tibi lépett elsőként színpadra. Alex nem bízott semmit a véletlenre: miután Tibi a meghallgatáson Kökény Attila-dalt énekelt, és a mentorok meg is jegyezték, hogy szinte egy az egyben úgy énekel, mint az egykori Megasztáros,

nem hatott eget rengető meglepetésnek, hogy Attila lett Tibi duettpartnere.

Mindketten nagyszerű énekesek, még akkor is, ha Kökény Attila dalai nem feltétlenül tartoznak azok közé, amiket éjjel-nappal hallgatok. Ezzel együtt, valamiért furcsának éreztem az előadást, és Gáspár Laci meg is magyarázta, mi volt az: túl sokszor volt modulálás, ami kissé széttördelte a produkciót.

Tibi második köre hozta az adás legmulatságosabb WTF pillanatát. Kivételesen ide linkelem a bevezető videót is.

A 16 éves fiú kisfilmjében valóságos szerelmi dráma bontakozott ki előttünk. Állítólag egy rajongó lány kissé rámenősebben viselkedett, amitől Tibi barátnője megsértődött. Hogy pontosan mi történt, és arról honnan szerzett tudomást a rimaszombati élő lány, nem világos, mindenesetre a fiú közölte a kamerába, hogy neki fog énekelni, egy dallal hódítja vissza.

Ezután színpadra lépett, és elénekelte Váradi Renátó Van még másút című dalát.

Ne szépítsük, ez egy szakítós dal.

Ramóna is rögtön rákérdezett, hogy is van ez. Tibi azzal vágta ki magát, hogy a barátnőjének egy másik dalt énekelt, nyilván kamerán kívül, szóval a szappanopera rajongók kicsit át lettek verve. Tibi viszont négy igennel leülhetett.

Manuel Kállay-Saunders Andrással közös dalt írt és énekelt. Itt is volt egy kis zavar a narratívában, Alex úgy konferálta fel, hogy ő kérte meg „egy haverját”, legyen a srác duett partnere, a kisfilm ugyanezt úgy állította be, hogy Manuel ötlete volt, és ő hívta fel Andrást.

Kállay-Saunders azon előadók egyike, akit annak ellenére nagyon csípek, hogy a műfaj, amiben mozog, meglehetősen távol áll tőlem.

hirdetés

A közös daluk – aminek a szövegébe azért Alex is besegített – az est egyik legizgalmasabb produkciója volt.

Manuel szóló produkcióként a Look Back At It című számot adta elő, ami Alex szerint nagy sláger. Engem eddig elkerült, pedig a műfaján belül tényleg nem rossz, még akkor sem, ha a refrén erősen Michael Jackson Remember the Time-ját idézi, Manuel előadásában még inkább, mint az eredetiben.

Manuel is széket érdemelt, bár Gáspár Laci hosszasan dilemmázott, mielőtt igent mondott volna.

Vanek Andorhoz a korábbi mentor, Keresztes Ildikó érkezett. A Csönd éve volt című Balázs Fecó dal az adás egyik legszebb pillanata volt.

Ez az adás a vicces bevezető videókról szólt. Lehet, hogy túlságosan kritikus vagyok, de azért azon nem tudtam nem felröhögni, amikor Andor benyit az anyukájához, aki egy meglepett „Helló, hát te?” kérdéssel fogadja. Vanek anyuka nyilván semmit sem sejtett a fia érkezéséről,

még akkor sem, amikor az operatőr elhelyezkedett az előszobájában, hogy megörökítse a belépés pillanatát.

Lewis Capaldi dalát viszont jól énekelte, 4 igent kapott, a nézők pedig Tibit szerették jobban, Manuelnek kellett felállnia.

A végére maradt kedvencem, Zdroba Patrik. Gáspár Laci nem kisebb nevet kért fel mentoráltja mellé partnernek, mint Miklósa Erikát. De azért hiba lenne azt gondolni, hogy biztosra ment: egy ilyen kvalitású énekes mellett nagyon könnyű elvérezni, ha nem nő fel mellé a versenyző, azonnal kibuknak a hiányosságok.

Privát véleményem az, hogy Patrik tökéletesen megállta a helyét Erika partnereként, nem szeppent meg. Annak külön örültem, hogy nem a Time to Say Goodbye-t énekelték.

A második kör elejére Gáspár Laci ismét beöltözött a konferáláshoz, mégpedig „Duncan McLacinak” (én kérek elnézést). Érthető módon ez után azt vártam, hogy a Hegylakó valamelyik betétdala következik, és drukkoltam, legyen annyi vagányság bennük, hogy nem a Who Wants to Live For Ever lesz az, hanem mondjuk a Princes of the Universe. Ehhez képest Patrik a Show Must Go Ont énekelte, ami a felvezetés után kicsit csalódásként ért, bár azt a dalt is nagyon szeretem.

