hirdetés
sndu.jpg

Lombos Márton: "Három évig olyan szegény voltam, mint a templom egere"

A hazai dalszövegírók egyik legnagyobbika, aki saját együttese mellett ismert popsztároknak, például Takács Nikolasnak, Oláh Gergőnek, Nagy Adrinak vagy Gáspár Lacinak is írt. Modern és vicces szövegű jazz-dalok kiötlője, végtelen alázattal és udvariassággal.
Szöveg: Szenes Laura, képek: Nagy Szabolcs és Páth Dániel - szmo.hu
2016. november 11.


hirdetés

Nem az első interjúm Lombos úrral. Na jó, a második. Nagyon várom, mert emlékszem a múltkoriról, hogy a megjelenése pillanatától kezdve páratlanul pozitív, emberközeli és vidám hangulatot áraszt magából. Felszabadultan nevetgél, szívéből szól, nem akar zengzetes szavakat használni. Pedig megbocsátható lenne neki, hisz a mai nap épp egy fontos fejezet az együttese életében: arculatot frissít és személyesebb kommunikációra vált.

3

Lombos úr! Remélem, befizette már azt az áfatartozást!

Igazából nem áfa volt, hanem járulék. Persze, ez egy régi eseményeken alapuló dal, egy időben ugyanis igen rosszul álltam anyagilag, és hát ezt az időszakot is meg kellett örökíteni.

Az Áfatartozás című dal, amelynek videoklipje is ötletes

Milyen arányban valóságalapúak a dalaitok?

Nem sok... egy olyan 98%.

Akkor nagyon örülök, ugyanis minden dalszöveg, amelyet írsz, állandó pozitivitást és könnyedséget áraszt. Mintha egy kicsit bohém életed lenne.

Ez így van! Egyébként én örömmel figyelem a konkurenciát, de ott is mindig azt állapítom meg, hogy nekem fontos, hogy egy dal életigenlő legyen. Lehet egy szerzemény halál profi, erős, hatásos, de ha nincs meg benne az életszeretet, akkor nem hallgatom szívesen.

Tizenhat évesen kezdtél neki a dalszövegírásnak. Mi váltotta ki belőled az elhatározást, hogy ne a gitárt vedd a nyakadba, ne a dobok mögé ülj le, vagy a keverőpultot kezdd el piszkálni, hanem dalszöveget írj?

Volt egy gimnáziumi zenekar, amelyben két tanárunk is énekelt. Kerestek fiatal csávókat további énekeseknek. Rólam meg tudták, hogy ki lehet küldeni a színpadra úgy, hogy semmi zenei múltam sincs, így hát beválogattak. Szóval a dalszöveg igazából csak azért kellett, hogy lehessen valamit énekelni. Nem akartuk megfejteni a világot, csak azt tudtuk, hogy szeretnénk kinn lenni a színpadon, mert akkor jönnek a csajok, és egyébként is, milyen jó a rock n roll.

ok1

Azóta pedig úgy állunk, hogy saját zenekarod mellett, amely jazzt játszik újszerű szövegekkel, befutott sztároknak, de színházaknak is írsz. Ez utóbbiakra csak kiegészítésként tekintesz, vagy több van bennük annál?

Engem a műfaj soha nem érdekelt! Mindig az ember, a helyzet és a feladat az, ami inspirál! Például nemrég lettünk kész az Anyád kínja! című, állati sikeres színdarab B szereposztásával. Ott van négy színésznő.

Fonyó Barbi úgy énekel operát, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, de most popzenével kell dolgoznia, meg rappelnie kell a darabban… nagyon ösztönzött a feladat, hogy tudok neki újat mondani! Pedig operaénekességéből fakadóan neki képzettebb a zenei múltja, mint nekem.

Most a napokban Oláh Gergő is volt fenn nálam, új szerzeményen dolgozunk. Ilyenkor is, ahogy úgymond "izzunk", vagy amikor Jacky-vel (zenésztársa, Juhász Attila - a szerk.) dolgozunk, számtalan olyan pillanat van, amiért érdemes ezeket csinálni.

Néhány ismert együttes és zenész, akiknek írt már szöveget Lombos Márton:

Gáspár Laci, Náray Erika, Oláh Gergő, Szirtes Edina (Mókus), Tóth Vera, Nagy Adri, Takács Nikolas, Emilio, Temesi Berci, Group'n'Swing, Hooligans, Garami Funky Staff, Sugarloaf, BacktoBlack, Gitano, Weisz Viktor.

1

2010-ben, a Jazzy dalversenyének megnyerésével kezdtetek el Attilával saját lemezen dolgozni. Addig miért nem? Kellett a szakmai megerősítés, hogy jó az, amit csináltok?

Abszolút ez volt az oka, igen. Én nem vagyok egy képzett zenész, a gimnáziumi zenekarban és a diszkókban szedtem össze a tudásomat. Amikor megtaláltam azokat a zenészeket, akik inspiráltak, rá kellett jönnöm, hogy fényévekkel előrébb vannak nálam, és ez ciki. Ugyanakkor érdekes, hogy ezért is lettem szövegszerző. Nekik ugyanis a gondolataik hiányoztak ahhoz, hogy jó dalok szülessenek. Ezért aztán én lettem köztük a dalszövegíróként jegyzett srác. Nagyon sokat tanultam tőlük, meg aztán elkezdtem iskolába is járni.

A dalszövegírók közt mennyire jellemző a taktikás helyezkedés, könyöklés, taposás, hízelgés, vért izzadás?

Hát... biztos van ilyen... Nézd, én 2006-ban kimentem félévre Jeruzsálembe. Ez egy zarándokút volt, önmagam keresése, ugyanis szinte nem volt munkám, és nem értettem, hogy mi a baj. Az a kérdés forgott bennem: miért nem működik most Marci a piacon? Aztán amikor visszajöttem, egyszerűen csak bekopogtam a kiadók ajtaján, bemutatkoztam, hogy Lombos Márton vagyok, és dalszövegeket szeretnék írni. És akkor egyszer csak beindult a dolog.

ok3

Előbb a dalszövegeket szoktad megírni, vagy inkább a dallamra helyezel rá szavakat?

A saját dalaink esetében ez mindenféle módon szokott alakulni, de például, ha a popzenészeknek írok, tőlük jellemzően megkapom előre a dallamot. Viszont most már velük is úgy dolgozom, hogy rendesen felénekelek nekik egy demót, és elküldöm. Olyan jólesett, amikor Takács Nikolas, aki szerintem egy zseniális hangú énekes, megdicsérte az egyiket, hogy kifejezetten jól énekeltem benne! Meg azért már többször előfordul, hogy nem csak a dalszövegemet, hanem egy-egy frazírt úgy, ahogy van, megtartanak a dalukban. Az nagyon jó érzés!

Elég gyakran kapok utolsó pillanatos munkákat. Magyarul tudják, hogy ha ég a ház, akkor is lehet rám számítani. És ennek nagyon örülök!

Persze ilyenkor tudvalevő, hogy nem lesz a világ legjobb dalszövege. Amikor nincs határidő, és van idő, hogy jöjjenek az ötletek, akkor születnek a száz százalékosak. Minden napom élményekkel van tele, amelyek termelik az ötleteket. Van három gyermekem, hat, nyolc és tíz évesek. Iskolába járok, iskolában tanítok... szóval el vagyok látva impulzusokkal!

4

Ezek szerint a családodból is sokszor merítesz ihletet?

Abszolút! Szerintem minden munkának, minden karriernek és minden sorsnak az az alapja, hogy jók legyenek a családi körülmények. De legalábbis élhetőek.

Minél jobb ez a táplálék, annál többet tudsz elvinni belőle a munkádba.

Van egy barátnőnk, aki Portugáliában járt egy nemzetközi középiskolába. Az Egyesült Államoktól a Fülöp-szigetekig mindenhonnan származó embereket megismert. Ugyanúgy vannak érettségi találkozóik nekik is, és ahogy telnek-múlnak az évek, azt látja, hogy az életminőséget nem a társadalmi osztály és nem effélék határozzák meg. Egész egyszerűen az, hogy milyen párkapcsolatot élünk.

lombi

Azért abban is biztosan van valami, hogy a szüleinkkel milyen a viszonyunk. Elvégre minden pszichológus ezt szajkózza...

Igen, de az egy olyan dolog, amin túl lehet lépni. Több olyan ismerősöm van, akinek valamilyen volt az anyja, apja, és volt egy pont, amikor elhatározta, hogy ő nem olyan lesz. De tök igazad van abban, hogy számít a hozott anyag, csak

az életben bármikor dönthetünk úgy, hogy oké, ezt hoztam, ezt kaptam a családtól, én pedig most hozzáteszek ehhez valamit. Vagy meglépek valami olyat, amit nem néztek volna ki belőlem anyámék. Szerintem ez egy óriási sikerélmény.