Amúgy bevallom, szerintem az a mentor, aki Freddie Mercury által énekelt dalt ad a versenyzőjének, az mindenképp kitol vele.

Freddie akkora egyéniség volt, hogy az egész világon van talán tíz ember, aki úgy tudja elénekelni a dalait, hogy ne maradjon hiányérzet.

Bocsánat, kilenc, hiszen George Michael már halott.

Patrik persze azért így is nagyot énekelt, széket kapott és – megérdemelten – továbbjutott, az egyetlen apró meglepetést csak az okozta, hogy Alex nemmel szavazott, bevallottan azért, hogy védje a saját versenyzőit. Hogy ez mennyire korrekt vagy nem korrekt, azt ki-ki döntse el.

A nézők szavazatai alapján Andornak kellett átadni a helyét, és Manuel az, akinek itt és most véget ért a verseny. Jövő héten döntő, aztán egy évig nyugi lesz.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Screenshot_20191207-232625_Gallery.jpg

Manuel kiesett, Vanek Andor, Zdroba Patrik és Ruszó Tibi az X-Faktor döntősei

Fantasztikus duetteket, igazán emlékezetes produkciókat hozott az elődöntő, és izgalmas lesz a folytatás.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 07.


hirdetés

Bár Manuel is kitett magáért Kállay Saunders Andrással, annyira nem volt meglepő, hogy végül a milliós YouTube nézettségekkel büszkélkedő dalszerző esett ki az elődöntőben.

VIDEÓ: Manuel duettje

hirdetés

Zdroba Patrik és Vanek Andor is óriásit alakított duettben és egyéniben is, de Ruszó Tibinek is jót tett, hogy Kökényesi Attila oldalán léphetett színpadra, még akkor is, ha Gáspár Lacitól kemény kritikát kapott a dal kezdéséért.

VIDEÓ: Ruszó Tibi duettje

VIDEÓ: Vanek Andor egyéni produkciója

VIDEÓ: Egyéniben Zdroba Patrik a Queen nagyszerű slágerét énekelte

Végül Tibi és Patrik várhatták a biztos továbbjutást jelentő székeken a végső szavazást, Andor pedig az utolsó másodpercekig izgulhatott.

Már csak a döntő van hátra, ami az elődöntő teljesítményeit látva elég izgalmasnak ígérkezik.


KÖVESS MINKET:






hirdetés
bagota1.jpg

„A legfelemelőbb, hogy erdélyi nézők szerint teljesen hiteles a film” - Bagota Béla, a Valan – Az angyalok völgye című film rendezője

Misztikus kriminek indult, lélektani történet lett belőle erdélyi helyszínnel. A rendező szerint kaland és kihívás volt a forgatás.
Malinovszki András; borítókép: Pfeffer Attila - szmo.hu
2019. december 09.


hirdetés

Bagota Béla filmrendezővel a két és fél hete a mozikban futó Valan - Az angyalok völgye című filmjéről beszélgettünk. Szóba kerültek sok egyéb mellett a forgatási nehézségek, a magyarországi és a határon túli fogadtatás, a film és a helyszín egyedi atmoszférája, valamint mesélt távolabbi terveiről is.

- Két hete fut a film. Voltak előzetes elvárások a nézettséggel? Ezt nagyjából sikerül hozni?

- Különböző típusú elvárások voltak. A forgalmazónak és a producernek is volt egy elképzelése. Szerintem én voltam a legszkeptikusabb ezekkel a számokkal kapcsolatban. Tudom, hogy mennyire nehéz egy bűnügyi műfajjal becsalogatni a magyar nézőket a moziba, főleg egy magyar krimivel, kvázi sztárok nélkül. Ráadásul egy elsőfilmes rendező készítette. Itt nagyon sok olyan komponens van, ami elsőre kockázatos lehet a nézők számára. Bíztam abban, hogy sikerül egy erős kampány során azzal felkelteni a figyelmet, hogy egy izgalmas és fordulatos történetről van szó, illetve

hirdetés

maga a táj és az atmoszféra, vagyis az erdélyi jelleg miatt a Valan önmagában egy kuriózum.

- Vagy a film társadalmi rétegzettsége érdekes lehet azoknak, akik nem feltétlenül csak egy egyszerű krimit várnak. Jelenleg a nézőszámok alacsonyabban vannak ahhoz képest, amit vártunk. Ennek a filmnek a kampányán csak én magam másfél évet dolgoztam kőkeményen a hazai forgalmazóval, a Mozinet csapatával együtt, akik már a forgatás megkezdése előtt beszálltak a filmbe. A sajtómegjelenések nagyon széles körűek, az eltűnt gyerekekre fókuszáló társadalmi célú kampányunk hatásos és a filmmel kapcsolatos nézői visszajelzések 90 százalékban pozitívak – ennek ellenére egyelőre még nem sikerült igazán áttörni a magyar krimivel szemben érzett érdektelenség falát itthon. Ezzel ellentétben az erdélyi nagyvárosok bemutatókörének első hete után nagyon nagy lelkesedés fogadja határon túl a filmet. Ott inkább egy alulról szerveződő forgalmazási struktúra van: megszondáztatják, hogy egy film iránt mekkora érdeklődés van, és ez alapján teszik be a programba, így a Valan ott telt házas vetítésekkel megy.

- Ez a nagyon pozitív határon túli fogadtatás csak a más forgalmazási struktúrának köszönhető?

- Nem feltétlenül. Ott talán azért talál be jobban a film, mert

a Valan az erdélyi bemutatóval valójában hazatért – a tematika, a közeg és az atmoszféra miatt is.

- Én azt gondoltam, hogy ez nem lesz annyira érdekes az ottani nézőknek, mert túlságosan ismerős nekik. Ehhez képest pont ezért kedvelik: mindenkinek van egy története a forgatási helyszínről, Balánbányáról, mindenki valahogyan kötődik ehhez a helyszínhez. A film létező romániai jelenségekre reflektál, és maguk a színészek különböző erdélyi városokban játszanak színházakban, sokkal jobban ismerik őket a helyi nézők, mint a magyarországiak. Hogy ez a film iránti ambivalens érdeklődés merre fog kifutni, azt az év végére sokkal jobban fogjuk látni.

- Ez most a pihenés időszaka, vagy ilyenkor is van még munka a produkcióval?

- Ez még abszolút nem a pihenés időszaka. Két hulláma is van a filmnek, az első a magyarországi bemutató és az akörüli megjelenések. A héten voltam például Győrben, ott szerveztek egy közönségtalálkozóval egybekötött Valan-vetítést, ami nagyon jó élmény volt. A másik hullám az erdélyi bemutató körút, amin a múlt héten vettünk részt a film producerével, Kántor Lászlóval, a társproducerrel, Kulcsár Zsuzsával, a látványtervezővel, Damokos Csabával, a főszereplő Krisztik Csabával és az erdélyi színészekkel. Öt városban voltak vetítések, beszélgetések és határon túli sajtómegjelenések tömkelege. És már látszanak a jövő évi programok is, tervben van egy bukaresti díszbemutató, mert közben elkezdünk nyitni a román nagyvárosok felé is. Az ünnepek alatt megpróbálom magam kipihenni, mert ebben az évben elég sok minden történt a Valanon kívül is, nyáron született meg a kisfiam.

- Elsőfilmes is vagy meg nem is, hiszen rendezőasszisztensként már számos filmben közreműködtél. Magadban érezted valamiben az „elsőfilmességet” a forgatás alatt?

- Voltak olyan pillanatok, amikor szívesen használtam volna kvázi pajzsként a tényt, hogy ez tulajdonképpen csak az első filmem. De korábban annyi forgatást csináltam már végig, hogy talán csak abban éreztem az elsőséget, hogy minden, amit eddig megtanultam a filmezésről, és tudtam, hogy szinte lehetetlen jól megcsinálni, azt sikerült belepakolnom ebbe – a hótól és időjárási körülményektől kezdve a nagyon szűk időintervallumokon át az otthontól távol való hosszú forgatásig, és azt is bevállaltam, hogy a film harminc százalékban egy olyan nyelven forogjon, amit én nem beszélek. Ilyen szempontból volt egy rizikó, hogy ezt meg tudom-e ugrani. De a stáb szempontjából vagy forgatástechnikailag egyáltalán nem éreztem magam elsőfilmesnek. Nagyrészt olyan emberekkel dolgoztam, akikkel már korábban is, és pontosan tudták, hogy mióta készülök már erre, hogy milyen velem együtt dolgozni – ez adott egy biztonságot, hogy egy csapatmunka vezetőjeként tudjam végigcsinálni a filmet.

- Nagyon különleges a téma és az atmoszféra is. Mióta érlelődött benned ez a történet?