Mesélj a kurzusaidról!

Nagyon intenzívek, van egy fontos ívük, egyik óra a másikra épül. Szóval ha valaki csak úgy bekapcsolódni akarna, elég nehéz dolga lenne. Bizalmi viszonyok alakulnak ki, amelyekkel utána dolgozom. Nem akarok túlságosan teátrális szavakat használni, de itt tényleg csodák történnek. Új dolgok buknak ki a résztvevőkből. Bizony, előfordul az is, hogy valaki elsírja magát attól, amit ő maga kimond.

ok4
Lombos Márton a Szent György Média és Informatikai Szakközépiskolában, az úgynevezett ÖRÖM A ZENE ISKOLA tanáraként fejleszti a zene iránt érdeklődők kreativitását. Az iskola egy csaknem negyed évszázados álom megvalósulása, amely a Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor 1994-es kezdeteihez nyúlik vissza. A suli névadója és az ÖRÖM A ZENE koncepció működtetője a Hangszeresek Országos Szövetsége.

Bővebben: oromazene.hu

Pszichológiát és grafológiát is tanultál, utóbbiból végzettséged is van. Hasznosítod ezeket a tudásokat a munkád során?

Abszolút! Például amikor le kell ülnöm kvázi gyorsan megismerni valakit, akivel együtt fogok dolgozni, vagy a kurzusaimon, ha van lehetőségem a grafológiai elemzőkészségemet használni, mindig megteszem.

Kellően gyakran ismerkedhetsz új emberekkel, hiszen nem ragadsz le a jól bevált saját bandánál vagy a popénekeseidnél, hanem például Gitármánia táborban verbuválódott, amatőr zenekarokkal is foglalkozol. Legalábbis erre következtetek abból, hogy a KacskaRingo nevű formációnak is írtál dalszöveget. Ilyenkor mi jelenti neked a jó élményt?

A KacskaRingo frontembere, Csabi, inspirál engem. A Gitármánia táborban ugye minden évben zsűrizek, és nem véletlenül juttattam el őt már kétszer is a döntőig. Mint ahogy a Margaret Island-re se véletlenül szavaztam. Akikben ott van a lehetőség, és látom, hogy működik, amit csinálnak, azokat mindenképpen viszem előre.

KacskaRingo: 1 hét balkán (szöveg: Lombos Márton)

Mit tanácsolsz azoknak, akik a szövegírás gondolatával kacérkodnak?

Kitartás. Én is nagyon sokat dolgoztam azért, hogy ezt csináljam, és nem volt mindig könnyű. Három évig olyan szegény voltam, mint a templom egere. De ha kitartóan dolgozol valamin és nem adod fel, egyszer csak eljön a te időd. Van valami zsidó bölcselet is, ami ezt mondja.

A másik, amit a kurzusaimon is mindig mondok, hogy az nem elég, ha azt mondod, hogy "most ez jött ki belőlem, ez van". Mert az érződni fog a szövegen. Meg ha dolgozol rajta, az is érződni fog. Mindig tudd felülbírálni magadat.

Mi jön most?

Elindítunk egy olyan koncertsorozatot, amelyben azok énekelnek, akiknek dalszöveget írtam, és az én szuper zenekarom fogja kísérni őket.

És persze, a mai nappal arculatot változtatunk: egy több hónapja zajló közös munka keretén belül szeretném, az elmúlt évtizedek alatt a különböző művészeti ágakban az asztalra tett dolgaimat egy új név alatt összegezni, megmutatni a közönségnek, hogy ki is az a Lombos úr.

Lombos Marci azon töpreng, vajon mit kap karira

Ha tetszett a cikk, oszd meg!


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
SZG_2849.jpg

X-Faktor: A szerény adottságú, nagypofájú versenyző csúfosan leszerepelt

De nem csak ez történt a 3. válogatóban. Összeállítottuk a 10+1 X-Faktor alaphelyzetet.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. október 20.



George Polti francia drámaíró szerint összesen 36 drámai alaphelyzet létezik. Nem számoltam össze pontosan, de az X-Faktor készítői érzésem szerint beérik 10-zel.

1. Szerény adottságú versenyző reménykedik benne, hogy valójában ő a popszakma Harry Pottere, de legalább nincs elszállva magától. A mentorok kiejtik, nagyobb balhé nélkül megköszöni, elmegy.

A mai adásból ilyen volt például Szabó Franciska, aki tényleg azt hitte, hogy el tudja énekelni az Ötödik elem című film híres operaáriáját.

Egy baj van csak: ehhez olyan hangi adottságok kellenek, amilyenekkel Vásáry André rendelkezik, Szabó Franciska pedig nem.

Feltétlenül ki kell emelni elrettentésül Horváth Botond rappert, aki saját „dallal” érkezett, hogy aszongya, idézem: „Soha ne hagyd otthon a kotont, mert én vagyok Horváth Botond.”

Alex fel is tette a mindannyiunkat kínzó kérdést:

„Ezt viccből csinálod, vagy komolyan?”

Spoiler: komolyan.

2. Szerény adottságú, nagypofájú versenyző csúfosan leszerepel. A mentorok kiejtik, a versenyző balhézik, majd távozik.

Még emlékezhetünk tavalyról a mikrofonhajigáló Mirijamra. A Local Panthera művésznéven futó hölgy – és itt a hölgy szót a lehető legtágabb értelemben használom – ezt még tudta fokozni.

Barátoknak üzenem, ha rosszak lesztek, ezt a videót fogom elküldeni nektek.

3. Közepes, vagy közepesnél rosszabb adottságú versenyző jó hangulatot csinál, a mentorok jókedvükben tovább engedik – lásd az immár kiirthatatlan „Rendezvény” kategóriát.

(Az évek során azt figyeltem meg, hogy a zsűri a nevetséges produkciókat tévedésből viccesnek tartja – lásd tavaly az UFO lányokat –, és értékeli, a valóban vicces produkciókkal viszont nem tud mit kezdeni. Utóbbiról lásd később.)

Ide sorolom az olasz származású Oliveri Giuseppét, aki Hiro hasonmásként (rá kellett gulgiznom) Bye Alex és Hiro KorsKorsKors című dalát hozta. (Illetve, mint Alex rámutatott, ez „Senkise” szerzeménye, aki Alex egyik alteregója. Pozitívumként értékelem a Homérosz utalást.)

A produkcióba beszállt Alex is, amivel rögtön egyértelművé tette, hogy „Hiro lightnak” semmi keresnivalója a műsorban.

Mégis tovább engedték, egyedül Bogi szavazott becsületesen.

4. Szerény, félénk, stb., semmi jót nem ígérő versenyző jön, és kiderül, hogy egész jó. A mentorok – esetleg némi tanakodás után – tovább engedik.

A 26 éves Hujber Dávid alkalmi munkákból él, és a szemüvege is karcos, mert nincs pénze lecserélni. A versenyre a párja nevezte be (aki cukin végigsírta a produkciót a backstage-ben Kiss Ramóna mellett). Az erős önbizalomhiányban szenvedő fiú elmondta, hogy szeretne valaki lenni.

A közepesen megható történet után elénekelte a Várj, míg felkel majd a nap című V’Moto-Rock dalt, ami bevallom, egyik kedvencem, már csak ezért is kritikusan hallgattam.

Dávid meglepően jól énekelt, épp ezért meglepett Bogi megnyilatkozása: szerinte Dávid előadóként nem lesz „valaki”. Alex is úgy gondolta, hogy bár jól énekel, már nem lesz belőle előadó, ahhoz korábban kellett volna elkezdeni foglalkozni a hangjával.

Gáspár Laci védelmébe vette Dávidot, megérezte, mennyire sokat jelentene számára a pozitív megerősítés.

Végül meggyőzte a többieket, és Dávid 4 igent kapott.

5. Szerény, félénk, stb., semmi jót nem ígérő versenyző jön, és kiderül, hogy őstehetség, a mentoroknak leesik az álla. A mentorok lelkesen tovább engedik, esetleg előtte önkritikát gyakorolnak.

Ma ezt a kategóriát a gyerekek hozták, a 14-15 évesek. Márkót az óvó nénik fedezték fel, amúgy nőgyógyász akar lenni a pénz meg a nők miatt.

Márkó jól szerepelt, de van bőven konkurencia:

6. Szerény, de képességeivel azért nagyjából tisztában lévő, magabiztos versenyző nagyot énekel, tovább is jut.

Szerencsére ilyenből ezúttal több is volt, például a mindent is csináló Éva:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
SZG_5369.jpg

Dallos Bogi: „Nem vagyok színésznő, nem tudnék hitelesen előadni olyan döntéseket, amikben nem hiszek”

Az X-Faktor új női mentora többek között elárulta, kitől tartott a mentortársak közül, melyik csapatokat szerette volna kapni, és mennyire szólnak bele a producerek, hogy kit kell tovább juttatni.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. október 18.