- Nem túl régóta. A forgatás előtt másfél évvel jött egy alapötlet, ami különböző hullámokban nagyon sokat formálódott. Amikor beadtuk a Filmalaphoz forgatókönyv-fejlesztésre, még sokkal inkább misztikus krimi volt, mint lélektani. Akkor már tudtam, hogy a történet közege mindenképp egy hólepte bányaváros lesz, a hegyek közé ékelve, ahol az emberek lakta épületek teljes kontrasztban vannak a hatalmas fenyvesekkel. Megvolt a hó is, mint sok szempontból kulcsmotívum. Praktikus okból indultunk el Erdély felé a film erdélyi születésű producerével, Kántor Lacival. Onnantól, hogy megtaláltuk a helyszínt, tudtam, hogy két út van: vagy csak díszletként használjuk Balánbányát, vagy nem fogok hazudni, és bevállalom, hogy ez egy erdélyi krimi, ennek mindenfajta társadalmi és történeti vetületével. És hagyom azt, hogy a film teljesen erdélyi legyen, annak ellenére, hogy életemben először jártam ott, mikor helyszínt kerestünk a forgatáshoz.

hirdetés

Az egyik legfelemelőbb érzés a bemutató óta eltelt időben, hogy maguk az erdélyiek alig hitték el, hogy semmilyen kötődésem nincsen a régióhoz, budapestiként egyszer csak belecsöppentem a balánbányai környezetbe.

- A helyiek állítják, hogy néhány nyelvi apróságon kívül abszolút hiteles ez a film, és például maga a balánbányai polgármester mondta, hogy olyan igazságokkal szembesíti őket a film egy újfajta szemszögből, amivel nem szembesülnek mindennap. Nagyon nagy elégedettséggel tölt el, hogy a film hitelesen működik, kezdetben ettől tartottam a legjobban.

Balánbánya látképe

- Praktikus szempontból nagyon érdekelne, hogy hogyan oldottad meg a nyelvi kettősséget. Mint említetted, a film kb. egyharmada egy általad nem ismert nyelven játszódik.

- Nagyon hamar bevontuk az előkészítésbe Anna Maria Popát, a sepsiszentgyörgyi román színház vezetőjét, aki nemcsak fordította a forgatókönyvet, hanem minden magyar nyelvi szerkezetet, szókapcsolatot élővé ültetett át románba. De segített a castingban, a próbák logisztikájában is. Amikor csak tudott, mindig kint volt a fogatáson. A színészekkel nagyon pontosan megtanultuk a szöveget, ő figyelt az akcentus pontosságára. Külön foglalkozott Krisztik Csabával, aki 14 éves koráig tanult románul, de azóta nem nagyon használja a nyelvet. Anna Popa tehát egy kulcsfigura volt, aki végig fogta a kezem. Én pedig nem nagyon tudtam mást csinálni, mint hogy fonetikusan, amennyire lehetett, megtanultam a szöveget, hogy mindig tudjam, hol tartunk. A forgatókönyvből a mai napig tudok szó szerint idézni. De néha segített az is, hogy tanultam olaszul, így érzem a szerkezetekben rejlő hasonlóságokat.

- Te sem a biztonsági játékra mentél első filmesként! Ismeretlen helyszín, kemény forgatási körülmények, idegen nyelv. Szereted a kihívásokat ezek szerint.

- Hát, tény, hogy nem könnyítettem meg sem a saját feladatom, sem a stáb dolgát. De pont ez volt jó, hogy kaland és kihívás volt.

Nem volt egy olyan nap, ami unalmas lett volna, végig volt egy felfokozott izgalom, a „csak ezt a napot éljük túl” érzése – ami után persze mindig jött a következő feladat.

- A következő nap túléléséről eszembe jut egy interjúd, amiben említetted, hogy a stábbulit alatt te egy CT-vizsgálaton voltál… A forgatás tehát fizikailag is megterhelő volt. Voltak olyan körülmények, amire bármekkora igyekezet mellett is előre nem lehetett felkészülni?

- A körülményekre nagyjából felkészültünk, csak kisebb esetek voltak, amiket nem úsztunk meg. Van a Vlad háza nevű helyszín, egy zöldre festett ház, ahova eljutunk a nyomozás során a filmben, ez a város főutcájától kb. 300 méterre van, gyalogtáv. De olyan szinten lett jeges az út, ami a bányakaputól a hegyre vezet fel a házhoz, hogy komoly meglepetést okozott. Másfél-két óra volt felköltözni a stábbal úgy, hogy ez egy városi helyszínként élt a fejemben. Amikor tudod, hogy a hegyi jelenteknél biztosítva van mindenki, akkor annyira nem aggódsz, de amikor egy sétatávra lévő helyre alig tudsz eljutni, az azért meglepetés. A balánbányai közösség egyébként rendkívüli módon kitett magáért, segítettek, ahogy tudtak, emberekkel, teherautókkal, bobcatekkel. Akármennyi tapasztalatom volt már forgatásokról, van amire nem lehet felkészülni előre, például a nemalvásra. Egy idő után nagyon sokat kellett túlóráznunk a szűkös időkeret miatt, miközben a hó és a hideg eleve nagyon elvette az energiánkat. Olyan napokat kellett végigcsinálnunk, amire első asszisztensként valószínűleg nemet mondtam volna. Volt olyan nap, hogy forgott egy akciójelenet a templom hátsó bejáratától a temetőig, nagyon sok beállításban, steadicamen, fahrton, kézikamerával, a színészek futottak, estek-keltek, verekedtek, és ezután következett egy súlyosan drámai jelenet, amikor a teherautóban megnéznek egy holttestet egy másik jelenethez kapcsolódó helyszínen. Én is alig tudtam megcsinálni ezt a napot, nem is tudom, Krisztik Csabának hogy sikerült. Miután lefutott 10-12 órát a temetőben, mínusz 10-15 fokban, be lett dobva egy teherautó platójára, ahol elő kellett húznia magából azt a drámaiságot, hogy lehet, hogy épp az eltűnt húga holttestét nézegeti. És szinte csak ilyen napjaink voltak nagyon kevés pihenéssel. Emellett a legnagyobb hibát egy nagyon emberi dolog miatt követtem el. Ott állsz minden nap egy overállban, a mínuszokban, és valamikor időt kéne szakítani, hogy elmenj mosdóba, ez viszont ilyen körülmények között egy félórás procedúra. Emiatt egy idő után leszoktam a vízivás „luxusáról”, és a forgatás végi állapot is a kellő folyadékpótlás hiánya miatt következett be.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
ulkan-1.png

Jennifer Lopez és Antonio Banderas is díjat kapott a Los Angeles-i filmkritikusoktól

Antonio Banderas, a Fájdalom és dicsőség főszereplője a legjobb színész díját kapta, az Élősködők sztárja, a dél-koreai Szong Gangho pedig férfi mellékszereplőként lett díjazott.
MTI - szmo.hu
2019. december 09.


hirdetés

Pong Dzsunho dél-koreai rendező Arany Pálma-díjas Élősködők című filmje kapta vasárnap a Los Angeles-i Filmkritikusok Szövetségének fődíját - írta a The Hollywood Reporter. Díjat kapott Jennifer Lopez és Antonio Banderas is.

Az Élősködők nemcsak a legjobb film díját nyerte el a kritikusoktól, de a rendező díját is Pong Dzsunhónak ítélte oda a testület. A kritikusok szavazatai alapján a második helyezett Az ír című maffiaeposz lett, amelynek rendezője, Martin Scorsese ugyancsak a második helyet kapta.

A Los Angeles-i Kritikusok Szövetségének tagjai vasárnap szavaztak a díjaikról. A LAFCA más kritikustestületektől eltérően a győztes mellett a második legtöbb szavazatot elnyerő helyezettet is bejelenti.

hirdetés

A legjobb forgatókönyv díját Noah Baumbach kapta a Házassági történetért, ebben a kategóriában az Élősködők forgatókönyve lett a második.

Mary Kay Place a Diane főszerepéért a legjobb színésznő, Jennifer Lopez, a Wall Street pillangói sztárja pedig a legjobb mellékszereplő díját nyerte el. Antonio Banderas, a Fájdalom és dicsőség főszereplője a legjobb színész díját kapta, az Élősködők sztárja, a dél-koreai Szong Gangho pedig férfi mellékszereplőként lett díjazott.

A dokumentumfilmes mezőnyből az American Factoryt díjazták a kritikusok, akik a második helyre az Apollo 11 című produkciót tették.

Az animációk közül a Keresem a testem című francia produkció került ki győztesként, míg a második helyet a Toy Story 4. szerezte meg a szavazásban.

A legjobb idegen nyelvű film díját Pedro Almodóvar Fájdalom és dicsőség című alkotása nyerte el. A második helyre a Portré a lángoló fiatal lányról című francia film került a Los Angeles-i kritikusoknál.

A filmzeneszerzők közül Dan Levy (Keresem a testem) vitt el a díjat az 1917 angol-amerikai háborús filmdrámához zenét komponáló Thomas Newman elől. Az operatőröknél a Portré a lángoló fiatal lányról című filmet fényképező Claire Mathon előzte meg Roger Deakinst, aki az 1917-et forgatta.


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!