- Korábban követted az X-Faktort? Voltak esetleg kedvenceid?

- Az indulása óta követem. Kiskorom óta rajongója vagyok a műsornak. Az első évadból nagyon szerettem Király L. Norbit, a későbbi évadokból például Oláh Gergőt. De szerintem nincs is Magyarországon olyan ember, aki ne látott volna legalább egy X-Faktor részt.

- Felkértek, vagy castingon kellett részt venned, hogy Te lehess Gigi utódja?

- Természetesen több körös castingon kellett részt venni. Ugyanis nem csak arról van szó, hogy keresnek egy mentort.

Az a fontos, hogy az a négy ember, aki ott ül a pultban, az mennyire találja meg a közös hangot, mennyire működnek jól együtt.

Éppen ezért olyan castingokon vettem részt, ahol a be kellett ülni a fiúk közé, és régebbi évadokból elővett videókra kellett reagálni. Az alapján választottak ki.

- A fiúknak volt beleszólása, hogy kit szeretnének maguk mellett látni?

- Úgy tudom, kikérték a véleményüket, de a döntést az RTL Klub hozta meg.

- Radics Gigivel beszéltél? Kértél tőle tanácsot?

- Persze. Nagyon szeretem Gigit. Van egy kis interjúsorozatom, aminek az a címe, hogy Hétkor nálam. Ott a vendégem is volt. Írtam neki üzenetet, hogy remélem, méltó utódja lehetek, és Gigi azonnal válaszolt, nagyon örült a bekerülésemnek.

- Ahogy egy jó futballista nem feltétlenül lesz jó edző, úgy egy tehetséges énekes sem feltétlenül jó mentor. Mit gondolsz, milyen tulajdonságok szükségesek ehhez a munkához?

- Empátia, türelem, szorgalom... Azt gondolom, a mentorság nem csak a szakmaiságból áll. Egyfajta lelki törődésből is. Ma is rám írt egy versenyzőm, hogy szeretne egy kicsit együtt lenni, beszélgetni, kérte, hogy nézzünk rá a dalokra.

Fontos, hogy ne sajnáljuk az időt és az energiát a mentoráltaktól.

Másrészt szerintem az is fontos, hogy egy mentor szenvedélyes legyen. Higgyen a hozzá tartozó versenyzőkben.

- Az X-Faktor típusú műsorokat állandóan konteók övezik. Az egyik ilyen, hogy a mentoroknak valójában minimális a döntése, felülről mondják meg, kit kell tovább juttatni. Van ilyesfajta nyomás?

- Olyan érdekes... Nyilván én is sok emberrel találkozom, akik szoktak kérdezni az X-Faktorról, és mindig ez az első kérdés. Büszkén tudom mondani, hogy semennyire nem szólnak bele.

Az elején volt egy megbeszélésünk, ahol a műsor készítőivel átbeszéltük, hogy is néz ki ez az egész mentorság, de pont azért tartanak castingot, hogy olyan személyt találjanak, akin nem kell változtatni, hanem a saját személyiségével hozzáad a műsorhoz.

Nincs az RTL-nek egy távkapcsolója, amit megnyomnak, hogy „Bogi, most sírjál.”

Másrészt nem vagyok színésznő, nem tudnék hitelesen előadni olyan döntéseket, amikben nem hiszek.

- Hány százalék a szakmaiság és hány százalék a show?

- Szerintem az X-Faktorban pont a pluszt keressük. Van olyan műsor formátum, ahol csak az énektudás a fontos. Itt viszont az énektudás alapkövetelmény, és amellett legyen még valami, ami különlegessé teszi őt. A megjelenésében, a személyiségében, a tánctudásában. A műsor folyamán azért ez változik. A válogatókon még sokszor előfordul, amikor nagyon show van, viccelődünk, nevetgélünk dolgokon, de a tábor, a mentorház, az élő adások szerintem egyre szakmaibbá válnak, hisz ott már az a szempont, hogy a mentoráltak minél messzebb eljuthassanak.

De ma már más a nézők ingerküszöbe, mint amikor elindultak a tehetségkutató műsorok.

Ma már nem biztos, hogy lekötné a nézőket, ha csak elmondanánk a szakmai véleményünket, és szavaznánk. Kell a szórakoztatás.

- Azért vannak első és második ránézésre is nehezen érthető döntések. Elég az utolsó adást nézni, a „Rendezvény” kategóriát. Kicsit úgy éltem meg, hogy a zsűri egy poénért kockára tette a hitelességét. Például azok után, hogy tovább juttattátok a remixelt Érik a szőlőt és Homokórát elég furcsán vette ki magát, amikor Puskás Peti komolyan fontolgatta, hogy igent mondjon-e Alettának.

- A válogatókon a lehetőségeket keressük. Néha a humorban találjuk meg a lehetőséget. Értem, hogy ez miért lehet támadási felület, de a továbbiakban úgy végezzük a munkánkat, hogy a tizenkettő közé tényleg a legjobbak kerüljenek. Úgy voltam ezzel, hogy talán nem probléma, ha tovább jut a következő körbe a produkció, aztán a táborban majd kiesik. Ez mégis csak egy szórakoztató műsor, és mi ott ülünk napi tíz órákat.

De olyan nem történhet meg, hogy valakit tehetségesnek tartunk, és nem juttatjuk tovább.

Inkább az olyan produkcióknál gondolkozunk el, amiket közepesnek tartunk. Természetesen még az a közepes is sokkal jobb egy „rendezvény” produkciónál. Ott nyilván komolyan beszélünk, nem viccelődünk.

- Ugyanakkor ez talán azokkal szemben is inkorrekt, akiket továbbjuttattok rendezvény kategóriában, hiszen elhiszik magukról, hogy van ott keresni valójuk, és fölöslegesen ölnek energiát valamibe, ami nem is valódi.

- Nem akarok elárulni semmit egyelőre ezzel kapcsolatban, de a Tábor adásokban ki fog derülni, hogy hova fejlődik a rendezvény kategória. Arra ügyeltünk, hogy a végére mindenkinek tiszta legyen a dolog, mindenkivel tisztáztuk a szakmai oldalát.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
Demonamain.jpg

„Amint kijössz a teremből, fogalmad sincs, mi volt ez” – kritika a Demóna 2. részéről

A 2014-es Demóna folytatása kötelezőnek tűnt a Disney számára, most pedig elmondjuk, hogy sikerült megoldani, egyáltalán: szükség volt-e a második részre.
B.M. képek: Youtube - szmo.hu
2019. október 17.



A válasz nem egyértelmű – igen is, meg nem is. Az első rész is meglepő volt számomra, hogy ekkora siker lett, értem a vonzalmat az anti-hősök iránt, és a fordulatban is volt valami megkapó. Nem utolsósorban

Angelina Jolie tökéletes választás volt címszereplőnek.

Mind vizuálisan, mind színészileg tökéletesen hozta a meg nem értett gonosz szerepét, aki bosszút áll megcsonkításáért. Erre pedig érkezett a második rész, mely lecseréli az első rész férfi főgonoszát nőire (Michelle Pfeiffer) és megint megtörténik minden, amit már láttunk.

Persze a folytatás nem csak egy gyors újrája az előző résznek, próbálták bővíteni Demóna világát, csak sajnos továbbra is a legérdekesebb mind közül Angelina karaktere.

A világépítés nem működik, és Ms. Jolie címszereplőként hiányzik a film nagy részében.

Helyette, olyan "érdekes" lényeket követhetünk végig, hogy majdnem bebólintottam, a történet szempontjából teljesen irrelevánsak... és ha ezek a részek a vágóasztalon végezték volna, sokkal feszesebb végterméket néznénk a vásznon. Akkor is rossz lenne nézni, de legalább hamarabb vége lenne.

Sajnos az egész film egy zagyva összevisszaság, amely zsigeri szinten szórakoztató. Akik a Marvel-filmeket úgy tekintik, hogy kikapcsolják az agyukat és gyönyörködnek a szép tájakban, varázslatos mesevilágot, azoknak tetszeni fog a Demóna 2, mert nagyon színes. Nagyjából egy, A Hangya és a Darázs szintű Marvel-filmnek mondanám,

de amint kijössz a teremből, fogalmad sincs, mi volt ez.

Akiknek ez elég, azok jól fognak szórakozni, így nem tekinthető teljes kudarcnak a mozi, de a klasszikus mese rajongói nem hiszem, hogy élvezni fogják.

Demóna alig van vásznon, amikor ott van, akkor uralja a filmet, mindig szórakoztató látni az interakcióit az átlagemberekkel, látszik, hogy élvezhette a forgatást. Viszont Angie-n kívül mindenki takaréklángon ég. Michelle Pfeiffer majdnem elalszik a szerepében, épp egy táblát nem tesz ki a nyakába, hogy gonosz vagyok.

Elle Fanning castingját a mai napig nem értem.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!